Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
patriot sanoi:
Mitenkäs tämä parvekkeella tupakoiva voisi sen leijailun sinne estää? Kyllä oman asuntonsa parvekkeella tulee saada polttaa. Jos se häiritsee niin aina voi muuttaa omakotitaloon. Se on tietysti eri asia jos asukas on parvekkeellaa jatkuvasti tupakalla. Se alkaa jo häiritä.
no kyllä se yksikin kerta häiritsee jos tulee tupakan savua sisään. Minusta se on kyllä sen tupakoitsijan vika eikä sen asukkaan jonka kämppään tulee savua. Jos talo on suunniteltu niin paskasti että savu voi leijalla toisiin kämppiin, niin sitten tupakointi pitää kieltää..
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Minua ainakin tympäisee jos joku tupakoimaton haistelee mun maksamia savuja. Naapureilta olenkin jo yrittänyt periä korvausta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jacques sanoi:
no kyllä se yksikin kerta häiritsee jos tulee tupakan savua sisään. Minusta se on kyllä sen tupakoitsijan vika eikä sen asukkaan jonka kämppään tulee savua. Jos talo on suunniteltu niin paskasti että savu voi leijalla toisiin kämppiin, niin sitten tupakointi pitää kieltää..
Eikä kun laittaa arkkitehti vankilaan.

On se omituista jos säädettäisiin lakeja, jotka rajoittaisivat oman asunon käyttöä tuolla tavoin.

Mäkin nään liikenteessä jatkuvasti polkupyöräilijöitä, jotka ajavat ihan miten sattuu, aiheuttaen vaaratilanteita ja haittaa itselleen ja muille, tästä huolimatta en katso järkeväksi polkupyöräilyn kieltämistä edes näiltä tyypeiltä.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
jps sanoi:
On se omituista jos säädettäisiin lakeja, jotka rajoittaisivat oman asunon käyttöä tuolla tavoin.
Kyllä olisi Jarmo Björkqvistin tilanne toinen, jos omassa asunnossa saisi tehdä ihan mitä vaan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
jps sanoi:
Mäkin nään liikenteessä jatkuvasti polkupyöräilijöitä, jotka ajavat ihan miten sattuu, aiheuttaen vaaratilanteita ja haittaa itselleen ja muille, tästä huolimatta en katso järkeväksi polkupyöräilyn kieltämistä edes näiltä tyypeiltä.
Kyllä sen voisi heiltä kieltää. Ihan niinkuin autoilun niiltä, jotka ovat mulkkuja liikenteessä ja ajavat miten sattuu. Tällöin liikenteessä olisi varsin rauhallista kun 90% autoilijoista eivät saisi ajaa..
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Vellu sanoi:
Kyllä olisi Jarmo Björkqvistin tilanne toinen, jos omassa asunnossa saisi tehdä ihan mitä vaan.
Hiukka eri asia, ihmisten pahoinpitely ja tappaminen on laitonta ihan missä vain. Tupakan myynti ja käyttö taas ovat laillista toimintaa.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
jps sanoi:
Hiukka eri asia, ihmisten pahoinpitely ja tappaminen on laitonta ihan missä vain. Tupakan myynti ja käyttö taas ovat laillista toimintaa.
Sitäpaitsi, tupakointi tappaa! Passiivinen tupakointikin tappaa. Joten oikeastaan tässä ei ole ihan täysin eri asiasta kyse. Kyse on vain viivästymisestä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Vellu sanoi:
Ja mikä ei tapa, se vahvistaa!
Tai sitten vammauttaa pysyvästi.

Mutta tämän toikin referaatiksi ja loppukaneetiksi kelvannee nämä itse keksimäni viisaat sanat:
Örlö, tilppa, kuinero, väyskyä, joiro sekä Jorma Pulkkinen

Suljet. + arkistoid.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jps sanoi:
Hiukka eri asia, ihmisten pahoinpitely ja tappaminen on laitonta ihan missä vain. Tupakan myynti ja käyttö taas ovat laillista toimintaa.
Ei pidä paikkaansa. Tupakan myyminen on luvallista toimintaa ja esim. alle 18 vuotiaille ei saa myydä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
PekPoy sanoi:
Niin mut Penn&Tellerissä sanottiin ettei se tapa.
Hyvä, viimerinkin joku joka on vissiin nähnyt ohjelman.
Itse olen nähnyt vain mainoksen mutta mainos oli aika raflaava ja siksi kiinnostaa ja tämmösiä nyt kyselen: Millä ne perustelivat väitteensä? Oliko niillä ihan oikeeta tutkimustietoa? Vai tyyppejä tyyliin "Oon nyt polttanut 50 vuotta, eikä tutttavapiiristä oo vielä kukaan sairastunut passiivisen tupakoinnin takia, enkä oo kuullut että kavereillakaan ois"?
Olen melko epäileväinen yleensäkin näiden tyyppien väitteiden suhteen mutta tämä kuullostaa erityisen kummalliselta joten ois mielenkiintoista saada referaati, miten ovat tuohon väittämään päätyneet.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Mua häiritsee ihan helvetisti se kun naapuri kävellessään tekee semmoista tömisevää ääntä.. Kyllä pitää omassa asunnossa liikkuminen kieltää lailla, JUKOLISTE! :mad:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Ylen Sankia Priha sanoi:
Mua häiritsee ihan helvetisti se kun naapuri kävellessään tekee semmoista tömisevää ääntä.. Kyllä pitää omassa asunnossa liikkuminen kieltää lailla, JUKOLISTE! :mad:
Ja vastapäisen talon naapurilta tulee kieltää autoilu, koska sen dieselin katkut tulevat suoraan mun makuuhuoneen ikkunasta sisään.
Samalla logiikalla, kuin tässä nyt on tupakan suhteen toimittu, tulis samalla kieltää autoilu kaikilta joilla on dieselauto. Dieselautot ovat meinaan tupakkaan verrattuna ihan saatanan vaarallisia. Jokainen joka ajaa diisselillä, on tämän tupakanvastustamislogiikan mukaan lapsentappaja.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ja vastapäisen talon naapurilta tulee kieltää autoilu, koska sen dieselin katkut tulevat suoraan mun makuuhuoneen ikkunasta sisään.
Samalla logiikalla, kuin tässä nyt on tupakan suhteen toimittu, tulis samalla kieltää autoilu kaikilta joilla on dieselauto. Dieselautot ovat meinaan tupakkaan verrattuna ihan saatanan vaarallisia. Jokainen joka ajaa diisselillä, on tämän tupakanvastustamislogiikan mukaan lapsentappaja.
Jokainen joka käyttää töpselistä tulevaa sähköä on lapsentappaja. Sähköä kun tuotetaan mm. hiilivoimalla ja siintä jos mistä tulee isoja katkuja ja ydinvoimasta säteilyä joka aiheuttaa syöpää. Eliniäkseen linnaan tuommoiset terroristit, nii kerta.
 
Ylös