Vellu
Kuninkaalleninen
Kamera on varmasti hyvä väline tuollaisten taltioimiseen siten, että kuvassa näkyy päivämäärä. Ja maininta pöytäkirjaan tms, että kuvat on olemassa. Voi olla ennaltaehkäisevä vaikutus noihin takuuvuokrien pidätyksiin...
Itse koin aikoinaan hankaluuksia Saton kanssa näissä takuuvuokrissa, kahdessa eri asunnossa.
Ratkaisu?Oon kans kuullu, että Takuma ois landloordina aika vittumainen jantteri. Kantsii olla tarkkana. Se on pieni, vikkelä ja vittumainen japanilainen.
Ei ole heilläkään siis helppoa ollut Lord of the Landsien kanssa asioiminen.
Ei niin...Ei ole heilläkään siis helppoa ollut Lord of the Landsien kanssa asioiminen.
Mitä listalta voin myöntää:eihän sun kuulu takuuvuokrasta kustantaa elämisen merkkejä ollenkaan.
ainoastaan vahingot yms. mutta tuskimpa oot noin isoa vahinkoa saanut kuitenkaan aikaan :eek!:
eli valitusta kehiin vaan ilman muuta. :ahem:
Taisi olla tuo laskelma pelottelutaktiikkaa eli "jätä asia tähän ja ole tyytyväinen, että pääsit 420e:llä!".Tai ehkä soittaa ja lähteä sillä liikeelle, että kysyä isännöitsijältä että mikä osa noista menee mun kontolle ja mikä ei. Sen jälkeen ois jotai pohjaa lähteä väittelemäänkin. Nythän mä en tiedä yhtään, mitä ne multa laskuttaa...eli itseasiassa laskuttaa kaikki ku remontin kokonaiskustannus olis reilut 1300 euroa.
Soita vaan ja syö sitä ennen, vaikka chiliä eli nyt vähän potkua niihin soittoihin.Vai pitäisköhän soittaa uudelleen sinne vuokranvalvontaan ja pyytää erittelyä siitä, mikä osa kustannuksesta on mun takuuvuokrasta pidätettyä osuutta ja mikä ei.
Jättäisin sinuna ton ekan kokonaan pois, mutta tää on vain mun mutu.Itseasiassa mä taidan tehdä niin, että teen kirjallisen valituksen tuonne taloyhtiölle ja ilmoitan että kustannuksia takuuvuokrasta voi pidättää vaan noilta osin:
- Patio heikossa kunnossa. (Laattojen ja lautojen päällä heikkaa). Taloyhtiöllä ei ollut katuharjaa!!, ja skootterilla semmosen kotiin roudaaminen on hankalaa. Nurmi kasvoi osassa pihaa huonosti.
- Eteisessä ja olkkarissa koiran raapima seinä (5x10cm kokoinen jälki). Paikkaus + tapetointi/maalaus.
- Eteisessä jalkalistoja purtu, niiden uusinta.
Joo, voi olla aika turhanpäiväinen juttu. Oli vaan isännöitsijän tarkastuspaperissa erikseen tuo patio mainittu.Jättäisin sinuna ton ekan kokonaan pois, mutta tää on vain mun mutu.
Mutta muuten tuntui hyvältä eli ko. kirjallinen vastaus.