Verizon Indycar Series 2017

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
624
Sijainti
Lahti
Newgarden otti toisen voittonsa tällä kaudella. Oli neljäntenä alkumatkasta, mutta oikein ajoitettu varikkokäynti juuri ennnen turva-autojaksoa toi kärkipaikan. Sen jälkeen voittoa ei uhmannut enää kukaan. Alexander Rossi kiipesi podiumille ekaa kertaa viime vuoden Indy 500 -voiton jälkeen. James Hinchcliffe oli kolmas kotiradallaan.

Sarjan tilanne:
Dixon 423
Castroneves 420
Pagenaud 404
Newgarden 400
 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Kun tämän hetkiset aerot tuli niin en tykännyt niistä, mutta nopeasti silmä tottui ja nyt tämä uusi auto ei ole yhtään mieleen nykyisten rinnalla. Pahin yhteinen häiritsevä tekijä molemmissa itselleni on että mielestäni takapyörät kuuluisi näkyä selkeämmin edestäpäin katsoessa, eli aero-osa ennen sitä pitäisi olla kapeampi ja ennen kaikkea matalampi jotta myös pyörän päälinen näkyisi selkeämmin. Makunsa kulllakin :doubtful: Nykyisessä aerossa oli myös paremmin tasaista selkeää tilaa sponsoreille (joita autoissa ei tällä hetkellä liikaa ole). Autosta tulee mieleen Indy Lights.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Omaa silmääni kyllä tämä uusi body kit hivelee. Nykyinen auto näytti epäsuhtaiselta valtavan perän takia. Wingletit rumensivat sitä entisestään. Airbox ei varsinaisesti haitannut minua, mutta airboxin puuttuminen tuo mukavasti CART-autot mieleen.

Käsittääkseni uuden body kitin suunnittelussa ajateltiin myös sponsoreita. Airboxin ja "takapuskureiden" puuttuminen vie tilaa logoilta, mutta wingleteistä siistittyyn body kitiin on helpompi sijoittaa logoja.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Omaa silmääni kyllä tämä uusi body kit hivelee. Nykyinen auto näytti epäsuhtaiselta valtavan perän takia. Wingletit rumensivat sitä entisestään. Airbox ei varsinaisesti haitannut minua, mutta airboxin puuttuminen tuo mukavasti CART-autot mieleen.

Käsittääkseni uuden body kitin suunnittelussa ajateltiin myös sponsoreita. Airboxin ja "takapuskureiden" puuttuminen vie tilaa logoilta, mutta wingleteistä siistittyyn body kitiin on helpompi sijoittaa logoja.
Komppaan. DW12:n kitti vei muotoilua liikaa sinne F5000 ja II Gen. Can Am -suuntaan. Kun korissa on kaikki wingletit kiinni, ongelma sponsorinäkyvyyden suhteen on siinä, ettei ole oikein selvää kiintopistettä katseella.

CART-autoissa oli myös etuna se, että airboxin puuttuessa akseliväli näyttää pitemmältä kuin oikeasti on. Ja eipä Marlboro-tarroillekaan olisi ollut parempaa ja helpommin havaittavaa paikkaa kuin Penske-auton kylki.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8483
Sijainti
Helsinki
1. Harjoitukset ajettu Mid-Ohiossa.

1. Simon Pagenaud 1.04.9019
2. Graham Raha 1.04.9422l
3. Marco Andretti 1'04.9814

Näin moottoriurheilun täyteisenä viikonloppuna jotkin luokat jäävät varjoon. Tämä yksi niistä, kun päähuomion vievät Nest Ralli ja Unkarin GP.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Toimiiko teillä, jotka käytätte, ESPN:n mobiilisovellus? Vähän katkonaista on kuva

E: No nyt pelaa. Hyvin näyttää kansaa olevan Mid-Ohion rinteillä. Sama jos toteutuisi joku päivä ovaalien lehtereillä, muuallakin kuin 500:sessa
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8483
Sijainti
Helsinki
Penske otti kaksoisvoiton, kun Josef Newgarden ohitti alkuvaiheessa Will Powerin ja lähti muilta karkuun. Kilpailu oli hyvin jouheva, sillä ainoastaan Ed Jones pyörähdyksen takia turva-auto tuli radalle.

