WilliamsF1 BMW FW27

  • Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

kelju k.

Member
Liittynyt
25.1.2005
Viestit
9
Mahtaa Newey olla skeptinen uuden jousitusgeometrian toiminnan suhteen. Jos testeissä vaikuttaa esim. renkaiden kulumisen takia huonolta, voivat halutessaan palata nopeasti käyttämään kölin alapäähän sidottuja reaktiotankoja (?). Jos kölit olis tehty hennommiksi vaatisi suuremman muutostyön.
Eli josko kysymyksessä olisi testiversio. En tierä...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jones sanoi:
Joo, oli ne sittenkin erinäköisiä. Williamsilla on paljon parempi tuo takaosa. Mäkkärissä taas keula on parempi, mutta 'Rellulta lainattu' takaosa joka tuli jo 19B-malliin on äyks.
No johan on? Kannattais kattoo niitä kuvia!?

Ne on aikalailla erilaiset nuo Renaultin ja McLarenin perätkin!?

McLaren:


Renault:


Esim. lisäsiipi puuttuu McLarenista. Sen lisäksi ponttoonin alaosa on McLarenissa huomattavasti kapeampi, sisäänpäin kovertuva. Pakoputkien sijainti on täysin erilainen(Williamsilla ja Renaultilla nämä ovat samantyyppiset). Takasiivissäkään ei ole mitään samaa.

Mun mielestä tuo provoilu leikki menee jo vähän säälittäväks! :rolleyes:
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Olisikohan kyseessä 2in1 malli eli radan ja säätöjen mukaan ylös tai alas (köliin) kiinnitettävät tukivarret? ;) Noita tukivarsijuttuhan näkyy vuosittain aina erilaisia, joskus ne menee enemmän viistosti alaspäin ja jonain vuonna voi mennä jo viistosti ylöspäin. Muistelen ainakin Mclarenin vaihtaneen joskus 2000 ja 2001 ripustusten kulmaa aika radikaalisti.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Misa1 sanoi:
No johan on? Kannattais kattoo niitä kuvia!?

Ne on aikalailla erilaiset nuo Renaultin ja McLarenin perätkin!?

Mun mielestä tuo provoilu leikki menee jo vähän säälittäväks! :rolleyes:
Tarkoitin kuskin selän takana jatkuvaa kyttyrää elikkä kamelinselkää jotka Rellussa ja Laarenissa on samannäköisiä. Ja jota ei vielä ollut MP4-19 (a) mallissa vaan tila oli ahdas ja näemmä liian kuuma koska siitä luovuttiin.

Tässä mitään provoilla vaan yritetään saada keskustelua aikaan aikuismaisesti ilman että kaikki mitä McLaren tekee on a) parasta mitä maa päällään kantaa (hopee/mustat lasit käytössä) tai kee) paskinta mitä maa päällään kantaa (maranellonpunaiset lasit käytössä).

Vai pitäiskö tällä forumilla olla henkeen ja vereen McLarenin tai Ferrarin kannattaja jotta saa ilmaista mielipiteensä?

Suoraan sanoen tunsin jopa mielihyvää kun Laareni sukelsi viime kaudella (Sääli kylläkin Kimin kannalta), sillä tällä forumilla oli jo mennyt yli Kyllösen-mittojen se älytön hypetys.:yuck:

Ja tasan sama vika sen punaisen tallin kannattajilla:yuck:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Mä kuvittelin eilisen infopläjäyksen perusteella, että köli on olemassa sen vuoksi, että siihen kiinnitetään tukivarret. Nyt jos niitä ei siihen ole kiinnitetty vaan siihen viereen, niin minkä takia semmonen edes on? :confused:

...eli ts. kai tolla kölillä sitten on joku muukin tarkoitus? :rolleyes:
Niin kai sitten, jotenkin tuo vaan näyttää ilmanohjaimeksi aika kömpelöltä, yleensä kun on tottunu näkemään ohuehkoista levyistä tehtyjä ohjaimia, mutta nuohan on suhtkoht paksut vailla semmoista muotoa, jonka kuvittels olevan ideaalinen ohjaamaan ilmaa haluttuun suuntaan.

Mutta toisaalta paskaakos minä aerodynamikaasta tiedän :rolleyes:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juuri paskan aerodynamiikastahan sä vasta tiedätkin.

Kuva kehiin...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jones sanoi:
Tarkoitin kuskin selän takana jatkuvaa kyttyrää elikkä kamelinselkää jotka Rellussa ja Laarenissa on samannäköisiä. Ja jota ei vielä ollut MP4-19 (a) mallissa vaan tila oli ahdas ja näemmä liian kuuma koska siitä luovuttiin.

Tässä mitään provoilla vaan yritetään saada keskustelua aikaan aikuismaisesti ilman että kaikki mitä McLaren tekee on a) parasta mitä maa päällään kantaa (hopee/mustat lasit käytössä) tai kee) paskinta mitä maa päällään kantaa (maranellonpunaiset lasit käytössä).

Vai pitäiskö tällä forumilla olla henkeen ja vereen McLarenin tai Ferrarin kannattaja jotta saa ilmaista mielipiteensä?

Suoraan sanoen tunsin jopa mielihyvää kun Laareni sukelsi viime kaudella (Sääli kylläkin Kimin kannalta), sillä tällä forumilla oli jo mennyt yli Kyllösen-mittojen se älytön hypetys.:yuck:

Ja tasan sama vika sen punaisen tallin kannattajilla:yuck:
Ok, mun mielestä tosin nuokin kyttyrät kokonaisuudessaan ovat erinäköiset mut eipä sillä niin väliä! :D

Oikeestaan mun pointti oli alunperin se, ettei pitäisi vertailla jotain autoa toiseen sanoen sen näyttävän jollekkin ja juuri sen takia kyseinen näky on "ruma", vaikka kyseiset osa-alueet eivät oikeasti ole edes samannäköiset! :)

Sinänsähän kaikilla on omat mielipiteet niistä asioista mitkä ovat kauniita jne. Se on taas paska puhetta, että auto on kaunis kun se voittaa! Hieno klisee mutta pelkkää paskaa, kun se ei kauneutta muuta mihinkään, korkeintaan mielipidettä mutta se onkin jo eri asia, vaikka se katsojan silmässä onkin edelleen!

Jepjep, mitä juttua!?! :alppu:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kun nyt kaikki puhuu siitä että voittaja-auto on kaunis niin kyllä minun täytyy sanoo että viimekauden (ja 2003) Ferrari oli melko ruma räpöstys McLarenin rinnalla.
McLaren oli viimekaudella (ja nähtävästi tulevalla) kaikista autoista kaunein. Toivottavasti tällä kaudella kaunein auto voittaa.
Mutta on se Ferrari ruma. :nope:

Ja ettei menis täysin off-topiciksi niin Williams on semmonen keskikomia. Ei mitenkään säväytä mutta eipähän rumakaan ole.
Mursu oli ihan jees minusta, harmi ettei toiminut.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Hienoja kuvia F1-autosta, kiitoksia.

Itse luulin että kaikki olisivat pyrkineet kallistettuihin syyläreihin, muta tuossa näytti olevan ihan pystyssä :dunno: . Vai tulikohan niistä kallistuksista jotain probleemaa.
 
Ylös