Vuoden 2008 forumisti-lätinät

Örfil

Guest
http://borg.pp.fi/ukonjuhla/mootte.ram

Ei ole tietoa, mutta Tose on aina mielessä kun olen tien päällä mopolla.
Hyvä kaveri lähti liian aikaisin. Siinä oli aina ystävällinen ja auttavainen hahmo, mies parhaasta päästä. Toivottavasti muistin sanoa jo elinaikanaan kuinka mukava mies oli.

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
http://borg.pp.fi/ukonjuhla/mootte.ram

Hyvä kaveri lähti liian aikaisin. Siinä oli aina ystävällinen ja auttavainen hahmo, mies parhaasta päästä.
Malmilla nykyään. Heitän tarkemmat koordinaatit huomenna. On muistilappu autossa. Jakkeukselta voit varmaan myös ne saada. Jos vielä tämän vuoden puolella käyn Helsingissä, niin yritän kynttilällä viskoa.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Hyvä kaveri lähti liian aikaisin. Siinä oli aina ystävällinen ja auttavainen hahmo, mies parhaasta päästä.
Totta haastat! :(

Itse olen käynyt Tosen haudalla kerran.. Oli varsin liikuttava hetki. Ensin etsin sitä ja kiersin monta kertaa ympyrää.. Ajattelin, että tässä se pitäisi olla, mutta ei vaan lukenut Tosen nimeä.. Sitten kuin vahingossa huomasin pienellä präntätyn nimen erään hautakiven takana, siis selkäpuolella! En tiedä onko se kivi edelleen samanlainen, mutta jotenkin vain korostaa sitä mielikuvaa, mikä mulla Tosesta oli..

Örfil

Guest
Olis kiva tietää kanssa niin vois käydä nakkaamassa kynttilän miehen muistoksi.

Laita dataa tulemaan.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Malmilla nykyään. Heitän tarkemmat koordinaatit huomenna. On muistilappu autossa. Jakkeukselta voit varmaan myös ne saada. Jos vielä tämän vuoden puolella käyn Helsingissä, niin yritän kynttilällä viskoa.
Olen tainnut hukata ne koordinaatit. :( Osaan kyllä ulkomuistista mennä sinne, mutta koordinaatteja ei ole.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Jos käyt siellä niin voisitko kynttilää minunkin puolestani sytyttää Tosen muistolle. Itse kun tuskin tulee tässä tän vuoden puolella enää ajeltua pääkaupunkiseudulla.

Örfil

Guest
Olen tainnut hukata ne koordinaatit. :( Osaan kyllä ulkomuistista mennä sinne, mutta koordinaatteja ei ole.
Mikä on se hautausmaa missä Tose lepää? Ja muistatko edes summittaisen paikan. Meinaan käydä siellä ja samalla Mikkoa morjenstamassa näin Joulun alla.

haju

Banned
Perustelut ensin, hahmot julkistan viimeistään ennen äänestysajan loppua.

1. Yksiselitteisesti vuoden paras forumkirjoittelija. Erittäin terävää tekstiä läpi vuoden - pakko lukea kaikki, vaikka välillä itse olenkin poissa. Tänä vuonna erityiskiitos postausmäärään lisääntymisestä.

2. Merkillisen asiallinen hahmo – ainakin aikaisemmin. Kuluneen vuoden aikana lausunnot ovat terävöityneet. Tai no, aiemmin niitä "herättäviä" kommentteja esiintyi harvemmin.

3. Tämän hahmon avoimuutta olen aina ihaillut. Viime vuotisen äänestyksen jälkeen harmittelin, että en luokittellut häntä ykköseksi. Nyt kuitenkin muiden petratessa "vasta" kolmonen.

4. Tulokkaiden aatelia. Osoittanut kirjoituksillaan ansaitsevansa paikan sisäpiirissä. Päällikkö hoi, kutsua kehiin!

5. Arvomaailmassani asetan suvaitsevaisuuden hyvin korkealle tasolle. Kuka voisi tämän hahmon tällä saralla haastaa?

6. Keskusteluforumin kermaa. Kukkahattukyllikkejä eivät vain kaikki voi miellyttää. Ylilyönnit sallitaan, kun päämääränä on keskustelun herättely.