1. Newgarden
2. Power
3. Rahal

Newgarden siirtyi samalla pistekärkeen: http://www.indycar.com/Drivers
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Hyvin näyttää kansaa olevan Mid-Ohion rinteillä. Sama jos toteutuisi joku päivä ovaalien lehtereillä, muuallakin kuin 500:sessa
Tuohon on muutamia syitä. Sijainniltaan Mid-Ohio on lähin rata Indianapolisista katsottuna (IMS poislukien siis). Ja Mid-Ohiossa on varsin runsaasti täyteluokkia, MRTI ja PWC. Ovaaleilla taas täyteluokat ovat IndyCarille ongelma, kun MRTI:kään ei ole mukana kaikilla ovaaleilla.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Tuohon on muutamia syitä. Sijainniltaan Mid-Ohio on lähin rata Indianapolisista katsottuna (IMS poislukien siis). Ja Mid-Ohiossa on varsin runsaasti täyteluokkia, MRTI ja PWC. Ovaaleilla taas täyteluokat ovat IndyCarille ongelma, kun MRTI:kään ei ole mukana kaikilla ovaaleilla.
Totta tämäkin. Ovaalit pääsääntöisesti ovat järkevällä etäisyydellä asutuskeskuksista, esim. PIR 20 mailia Phoenixista

Mutta mikäli tarjolla ei ole muuta kuin sprinttityyppinen ovaalikisa (tyyliin 200 mailia), helpompi viitata asialle kintaalla. Lisäksi ovaalit ovat amerikkalaistyyppistä tailgating-kulttuuria ajatellen ympäristöinä hieman kolkkoja, verrattuna juurikin Mid-Ohion tai Barberin tyylisiin luonnon keskellä oleviin ratoihin.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8483
Sijainti
Helsinki
Ensi vuoden auto Mid-Ohion radalla:



Kun vertaa Indy Lightsiin, niin yhdennäköisyyttä tuntuu löytyvän.

 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2189
Vaikka on vielä tätäkin kautta jäljellä, niin kyllä tässä ensi kautta jo hienoisesti odottelee. On tuo vaan NIIN upea menopeli ulkoisesti.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Hyvältä näyttää profiili. :thumbup: Kun 2017 finaali on käyty Sonomassa, tulee pitkä ja piinaava talvi kun noita pelejä odottelee taas tositoimissa.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2189
Joitain tätä ennakoivia huhuja oli liikkellä ja nyt se on varmaa; Mihail Aljošin ei palaa toisen Schmidt Peterson Motorsportin auton ohjaimiin loppukauden kisoihin vaan keskittyy SMP Racingin kanssa LMP-hommiin.

SCHMIDT PETERSON MOTORSPORTS, ALESHIN PARTING WAYS
By INDYCAR | Published: Aug 12, 2017

Schmidt Peterson Motorsports announced today that Mikhail Aleshin will not return to drive the No. 7 Lucas Oil Honda for the remainder of the 2017 Verizon IndyCar Series season. The first Russian driver in Indy car racing will instead continue working with his sponsor, SMP Racing, in sports-car racing.

The INDYCAR team issued a statement on the decision:

"Mikhail Aleshin, the Russian SMP Racing program driver, will not be returning to the No. 7 Honda for the remainder of the 2017 Verizon IndyCar Series season,” the statement read. “Schmidt Peterson Motorsports and SMP Racing have mutually agreed that the Russian driver will focus on the design and development of the new BR1 LMP1 car.

“Aleshin is the key SMP Racing driver working on the new LMP1 prototype BR1 which shall be ready for its first test session in the near future. Designed by Russian company BR Engineering, in cooperation with Dallara, the BR1 of SMP Racing team will debut in FIA World Endurance Championship in 2018.”

Aleshin, 30, has driven in 46 Verizon IndyCar Series races for Schmidt Peterson Motorsports since 2014, with a best finish of second place twice (Houston-2 in 2014 and Pocono in 2016). He is 16th in this year's standings with a best finish of sixth in the first race of the Chevrolet Detroit Grand Prix presented by Lear doubleheader weekend.

The team did not name a replacement driver for the remainder of the 2017 season.
Linkki.
 
Ylös