Virallinen Tamperemöötte '08 topicci!!!!

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
S.A sanoi:
Kannattaisiko minun viedä ensin auto sinne ja tulla bussilla keskustaan, josta sitten jonkun kyydissä jatkan Suzukartiin
luonnollisestikin noin :thumbup:
kartin ja a-a:n väli jää sen verran pieneksi että turha siinä välissä heitellä autoa herwoodiin, ja selvinpäinhän sitä ei saa olla :D

Thunder: hyvä homma että olet mukana, mutta mielestäni on saatu suht simppelin pidettyä informaatio, mutta alla vielä kertauksena varmuuden vuoksi:

- Suzukartissa tilaisuus 12:30 alkaen, eli paikalle ilmestyttävä min. 15min ennen!
- ajon hinta 295€ kokonaisuudessaan, eli 29,50€/nuppi mikäli 10 kuskia ilmestyy radalle.
- Suzukartin jälkeen siirtyminen Höyryyn, jossa sitten odotellaankin jo aika-ajoja ja varsinaista möötteä :)
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
FO110K sanoi:
luonnollisestikin noin :thumbup:
kartin ja a-a:n väli jää sen verran pieneksi että turha siinä välissä heitellä autoa herwoodiin, ja selvinpäinhän sitä ei saa olla :D
Tässä taitaa nyt kuitenkin käydä niin, että olen selvänä ja lähden jo lauantaina kotiin. Kaveri nimittäin päättikin lähteä jonkun mökille, joten ei ole yöpaikkaa.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
S.A sanoi:
Tässä taitaa nyt kuitenkin käydä niin, että olen selvänä ja lähden jo lauantaina kotiin. Kaveri nimittäin päättikin lähteä jonkun mökille, joten ei ole yöpaikkaa.
Nuku mun päällä. Mut joo sori koska tuskin tulen.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Minun nimen eteen tuonne ensimmäiseen postaukseen saa pistää sulkuihin karting, tai jotain muuta.. Pitää koettaa välttää kohmeloa lauantai-päiväksi:alppu:
 

Örfil

Guest
Ja humalassahan ei saa ajaa. Eivät päästä radalle ;)

Se on vakuutustenkin vuoksi, eivät korvaa henkilövahinkoja jos tulee iso tälli ja lasarettikeikka.

Rata on nyt varattu, vahvistin asian Suzuun tänään iltapäivällä.

Mukana on kymmenen kuskia eli täys lähtö! :)
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Minulla on vaan yksi pieni ongelma... Olen onnistunut piilottamaan kuulolaitteeni niin hyvin, että edes kissat tai minä emme löydä niitä, toivottavasti muistaisin, että missä ne oikein ovat. Jääkiekon turnauksen takia oli sen verran juotu, että viimeisin muistikuvani oli se, että ne korvalaitteet piti piilottaa kissoilta, en nyt löydä niitä mistään.

Täytyypä kääntää koko huoneisto, sillä olen varma, että olen jättänyt ne jonnekin, koska olin mennyt nukkumaan niin kuulokoneperkele rupesi piippaamaan ja irrotettuani ne, panin ne jonnekin mutta EI VAAN muista, että mihin helvettiin ne on laitettu? Tiedän laittaneeni ne jonnekin mutta mihin helvettiin olen laittanut? Sukkien sisältäkin olen etsinyt mutta en löytänyt, täytyypä miettiä vähän loogisempaa paikkaa. Kukkamultien alla ne tuskin ovat, miksi niitä sinne haluaisin panna? Kosteuden takiako? Pöh!
 

Örfil

Guest
Sohvan alla?

Viime kerran palautteen perusteella laitetaan ratasäännöt tänne suht pian näkyviin + Suzussa on tapana aika-ajojen jälkeen joskus huutaa kuskit lähtöruutuun. Minen kuullut viimeksi mitään ja pyydänkin nyt että tulevat sinne autojen viereen viittilöimään että kuka on missäkin ruudussa
 
Viimeksi muokattu:

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Jussi sanoi:
Sohvan alla?