7. Harvinaisen sympaattinen hahmo. Tarjoan kahvit, jos siihen mahdollisuus tarjoutuu.

8. Moderaattorien kermaa.

9. Itken, kun tämän hahmon listalleni lisään. Muutamista keskeisistä asioista olen täysin eri mieltä hänen kanssaan. Arvostan kuitenkin kirjoittajan kykyä ilmaista mielipiteitään. Tarkkana täytyy olla, jos hänen kanssaan sanailemaan käy.

10. Olin säästänyt tämän viimeisen paikan viime vuoden tapaan säälipisteelle. Yllättäen löysin helposti kymmenen pisteytettävää hahmo, joten tämä ei olekaan säälipiste. Ehkäpä törmäämme lenkkeillessämme Töölönlahdella.

Niin joo, se säälipiste olisi tänä vuonna mennyt Olgalle. Oli ihan pakko mainita.

Örfil

Guest
Joo kiitti. Nyt voi mennä jo paikalle ilman liiallisia tunteenpurkauksia.

Pobeda

Well-known member
Hyvä yritys edellä pöhköltä mutta tossa on omat vaaransa.

Pelkkä lista kertoo jo jotain mutta perustelut ovat kuitenkin se suola, joten tässä varovaiset vihjeet siitä mitkä asiat vaikuttivat omaan listaani.

1. Vain asiapuolella pyörivä jonka lukemani ajatukset ovat olleet aina hyvin samantapaisia kuin omani, yksikään niistä ei ole eronnut paljoakaan.
2.-5. Huumoria suoraan suoneen taustalla olevien oikeiden arvojen ja ilmeisen elämänkokemuksen kontrollissa sopivalla suurpiirteisyydellä.
6. Tarvinneeko paljon perustella? <3 (huomaa sijaluku!)
8. Olisi ansainnut varmaan sijoituksen ylempänäkin asiantuntemuksensa vuoksi, mutta en ole niin vakuuttunut objektiivisuudesta kuin hahmo itse, köysi on tiukalla tiettyyn suuntaan ja objektiivisuus on toisen tahon systemaattista vähättelyä. Kriittisyys ei ole oikein tasapuolista, mielestäni.
Muut 7.-10. Sopivan hulvatonta listan täytettä kun ei parempiakaan sillä hetkellä tullut mieleen.

Lopuksi vielä kulahtanut ja säälittävä toteamus että valinta oli vaikea koska olisi tehnyt kauheasti mieli antaa pisteitä monelle muullekin.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En edelleenkään ala selittelemään mitään syvällistä paskaa, mutta jos nyt tällä kertaa jotain pientä kuitenkin yrittäis.

Ekaks, Runar ja Kyllikki ei ole listalla, koska ei ole foorumillakaan enää. Jos olis, niin olis varmasti.

Ja sitten itse listaan:
1-2 Perussettiä. Paljon asiallista ja kiihkotonta asiaa. Forumin tukirankoja ja silleen... Vaikee olis keksiä mitään negatiivista, eikä onneks oo tarviskaan. jne... pusi pusi ym.
3 Ampuu sinne, tänne ja tuonne, joskus myös itseään jalkaan. Tahallista ja tahatonta komiikkaa huikeasti. Tuntuu ärsyttävän monia pelkällä olemassa olollaan, ja sehän on aina hieno asia. Koirat haukkuu mut ei ne kauan puusta putoa.
4 Viileyden, eli cooliuden, multihuipentuma. Asiaa ja ihmistä viesteissä kosolti, vaikkei kerrokaan itsestään juuri mitään.
5-6 Asiaa ja hassuttelua. Hassuttelua ja asiaa. Kirjotukset on mietittyjä monesti. Tai sitten uskottavasti antavat sellaisen kuvan. Listalle pääsyssä mukana myös todella läpinäkyvää ja törkeetä kotiinpäin vetoa.
7-8 Tähän kohtaa mä en nyt laita mitään perusteluja koska en viitsi. Mutta tähänkin on olemassa syynsä.
9 Oivaa hassuttelua ja sattuvaa sanailua. Juoni tuntuu musta vähän synkemmältä ku aiemmin, mistä lie johtuu, mutta siitä huolimatta se on juoni.
10 Vaikee laittaa hyvinkääläistä mihinkään listalle, mihin olis tarkotus laittaa hyviä puolia omaavia, mut vaikeeta se olis poiskaan jättää tässä tapauksessa. Vielä pari äänestystä sitten en olis uskonut että ikinä voisin hahmoa listaan laittaa, mut niin se aika kuluu ja ihmiset muuttuu. Kai.

