Kaksivuotinen soppari Williamsille pahimmillaan pilaa Bottaksen uran. Jos talli rämpii seuraavat kaksi kautta, niin mikä tehdastalli on enää sen jälkeen hänestä kiinnostunut? Renaultilla voi sentään jatkaa vaikka viisi vuotta, jos suorittaa hyvin ja valmistaja vaan sarjassa pysyy. Eiköhän siinä ajassa jo kehitystäkin synny. Kahden kauden jälkeen tuskin on missään isossa tallissakaan tilaa: Kimi saattaa vaihtua ja Alonso lopettaa ensi kauden jälkeen. Jos Mersu Rosbergin johonkin vaihtaa 2018 jälkeen, lienee korvaaja Wehrlein tai Ocon. RB:lle ei edelleenkään pääse.
Toisekseen, Span jälkeen nähtiin ainakin toistamiseen aika selvää kritiikkiä Bottakselta tallia kohtaan. Mitäköhän yhteiselosta tulee, jos vielä kaksi vuotta pitää jatkaa (as in rämpiä)? Miksiköhän Bottaksen manageritiimi on moiseen optioon suostunut. Mahtoikohan Williams käyttää viime vuonna sitä Ferrari-huhumyllyä vipuvartena sen saamiseksi?
No anyway, minä en noihin jatkosopparihuhuihin usko. Ne ja fiilis, jonka viime aikojen kommenteista on saanut, ovat aika ristiriidassa keskenään. Oma villi veikkaukseni on, että Williams kitkuttaa option hylkyä viimeiseen saakka ja se ottaa toisella puolella kaaliin.
Taloudellisesti Button & Stroll olisi tallille varmaan aika houkutteleva, mutta kuvio taitaa olla sen verran alkutekijöissään vielä, että Bottaksen option kohtaloakin joudutaan tarkkaan miettimään: jos se nyt hylätään, eikä Button-soppari Stroll-kuvion kanssa toteudu, on talli vailla hyvää, kokenutta kuljettajaa. Toisaalta, jos se nyt hyväksytään, voidaan Button & Stroll -kuskipari unohtaa samantien. Buttoniin tuskin on varaa Bottaksen kanssa, jos Lancen faija ei sitten ole valmis maksamaan reilusti testikuskin paikastakin... mikä tarkottaisi Bottakselle huilivuoroja perjantain harjoituksissa... mihin en usko hänen ja manageritiimin enää suostuvan.