WRC-kausi 2019

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Sellainen mielikuva, että joskus joku suomalainen olisi luovuttanut sijan jopa kilpailevan tallin kuskille, jotta oman tallin kuski parantaisi asemiaan. Eli siis pudottautui kaksi sijaa, joista jälkimmäinen oli tallikaveri.

Sen verran katselin, että voisi olla Ruotsin ralli 2002. Fordin yksityiskuski Tuohino oli seitsemäs, McRaen veljekset edellä, Alister viides ja Fordin tehdaskuski Colin kuudes. Alister ajoi Mitsubishillä.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5645
Sijainti
Suonionkatu 1 C
https://as.com/motor/2018/09/28/mas_motor/1538131558_494091.html

Tämän uutisen mukaan Ogierille kolmivuotinen sopimus Citroenille
Alkaa tulla vähän sellainen fiilis, että mitään ei julkaista ennen kuin aikaisintaan juuri ennen Australiaa. Ja hyvä jos silloinkaan.

Olisi muuten kaiken tämän spekuloinnin, "varmojen tietojen" ja muiden käänteiden jälkeen latinaksi ilmaistuna todella ex anus, mikäli kuljettajarintamalla ei tapahtuisikaan mitään liikehdintää.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Tänakilla auton vaihto kävi kivuttomasti, mutta saapa nähdä kuinka nopeasti Ogier pääsee uuden auton kanssa sinuiksi. Luotto ja säädöt pitää löytyä aika nopeasti, jos aikoo heti ensi kaudella ajaa mestaruudesta Tänakia ja muita vastaan.

M-Sportin kuviot taitaa mennä nyt uusiksi, mutta onneksi Wilson ehti saada mestaruutensa.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
960
Tänakilla auton vaihto kävi kivuttomasti, mutta saapa nähdä kuinka nopeasti Ogier pääsee uuden auton kanssa sinuiksi.
Eikös tuosta ole jo vajaan parin vuoden takaa aika hyvät ennakkotiedot miten se onnistuu? Toki nyt tilanne on sillä tavalla erilainen, että pahimmat kilpailijat ovat ajaneet samoilla autoilla jo ainakin kauden.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5645
Sijainti
Suonionkatu 1 C
M-Sportin kuviot taitaa mennä nyt uusiksi, mutta onneksi Wilson ehti saada mestaruutensa.
Kyllä, ja jos vielä Red Bullin sponssirahat (tai ainakin osa niistä) lähtee, niin vaikeaksi menee. Pahasti näyttää siltä, että ensi kaudella M-Sport antaa aivan liikaa tasoitusta niin kalustossa kuin kuljettajissakin. Suninen tehnee sen minkä annetuilla resursseilla pystyy, mutta jos talli täytyy muuten täyttää maksumiehillä, niin voi voi. Ja nyt kun Evanskin on osoittautumassa DMack-ihmeeksi, niin sekään ei paljon lämmitä. Leikin ennustajaa: M-Sportin ensi vuoden paras saavutus on Sunisen jossain yksittäisessä kisassa ajama podium-paikka.

Lapin tilanne vähän ihmetyttää. Tai lähinnä hämmästyttää, että Toyotan ja Citroenin tarjoamissa lapuissa todella on ilmeisesti niin suuri ero palkan osalta. Muuhun johtopäätökseen ei oikein voi tulla, jos niputtaa julkisuudessa asianosaisten kertomat asiat yhteen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Eikös tuosta ole jo vajaan parin vuoden takaa aika hyvät ennakkotiedot miten se onnistuu? Toki nyt tilanne on sillä tavalla erilainen, että pahimmat kilpailijat ovat ajaneet samoilla autoilla jo ainakin kauden.
Sepä juuri. Joutuu aloittamaan taas ikään kuin puhtaalta pöydältä. Mutta en epäile etteikö Ogier tulisi Citroenillakin pärjäämään.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kuskirintamalla näyttä(ä/nee) tällä hetkellä tällaiselta:

Hyundai:
* Neuville - saletti
* Paddon - 50/60
* Sordo 50/60

Citroen
* Ogier - saletti
* Lappi - vahva ehkä

Toyota
* Tänak - saletti
* Latvala - lähes varma

MSport
* Suninen - saletti
* Evans - 50/60

Lappi arpoo Citroenin ja Toyotan välillä, mutta kallistumassa ranskanpullan puoleen. Norskit ja Breen etsivät työpaikkaa. Fordin kolmannen auton saa joku joka tuo pari repullista rahaa tullessaan - esim. Nasse-setä tai Kassi-Alma. Meeke on aika vahvasti yhdistetty Toyotaan yksivuotisella paperilla vaikka Wilsonkin häntä on kosiskellut. MSportilla ei vain ole mitään tarjottavaa.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Eli Ogier ja Lappi. Hyvä. Breen varmaan kolmanneksi. Tuskin miestä poiskaan vaihtavat, ellei Mads maksa tarpeeksi.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5645
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Eli Ogier ja Lappi. Hyvä. Breen varmaan kolmanneksi. Tuskin miestä poiskaan vaihtavat, ellei Mads maksa tarpeeksi.
Hmm... vaikka Breeniä sympaattisempaa kaveria saakin hakea, niin enpä tiedä. Näytöt Jyskälän 2016 jälkeen ovat kuitenkin olleet aika vajavaisia (arvostan tuon Jyväskylän suorituksen korkeammalle kuin tämän vuoden Ruotsin). Siellähän olisi eräs espanjalainen, tänä vuonna vajaan, mutta sitäkin paremman, sarjan ajanut kaveri myöskin saatavilla...
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Eli Ogier ja Lappi. Hyvä. Breen varmaan kolmanneksi. Tuskin miestä poiskaan vaihtavat, ellei Mads maksa tarpeeksi.
Mikäli Lappi menee Citroenille hän saa saman tien heittää hyvästit mestaruushaaveilleen, koska Ogier on takuuvarmasti vaatinut sopimukseensa pykälän joka takaa hänelle ykköskuljettajan aseman ja Lappi ei sen vuoksi saa voittaa Ogieria.

Mielestäni Lappi tekee virheen mikäli hän päätyy valitsemaan Citroenin vain rahan takia, koska Toyotalla hän saisi tasapuolista kohtelua ja ennen kaikkea Toyotalla hänellä olisi mahdollisuus ajaa maailmanmestaruudesta.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Mikäli Lappi menee Citroenille hän saa saman tien heittää hyvästit mestaruushaaveilleen, koska Ogier on takuuvarmasti vaatinut sopimukseensa pykälän joka takaa hänelle ykköskuljettajan aseman ja Lappi ei sen vuoksi saa voittaa Ogieria.

Mielestäni Lappi tekee virheen mikäli hän päätyy valitsemaan Citroenin vain rahan takia, koska Toyotalla hän saisi tasapuolista kohtelua ja ennen kaikkea Toyotalla hänellä olisi mahdollisuus ajaa maailmanmestaruudesta.
Pahoin pelkään että Norjan managerilla on vain raha mielessä. Ehdottomasti kilpailullisista seikoista Esupin kannattaisi jäädä Toyotalle mutta onko tarjolla vain yhden kauden soppari?
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Tuskin edes Esapekka itse on ajatellut voittavansa mestaruutta vielä ensi vuonna. Pari voittoa ja tasainen suorittaminen riittää. Ei Esapekka ole sellainen, että murtuu, jos Ogier on nopeampi, ennemminkin ottaa opiksi ja Ogierilta kannattaa oppia ottaa.
Tuosta Ogierin sopimuksesta ei ole julkaistu kuin yksi vuosi. Jos se siihen jää, niin sittenhän Esapekka onkin yhtäkkiä ykköskuski. Toki huhua on kahdesta ja kolmesta vuodesta.
 
Ylös