Jps lupasi vaihtaa visaviikkoja päittäin. Joten.Tilanteen laatuhan on se, että mun visa tulenee päivän myöhässä.
Pistäsin sen näin ennakkoon esim. nyt. mutta en oo vielä päättänyt aihetta. Joten. Malttia.
Jps lupasi vaihtaa visaviikkoja päittäin. Joten.Tilanteen laatuhan on se, että mun visa tulenee päivän myöhässä.
Pistäsin sen näin ennakkoon esim. nyt. mutta en oo vielä päättänyt aihetta. Joten. Malttia.
:thumbup:aka patiainen, patiska, pattinki, badding.
Ehtii vielä valmistautua lukemalla kaikki ilmestyneet kirjat parin viime vuosisadan ajalta.Jps lupasi vaihtaa visaviikkoja päittäin. Joten.
Kakkosnelonen ei missään nimessä ole lankku. 2"x4":uuman sahatavara oli meillä päin soiro tai kakkosnelonen. Ja on varmaan vieläkin.:thumbup:
Hämeessä sanothan myös lankku, patikka.
P-alkuiset ovatkin johdatettu ruotsinkielisestä nimestään.Pattinkia ja muita vastaavia p:llä nimityksiä sahatavarasta ei ole näillä kulmin käytetty.
Pitää tasan paikkansa. Vaan kansan suussa patikkakin on kääntynyt lankuksi.Kakkosnelonen ei missään nimessä ole lankku. 2"x4":uuman sahatavara oli meillä päin soiro tai kakkosnelonen. Ja on varmaan vieläkin.
Lankku on soiroa/kakkosnelosta leveämpi, mutta samanpaksuinen sahatavara. Leveydeltään siis 5" tai 6":uumaa.
Myötäelän riemussanne.Ui jumalauta, sain Emmiksestä nopeella vilkaisulla ainakin yhden pisteen! \o/
Kaipa nyt oikeasta vastauksesta saa pisteitä.Nyt olen sangen ihmeissäni, jos Emmiksestä tulee pisteen jeniä.
Pyrin tekemään visan niin, että jos tietää vastauksen, niin oikein vastaaminen on helpompaa. Voipi olla, että toive toteutuu puolikkaista pisteistä.No nyt tuli 'ohivisis'
Toivotaan, että kun on 4 vaihtoehtoa kysymyksessä, niin yhdestä oikeasta saisi sen puolikkaan pisteen.
En mä edes yrittänyt tehdä vaikeata. Arvelin tehdessäni kysymyksistä kahden tai kolmen olevan sen verran hankalia, että vaativat hiukka enemmän kirjojen lukemista.Ei visoista kannata tehdä liian vaikeita, koska silloin omatkin pisteet laskee siltä kierrokselta.