Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ylen Sankia Priha sanoi:
Mua häiritsee ihan helvetisti se kun naapuri kävellessään tekee semmoista tömisevää ääntä.. Kyllä pitää omassa asunnossa liikkuminen kieltää lailla, JUKOLISTE! :mad:
Mua taas vituttaa se, että naapuri ei pidä minkäänlaista ääntä, koska kyllähän jokainen normali ihminen pitää edes jonkunlaista ääntä asunnossaan. Ettei se mulkku vaan istuis päivät pitkät korva seinää vasten olevalla juomalasilla kuuntelemassa kuuluuko meitin asunnosta ääniä? TOMMONEN PITÄIS KIELTÄÄ LAILLA!!!! :mad_old:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
OoPee sanoi:
Mua taas vituttaa se, että naapuri ei pidä minkäänlaista ääntä, koska kyllähän jokainen normali ihminen pitää edes jonkunlaista ääntä asunnossaan. Ettei se mulkku vaan istuis päivät pitkät korva seinää vasten olevalla juomalasilla kuuntelemassa kuuluuko meitin asunnosta ääniä? TOMMONEN PITÄIS KIELTÄÄ LAILLA!!!! :mad_old:
Kandee muistaa, että jos ne juomalasit seinän eri puolilla sattuvat osumaan juuri vastakkain, niin ilmiö panee lasinpitelijää heti raivolla perärööriin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Mua taas vituttaa se, että naapuri ei pidä minkäänlaista ääntä, koska kyllähän jokainen normali ihminen pitää edes jonkunlaista ääntä asunnossaan. Ettei se mulkku vaan istuis päivät pitkät korva seinää vasten olevalla juomalasilla kuuntelemassa kuuluuko meitin asunnosta ääniä? TOMMONEN PITÄIS KIELTÄÄ LAILLA!!!! :mad_old:
Hehe, oon varmaan aiemminkin kertonut mun entisestä naapurista?
Se näytti mulle yhden kerran, että "Kun avaa tän kirjahyllyn oven ja työntää pään tänne kirjakaappiin NIIN IHAN SELVÄSTI KUULEE ÖISIN KUN TUO SUN OLOHUONEEN KATTOTUULETIN JUMPUTTAA HÄIRITSEVÄSTI!! Toinen paikka on tuolla telkkarin takana. Kun siirtää television pois tieltä ja tuohon menee polvilleen ja painaa korvansa tuohon antennipistorasian yläpuolelle, IHAN SELVÄSTI KUULEE SEN JUMPUTUKSEN JOTEN IHAN TURHA VÄITTÄÄ ETTEI SE OO MUKA PÄÄLLÄ!!!"
Naapuri siis valitti, että kun mulla on olohuoneessa sellanen tuuletin, että se pitää häntä öisin hereillä. Sanoin sille, että kyseinen tuuletin ei ole koskaan edes ollut öisin päällä, jolloin hän esitteli em. todisteet. :rolleyes: Sitä paitti, vaikka oiskin, niin se on käytännössä äänetön, joten ei oo edes teoreettista saumaa että se tuuletin ois ikinä häntä valvottanut.

