Virallinen Tamperemöötte '08 topicci!!!!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Kiitos hyvistä vastauksista, Jussi.

Jussi sanoi:
Aika-ajo tule olemaan kyllä melkoinen härdelli, koska osalle rata on tuttu ja osa ajaa siellä ekaa kertaa. Käytännössä puhtaan kierroksen ajaminen on aika tuuripeliä ja oikean raon löytäminen (hidastamalla jne) on oleellinen asia aika-ajoon.
Ehdottaisin että järjestäydyttäisiin aika-ajoon siten, että 'paperilla' nopeimmat menisivät kärkipäähän ja hitaimmat hännille. Näin ollen hyvällä tuurilla nopein (Jussi) saattaisi keretä ajamaan yhden puhtaan kierroksen ennenkuin joutuu ohittamaan ekan kerran sen hitaimman (minut). ;)

Tosin letka varmaan venyy sen verran, että hyvin nopeasti tuo varvaustilanne kyllä tulisi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
vai että kaikki 10 autoa radalla samaan aikaan, mahtaa siitä hyvä hulabaloo tulla :D
noh, kummelia lainatakseni:
ei taidolla vaan tuurilla, sillä tämä mies kuuluu parhaaseen a-ryhmään :thumbup:

edit. ja sne verran lisäystä, että kun tuolla jussi puhuu kierrosmääristä, niin huomioikaa
että ratakierros vie 25-30sek riippuen kuskista, eli suht lyhyt rata kyseessä...
tästä johtuen voinee sanoa että tuo 10/30kierr jako voisi olla ihan toimiva kyllä...
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
FO110K sanoi:
vai että kaikki 10 autoa radalla samaan aikaan, mahtaa siitä hyvä hulabaloo tulla :D
noh, kummelia lainatakseni:
ei taidolla vaan tuurilla, sillä tämä mies kuuluu parhaaseen a-ryhmään :thumbup:

edit. ja sne verran lisäystä, että kun tuolla jussi puhuu kierrosmääristä, niin huomioikaa
että ratakierros vie 25-30sek riippuen kuskista, eli suht lyhyt rata kyseessä...
tästä johtuen voinee sanoa että tuo 10/30kierr jako voisi olla ihan toimiva kyllä...
Jep.. kait sitä pitää miettiä josko itsekin kävisi treenaamassa huomenna tai torstaina ettei ihan kylmiltään lähde aika-ajoon. :)
(hesassa siis treenaisin.. enhän halua liian pieniä ajohaalareita, koska munhan luonnollisesti kuuluisi ajaa 4 numeroa liian isoilla haalareilla. ;) )
 

Örfil

Guest
Rataenkka on 39.2 tuntumassa. Oma paras on nyt keväältä 39.8 eli parannettavaa vielä löytyy rutkasti ;)

Omat ekat ajot tolla radalla viime kesänä tuotti sellaisia 42-43 aikoja ja voisin kuvitella että meidän porukasta ensikertalaiset ajaa kanssa tohon haarukkaan. 43-44 ajatkin oli ainakin ennen ihan hyviä aikoja ensikertalaisille.

Nyt sillä varauksella etten tiedä yhtään noista uusista autoista, ajat voivat olla jopa kovempia! En tiedä mitään uusien autojen runkopituuksista, akselileveyksistä, onko vanhat koneet tms. ja mitä aikoja siellä on nyt ajettu ja haluan omalta osaltani jättääkin sen tiedon hankkimisen lauantain varaan :D

Joka tapauksessa kiva ajaa jo näin pikaisesti uusi KKWCS kisa ja tavoitteenahan on varmaan kaikilla hankkia maksimipisteet, sillä kausi on pitkä! vasta 1/3 kisoista ajettu ja 2/3 ajamatta :D

Kattellaan josko tänä vuonna saatais järkättyä myös muita kisoja Hyvinkään lisäksi. Mä ainakin ilmoittaudun vapaaehtoiseksi kisajärjestäjäksi jos puhutaan Forssan, Suzukartin ja VMKC:n kisoista ja kisoista innostunutta porukkaa vaan löytyy.

