Visa vai Visa Electron?

  • Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Entäpä jos on joku muu? Sellaisiakin on.
Entä jos Mastercard on?
Eikös Mastercardilla ole ihan vastaavanlaiset kortit myös (luottokortti ja tavallinen maksukortti ilman luotto-ominaisuuksia)?

Nykyään käytän sekä Electronia (pääsääntöisesti) että ihan tavallista Visaa (nettiostokset ja tilanteet, joissa Electron ei jostain syystä käy).
Komp.
Visaa käytän tietty myös silloin kun tilillä ei ole rahaa ja tarvitsee luottoa. Nykyään nettiostoksetkin saa monessa palvelussa tehtyä Visa Electronilla, joten kyllä sitä korttia tulee enämpi käytettyä.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Visaa käytän tietty myös silloin kun tilillä ei ole rahaa ja tarvitsee luottoa. Nykyään nettiostoksetkin saa monessa palvelussa tehtyä Visa Electronilla, joten kyllä sitä korttia tulee enämpi käytettyä.
Mahdollisuuksien lisäksi tulee turvauduttua luottokorttiin nettimaksamisessa senkin vuoksi, että ongelmatilanteissa (esim. tuotetta ei tule) voi myyjän lisäksi reklamoida myös luottoyhtiölle.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Visasähkö ja mestarikortti löytyy lompsasta.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Electron sekä Mastercard-yhdistelmäkortti löytyvät.

Electron nykyään käytössä lähinnä ulkomailla, kun yhdistelmäkortissa menee luoton puolelta nostot, Electronissa normaalisti tililtä.
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Electron löytyy, ja silläkin lähinnä nosta käteistä. Lähinnä maksan kortilla tankatessa sekä muihinkin automaatteihin, sekä netissä. Kaupassa maksan lähes aina käteisellä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mahdollisuuksien lisäksi tulee turvauduttua luottokorttiin nettimaksamisessa senkin vuoksi, että ongelmatilanteissa (esim. tuotetta ei tule) voi myyjän lisäksi reklamoida myös luottoyhtiölle.
Jep.. Tämän oon oppinut myös kantapään kautta. Menin maksamaan lennot nettipankin kautta, ja lentoyhtiö (spanair) meni konkurssiin. Jos olisin maksanut luottokortilla, olisi ollut mahiksia saada rahoja takaisin, mutta nyt ilmeisesti ei.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Maestroje ei ole vaan koskaan myönnetty Suomessa.

Nykyään kyllä saa sitten MasterCard Debit electronicin, joca siis vastaa Visa Electronia, tosin toimien vain paremmin netissä.
Suomesta en tiedä, mutta lähestulkoot kaikista (ellei peräti kaikista) Itävallassa myönnetyistä "tavallisista" pankkikoretista löytyy Maestro-logo eli siis vaikka kyseessä on pankin "ikioma" pankkikortti, kummittelee siellä taustalla MasterCads.

Se sama Maestro-logo löytyy käsittääkseni myös kaikista suomalaisistakin pankkiautomaateista.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
MiniSyp? Voiko sen laittaa poikittain automaatin suuhun ja kuuluu vain sana "syp"?
Se tais olla esimmäisiä automaattikortteja Suomessa. Mainosrallatus "Ihmekortti MiniSyp automaattiin vaan" tuli taannoin takaumana mieleeni kummittelemaan.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Visa. Electronia en hanki, sen verran hankalaa sillä olis välillä ulkomailta tilaamiset yms.
Toki halvempaahan sen Electronin käyttö normitapauksissa on.
Ei minulla ole ainakaan ollut vaikeuksia ulkomailta tilatessa ja ainahan sitä voi käyttää paypaliakin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juu, eilen tilasin Finskin kautta lentoliput Suomeen ja iski siinä maksaessa silmään ilmoitus, jonka mukaan Visa Electron ei kelpaa. Ei mulla kyllä semmosta olekaan, että sikäli :frank:

Aikaisemmin olen suosinut Austrian Airlinesia johtuen siitä, oli usienmiten Finskiä edullisempi, mutta ne paskiaiset lopetti suorat lennot Suomeen :thumbfh:
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Juu, eilen tilasin Finskin kautta lentoliput Suomeen ja iski siinä maksaessa silmään ilmoitus, jonka mukaan Visa Electron ei kelpaa. Ei mulla kyllä semmosta olekaan, että sikäli :frank:

Aikaisemmin olen suosinut Austrian Airlinesia johtuen siitä, oli usienmiten Finskiä edullisempi, mutta ne paskiaiset lopetti suorat lennot Suomeen :thumbfh:
Toihan on koko Visa Eletron ollu iso vitsi alusta saakka. Mä oon ymmärtäny että pankitkin yrittää (yritti) päästä niistä eroon, kun ne ei koskaan toiminut niin kuin pitäisi. Eikös normi eurooppalainen Debit/Credit kortti tullut ton tilalle. Siis normaaleille palkkaa saaville henkilöille. Ilmeisesti toi Visa Eletroni oli alunperinkin tarkoitettu vain opiskelijoille ja muille, joilla ei ole säännöllisiä tuloja, etteivät pääse vetämään tiliä kauheesti miinukselle.
 
Ylös