Noi missä on tollanen viiva -> - välissä, vois olla toisinkin päin, mutta tänään oli tähdet tässä asennossa ja nyt kävi näin.

Ja tulihan niitä kirjaimia peräkkäin paljon enemmän ku olin ajatellut ja ihan ihme hellanduudelis-lätinää. Hävettää ihan melkein.

WebSlave

Trackman
8. Olisi ansainnut varmaan sijoituksen ylempänäkin asiantuntemuksensa vuoksi, mutta en ole niin vakuuttunut objektiivisuudesta kuin hahmo itse, köysi on tiukalla tiettyyn suuntaan ja objektiivisuus on toisen tahon systemaattista vähättelyä. Kriittisyys ei ole oikein tasapuolista, mielestäni.
Ferrariantipatiani ei ole mikään salaisuus. Myytti objektiivisuudestani taitaa olla enempi muiden korostamaa. Sääntöjä kyllä tulkitsen tasapuolisesti (no, parhaani mukaan), mutta kommentointi ei ole tasapuolista, koska en yleensä kirjoita sellaista argumenttia, jonka joku muu on jo ehtinyt tuoda esiin (ja jos se sattuu olemaan McLarenin vastainen, niin yleensä joku ehtii minua ennen). Samojen asioiden toistaminen kun ei edistä keskustelua.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Olen saanut eniten sääliääniä, eli sijalle 10 pistetty, kun ei muitakaan enää tullut mieleen:ahem:

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Hyvä yritys edellä pöhköltä mutta tossa on omat vaaransa.

Pelkkä lista kertoo jo jotain mutta perustelut ovat kuitenkin se suola, joten tässä varovaiset vihjeet siitä mitkä asiat vaikuttivat omaan listaani.

1. Vain asiapuolella pyörivä jonka lukemani ajatukset ovat olleet aina hyvin samantapaisia kuin omani, yksikään niistä ei ole eronnut paljoakaan.
2.-5. Huumoria suoraan suoneen taustalla olevien oikeiden arvojen ja ilmeisen elämänkokemuksen kontrollissa sopivalla suurpiirteisyydellä.
6. Tarvinneeko paljon perustella? <3 (huomaa sijaluku!)
Muut 7.-10. Sopivan hulvatonta listan täytettä kun ei parempiakaan sillä hetkellä tullut mieleen.

Lopuksi vielä kulahtanut ja säälittävä toteamus että valinta oli vaikea koska olisi tehnyt kauheasti mieli antaa pisteitä monelle muullekin.
:D ;) *Imuutusmainenkielari*
Ihan mahtavat perustelut. Kesti hetken kun mietin et mikä numero kuusi.
Sitten kolahti että Popeda ymmärtää että kun oon näinkin kansainvälinen nainen et asun Hollandiassa niin mulle kannataa flirttailla ruottiksi!
:)

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jakues näköjään pakottaa perustelemaan niin jos minäki.

1. Bleu
Molen ennenkin hehkuttanut Bleuta kovin, mutta tehtäköön se tällä kertaa siksi, että kaveri ei koskaan provosoidu mistään, eikä koskaan vastaa kellekään muutoin kuin asiallisesti ja perustellusti.