Ja jakkuesin ehdotukseen kommenttina että sopii, mutta se ei takaa mitään: jo tokalla kierroksella tulee varvattua hitaimmat vaikka lähtis ekana ja sitten edessä on taas suma. Itse ajattelin taktiikkana jäädä puolenvälin paikkeille, ajella renkaat lämpimiksi parin kiekan ajan ja sitten katsoa hyvän välin ajaa kaksi nopeaa-hidasta yhdistelmän :thumbup:

Ehdotan että tehdään niin että ilmoitetaan ratahenkilökunnalle nimemme ja ne huutaa kuka menee mihinkin autoon. Sitten etsitään auto lähtöruudusta ja päräytetään radalle aika-ajoon siinä järjestyksessä missä ratahenkilökunta meidät ohjaa. Mitä enemmän muuttuvia tekijöitä, sen parempi kisan kannalta!
Jos joku haluaa tässä välissä taktikoida, niin sopii - sekin on yksi tekijä nopeinta kuskia haettaessa!

Kisa on pitkä, siinä ehtii kyllä ohitella jos on rattimies/nainen, jos aika-ajo meni vähän ketuilleen ;)
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kiinnostaisi kuulla kokeneemmilta kävijöiltä vielä pari vinkkiä itse radasta, eli mitkä ovat vaikeimmat/hienoimmat/nopeimmat paikat, millaiset ovat ohitusmahdollisuudet jne.

Itsekin harkitsen vielä pientä treeniä ennen viikonloppua :cool:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ja sarjaan mielestäni mahtuu vielä ainakin kisa tai kaksi, yhden voisi järjestää vaikkapa toistaiseksi paitsiossa olevalla pääkaupunkiseudulla. Forssan rata oli myös mielestäni hieno ja etenkin halpa paikka, vai pitäisikö kenties kokeilla jotain uutta areenaa?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
sen verran vihjettä, että KKWCS sarja tulee käsittämään useamman kuin 3 kilpailua, pidetään kuitenkin jännityksesä vielä missä ja milloin ne on ;)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
FO110K sanoi:
sen verran vihjettä, että KKWCS sarja tulee käsittämään useamman kuin 3 kilpailua, pidetään kuitenkin jännityksesä vielä missä ja milloin ne on ;)
Älkää kertoko tuosta yksityisradastani jota olen kaahannut edes takas.
 

Örfil

Guest
kouvotsvoni sanoi:
Älkää kertoko tuosta yksityisradastani jota olen kaahannut edes takas.
Tarkoitatko Vair...eiku Kouvoranon testisuoraa? :D
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
lfb sanoi:
Ja sarjaan mielestäni mahtuu vielä ainakin kisa tai kaksi, yhden voisi järjestää vaikkapa toistaiseksi paitsiossa olevalla pääkaupunkiseudulla. Forssan rata oli myös mielestäni hieno ja etenkin halpa paikka, vai pitäisikö kenties kokeilla jotain uutta areenaa?
Heps, nakki napsahti!!! :D :ahem:

Järkkääppä meille kisa sinne Myllypuron sisäradalle TAI Vihdin ulkoradalle!!!

Vihti vois olla jo nyt kesäkuussa (vaihtoehtoisesti Forssa edullisuutensa vuoksi) ja/tai Myllypuro elo/syyskuussa.

Loppuhuipennus tarttee järkätä sitten erikseen....paikka vielä auki...
 

Örfil

Guest
lfb sanoi:
Kiinnostaisi kuulla kokeneemmilta kävijöiltä vielä pari vinkkiä itse radasta, eli mitkä ovat vaikeimmat/hienoimmat/nopeimmat paikat, millaiset ovat ohitusmahdollisuudet jne.

Itsekin harkitsen vielä pientä treeniä ennen viikonloppua :cool:
Tässä omat ajo-ohjeet:

Painakaa kaasua ;)
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Mun ajo-ohjeet:

Soita hyvissä ajoin ennen aika-ajoja Macgyverille. Hän neuvoo miten virität huomaamattomasti moottoriin tuplasti lisää hevosvoimia pelkästään kolmen kävyn, jeesusteipin ja tyhjän Jenkki-purukumipussin avulla. Muista siis ottaa nämä tarvikkeet mukaan radalle.

Kun olet huomaamattomasti virittänyt moottorisi soita vielä pikaisesti Jack Bauer paikalle plan-b:n varalle.

Sitten vaan ajat aika-ajoissa varovasti kakkosruutuun. Eli älä vielä tykitä täysiä ettei kukaan epäile sinua vilunkipelistä. Sitten otat startti rauhallisesti ja mielenkiinnon säilyttämiseksi ajele rauhallisesti kakkosena viimeiselle kierrokselle asti. Koska moottorista riittää potkuja, voit ajella yhdellä kädellä ja pelata toisella vaikkapa taskupingistä.

Viimeisellä kierroksella täräytät sitten pisimmällä suoralla kärjestä ohi ja tykität maaliin 10 sekunnin johtoasemassa. Nyt jos joku sitten alkaa nillittämään viritetystä moottorista, niin Jack Bauer ratkaisee ongelman.

Ei se niin vaikeaa ole.
 

Örfil

Guest
Albert Oil sanoi:
Aivan onnettomat ohjeet.
No joo, tosin sillä huomiolla että Alpun ja mun ohjeissa on n. 2.5 sek ero per kierros :thumbup:

Aina se Alppu vetoaa siihen että kun se on niin läski, mutta turpiin ottaa radalla kuin radalla - ja sen pari sekkaa per kiekka :D

Tuskin maltan odottaa kisaa Kartin Klubilla Alpun kera, jossa autot tasataan lisäpainoilla ja katsotaan kuka on Kukin :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13813
Jussi sanoi:
No joo, tosin sillä huomiolla että Alpun ja mun ohjeissa on n. 2.5 sek ero per kierros :thumbup:

Aina se Alppu vetoaa siihen että kun se on niin läski, mutta turpiin ottaa radalla kuin radalla - ja sen pari sekkaa per kiekka :D

Tuskin maltan odottaa kisaa Kartin Klubilla Alpun kera, jossa autot tasataan lisäpainoilla ja katsotaan kuka on Kukin :thumbup:
Joo ei sulla ole pahemmin hätää, parin sekan ero tulee varmaan lähemmäs 100 kilon painoerosta.
 

Örfil

Guest
TeamTampere-kuski tavoittelee virheetöntä viikonloppua.

Alpun mukaan rohkea ja aggressiivinen ajo on avain menestykseen Suzukartin katuradalla. TeamTampere-kuljettaja teki Forssan KKWCS-kilpailussa kaksi viikkoa sitten väkevän paluun talven laimeiden esitysten jälkeen ja lähtee viikonvaihteessa Suzukartiin ainakin kahville.

- Kaikista KKWCS-sarjan kisoista Suzukart on arvaamattomin. Toiveena on taistella voitosta.

Alpun kauden paras sijoitus KKWCS-sarjassa on Forssan kisan neljäs tila, vaikkakin kierroksella varvattuna.


Aika-ajossa onnistuttava


Vaikka Talvitestien hitaus oli Alpulle pettymys, auton vauhti varsinkin aika-ajossa lupaa hyvää Suzukartia ajatellen. Reilun 0.5 kilometrin katuradalla aika-ajossa on pakko onnistua.

- Ohittaminen on Suzukartissa käytännössä mahdotonta, vaikka edessä oleva auto olisi huomattavasti hitaampi, joten aika-ajo on tärkeämpää kuin monilla muilla radoilla. Siellä on pakko olla lähellä eturiviä tai muuten et voi ajaa kisassa omaa vauhtiasi, Alppu setvii.

- Aika-ajossa taas on keskeistä, että olet radalla sellaisessa välissä, että pystyt ajamaan oman kierroksen ja välttämään muut autot.

Suzukartin katurata on KKWCS-sarjan hitain, kapein ja sille on kaikkein hankalin löytää pitoa. Pitkän historian ja teknisten haasteiden takia se kuuluu myös Alpun suosikkeihin.

- Olen aina nauttinut ajamisesta Suzukartissa, koska se on haastava rata. Jotkut sanovat sen olevan helpompi, kun se ei ole nopea, mutta se on virheiden suhteen anteeksiantamaton, Alppu sanoo.

Tampereella harjoituksia ei ajeta torstaina, aika-ajot ja kisa ovat lauantaina. Sunnuntaina on kaamee kankkunen.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös