Viimeinen tupakkipäivä kapakoissa

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Sam sanoi:
Nyt meinataan nostaa tupakan hintaa 10%
Tuollaistahan ne hallitusohjelmassa kaavaili. Porvarihallitus aikoo nostaa niin viinan kuin tupakankin veroa.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17750
Sijainti
East of Eden
Ihan sama.

Eipähän oo tupakkii tullu poltettua sitten viime kerrasta, ja siitä on aikaa.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
patriot sanoi:
Tuollaistahan ne hallitusohjelmassa kaavaili. Porvarihallitus aikoo nostaa niin viinan kuin tupakankin veroa.
Koska kriminalisoidaan alkoholi :doubtful:

Vai onkohan sisällissodan pelko tässä tapauksessa liian suuri.....
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
No itseasiassa en :)

Sulta sen sijaan on Moe just nyte karkaamassa jälleen kerran mopedi kätösistä :eek:

P.S. Vielä kerkeis höllätä kaasua ;)
Eiku mä vaan penäsin tyhmänä miehenä vastausta siihen, miksi samat ihmiset, jotka kotona ja kavereiden luona ryypätessä jaksavat raahautua ulos, näkevät nyt kauheita mörköjä siinä samassa asiassa, että joutuvat ravintolassa toimimaan samoin kuten muussakin elämässä.

Jos tämmöisen tivaaminen on mopon karkailua, niin en edes kehtaa sanoa mitä muilta karkailee.

Mielestäni kyseessä on vain opittu tapa, johon ihmiset ovat tottuneet.

Sama oli mopo- ja pyöräilykypärien kanssa. Alussa tuntui aivan idioottimaiselta ja turhalta moinen. Nyt ei tulis edes mieleenkään olla vetämättä päähän (kypärää);) )

Maailma muuttuu, ennen poltettiin bussin takaosassa, elokuvateattereissa, posteissa ja pankeissa. Jos nykyään joku tekis näin, sitä katsottaisiin 'vähän' vinoon ja koputettaisiin päätä.:ahem:

Ja kuka olis 70-luvulla voinut uskoa että huoltsikalta ja R-kioskeista saa kaljaa?:D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Eiku mä vaan penäsin tyhmänä miehenä vastausta siihen, miksi samat ihmiset, jotka kotona ja kavereiden luona ryypätessä jaksavat raahautua ulos, näkevät nyt kauheita mörköjä siinä samassa asiassa, että joutuvat ravintolassa toimimaan samoin kuten muussakin elämässä.
Niin siis minä ( ja useimmat muutkin, jotka nyt ylipäätään yhtään mitään ovat ihmetelleet) olen ihmetelly täällä tasan kahta asiaa:
a) miksei terassilla sais polttaa, mikä sitten ilmeisesti ja järjen voittona osoittautuikin vääräksi tiedoksi
ja
gee) mikä logiikka kieltää juoman ottamisen mukaan tupakkatiloihin (se ettei sinne ole tarjoilua on mustakin ihan ymmärrettävää)? Tuo haiskahtaa vähän siltä, että ihan kiusan ja perisuomalaisen holhousmentaliteettin vuoksi keksittiin tämmöinen lisäpykälä.

Toi sun vouhotukses, penäämiseks tai miksikä sitä nyt sitten haluutkaan kutsua ei oikeestaan liity noihin kahteen asiaan juuri mitenkään, mutta totaalisesti asian ohi muille vittuileminen ei oo aikaisemminkaan ollut millääntavoin este, vai mitä? Ja tuleehan siitä hyvä mielikin, mikä on toki pääasia :eek:

Ihan tarkennukseksi vielä: Lakihan siis ei mun ymmärtääkseni pakoita asiakkaita menemään nimenomaan juuri ulos röökille, paitti jos ravintolassa ei tupakointitiloja ole. Veikkaan, että aika monessa kuitenkin on tai tulee ennenpitkää olemaan? Mun mielestä on ihan ok, että ravintoloissa on erikseen tupakkatilat, kyllä mulla on täysi ymmärrys niitä kohtaan, jotka eivät halua toisen röökejä haistella (tosin ei tarvinnut vanhankaan lain aikana, en sitten tiedä mikä mystinen voima sai ne polttajia huomattavasti fiksummat tupakoimattomatkin aina istumaan siellä tupakointipuolella, olisko ollu sitten myötätunto ja kanssakärsimisen halu). Pikkusen tuossa nykylaissa nyt kuitenkin on mun mielestä liioiteltu (kohta gee plus Runarin esille tuoma tosiasia, että monet ravintelit kerkesivät entisen tupakkalain pakoittamana investoimaan helvetin isoja summia suhtkoht turhaan, tuotakin olisivat herrat ja rouvat päättäjät voinneet ajoissa pohtia), mutta kyllähän tuon kanssa luulis pystyvän elämään. Alussa se varmaan vannoutunutta Nortti-miestä vituttaa, mutta ajan myötä siihen kyllä ihan taatusti tottuu ja kyllähän se niin on kuin sanoitkin, muutama vuos kun menee, niin se on kaikille ittestäänselvää, ettei baarissa sauhutella ihan missä tahtoo.

P.S. Niin en minäkään himassa sauhuttele sisätiloissa muualla kuin keittiössä ovet suljettuna (rinsessa oven toisella puolella) ja avoimen ikkunan ääressä, kesällä aika usein sitten puutarhassa. Ei tulis mielenkään vetää röökiä esim. olkkarissa, makkarista nyt puhumattakaan. Call me nössö :thumbup:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
En sano tupakista mitään, mutta jotenkin tämä toikki toi mieleen näkymän tuolla rannassa aamulla. Olipa aika masentavan näköistä, kun tyhjiä oluttölkkejä kellui laineilla ja olutpullojen kaulat kuikkivat pinnalle rantavedestä. Rantakivikossa ja ruohikossa kiilteli pullonkappaleita ja maasto oli mäyräkoirien nahkoilla peitelty. Voi itku. Koulut loppuivat eilen peruskoulussa ja amiskassa. Ilmeisesti rannassa pidettiin hauskaa. :frown:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Niin siis minä ( ja useimmat muutkin, jotka nyt ylipäätään yhtään mitään ovat ihmetelleet) olen ihmetelly täällä tasan kahta asiaa:
a) miksei terassilla sais polttaa, mikä sitten ilmeisesti ja järjen voittona osoittautuikin vääräksi tiedoksi
ja
gee) mikä logiikka kieltää juoman ottamisen mukaan tupakkatiloihin (se ettei sinne ole tarjoilua on mustakin ihan ymmärrettävää)? Tuo haiskahtaa vähän siltä, että ihan kiusan ja perisuomalaisen holhousmentaliteettin vuoksi keksittiin tämmöinen lisäpykälä.
[/SIZE]:thumbup:
Ok, tämä selvä.:thumbup:

Mullakaan ei ole noita kumpiakaan vastaan yhtään mitään.:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kävin muuten fillarilenkillä Toivalan Essolla kahvilla, kuten aika usein. Ennen sieltä tulvahti vastaan savupilvi kun porukka on vkl-aamuisin siellä ottamassa tasoittavia. Nyt tuli pullantuoksu vastaan ja ostinkin vadelmawienerin.:eek:

Sitten pihalle kahvittelemaan. Oli aika paljon mukeja ulkopöydissä.:D
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Itse kävin eilen tupakilla terassilla. Näky olevan laillista.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Toi sun vouhotukses, penäämiseks tai miksikä sitä nyt sitten haluutkaan kutsua ei oikeestaan liity noihin kahteen asiaan juuri mitenkään, mutta totaalisesti asian ohi muille vittuileminen ei oo aikaisemminkaan ollut millääntavoin este, vai mitä? Ja tuleehan siitä hyvä mielikin, mikä on toki pääasia :eek:
SOOT MUN VELJ!:ahem:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Kävin muuten fillarilenkillä
Niin minäkin ja istahdin ainakin viis kertaa suoraan pallien päälle :eek!: :eek!: :eek!: :eek!:

NYT OLISIN SOPIVASTI VITTUMAISELLA TUULELLA :mad_old:
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
OoPee sanoi:
Niin minäkin ja istahdin ainakin viis kertaa suoraan pallien päälle :eek!: :eek!: :eek!: :eek!:
Kantsis käyttää pyöräillessä housuja, ettei munat heilu valtoimenaan. :eek:
 
Ylös