Viime kerran palautteen perusteella laitetaan ratasäännöt tänne suht pian näkyviin + Suzussa on tapana aika-ajojen jälkeen joskus huutaa kuskit lähtöruutuun. Minen kuullut viimeksi mitään ja pyydänkin nyt että tulevat sinne autojen viereen viittilöimään että kuka on missäkin ruudussa
Täytyy myöntää, että minä en ymmärtänyt, mitä helvettiä ratavalvoja puhui siinä vaiheessa kun minulla oli kypärä päässä. Oli pakko seurata toisen tekemisiä ja onneksi en ohittanut ekassa mutkassa vaikka minulla oli siihen täydet mahdollisuudet, jarrutin ja mietin ratavalvojan sanomiset, että tarkoittiko hän, että ettei ekasta mutkasta saa ohittaa? No, tilaan tulkin paikalle jos en kerran laitteita löydä niin ymmärränpä edes paremmin ymmärtää mitä puhutaan. Kone ei minulle tarjonnut parempaa koska puhuttiin ns. "paskakieltä" eikä puhdasta kieltä joten sen kuulemisessa ei ollut minulle mitään hyötyä paitsi ratavalvojan kieli oli parempaa kieltä, juutubesta perusteella.
 

Örfil

Guest
Privaa laitettu kisaajille, sisältää kisan maksutiedot ja kyselyn kyyditys/opastustarpeista
 

Örfil

Guest
Tässä ratasäännöt

Ratasäännöt
-Radalla autosta nouseminen on ehdottomasti kielletty.

-Vastakkaiseen suuntaan ajaminen on kielletty.

-Polkimien yhtäaikainen käyttäminen on kielletty.

-Toistuva toisen kuljettajan häirintä, kolarointi tai törmäily ratavalleihin johtaa ajon keskeytykseen henkilökunnan toimesta.

-Toinen käsi on nostettava välittömästi ylös teknisen vian, kolarin tai muun keskeytyksen sattuessa.

-Keltaisen valon vilkkuessa ohittaminen on kielletty ja kuljettajan on noudatettava varovaisuutta, sillä radalla on joku pysähtyneenä, hidasta vauhtia. Oman ja muiden turvallisuuden takia näitä sääntöjä on noudatettava.

Lippumerkit
-Ruutulippu: Ajovuorosi päättyy, aja varikolle.

-Musta lippu: Sääntörikkomus tai tekninen vika, aja varikolle.

-Punainen lippu: Ajotapahtuma keskeytetty, hidastettava ehdottomasti vauhtia, aja varikolle.

-Sininen lippu: Nopeampi kuljettaja takana, anna tilaa ohitukseen.

Omia huomioita

-kisatapahtuma kestää puolituntia ja aika-ajo sekä kisa ajetaan nousematta pois autosta

-aluksi ajetaan aika-ajo ja sen päättyessä ajetaan viimeistä mutkaa edeltävälle lyhyelle suoralle + sitä edelliseen mutkaan odottamaan opastusta lähtöruutuun

-lähtö tapahtuu lähtövaloilla (ei lipuilla) ja valoissa oli muistaakseni vain yksi punainen ja kun se vaihtuu vihreäksi, talla pohjaan

- kaasu/jarrulla lähtö on meidän kisoissa kielletty, samoin eturenkaista työntäminen eli lähtö tapahtuu vain kaasua painamalla valon vaihtuessa vihreäksi

- ohittaminen on sallittu heti lähdön jälkeen, ei siis vastaavia rajoituksia kuin Fossassa oli. Järki kuitenkin käteen, sillä oman ja kaverin kisan voi pilata jo ekaan jarrutukseen tultaessa tälläämällä toisen perään (=> tervaa, höyheniä ja mustikkanenä kisan jälkeen ;) ). Samoin heti lähdön jälkeen ajettavan suoran shikaanista ei mahdu kahta autoa rinnakkain.

-autojen huippu on rajoitettu rajoittimella n. 60 km/h:n ja pääsuoralla johtuva pätkiminen johtuu siis rajoittimesta, ei siitä että autosi on rikki. Mitä aikaisemmin rajoitin lyö päälle, sitä paremmin olet päässyt edellisistä mutkista läpi lähtösuoralle

-radan ja autojen luonteesta johtuen sladaaminen ja jyrkät käännökset syövät vauhtia eli pyöreitä ajolinjoja ajamalla pääsee parhaaseen vauhtiin

-autot ovat suht tasaisia kulultaan ja niihin on juuri tehty renkaidenvaihdot eli kaluston pitäisi olla hyvässä kondiksessa
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jussille kiitokset kisan uudelleen organisoinnista allekirjoittaneen ollessa hieman kiireinen... :thumbup:

Höyryyn soitin juuri äsken, ja lupasivat varailla meille pöytiä hieman jotta päästään samaan rykelmään istumaan & puhumaan, eli kaikki kunnossa!