Just tontyyppiset ihmiset ja niiden kyttäysmenttaliteetti tässä tupakkikiellossakin on takana. Meinaan tää kans teki kanteluita kunnan terveysviranomaisille, että tupakka haisee ja savu tulee (olemattomia, sellasia ei edes ole tässä talossa) tuuletuskanavia pitkin hänen asuntoonsa kun poltan muka sisällä. Silloin kun nää sattui, oli vaan sellanen tilanne, että en edes polttanut. Ja niinäkin aikoina kun poltan, en koskaan polta sisällä. Eli noi tyypit haistaa tupakin ja valittaa siitä jos ne niin haluaa, vaikka ei kukaan polttaiskaan.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Mua taas vituttaa se, että naapuri ei pidä minkäänlaista ääntä, koska kyllähän jokainen normali ihminen pitää edes jonkunlaista ääntä asunnossaan. Ettei se mulkku vaan istuis päivät pitkät korva seinää vasten olevalla juomalasilla kuuntelemassa kuuluuko meitin asunnosta ääniä? TOMMONEN PITÄIS KIELTÄÄ LAILLA!!!! :mad_old:
No sitte tehdään simmonen laki että ei saa liikkua, mutta pitää hoilata 'Aikuista naista' koko ajan. Heti kun laulu loppuu niin Karhuryhmä paikalle.. pasilla pihaan ajetaan.. nappi otsaan laitetaan, kun ei laula..
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hyvä, viimerinkin joku joka on vissiin nähnyt ohjelman.
Itse olen nähnyt vain mainoksen mutta mainos oli aika raflaava ja siksi kiinnostaa ja tämmösiä nyt kyselen: Millä ne perustelivat väitteensä? Oliko niillä ihan oikeeta tutkimustietoa? Vai tyyppejä tyyliin "Oon nyt polttanut 50 vuotta, eikä tutttavapiiristä oo vielä kukaan sairastunut passiivisen tupakoinnin takia, enkä oo kuullut että kavereillakaan ois"?
Olen melko epäileväinen yleensäkin näiden tyyppien väitteiden suhteen mutta tämä kuullostaa erityisen kummalliselta joten ois mielenkiintoista saada referaati, miten ovat tuohon väittämään päätyneet.
Jotenkin mulla on tunne, että PekPoy ei ole ohjelmaa nähnyt. :eek:

Tupakoinnin (myös passiivisen) yhteys syöpään on täysi selviö. On käsittämätöntä, kuinka jonkun tv-ohjelman perusteella jaksat päinvastaista pitää mahdollisena. Kannattaa katsoa alku oheisesta videosta:

Penn & Teller Second Hand Smoke Correction
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Hehe, oon varmaan aiemminkin kertonut mun entisestä naapurista?
Se näytti mulle yhden kerran, että "Kun avaa tän kirjahyllyn oven ja työntää pään tänne kirjakaappiin NIIN IHAN SELVÄSTI KUULEE ÖISIN KUN TUO SUN OLOHUONEEN KATTOTUULETIN JUMPUTTAA HÄIRITSEVÄSTI!! Toinen paikka on tuolla telkkarin takana. Kun siirtää television pois tieltä ja tuohon menee polvilleen ja painaa korvansa tuohon antennipistorasian yläpuolelle, IHAN SELVÄSTI KUULEE SEN JUMPUTUKSEN JOTEN IHAN TURHA VÄITTÄÄ ETTEI SE OO MUKA PÄÄLLÄ!!!"
Naapuri siis valitti, että kun mulla on olohuoneessa sellanen tuuletin, että se pitää häntä öisin hereillä. Sanoin sille, että kyseinen tuuletin ei ole koskaan edes ollut öisin päällä, jolloin hän esitteli em. todisteet. :rolleyes: Sitä paitti, vaikka oiskin, niin se on käytännössä äänetön, joten ei oo edes teoreettista saumaa että se tuuletin ois ikinä häntä valvottanut.

Just tontyyppiset ihmiset ja niiden kyttäysmenttaliteetti tässä tupakkikiellossakin on takana. Meinaan tää kans teki kanteluita kunnan terveysviranomaisille, että tupakka haisee ja savu tulee (olemattomia, sellasia ei edes ole tässä talossa) tuuletuskanavia pitkin hänen asuntoonsa kun poltan muka sisällä. Silloin kun nää sattui, oli vaan sellanen tilanne, että en edes polttanut. Ja niinäkin aikoina kun poltan, en koskaan polta sisällä. Eli noi tyypit haistaa tupakin ja valittaa siitä jos ne niin haluaa, vaikka ei kukaan polttaiskaan.
Joo, jossain on visiiin olemassa ihan lakipykäläkin, joka sanoo, että jokaisessa taloyhtiössä TÄYTYY OLLA vähintään yksi kappale tuommosia naapureita, muuten joutuis moni virkamies työttömäksi! :frank:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ylen Sankia Priha sanoi:
No sitte tehdään simmonen laki että ei saa liikkua, mutta pitää hoilata 'Aikuista naista' koko ajan. Heti kun laulu loppuu niin Karhuryhmä paikalle.. pasilla pihaan ajetaan.. nappi otsaan laitetaan, kun ei laula..
Joo, semmonen hat-hat-hat-hat ryhmä vetää köyttä pitkin räystäältä alas ja suoraan parvekelasien lävitte pramille siihen partsille osoittelemaan lasertähtäimellä ottaan. Voi niitä reppanoita, joilla sattuu just sillon nenä kuitiamaan :nope:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
haju sanoi:
Jotenkin mulla on tunne, että PekPoy ei ole ohjelmaa nähnyt. :eek:

