WilliamsF1 BMW FW27

  • Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Traction Control

verge sanoi:
Ja viimevuotisesta Williamsista ei traction controllia pitäisi löytyä.
Sutimisenestojärjestelmä on ollut sallittu vuoden 2001 Espanjan GP:stä lähtien. Sutimisenesto oli ollut sallittu ennen kauden 1993 loppua, mutta sitten se oli kiellettynä monta vuotta tuohon 2001 Espanjan GP:hen asti.

Williamsilla taisi olla sutimisenesto jo vuoden 1991 FW14 -autossa.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Nii ja tota TC off nappulaahan ne käyttää lämmittelykierroksella ku ne lämmittelee takarenkaita ja sillon ku jättää sitä kumia ruutuun.
 

Pekkeli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2004
Viestit
330
Sijainti
Oulu
Tämähän on se auto, jolla Webber ajoi Australiassa jossain näytöksessä, ja se oli viime vuoden mallia. Sama kerrotaan tuolla keskustelupalstalla, jossa kuvat on.
 

kelju k.

Member
Liittynyt
25.1.2005
Viestit
9
Itse luulin että kaikki olisivat pyrkineet kallistettuihin syyläreihin, muta tuossa näytti olevan ihan pystyssä :dunno: . Vai tulikohan niistä kallistuksista jotain probleemaa. [/B][/QUOTE]

Lueskelin vasta Girgio Piolan F1 2003 technical analysis- kirjaa (silkkaa asbaa muuten), jossa todettiin ainakin tuolloin bemarin tarvitsevan huomattavasti vähemmän jäähdytystä kuin muut koneet. Voi olla jotain tekoa asian kanssa. Pienemmät syylärit mahtuu kallistamatta saman tilaan,....

Samassa kirjassa todettiin muuten, että Ferrari saa monta kymmentä heppaa lisätehoja Shellin exklusiivisesti heille suunnittelemilla voiteluaineilla: vähemmän kitkoja, enemmän ulostulotehoa. Samaisilla voiteluaineilla on kuulemma ollut hyvin paljon tekemistä myös Ferkun ilmiömäisen luotettavuuden kanssa. Ferrari kyllä hanskaa nuo yhteistyökuviot turhan hyvin.

Ehkä uudet kestävyyssäännöt ovat ehkä tehneet tepposia Shellin teknologialle (vanhat aineet kestävät ehkä just sen yhden kisamitan), sen verran tiuhaan on Ferkun koneita paukannut testeissä.
 

kelju k.

Member
Liittynyt
25.1.2005
Viestit
9
bigbear sanoi:


Huomaatteko vivun TCX ja TCY? Voisiko olla luiston säätö x ja y akselin suhteen?
Isot pojat on kertoneet, että luistonesto on säädettävissä erikseen mutkan sisäänmenoon ja ulostuloon( moottorijarrutus ja kiihdytys). Noi X ja Y varmaan merkkaa niiitä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
NiPzyyZ sanoi:
Nii ja tota TC off nappulaahan ne käyttää lämmittelykierroksella ku ne lämmittelee takarenkaita ja sillon ku jättää sitä kumia ruutuun.

Tai sitten kun spinnaa niin joutuu kääntämään 360 astetta ympäri. ;)
 
Ylös