Itse yritän radalle klo 12 viimeistään, eli ne jotka haluavat kyydin keskustasta radalle, pistelkää vinkkiä mistä teidät saa noukittua yms :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Maksettu. :)

Ymmärsinkö siis oikein, että mitään harjoittelua ei ole, vaan suoraan mennään aika-ajoon?
Onko aika-ajossa erikseen jotain herrasmiessääntöjä? Esim. voiko ajaa välissä hitaita kierroksia? Jos saa ajaa tällaisia niin miten kuuluisi sitten huomioida ajolinjoissa muita ajajia?
Entä jos ajaa itse nopeaa kierrosta, mutta toinen tulee takaa nopeampaa. Pitääkö väistää (/heiluuko siniset liput) vai saako ajaa ihan omaa kierrostaan?

Miten paljon aikaa on varattu aika-ajoon ja paljonko kisaan? 10+20?

Edit: mitä jos tuntuu siltä, että haluaa huilata hetken aika-ajon ja kisan välissä niin saako tulla varikolle huilaamaan toviksi vai onko kisa siinä jos tulee varikolle?
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Thunder on muuten ensimmäisen postauksen osallistujalistassa kahdesti.

Aloin katselemaan kartingiin osallistujia ja sain heidän lukumääräkseen 11, mutta mukana olikin kaksi Thunderia. :p
 

Örfil

Guest
Hyviä kysymyksiä jakkuesilta!

Varsinaista harjoittelua ei siis ole, vaan aika-ajo ja kisa ajetaan yhtä soittoa. Koko tapahtumaan on varattu aikaa puolituntia ja seisoskelusta ei kannata maksaa ;)

Ainoa tauko on kun ruutulippu heilahtaa aika-ajon päättymisen merkiksi ja ajat jäähdyttelykierroksen ja jäädään odottelemaan lähtöruudukkoon järjestämistä.
Jos menet siinä vaiheessa varikolle, kisa on käytännössä siinä :(

Aika-ajossa tietysti pätee se herrasmiessääntö että jos ajaa tarkoituksella hidasta kierrosta, pitää antaa tilaa nopeammalle. Jos itse olet nopealla kierroksella, tilaa ei tarvitse antaa. Tämänhän me voimme todeta jälkikäteen auton datatiedoista ;)

Aika-ajo tule olemaan kyllä melkoinen härdelli, koska osalle rata on tuttu ja osa ajaa siellä ekaa kertaa. Käytännössä puhtaan kierroksen ajaminen on aika tuuripeliä ja oikean raon löytäminen (hidastamalla jne) on oleellinen asia aika-ajoon.

Suzukartissa paljon ajaneet ajavat aika-ajot malliin: nopea kierros-hidas kierros-nopea kierros jne. koska parhaan kierroksen saa ajamalla joka toisen kierroksen lopun vikan mutkan nuolemalla ja sitä edellisen kierroksen lähtöviivalle tulon kannattaa ajamalla vikat mutkat todella ulkoa, vauhtia keräämällä.

Aika-ajon ja kisan pituus voidaan sopia ratahenkilökunnan kanssa.

Sopisiko että ajetaan 10 kierrosta aika-ajoa ja loppuaika kisaa (n. 30 kierrosta) niin ei mene kädet hapoille heti aika-ajossa ja kisassa on riittävästi pituutta ohitteluun.

Ja viikon ylläri: radalla on uudet autot eli "paikallisetkaan" eivät ole ajaneet vielä niillä ja täten julistankin yksipuolisesti testikiellon ko. radalle ennen kisaa, jotta yllätysmomentti säilyy.

Kiellon rikkojaa rankaistaan viiden lähtöruudun rangaistuksella ja antamalla 4 numeroa liian pienet ajohaalarit :D
 
Ylös