Odota mitä tapahtuu kun täytät 11 vuotta!En nyt oikein ymmärrä, miten Hikipedian analyyttinen faktatieto viihdyttää ketään?
Odota mitä tapahtuu kun täytät 11 vuotta!En nyt oikein ymmärrä, miten Hikipedian analyyttinen faktatieto viihdyttää ketään?
Lähinnä Jokeri-faneja. Kertooko se jotain sivustosta vai faneista?Tuo sivusto viihdyttää siis muitakin kuin alle kymmenvuotiaita?
Muutama vuosi sitten pojan opettaja arvosteli hyvin tiukasti pojan käytettyä wikipediaa lähteenään. Peruste oli juuri tuo, että sinnehän kuka tahansa voi lisätä mitä tahansa, olipa pudottanut tehtävän arvosanaakin tuon takia.Koulutehtävissäkin on kummastuttanut se, että on luvattu automaattinen hylsy, jos tehtävissä yhdeksikin tietolähteeksi on merkitty wikipedia, kaikki muut kyllä kelpaavat. Sitä tietysti moni vanhan kaartin opettaja luulee, että wikipedia on ainoa paikka koko netissä johon kuka tahansa saa helposti lisättyä virheellistä infoa.
Eikös niissä niissä "väritetyissä" artikkeleissa yleensä mainita, että teksti on mahdollisesti kirjoitettu tietystä näkökulmasta ja se vaatisi lisää objektiivista tarkastelua?Keskimäärin erittäin luotettava, mutta olen lukenut itsekin erittäin värittyneitä, jos ei vääristettyjäkin, artikkeleita.
Erityisesti jos puhutaan suomenkielisestä wikistä eli pienestä kielialueesta. Silkkaa propagandaakin on joukossa.
Mutta yksi parhaista ellei paras palvelu mitä Inttternetti tarjoaa.
En itse ole huomannut moisia. Korkeintaan lauseitten perässä lähde?-teksti, jos ihan hikipedia-tason tekstiä lätkitty.Eikös niissä niissä "väritetyissä" artikkeleissa yleensä mainita, että teksti on mahdollisesti kirjoitettu tietystä näkökulmasta ja se vaatisi lisää objektiivista tarkastelua?
Hmm, mä muistelisin joskus nähneeni sellaisia. Ainakin joissakin artikkeleissa lukee alussa, että niiden paikkansapitävyys on kyseenalaistettu, vaikkapa tässä.En itse ole huomannut moisia. Korkeintaan lauseitten perässä lähde?-teksti, jos ihan hikipedia-tason tekstiä lätkitty.
Joku ei vaan näemmä tykännyt, kun homeopatia osoitettu humpuukiksi.. Näemmä tuollaisiakin ilmoituksia sivun ylälaidassa on.Hmm, mä muistelisin joskus nähneeni sellaisia. Ainakin joissakin artikkeleissa lukee alussa, että niiden paikkansapitävyys on kyseenalaistettu, vaikkapa tässä.
Hmm, mä muistelisin joskus nähneeni sellaisia. Ainakin joissakin artikkeleissa lukee alussa, että niiden paikkansapitävyys on kyseenalaistettu, vaikkapa tässä.
Yhä enemmän ja enemmän!Jätkä vaan lueskelee enemmän kyseenalaista materiaalia!
Hyvä noin, mutta ei löydy ainakaan suomenkielisestä wikistä kaikista värittyneistä artikkeleista. Mutta leviämään päin toivottavasti moinen ilmoitus.Hmm, mä muistelisin joskus nähneeni sellaisia. Ainakin joissakin artikkeleissa lukee alussa, että niiden paikkansapitävyys on kyseenalaistettu, vaikkapa tässä.
Tästä kun tarpeeksi pitkälle päästään, niin jokaisen artikkelin ylälaidassa lukee teksti, notta kyseinen artikkeli on kyseenalaistettu. Sinänsä tämä ei olisi lainkaan huono muistutus kaiken uskovalle Iltalehti-kansalle.Hyvä noin, mutta ei löydy ainakaan suomenkielisestä wikistä kaikista värittyneistä artikkeleista. Mutta leviämään päin toivottavasti moinen ilmoitus.
Mä oon aina suhtautunut suhun varsin kriittisesti.Jaskattu polli. Luen silloin tällöin, mutta suhtaudun kriittisesti sisältöön.
Hauska osoitus ihmisten lähdekriittisyydestä.Tästä kun tarpeeksi pitkälle päästään, niin jokaisen artikkelin ylälaidassa lukee teksti, notta kyseinen artikkeli on kyseenalaistettu. Sinänsä tämä ei olisi lainkaan huono muistutus kaiken uskovalle Iltalehti-kansalle.
Tämä oli hyvin miellyttävää kuulla.Mä oon aina suhtautunut suhun varsin kriittisesti.