Tupakoinnin (myös passiivisen) yhteys syöpään on täysi selviö. On käsittämätöntä, kuinka jonkun tv-ohjelman perusteella jaksat päinvastaista pitää mahdollisena.

Siis mitä helvettiä? Miten se, että mä kyselen oisko joku nähnyt tuota ohjelmaa ja että millä ne siinä perusteli väittämiää, tarkoittais sitä että mä luulisin yhtään mitään jonkun tv-ohjelman perusteella? Tv-ohjelman jota en siis ole nähnyt? :eek:

Kerrataas tää nyt: Sun logiikka menee nyt niin, että jos kysyy vaikkapa että "Onko joku täältä nähnyt sen 9/11-salaliittoteoriavideon?", se logiikkasi mukaan tarkoittaa automaattisesti sitä että kyselijä uskoo siihen videon esittämään teoriaan.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Runar ja Kyllikki sanoi:
Siis mitä helvettiä? Miten se, että mä kyselen oisko joku nähnyt tuota ohjelmaa ja että millä ne siinä perusteli väittämiää, tarkoittais sitä että mä luulisin yhtään mitään jonkun tv-ohjelman perusteella? Tv-ohjelman jota en siis ole nähnyt? :eek:

Kerrataas tää nyt: Sun logiikka menee nyt niin, että jos kysyy vaikkapa että "Onko joku täältä nähnyt sen 9/11-salaliittoteoriavideon?", se logiikkasi mukaan tarkoittaa automaattisesti sitä että kyselijä uskoo siihen videon esittämään teoriaan.
Jos joku kyselisi, onko siinä salaliittoteoriavideossa esitetty uskottavia todisteita salaliittoteorian tueksi, olettaisin että kyselijä pitää tällaisten todisteiden olemassaoloa mahdollisena.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
haju sanoi:
Jos joku kyselisi, onko siinä salaliittoteoriavideossa esitetty uskottavia todisteita salaliittoteorian tueksi, olettaisin että kyselijä pitää tällaisten todisteiden olemassaoloa mahdollisena.
Ahaa.. eli oman käsityksen vastaiset todisteet pitää vain kieltää tarkastelematta niitä?

Mielenkiintoinen näkemys.. muistuttaa inkvisitiota.. ;)
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
toleranssisiipi sanoi:
Miks tosta kannattaa katsoa alku?
Asia tuon passiivisen tupakoinnin suhteen tulee selväksi ensimmäisen puolentoista minuutin aikana. Kertovat, että uskovat passiivisen tupakoinnin aiheuttavan syöpää ja olivat väärässä väittäessään muuta.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
haju sanoi:
Asia tuon passiivisen tupakoinnin suhteen tulee selväksi ensimmäisen puolentoista minuutin aikana. Kertovat, että uskovat passiivisen tupakoinnin aiheuttavan syöpää ja olivat väärässä väittäessään muuta.
Okei, eli heidän sanomisiin kannattaa sittenkin luottaa ja pitää heidän uskomuksiaan oikeina?
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Jacques sanoi:
no kyllä se yksikin kerta häiritsee jos tulee tupakan savua sisään. Minusta se on kyllä sen tupakoitsijan vika eikä sen asukkaan jonka kämppään tulee savua. Jos talo on suunniteltu niin paskasti että savu voi leijalla toisiin kämppiin, niin sitten tupakointi pitää kieltää..
Noihin asioihin tulee kiinnittää huomiota silloin kun sitä kämppää ostaa. Notta oma vika jos ei huomaa talon "puutteita". Taloyhtiöllähän näissä asioissa lienee päätäntävalta, joten parvetupakoinnin kieltoon ei tarvita lainmuutosta. Vai olikos se niin, että nykyisellään taloyhtiöt eivät voi kieltää sitä, koska se olisi perusoikeuksien vastaista?

Niin tai näin kerrostaloasumisessa joutuu kestämään kaikenlaista. Jos haluaa lähes täydellistä rauhaa ja oman mielensä mukaista asumista niin kerrostalo ei ole vaihtoehto. Jos parvetupakointi kielletään niin ei muutakun noitavaino grillaajia vastaan, onhan se makkaranhaju aivan "karsea". :)
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Ylen Sankia Priha sanoi:
Ahaa.. eli oman käsityksen vastaiset todisteet pitää vain kieltää tarkastelematta niitä?
Ei suinkaan. Kuinka noin onnistuit viestini tulkitsemaan?
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Jacques sanoi:
Kyllä sen voisi heiltä kieltää. Ihan niinkuin autoilun niiltä, jotka ovat mulkkuja liikenteessä ja ajavat miten sattuu. Tällöin liikenteessä olisi varsin rauhallista kun 90% autoilijoista eivät saisi ajaa..
Hyvä että et ihan leikiksi hommaa vetänyt...
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
haju sanoi:
Ei suinkaan. Kuinka noin onnistuit viestini tulkitsemaan?
haju sanoi:
Jos joku kyselisi, onko siinä salaliittoteoriavideossa esitetty uskottavia todisteita salaliittoteorian tueksi, olettaisin että kyselijä pitää tällaisten todisteiden olemassaoloa mahdollisena.
Todisteiden olemassaolo on aina mahdollista, ystävä hyvä. Jos väittää että todisteiden olemassaolo on mahdotonta, ei pitävälläkään todisteella ole todistusarvoa sillä sen olemassaolo on mahdotonta.
;)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Noihin asioihin tulee kiinnittää huomiota silloin kun sitä kämppää ostaa. Notta oma vika jos ei huomaa talon "puutteita". Taloyhtiöllähän näissä asioissa lienee päätäntävalta, joten parvetupakoinnin kieltoon ei tarvita lainmuutosta. Vai olikos se niin, että nykyisellään taloyhtiöt eivät voi kieltää sitä, koska se olisi perusoikeuksien vastaista?

Joo, nykytilanne on se, että vain sellaisessa tapauksessa että esim. terveystarkastaja tms. toteaa että parveketupakoinnista on kiistaton terveyshaitta naapureille, taloyhtiö voi kieltää parveketupakoinnin. Muutama tapaus on, joissa tuota on yritetty, mm. tässä kylässä eikä lähellekään haitallisia määriä pystytty mittaamaan naapurin asunnosta, vaikka mittaustilanteessa oli mitattavan asunnon terassin ovi sepposen selällään.

Tuohon kerrostaloasumiseen: Jos ei ymmärrä sitä, että kerrostalossa saattaa tulla omaan asuntoon sekä normaaleja asumisen ääniä, että hajuja, mukaanlukien mahdollinen tupakinsavu parvekkeilla, naapurin kaalikeiton haju yms, ei kannata alunperinkään muuttaa kerrostaloon. Kuten patriot mainitsikin.
Joillain on vaan niin hassu ajatusmaailma, että ensin muutetaan kerrostaloon hyvin tietäen millaista siinä on asua ja sitten aletaan vaatia kaikkia muita muuttamaan käytöstä oman mielen mukaiseksi.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Ylen Sankia Priha sanoi:
Todisteiden olemassaolo on aina mahdollista, ystävä hyvä. Jos väittää että todisteiden olemassaolo on mahdotonta, ei pitävälläkään todisteella ole todistusarvoa sillä sen olemassaolo on mahdotonta.
;)
Jep. Esim. siitä onko ihminen käynyt koskaan oikeasti kuussa on todisteita sekä puolesta että vastaan. Jos joku kyselee näitä todisteita, se ei vielä kerro kyselijän mielipiteestä asian suhteen yhtään mitään. Eikä varmasti tee hänen kyselyistään väittämiä, kuten tässä toikissa on nyt väkisin haluttu asia vääntää.
 
Ylös