Villeneuve McLarenille!!!

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
Miksi Villeneuven pitäsi enää jatkaa koko f1-sarjassa? Minun mielestäni mies on ollut reippaasti ylipalkattu eikä ole ollut BAR:issa mikään tiimin yhteishenkeä parantava kuski. Kauden alussa mies sanoi että "jos Button osoittautuu nopeaksi alan ehkä kunnioittmaan häntä".

No, kuinkas kävikään tällä kaudella BAR-kuskeilla wink :

9. Jenson Button BAR 17
16. Jacques Villeneuve BAR 6
18. Takuma Sato BAR 3

Kuinkas nyt suu pannaan, Jaska? Minun puolestani joutaa mennä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
No noi pisteet ei kerro koko totuutta. JV oli usein hyvin tasaisessa vauhdissa Buttonin kanssa. Kieltämättä Button ajoi superhyvän kauden ja Villeneuvella meni vähän alakanttiin. Mutta notkahduksia on tapahtunut, tai tulee tapahtumaan lähes kaikille huippukuljettajista, hyvä esimerkki löytyy ihan tästä lähimenneisyydestä. :)

Olen kuitenkin sitä mieltä että Villeneuven paikka on Formula ykkösissä. Parhaimmillaan mies kykenee ilmiömäisiin suorituksiin. Ja faktahan on se ettei hän voi olla huonompi kuljettaja kuin vuonna 1997 (on kehittynyt niistä ajoista todella paljon).. Siis jos saa alleen kilpailukykyisen kaluston niin maailmanmestaruus olisi täysin mahdollinen!

Täytyy toivoa parasta, eli että kaudeksi 2005 löytyisi sitten paikka jostain huipputallista. :)

paco

Member
keke,keke,keke ruuspärin f1 uran alusta lähtien formuloita seuranneena,yksi suurimmista mieltäni vaivanneista asioista on ollut JV.En ymmärrä mitä oikein tapahtui tälle yhdelle valomoimaisimmista tähdistä,miten MESTARIN rakettimainen nousu voi päättyä supernovaan? Uskon edelleen,että hänellä olisi kovat kortit lyödä pöytään,pöytään jossa Maikkelillekkin jäisi pelkät hikiset ajo bootsit jalkaan,muista puhumattakaan!

oldez

Well-known member
Jacques:
No noi pisteet ei kerro koko totuutta. JV oli usein hyvin tasaisessa vauhdissa Buttonin kanssa. Kieltämättä Button ajoi superhyvän kauden ja Villeneuvella meni vähän alakanttiin. Mutta notkahduksia on tapahtunut, tai tulee tapahtumaan lähes kaikille huippukuljettajista, hyvä esimerkki löytyy ihan tästä lähimenneisyydestä. :)
Huomaa kyllä että sulla on hieman punavalkoiset(vai minkä väriset ne nyt onkaan) lasit päässä. Lähdet olettamuksesta, että Villeneuve on maailmanparas kuski, vaikka mikä olisi. Jos tallitoveri on nopeampi niin sitten tallitoverilla on nopeampi, kestävämpi auto ja superhyvä kausi meneillään, kun Villellä on taas huono auto ja huono kausi.

Totuus on kuitenkin että Jacques on 32v ja Jenson on 23v. Eikö ole aika oletettavaa että Jenson kehittyisi ja Jacques taas ei? Jacques oli 23 kun teki läpimurtonsa CART(Indy)-sarjassa, eli saman ikäinen kuin Jenson jolla oli nyt "superhyvä" kausi.

Olen kuitenkin sitä mieltä että Villeneuven paikka on Formula ykkösissä. Parhaimmillaan mies kykenee ilmiömäisiin suorituksiin. Ja faktahan on se ettei hän voi olla huonompi kuljettaja kuin vuonna 1997 (on kehittynyt niistä ajoista todella paljon).. Siis jos saa alleen kilpailukykyisen kaluston niin maailmanmestaruus olisi täysin mahdollinen!
Olen itsekkin sitä mieltä, että Villeneuven pitäisi olla Formuloissa, mutta ei tuollaisella palkalla. Kuitenkin olen sitä mieltä että nuorien kuljettajien pitäisi saada näytönpaikkoja muissakin talleissa kuin minardi ja jordan. Villen pitäisi väistyä, mutta ei kuitenkaan Saton kaltaisten kuskien edestä.

Jaa mikäköhän fakta on että Jacques olisi parempi kuski kuin vuonna 1997? Kehitykäyrä näyttäisi ainakin kulkevan alaspäin. Buttonin kehityskäyrä on menossa kokoajan ylöspäin.

Jotta Villeneuve voittaisi mestaruuden kilpailukykyisellä kalustolla niin tallitoveri ei saisi olla Räikkönen, Alonso tai Montoya, koska totuus on että hän ei voittaisi ketään heistä.

Täytyy toivoa parasta, eli että kaudeksi 2005 löytyisi sitten paikka jostain huipputallista. :)
Ei taida villestä tulla enää huipputallin kuljettajaa tai no ehkä kakkoskuljettaja. Vuonna 2005 mies on jo 34 ja ajovuodet on aika vähissä. Huipputallit enemmin ottavat nuoremman kuljettajan, joka voi vuosien saatossa kehittyä.

PKurki

Well-known member
Sinne vaan Evil Empiren palvelukseen. Aivan oikea paikka Villeneuven kaltaiselle ääliölle. Pääsee kaltaistensa seuraan. Joukossa tyhmyys tiivistyy...

Jacques

Sijainti
Helsinki
oldez: Missä mä oon väittänyt että Button ois saannu paremman auton? en missään. Sanoin että Button ajoi hyvän kauden ja JV huonon, perustelin vain sillä että aina tapahtuu notkahduksia, en sillä että Button ois saanu paremman auton. Jätän tuontyyliset rutinat suosiolla McLaren-faneille! wink

Ja toisekseen olen myös sitä mieltä, että JV:n pitää laskea palkkavaatimusta, mutta hei haloo 1 dollari eli 1 euro yhdestä kaudesta lienee kuitenkin naurettavan vähän. Onhan JV sanonutkin että voisi ajaa huipputallissa vaikka ilmaiseksi. Mutta BAR ei ole huipputalli.

Muutenkin uskon että tuo palkkakysymys on menneen talven lumia ja se on nostettu turhankin isoksi asiaksi. Tosiasia on se että BAR sen tarjouksen aikoinaan teki, eikä se ollut JV:n vaatimus. Ja varmaan hänellä oli joskus isommat palkkavaatimuksetkin, mutta paljon kokeneena hän ei varmaan vaadi kovinkaan paljoa rahaa jos saisi vielä tilaisuuden. Kilpa-autoilu on kuitenkin hänen elämänsä!

oldez

Well-known member
Jacques:
oldez: Missä mä oon väittänyt että Button ois saannu paremman auton? en missään. Sanoin että Button ajoi hyvän kauden ja JV huonon, perustelin vain sillä että aina tapahtuu notkahduksia, en sillä että Button ois saanu paremman auton. Jätän tuontyyliset rutinat suosiolla McLaren-faneille! wink
Aiemmin olet jossain muussa topicissä selittänyt Villen huonon kauden teknisillä vioilla..

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Jacques:
mutta hei haloo 1 dollari eli 1 euro yhdestä kaudesta lienee kuitenkin naurettavan vähän.
Eikös siinä ollut muhkeat pistebonukset vai mitä tuolla ylempänä luki? Käsittääkseni Kimikin on ajellu McLarenilla aika pitkälle tuolla pistepalkkauksella. Että peruspalkka olisi aika alhainen suhteessa muihin huippuihin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
oldez:
Jacques:
Aiemmin olet jossain muussa topicissä selittänyt Villen huonon kauden teknisillä vioilla..
On totta että Villeneuvella oli teknisiä vikoja huomattavasti enemmän kuin Buttonilla. Sitä et voi sinäkään kiistää? Ja on selvää että osasyy siihen että piste-ero Buttoniin on tekniset viat (esim. itävallassa JV ois tullut maaliin Buttonin perässä viidenneksi ilman teknisiä murheita). Se ei ole kuitenkaan ainoa syy enkä ole mielestäni sitä koskaan ainoaksi syyksi väittänytkään, ja jos olen, niin olen vain kirjoittanut nopeasti.

Ja olet väärässä että pitäisin Villeneuvea maailman parhaana. On totta että hän on mielestäni yksi parhaista ellei paras, mutta kyllähän Button osoitti mennä kaudella kuuluvansa samaan ryhmään. Joten se siitä sitten..

Matxi: joo oli siinä pistebonukset, mutta kun katsoo BARin viimekausina keräämiä pistesaldoja, niin ei se varmaan paljoa vakuuta. Jos kyseisen tarjouksen olisi tehnyt vaikkapa McLaren, niin sitten voitaisiin ihmetellä miksi jättää moinen tarjous väliin. Mutta että BAR..

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Onko Button tosiaan vasta 23-vuotias!? Eli kun aloitti vuonna 2000, hän oli vasta 20-vuotias...

Jacques

Sijainti
Helsinki
VILLENEUVEKOMPPI!

Lisään viel tohon pistesaldo juttuun että McLarenilla on varmasti varaa tarjota tuontyylistä sopimusta, sillä sen tallin autoilla pisteitä kertyy takuuvarmasti. BARilla se on niin ja näin (lue: usein tuurista kiinni) ajoi kuljettaja miten hyvin tahansa ja kyllähän Villeneuve sen tietää..

edit: komppi. :)

<small>[ 30-10-2003, 14:00: Message edited by: Jacques ]</small>

Calvin

Well-known member
PKurki:
Sinne vaan Evil Empiren palvelukseen. Aivan oikea paikka Villeneuven kaltaiselle ääliölle. Pääsee kaltaistensa seuraan. Joukossa tyhmyys tiivistyy...
Mitä mitä? Ollaanko Villeä nyt viemässä jo Ferrarillekin? :confused:

JJ7

Well-known member
oldez
Olen itsekkin sitä mieltä, että Villeneuven pitäisi olla Formuloissa, mutta ei tuollaisella palkalla. Kuitenkin olen sitä mieltä että nuorien kuljettajien pitäisi saada näytönpaikkoja muissakin talleissa kuin minardi ja jordan. Villen pitäisi väistyä, mutta ei kuitenkaan Saton kaltaisten kuskien edestä.
.[/QB]
Taku näyttää vielä..! wink

Jacques

Sijainti
Helsinki
JJ7:
oldez
.
Taku näyttää vielä..! wink [/QB]
Itse asiassa mä kyllä uskon ettei Taku ole niin kädetön kuin mitä puhutaan. Hän varmasti kykenee hyviin suorituksiin muuallakin kuin japanissa. Annetaan miehelle vielä mahdollisuus näyttää. :)

Jacques

Sijainti
Helsinki
No mutta lajin kannalta on hyvä että sarjassa on aasialaisia kuljettajiakin. Ja mieluummin mä siellä Saton näen kuin vaikkapa Alex Yoongin. :)