Vaseneri
Banned
- Liittynyt
- 8.5.2011
- Viestit
- 341
Eiköhän näillä videoilla joku voisi soittaa Wilsonille ja antaa säätövinkkejä ?
Ei varmaan tarvitse, auto on nyt jo niin hyvä ettei sillä tarvitse pumpata kaasuaEiköhän näillä videoilla joku voisi soittaa Wilsonille ja antaa säätövinkkejä ?
Heh.Ei varmaan tarvitse, auto on nyt jo niin hyvä ettei sillä tarvitse pumpata kaasua
Näin se varmasti menee. Mietin ihan samaa, että Ogier ei varmaan koe oloaan kovin mukavaksi suomalaistiimissä. Paljon suomalaista henkilökuntaa, suomalaisia faneja jotka ei Ogieria mihinkään jalustalle nosta kenenkään yläpuolelle. Testeissäkin hotkaistaisiin ruokatauolla vaan jotain reissumies-leipää ja grillimakkaraa Turun sinapilla. Ei puhettakaan mistään ranskalaisten kulinaristisista ruoka-annoksista jälkiruokineen. Vaatimattomat ja pihit suomalaiset saattaisi korvata mukavan Motorhome-rekankin jollain vanhalla Hiacella, missä istutaan vaan tavaratilassa retkijakkaran päällä räpläämässä älypuhelimelta rallivideoita. Eikä kukaan puhu edes ranskaa. Vittuilee vaan suomeksi jostain patongeista, viinistä ja baskereista. No,onhan Ogierilla toki suomalainen manageri. Mutta kyllä se taitaa olla silti Latvala, joka Toyotalle menee.Ogier tai Latvala Toyotalle. Koska kulttuurishokki vie toisen muualle, niin tervetuloa Jari-Matti Puuppolan Kuningaskuntaan.
Hieno teksti rallimaailmojen eroavaisuuksista, suomalaisen ja ranskalaisen.Näin se varmasti menee. Mietin ihan samaa, että Ogier ei varmaan koe oloaan kovin mukavaksi suomalaistiimissä. Paljon suomalaista henkilökuntaa, suomalaisia faneja jotka ei Ogieria mihinkään jalustalle nosta kenenkään yläpuolelle. Testeissäkin hotkaistaisiin ruokatauolla vaan jotain reissumies-leipää ja grillimakkaraa Turun sinapilla. Ei puhettakaan mistään ranskalaisten kulinaristisista ruoka-annoksista jälkiruokineen. Vaatimattomat ja pihit suomalaiset saattaisi korvata mukavan Motorhome-rekankin jollain vanhalla Hiacella, missä istutaan vaan tavaratilassa retkijakkaran päällä räpläämässä älypuhelimelta rallivideoita. Eikä kukaan puhu edes ranskaa. Vittuilee vaan suomeksi jostain patongeista, viinistä ja baskereista. No,onhan Ogierilla toki suomalainen manageri. Mutta kyllä se taitaa olla silti Latvala, joka Toyotalle menee.
Joo, jos testataan ihan perusasioita, eli että kaikki osa-alueet autossa ylipäätään toimii. Kilpa-autoa nimenomaan pitää vetää limiitillä (siis lähes 100% vauhtia), jotta näkee miten se käyttäytyy. Esim alusta monesti tuntuu todella jäykältä, kun vedetään 90%. Mutta täysvauhdissa se voi jopa osoittautua liian löysäksi.Olisko että testilenkillä ei vedetä ihan kauheen kovalla vauhdilla, voidaan keskittyä enemmän siihen mitä auto tekee ja mitä sille pitäisi tehdä.
E allekirjoita, kun testaamassa on ammattilainen, sellainen pystyy vetämään 99% vauhdilla (joka riittää) niin, että auto pysyy koko ajan tiellä.On helpompaa vähän löysemmässä vauhdissa lukea auton käytöstä kuin ihan täydessä kisanopeudessa. Ja samalla varmempaa, ei tarvi pajottaa niin paljoa kun ei vedetä viimesiä jenkoja pihalle testatessa.
