Visaliiga offseasonille 2012-13

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Mä kyllä ymmärrän WebSlaven näkemyksen tässä. Ei yksi osio voi olla liian paljon muita helpompi (eli tässä tapauksessa sopivan vaikea). Onhan toi Scifivisa vaikea, mutta en tiedä onko se yhtään sen vaikeampi kuin vaikkapa Merisodankäynti (ainakaan mulle). Kaikennäköinen googlettaminen kun on mun käsittääkseni kielletty.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Onhan toi Scifivisa vaikea, mutta en tiedä onko se yhtään sen vaikeampi kuin vaikkapa Merisodankäynti (ainakaan mulle). Kaikennäköinen googlettaminen kun on mun käsittääkseni kielletty.
Kuukkeloiminen on kiellettyä, paitsi tuossa merisodankäynti osiossa vain kuvahaku on kielletty.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Tän pitäis olla ihan hupaa ajanvietettä off-seasonille. Vittu KAUHEE itku kaikesta. Sehän on selvä että ei homma pelaa kuin römpsölöössä jos ei vain yksi hahmo pidä ohjaksista. Ei se mitään hei. Ei itketä tuhria.

Olisi suotavaa olla tiukka formaatti.

Ehdotankin ensi vuoden visaliigaan esim. formaattia:

Tasan 10 kysymystä siten, että
- 4*1 p kysymys (yleissivistystaso)
- 3*2 p kysymys (aiheesta kiinnostuneille)
- 2*3 p kysymys (aiheeseen perehtyneille)
- 1*4 p kysymys (aiheesta syvemmin tietäville)
= täysi kokonaispistemäärä per osio 20 p

Mitä isomman pistemäärän kysymys, sitä haastavampi se tulisi siis oletusarvoisesti olla.

Tästä jos kaikki pyrkisivät pitämään kiinni, niin itku... no joo itku olis ehkä aivan samaa luokkaa. Vitula pähän.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Tän pitäis olla ihan hupaa ajanvietettä off-seasonille. Vittu KAUHEE itku kaikesta. Sehän on selvä että ei homma pelaa kuin römpsölöössä jos ei vain yksi hahmo pidä ohjaksista. Ei se mitään hei. Ei itketä tuhria.

Olisi suotavaa olla tiukka formaatti.

Ehdotankin ensi vuoden visaliigaan esim. formaattia:

Tasan 10 kysymystä siten, että
- 4*1 p kysymys (yleissivistystaso)
- 3*2 p kysymys (aiheesta kiinnostuneille)
- 2*3 p kysymys (aiheeseen perehtyneille)
- 1*4 p kysymys (aiheesta syvemmin tietäville)
= täysi kokonaispistemäärä per osio 20 p

Mitä isomman pistemäärän kysymys, sitä haastavampi se tulisi siis oletusarvoisesti olla.

Tästä jos kaikki pyrkisivät pitämään kiinni, niin itku... no joo itku olis ehkä aivan samaa luokkaa. Vitula pähän.

Juuri näin. Kun ei mitenkään osaa arvioida noita tasoja. Idea on kyllä hyvä, mutta kun kaikki kattovat asioita omalta kantiltaan.

markoj

Custom User
Vetoan kaikkiin osapuoliin tilanteen kärjistämiseksi.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mulle oli helppoja ne scifi-kysymykset, jotka tiesin. Kaksi meni ihan suorilta (5. ja 8.) ja yksi (3.) pienen miettimisen ja toinen (9.) aika hitonmoisen miettimisen jälkeen. Pari tähtirekikapteenia tiesin ja kolmannen arvailin ehkä hiukan sinne päin tai ei lain. Loput meni sitten arvailuksi ja vitsailuksi. 4½ pojoa pitäisi olla tulossa plus mahdolliset arvailuosumat.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mun empiirisen kokemukseen mukaan, aiheesta riippumatta, kysymykset joihin tietää vastaukset ihan heti ovat helppoja.
Eikös sun slogani ole, että ihmeitä teen hetkessä, mutta mahdottomuudet vie hieman enämpi aikaa.

WebSlave

Trackman
Mulle oli helppoja ne scifi-kysymykset, jotka tiesin. Kaksi meni ihan suorilta (5. ja 8.) ja yksi (3.) pienen miettimisen ja toinen (9.) aika hitonmoisen miettimisen jälkeen. Pari tähtirekikapteenia tiesin ja kolmannen arvailin ehkä hiukan sinne päin tai ei lain. Loput meni sitten arvailuksi ja vitsailuksi. 4½ pojoa pitäisi olla tulossa plus mahdolliset arvailuosumat.
Tähän mennessä kahdeksaan kysymykseen on jo löytynyt ainakin osittain oikeita vastauksia. Eli ei ne ihan mahdottomia sitten olleetkaan. Ennakolta vaikeimmiksi arvioimani kaksi odottavat vielä sitä varsinaista scifi-hörhöä.