Visaliiga offseasonille 2012-13

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tulipa tehtyä Visaliiga-kysymykset.

Tein sellaisia, joista voi arvaamallakin saada joistakin pisteitä.:eek:
Ja yritin jopa olla monipuolinen ettei ole vaan lentistä ja triathlonia.:rolleyes:

markoj

Custom User
Ihan kiva, ku mä tiedän lentopallosta Vodek Sadalskin ja triathlonista pari harrastajaa.

Oma osis elää. Saa nähä mitä siitäkin lopulta tulee.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Edit:
Korjaan brutaalia viestiäni.

Olipa minulla välttävää heikommat tiedot tuosta surkeasta pallomme maa-alueesta,
johon minulla ei ole ollut koskaan pienintäkään mielenkiintoa saati vetoa.
Paska maa. Nyt ei naurata, vittu.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Hyvin porukka tietää näköjään. Suoraan olen vähän jopa äimistynyt.

Itse taidan saada nollan tästä kierroksesta. :(

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Hyvin porukka tietää näköjään. Suoraan olen vähän jopa äimistynyt.

Itse taidan saada nollan tästä kierroksesta. :(
Venäjä-osiossa myös hämmästelen muutaman kysymyksen kohdalla. Sitä hämmästelen myös, etteivät jotkut viitsineet arvailla monivalintakysymyksissä vaan jättivät vastaamatta.

markoj

Custom User
Näillä näkymin mun osiossa ois kuukletus sallittu, mutta voi olla että heitän vielä ihan toisen aiheen. Tilanne elää!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Vastaukset ja pisteet tivaani viikonlopun aikana. Oli vähän kehno ajankohta omalle visalle, kun tuo aikataulu muuttui ilmoittamiseni jälkeen. Äkkiseltään katsottuna pistehaitari on noin 2-7 eli ei nyt ihan päin persettä kellään vastanneella.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Myös Venäjä-tivan vastaukset hiukan viipyvät, sillä olen riekkumassa su illasta. Huominen päivä on siis vielä aikaa vastata.

WebSlave

Trackman
begin rant/

Olen nyt taas oma virkamiesmäinen itseni, mutten ymmärrä mikä pakko on sooloilla pois visaliigan alkuperäisestä formaatista, joka oli 10 kysymystä ja 1 piste/kysymys. Muulla formaatilla toimivia visoja kun voi pitää ihan visaliigan ulkopuolellakin.

Lukaisin visaliigaketjun, ja liigaa nykyisin pyörittävä Renngeist antoi luvan sooloiluun, mutta eikö olisi vain helpompaa tehdä samaa logiikkaa noudattava visa? Vaikka maksimipistemäärä pysyy kymmenessä, niin erimuotoiset tivat eivät ole keskenään vertailukelpoisia (mikä on koko homman alkuperäinen juju).

Sfnetissä tämä toimi ihan hyvin, mutta F1-Forumin Vapaalta vastaava on ehkä liikaa odotettu.

/end rant

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
begin rant/

Olen nyt taas oma virkamiesmäinen itseni, mutten ymmärrä mikä pakko on sooloilla pois visaliigan alkuperäisestä formaatista, joka oli 10 kysymystä ja 1 piste/kysymys. Muulla formaatilla toimivia visoja kun voi pitää ihan visaliigan ulkopuolellakin.

Lukaisin visaliigaketjun, ja liigaa nykyisin pyörittävä Renngeist antoi luvan sooloiluun, mutta eikö olisi vain helpompaa tehdä samaa logiikkaa noudattava visa? Vaikka maksimipistemäärä pysyy kymmenessä, niin erimuotoiset tivat eivät ole keskenään vertailukelpoisia (mikä on koko homman alkuperäinen juju).

Sfnetissä tämä toimi ihan hyvin, mutta F1-Forumin Vapaalta vastaava on ehkä liikaa odotettu.

/end rant
Kuten tiedät niin visojen tekeminen on haastavaa. Itse pitäydyin alkuperäisessä formaatissa, mutta annoin muutamassa tehtävässä jotka koin haastavammaksi pari vaihtoehtoa. Lopuksihan toki voi verrata eri visoista saatuja keskimääräisiä pisteitä ja katsoa miten hyvin on tivaaja onnistunut pitäytymään linjassa.

WebSlave

Trackman
Kuten tiedät niin visojen tekeminen on haastavaa. Itse pitäydyin alkuperäisessä formaatissa, mutta annoin muutamassa tehtävässä jotka koin haastavammaksi pari vaihtoehtoa. Lopuksihan toki voi verrata eri visoista saatuja keskimääräisiä pisteitä ja katsoa miten hyvin on tivaaja onnistunut pitäytymään linjassa.
Onhan se jossain määrin haastavaa, mutta vapaaehtoista. Eikä sen nyt pitäisi ylivoimaisen vaikeaa olla. Muutama helpohko kysymys (joiden olettaa kuuluvan yleistietoon), pari keskivaikeaa ja pari vaikeaa (jotka itse tietää, mutta myös tietää vaativan erityistietämystä). Nopeasti tuosta sen 10 kysymystä saa. Sopivaa vaikeusastetta toki kannattaa hetken miettiä kysymyksiä muotoillessaan.

En niinkään kritisoi sitä, että vastaajalle annetaan vaihtoehto vastata kysymykseen a tai b, vaan poikkeamista kysymysten määrästä tai 1p/kysymys pisteytyksestä. Moinen poikkeaminen formaatista tuntuu tarkoitushakuiselta "haluan tehdä eri tavalla kuin muut"-ajattelulta, vaikka koko visaliigan ajatus on tehdä sarja keskenään yhteneviä ja vertailukelpoisia tivoja.

Tiedän, että tämä on joidenkin mielestä tarpeetonta tiukkapipoisuutta, mutta kun kerran on mahdollisuus osallistua visaliigaan tai järjestää tiva siitä irrallaan, niin miksi sekoittaa nämä kaksi? Jos formaatista ei pidetä kiinni, niin kohta visaliigaa ei ole. Se leviää käsiin.