2. CARTer
Kerrassaan valtaisa tietomäärä, jolle en takuulla pärjää. Tuo myös oman mielipiteensä esiin varsin terävästi ja vahvasti ja on sen vuoksi keskustelukumppanina parhaasta päästä. Koen, että CART-sympatiansa vaikuttavat mielipiteisiinsä joskus turhankin vahvasti, mutten pitäisi mahdottomana, vaikka vielä joskus tajuaisinkin hänen kantojensa järkevyyden ja oikeellisuuden.

3. Jupla
MSa:n tulkkauksen sekä moottoripyöräpuolen eloisana pitämisen lisäksi ansioksi laskettakoon viesteistä huokuva positiivinen asenne elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen. Mielelläni oppisin saman.

4. Silk Cut Jaguar
Ehdottomasti positiivisin uusi tuttavuus. Erottuu sellaisella tavallista laaja-alaisemmalla näkemyksellä moottoriurheilusta. Jotenkin koen, että osaa eilisen ja huomisen lisäksi peilata mennyttä ja visioida tulevaa vähän eri tavalla kuin rivijäsen.

5. jps
Mielestäni jokseenkin aina asian ytimessä. Lisäksi huumorintajussa on jotain hienoa ja omintakeista.

6. Otto Hokkanen
Otto kertoo aina mielipiteensä suoraan piittaamatta siitä, kenen varpaille astuu, kiehtovaa on se. Lisäksi paikoin hykerryttävääkin sisäpiirin tietoa kotimaista rata-autoilua ja AKK:n pätevyyttä koskien.

7. WebSlave
Erottuu rauhallisella ja analysoivalla tyylillään valtavirran kohkaamisesta - järjen ääni. Aiemmin mainittu omaan objektiivisuuteen vetoaminen tosin häiritsi minuakin, mielestäni toit asian ihan itse esille joissakin yhteyksissä.

8. talakem
Ajan tasalla pysytteleminen on huomattavasti helpompaa nyt, kun talakem tekee sen muiden puolesta. Varovaisena toiveena silti esittäisin, että lauseet päättyisivät yhteen pisteeseen kolmen sijasta...

9. arzipuppy
Huima into ja omintakeinen kirjoitustyyli kiehtovat. Ensimmäinen saattaa välillä sumentaa järkeä hitusen ja jälkimmäinen muodostua turhankin omintakeiseksi, mutten voi olla pitämättä.

10. ^Melissa
Samaan tapaan sumeilematon kuin Otto Hokkanen, mutta lisämausteena oman näkökannan raivokas puolustaminen. Olisin samanlainen jos kehtaisin, huippua.

Se mainittakoon vielä, että moottoriurheilupuoli alkoi kauden loppua kohden viimein muodostua miellyttäväksi keskusteluareenaksi pulinaboksin sijaan. Iso kiitos tästä kouvolle sekä uusille jäsenille.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
1. Bleu
Molen ennenkin hehkuttanut Bleuta kovin, mutta tehtäköön se tällä kertaa siksi, että kaveri ei koskaan provosoidu mistään, eikä koskaan vastaa kellekään muutoin kuin asiallisesti ja perustellusti.
HYVÄ! Bleu ehdottomasti ansaitsee nuo pisteet. Pahoitteluni Bleulle että itse unohdin. Olisi kuulunut vähintään kakkoseksi listallani. Ilmeisesti en saa editoida tätä enää?

Tuon bobakin perustelun lisäksi tyyppi on varsin monipuolisesti kiinnostunut urheilusta ja heittää hyvää läppää myös muu urheilu -puolella. Syyskuussa hän osallistui myös möötteen ja täytyy nostaa hattua. Siis samat perustelut, jotka annoin WebSlavelle, voi täysin hyvällä tunnolla antaa myös Bleulle. Tyyppi kirjasi muistivihkoon kierros kierrokselta kilpailun tapahtumia ylös. Ihailtavaa!!! :thumbup: