Viron MM-ralli 2023

Realy

Well-known member
Liittynyt
16.2.2022
Viestit
133
Moikka!

Onko tietoa, koska julkaisevat katselualueet netissä?
Ei tietoa, viime vuonna tuli nettiin 23.6.
Edit: Ja osallistujat julkaistiin 17.6., jos olen oikein ymmärtänyt niin tänään pitäisi tulla tämän vuoden lista. Noista arvelisin että tämän viikon aikana voisi tulla katselualueet nettiin.
 

Saana

Active member
Liittynyt
22.5.2023
Viestit
37
Moikka!

Onko tietoa, koska julkaisevat katselualueet netissä?
Sama eli ei tietoa mutta voin kysästä ku oon tällä viikolla muutenkin järjestäjään yhteyksissä :)

PS. Mun kautta saa vielä tällä viikolla majoitusta neljälle Otepäässä koska vika hirsimöksä on vapaana. Toki voi ostaa myös koko helahoidon eli Lupinus.fi/matka/rallimatka :)
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3554
Olikos tämä nyt viimeinen Viron mm-ralli? Ainakin näillä näkymin siis.
 

Saana

Active member
Liittynyt
22.5.2023
Viestit
37
Sama eli ei tietoa mutta voin kysästä ku oon tällä viikolla muutenkin järjestäjään yhteyksissä :)

PS. Mun kautta saa vielä tällä viikolla majoitusta neljälle Otepäässä koska vika hirsimöksä on vapaana. Toki voi ostaa myös koko helahoidon eli Lupinus.fi/matka/rallimatka :)
Laitanpa vielä tähän lisätietoa ihan läpinäkyvyyden vuoksi eli siis järkkään pakettimatkaa tänne ralliin ja oon sen virallinen partnermatkatoimisto :) me yövytään sellasessa yksityisessä majotuksessa Otepäässä ja paikassa on oma BBQ-kokki, suomalainen pihasauna ja uima-allas. meidän lisäksi siellä on vaan muutama muu eli melkeen kaikki on suomalaisia :) Käydään sieltä pätkillä mutta siellä on telkkari josta voi myös seurailla sillon ku ei jaksa lähteä mukaan. Matka on sellanen rento ja meillä on kaks autoa joten siinä pystytään ottaan toiveita huomioon pätkien ja katselualueiden suhteen :)

Pakettiin kuuluu laivat, minibussilla kuljetus ja lounaat ja aamupalat, sekä rallipassi ja majoitus. Hinta on 649 €/hlö mutta tosiaan vapaana on vaan 4 hlö huone. Tarjoushintana on nyt sellanen että joko maksaa kolmelta ja saa neljä ihmistä mukaan eli neljän hinta on 649 €x3 tai sitte jos lähtee perheenä niin 1800 €/koko perhe. Voin myydä myös pelkän majoituksen tonnilla. Siitä ei jää mulle paljo käteen koska se on tän matkan kaikkein kallein osa :)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14819
Sijainti
Tampereen lenkki
Oletettu lähtöjärjestys:

1. Rovanperä
2. Evans
3. Tänak
4. Neuville
5. Lappi
6. Katsuta
7. Loubet
8. Suninen
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14819
Sijainti
Tampereen lenkki
Mikkelsen mukana, Greensmith ei aja pisteistä.

Rally3:ssa iso lista, mm. Korhola.

Virolaista lupausta Jaspar Vaheria kannattaa myös seurata.
 

Realy

Well-known member
Liittynyt
16.2.2022
Viestit
133
Moikka!

Onko tietoa, koska julkaisevat katselualueet netissä?
Jos haluaa viime vuotisia katselupaikkoja katsella, pätkäthän on likimain samat, niin wayback machinestahan saa jotain irti. Jos katselualueen kuva ei näy suoraan videon(joka ei ainakaan mulla toimi) alapuolella niin avaamalla kuvan uudelle välilehdelle kuva näkyy, mutta noita välilehtiä ei voi olla kerrallaan auki kuin yksi.

Parempi tietenkin odottaa oikeaa opasta, mutta jos on intoa täynnä ja haluaa jotain suunnitella jo nyt, niin ehkä tuolta saa vähän apua.

Tuossa linkki http://web.archive.org/web/20220726090923/https://rallyestonia.com/en/spectators/general-information/spectator-areas/
 

Realy

Well-known member
Liittynyt
16.2.2022
Viestit
133
Jos joku muu kuin minä on sitä mieltä, että tuolla Virossa on hiukan huonot noi yleisökartat, ainakin netissä, niin on myös tällainen vaihtoehto. Tuolta näkee
paremmin miten pätkän varteen pääsee ja missä parkkialueet sijaitsevat:
https://sport.delfi.ee/kategooria/120000358/rally-estonia-ajakiriVaatii toki maksullisen tilauksen( käsittääkseni kesällä 1€/kk), mutta samalla saa lukea muutakin ralliin liittyviä juttua.

Tuossa alla pieni näyte minkä tyylisestä kartasta on kyse.
IMG_20230629_152635.jpg
 

maumau74

Well-known member
Liittynyt
13.2.2018
Viestit
158
Sijainti
Naantali
Katselualueet melkoinen pettymys. Suurin osa joko suoraa, taikka joku yleisöpyörityksen oloinen juttu.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1409
Sijainti
Porvoo
Katselualueet melkoinen pettymys. Suurin osa joko suoraa, taikka joku yleisöpyörityksen oloinen juttu.
Kaipa tuolla pääsee edellisvuosien tapaan silti muuallekin kattelee. Korona-aikana oli nuo määrätyt mutta ei enää.
 

Makinpo

Well-known member
Liittynyt
25.7.2015
Viestit
72
Katselualueet melkoinen pettymys. Suurin osa joko suoraa, taikka joku yleisöpyörityksen oloinen juttu.
Viime vuonna pääsi melko hyvin pääsee liikkumaan minne halusi, poislukien shakedown, jossa sai tetsailla metsässä jos halusi jonnekin muualle kuin risteykseen katsomaan. Paljon oli myös linjattomuutta havaittavissa järkkäreiden toiminnassa, välillä ketään ei kiinnostanut kävelitkö tiellä ja taas toisinaan oltiin heti kimpussa jos edes hieman liikahditkaan tietä kohti. Kuitenkin päästiin katsomaan niille paikoille mihin haluttiinkin, vaikka osaan näistä päästäkseen joutuikin hieman näkemään enemmän vaivaa. Kertaakaan ei olla ulkomaan kisoissa paikka valintaa tehty virallisten katselualueiden mukaan ja aina on päästy sinne minne on haluttukin. Vähän kun etukäteen suunnittelee niin kaikki on mahdollista.
 
Ylös