Juu ja ei... Ei siellä pidä ihan limitillä eikä edes lähellä aina ajaa. Tärkeintä on ajaa mutkat suunnilleen samalla tavalla kerrasta toiseen ja osata kertoa inssille erot auton käyttäytymisessä eri vetojen välillä. Siksi joku Auriol tai McRae ei olleet mitään huipputestaajia koska eivät koskaan ajaneet samaa mutkaa kahta kertaa peräkkäin samalla tavalla...Joo, jos testataan ihan perusasioita, eli että kaikki osa-alueet autossa ylipäätään toimii. Kilpa-autoa nimenomaan pitää vetää limiitillä (siis lähes 100% vauhtia), jotta näkee miten se käyttäytyy. Esim alusta monesti tuntuu todella jäykältä, kun vedetään 90%. Mutta täysvauhdissa se voi jopa osoittautua liian löysäksi.
E allekirjoita, kun testaamassa on ammattilainen, sellainen pystyy vetämään 99% vauhdilla (joka riittää) niin, että auto pysyy koko ajan tiellä.
Mistä tämä huhu?Uusimmassa huhussa Ogierin 1-vuotinen sopimus M-sportille julkaistaan maanantaina.
Colin Clark ja kv-forumit tuota spekuloi.Mistä tämä huhu?
Minä en kyllä ymmärrä sitä, että Meeke haluaa Ogierin tallikaverikseen, koska Meekelle olisi tällä hetkellä tarjolla ykköskuljettajan paikka, mutta Ogierin siirtyessä Citroenille Meeken olisi pakko tyytyä kakkoskuljettajan rooliin eikä hän siinä roolissa saisi mahdollisuutta ajaa maailmanmestaruudesta.Tuossa autosportin uutisessa tiedossa oleva asia, eli Toyota on kiinnostunut VW-kuskeista ja käy neuvotteluja asian tiimoilta.
Mäkisen mukaan Juho Hänninen ajaa kaikki mm-sarjan osakilpailut ja kolmas auto tuodaan mukaan Korsikalla huhtikuussa.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/127041/toyota-interested-in-vw-drivers-for-2017
Autosport myös uutisoi, että Kris Meeke haluaa ja toivottaa Sebastien Ogierin tervetulleeksi tallikaverikseen.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/127029/meeke-wants-ogier-as-citroen-teammate
Niin, siis Colin Clarkhan ampui tuon huhun julkistamisajankohdan osalta alas. Eli Ogier/M-Sport-kombinaatio on hänen mukaansa mahdollinen, mutta juuri tämän huhun alkuperä (joku höpöhöpö-nettisivu?) on syytä kyseenalaistaa, eikä ennen Austraaliaa missään tapauksessa kuitenkaan julkisteta mitään.Colin Clark ja kv-forumit tuota spekuloi.
Volkswagen-uutisen jälkeen Lefebvre oli möläyttänyt jonkin ranskalaislehden haastattelussa Meeken olevan hermostunut pelkästä ajatuksesta Ogierin tallikaverina. En tiedä onko Meeke oikeasti noin sanonut Lefebvrelle, mutta ehkä näillä kommenteilla halutaan joka tapauksessa antaa kuva ettei Ogierin mahdollinen saapuminen vaikuttaisi mitenkään. Meeke joka tapauksessa tietää varmasti, että jos Ogier jostain syystä Citroenille lopulta päätyisi, niin hänellä ei ole varaa alkaa kiukuttelemaan kuljettajaa vastaan, jolla on enemmän maailmanmestaruuksia kuin Krisillä osakilpailuvoittoja.Minä en kyllä ymmärrä sitä, että Meeke haluaa Ogierin tallikaverikseen, koska Meekelle olisi tällä hetkellä tarjolla ykköskuljettajan paikka, mutta Ogierin siirtyessä Citroenille Meeken olisi pakko tyytyä kakkoskuljettajan rooliin eikä hän siinä roolissa saisi mahdollisuutta ajaa maailmanmestaruudesta.