Antsa Rieppo
Well-known member
Kyllä. Kaikki mitä on Augustilta pois on mulle!:ahem:Otetaan vaan! Kismittää kun onnistun itse laskemaan tuon väärin, niin pahansuopana kyrpänä janoan pientä kompensaatiota.
Kyllä. Kaikki mitä on Augustilta pois on mulle!:ahem:Otetaan vaan! Kismittää kun onnistun itse laskemaan tuon väärin, niin pahansuopana kyrpänä janoan pientä kompensaatiota.
Öh, laskin kyllä päässä, vaikka kaavion vastaukseeni kirjoitinkin..2. 101. Perustietoa ja suht helposti laskettavissa. Kysymyksen aihe tuli mieleen laskiessani F1-vapaan "Kauden 2014 parhaat kuljettajat" -toikin pïsteitä. Visan alkulöpinöissä mainittu "muistiinpanovälineiden käyttö muuhun, kuin vastausrivin jättämiseen tähän toikkiin" tarkoitti nimenomaan vastausalustan hyväksikäyttöä päässälaskun apuna tätä kysymystä pähkäillesä, mutta muutamat hahmot tekivät tästä huolimatta näin ja vittuillakseen jättivät vielä rikkeensä näkyviin. Hyväksyn silti kyseiset vastaukset, koska onhan luetun ymmärtäminen ja vielä ymmärtämisen soveltaminen nykyaikoina liikaa vaadittu. Jonkinlainen julkinen häpäisy ko. hahmoille (Jacques ja K.August) olisi silti paikallaan.
Tietysti jos joku haluaa, niin voidaan noilta kahdelta pisteet ottaa poiskin.
Jaahas! Visat PITÄÄ kyllä mielestäni tehdä oman tiedon pohjalta! Mitä järkeä on tehdä visa, johon ei itsekään osaisi vastata täysin oikein? Tämä se vasta velliperseilyä on.Itselleni uusi tieto, ja kun wikipedioidessani tähän osuin, niin en voinut olla kysymättä. Mielestäni ihan mielenkiintoista nippeliä. Oli muuten todella lähellä, ettei visikysymyksenä ollut edellisessä kappaleessa mainittua triviaa Jean-Luis Schlesserin ainoasta F1-kisasta. Kokonaisuutena visa olisi ehkä toiminut paremmin niin, että b)-kohta olisi ollut kymppikysymyksenä.
Meinaatko, että ne "omat tiedot" tyhjästä tupsahtaa sinne päähän. Kyllähän se tieto ensin pitää jostain lukea.Jaahas! Visat PITÄÄ kyllä mielestäni tehdä oman tiedon pohjalta! Mitä järkeä on tehdä visa, johon ei itsekään osaisi vastata täysin oikein? Tämä se vasta velliperseilyä on.
ok.Öh, laskin kyllä päässä, vaikka kaavion vastaukseeni kirjoitinkin..
Selkeät ohjeet tehtävänantoon eikä mitään epäselviä vihjauksia! Käsitin, että kysymyksessä haetaan tietämystä siitä mikä on pistekaava eikä sitä osaako laskea päässä vai ei. Tämän päätelmän tein sillä, että kyseessä on F1-visa eikä matematiikkavisa. Aiemmissakin visoissa on joiltain hahmoilta tullut ylimääräisiä tarkennuksia vastauksiin, ja sillä minä sen tuohon laitoin. Esim. omassa visassani kysyin ampumahiihdon taulujen määrää, enkä kyllä tulkinnut sitä matemaattiseksi osaamattomuudeksi, jos joku oli kirjoittanut 4*5=20 tms.
Tai esim. Puolipöhkön vastauksissa omaan visaani oli jos jonkinlaisia selityksiä ja tarinoita, joista en muistaakseni rokottanut.
Mutta siis kuten sanoin, jos halutaan ettei saa laskea, niin kyseisen kysymyksen perään tämä ohje "ei saa laskea" tai "vain päässälasku sallittu" tai "älä kirjoita vastaukseesi mitään muuta kuin oikea vastaus".
Ei toi suinkaan ainut kohta ollut. Olisin saanut tästä visasta itse neljä pistettä.Jaahas! Visat PITÄÄ kyllä mielestäni tehdä oman tiedon pohjalta! Mitä järkeä on tehdä visa, johon ei itsekään osaisi vastata täysin oikein? Tämä se vasta velliperseilyä on.
Eihän tää mulle varsinaisesti kuulu, mutta nyt menee ehkä jo vähän ohisektoriin pisteiden puhuminen.Ja vastauksella JPS ei saanut mitään, vaikka vastasin sen Gold Leafin sijaan, olettaen, että kaikessa kyrvyydessäsi haet valmistajan, etkä brändin nimeä.
Omassa oikean elämän visassa kysyin McLarenin pääsponsoria vuonna xx ja kelpuutin vastaukseksi Philip Morris, koska sehän se oikeasti onkin.Eihän tää mulle varsinaisesti kuulu, mutta nyt menee ehkä jo vähän ohisektoriin pisteiden puhuminen.
Kyllä mä käsittäisin "tupakkamerkillä" nimenomaan tupakka-askin kyljessä lukevaa tuotemerkkiä, enkä valmistajan nimeä.
Että jos olisi kysytty vaikka mikä on fykkösissä eniten näkyvyyttä saanut savukemerkki, olisitko vastannut siihenkin "Philip Morris International", etkä "Marlboro"?
Mitään en oo ottanu!Jacques voisi edelleen vähentää epo-annoksiaan.
Tarkoitin, että vedin visaa ihmisille, joilla on oikea elämä.Heh, Jjusbanillako oikea elämä.
Jos se olen minä niin olisi. Jos joku muu niin suu puhtaaksi kuin olisi jo!Jos vastauksia selaillessa huomaa kilpakumppanin saaneen liikaa pisteitä, niin olisiko kuinka kusipäistä ilmoittaa ko. havainto ääneen?
No en nyt suoraan ala kuitenkaan nimeämään, mutta visan voittaja ja kysymys numero 7.Jos se olen minä niin olisi. Jos joku muu niin suu puhtaaksi kuin olisi jo!
Niin, aivan. Korjataan.No en nyt suoraan ala kuitenkaan nimeämään, mutta visan voittaja ja kysymys numero 7.