WRC-kausi 2020

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5531
Sijainti
Suonionkatu 1 C
– Yleensä on niin, että jos kuljettaja haluaa irtaantua sopimuksesta, niin siihen on myös mahdollisuuksia tavalla tai toisella, Jouhki kertoi.
En nyt tietenkään kehtaa olla asiasta eri mieltä kuin T. Jouhki jolla on muutama rallisopimus enemmän vyöllä kuin itselläni. Tosin, sen verran puollan näkemystäni, että pidän edelleen todella erikoisena, jos Ogier kykenee tässä vaiheessa vuotta irtautumaan tai oikeastaan täysin vapautumaan ensi vuotta koskevasta sopimuksesta (oli se vuosi alunperin optiollinen tai ei). Jos siis oletuksena on, että myös Citikka sarjassa ensi kaudella jatkaa JA Ogier olisi vapaa ajamaan jossain muussa tallissa. Rahallahan toki pääsee eroon mistä tahansa, mutta en usko sen olevan yhdenkään osapuolen intresseissä tässä tapauksessa. Noh, joka tapauksessa, todella mielenkiintoista nähdä, mitä tässä vielä tulee tapahtumaan ennen kuin Monte starttaa.
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Viron kaverit ruvenneet ahnehtimaan oikein urakalla...

....Eikös Jouhki ole noin yleensä ollut hyvin asiallinen kaveri
Parempi auto, parempi palkka. Mikä siinä ahneutta on. Eikä Hyundailla ole sellaista v..tun virheiden kyttäämistä joka kisassa kakkos - ja kolmoskuskien kohdalla.

Jouhki kehäkolmosen ulkopuolen poikien "isä". Mukaan lukien Tommi Mäkinen.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1035
Kyllä Mäkisen täytyy saada Ogier talliin jos meinaa maailmanmestaruudesta taistella. Rovanperä voi taistella mestaruudesta 2022 tai ehkä jo 2021, mutta ei vielä ensi kaudella. Latvalan parasta ennen -päiväys on mennyt jo ajat sitten ja Meekestä ei ole taistelemaan mestaruudesta ja parempiakin kakkoskuskeja löytyy markkinoilta. Paras olisi laittaa kaikki kuskit kerralla vaihtoo, mutta pahoin pelkään että Mäkisellä ei ole munaa tehdä tätä ja Latvala jää teskikuskiksi ja Meeke ajamaan kilpaa.

Rovanperä nyt lienee jo varma Toyota kuski ja Ogier olisi hyvä saada. Viimeiseen paikkaa tai mahdollisesti myös Ogierin paikalle Mikkelsen, Evans, Lappi ja Suninen nelikosta löytyisi nykyisiä kuskeja parempia vaihtoehtoja. Mikkelsen ja Evans ovat mm-sarjassa sijoilla 4. ja 5. eli Latvalan ja Meeken edellä ja kumpikin on ajanut vajaan kauden. Jos Toyota onnistuu kehittämään auton luotettavuutta ja jos auto sattuisi sopimaan hyvin käteen, voisi toinen tästä kaksikosta tehä jopa räikköset ja viedä mestaruuden Hyundain nenän edestä Tänakin ja Neuvillen keskittyessä kamppailemaan toisiaan vastaa.

Toisaalta Lappi ja Suninen eivät ole mm-pisteissä paljoa Toyota kaksikkoa jäljessä ja ajavat kuitenkin selkeästi heikommilla autoilla.

Eli siis omasta mielestä Toyotan kannattaisi ottaa riski kokonaan uudella kuljettajakolmikolla, vaikka Ogieria ei saisikaan talliin, kuin alkaa ottamaan riskiä Latvalan tai Meeken ajaessa ykköskuskina.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1530
Sijainti
Porvoo
Parempi auto, parempi palkka. Mikä siinä ahneutta on.
Noh, parempi auto?! Ei se ainakaan nopeampi ole. Ja oma aikansa menee ennenkuin Ott on sinut Hyundain kanssa. Ja onko koskaan edes ykköskuski tuolla, toisin kuin Toyotalla olisi?
Eli selitä parempi auto? Se että kauden aikana oli kolme teknistä murhetta ei tee autosta huonompaa.

Rahaa ehkä saa enemmän ja eikö se ole ahneutta kun raha kiinnostaa enemmän kun menestys (joka on nyt varmasti vaikempaa saavuttaa)? Toyotalla oli ns. katettu pöytä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4354
Isoin asiakas on tainnut olla TMR Katsutan ja Arain kehitysohjelman muodossa. Nyt sekin loppunee kokonaan, tai siis olisi loppunut joka tapauksessa kun Katsuta siirtyy ajamaan WRC-Toyotaa.
Katsutan ja Arain ajot loppui ihan taatusti välirikon ja Martin säätämisen takia.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Itse luulen että Ogierilla on ollut jokin purkupykälä sopparissa eli esim. jos mestaruutta ei tule niin Ogier voi lähteä niin halutessaan...
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135
Itselläni on ainakin kova luotto Rovanperään jo ensi kaudella jos Toyotalla ajaa. Sen verran kovia näyttöjä antanut. Toki optimisti voi pettyä.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5531
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Katsutan ja Arain ajot loppui ihan taatusti välirikon ja Martin säätämisen takia.
Kyllähän Arain ajelut loppui jo viime vuoden puolella kun kehitysohjelmaa supistettiin (myös Nikara oli tämän päätöksen "sivullinen uhri"). Ja Katsutankin tapauksessa ei olisi enää oikein mieltä jauhaa R5:lla jos ja kun Toyotan tavoitteena on koulia miehestä WRC-kuski.
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Noh, parempi auto?! Ei se ainakaan nopeampi ole...
...raha kiinnostaa enemmän kun menestys
Katalonian absoluuttisessa "nopeustestissä" Hyundai oli lyömätön.

Ammattilaisurheilussa raha peittää kaiken seurauskollisuuden. Noh, tapparalaisia ei lasketa.
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Latvalan parasta ennen -päiväys on mennyt jo ajat sitten
Itseluottamus palaisi ykköskuskina. Mistään muusta ei ole kiinni. Jos JM voittaisi vielä MM:n, täällä porata vollottaisi liikutuksesta moni isä ja poika ja äiti ja tytär. Sen urheiluteon kumuun peittyisi huuhkajienkin huhuilu.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15870
Sijainti
Tampereen lenkki
Katalonian absoluuttisessa "nopeustestissä" Hyundai oli lyömätön..
Perjantaina Tänak hävisi siksi, että oli ekana tiellä, lauantaina taas Neuvillen ja Tänakin välillä oli vain muutama sekunti eroa. Sunnuntaina taas Tänak oli nopein.

Sen sijaan kiistämätön fakta on, että Mikkelsenillä ja Loebilla on ollut vaikeuksia ajaa Hyundailla asvaltilla, vaikka molemmat olivat nopeita Citroenilla (Mikkelsen toinen Saksassa 2017 ja Loeb voitti Katalonian 2018). Jostain syystä taas Neuville ja Sordo ovat onnistuneet menemään assulla kovaa aina.

Teknisellä soralla Hyundai on ollut selvästi parhaimillaan. Oikeastaan sekä Neuville, Sordo, Paddon, Mikkelsen ja Loeb ovat kaikki ajaneet pohjia ja johtaneet teknistä sorakisaa. Jyskälässä puolestaan ajettiin tänä vuonna ekaa kertaa sellaista vauhtia, jolla olisi voitu taistella voitostakin.

Vastaavasti Toyota on ollut kaikkien kuskiensa käsissä nopea heti ensimmäisistä kisoista lähtien. Hänninen teki pohjat Montessa heti ekoilla pätkillä, Latvala tuli Montessa tokaksi ja voitti Ruotsin, Lappi teki pohjia ja voitti power stagen Sardiniassa, Tänak oli Montessa kakkonen, Meeke teki Montessa pohjia.

Tänakin ja Hyundain etu on, että ensi vuonna on vain kaksi kokonaan assulla ajettavaa rallia.
 
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Hyundain etu on jatkossa Tänak.
Tänakin etu, että on Tänak. Mitään pelkäämätön. Ketään kunnioittamaton.
Niin ja Ogier on ollut monen mielestä ylimielinen. Ei todellakaan, Tänak on ihan eri tasolla tämän kanssa.

Ogier vastailee haastattelijoiden ym. muiden kysymyksiin asiallisesti ja ystävällisesti. Toisin kuin eräät.
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
...Ogier on ollut monen mielestä ylimielinen... vastailee haastattelijoiden ym. muiden kysymyksiin asiallisesti ja ystävällisesti...
Ogierilla ei enää mitään näytettävää, kenellekään. On muuttunut, mitä oli uransa alkupuolella. Mut se arroganssinsa silloin oli ihailtavaa. Ei Carl Lewiskään ollut mikään yleisöä kosiskeleva käsiään päänsä päällä läpyttelijä. Ja siksi oli ykkönen.

Millä yhtälöllä tässä talliruletissa nyt saisi suosikkinsa Ogierin palaamaan valtaistuimelleen ? Ja JM:lle ykkösstatuksen. No, jos mitään suuria siirtoja ei enää tapahtuisikaan.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Mäkinen (luonnollisesti) tyrmää huhut Ogierin Toyota-testistä. Toteaa myös sen mitä täälläkin on arvuuteltu, että Sardinia oli Tänakille valtava pettymys ja Turkin keskeytys oli se viimeinen pisara.

https://yle.fi/urheilu/3-11047847
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135
Niin ja Ogier on ollut monen mielestä ylimielinen. Ei todellakaan, Tänak on ihan eri tasolla tämän kanssa.

Ogier vastailee haastattelijoiden ym. muiden kysymyksiin asiallisesti ja ystävällisesti. Toisin kuin eräät.
Tänakista tulee mieleen jollain tavalla muuan Kimi Räikkönen. Lähinnä se aitous median edessä ja toisaalta Ott on Kimin tavoin vannoutunut rattimies ja perheenisä. Isona erona on että Ott ei dokaa :D
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1351
Ei Carl Lewiskään ollut mikään yleisöä kosiskeleva käsiään päänsä päällä läpyttelijä. Ja siksi oli ykkönen.
OT, mutta oli Carl Lewiksellä myös kilpailjoita paremmat lääkkeet joilla päästiin ykköseksi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4354
Kyllähän Arain ajelut loppui jo viime vuoden puolella kun kehitysohjelmaa supistettiin (myös Nikara oli tämän päätöksen "sivullinen uhri"). Ja Katsutankin tapauksessa ei olisi enää oikein mieltä jauhaa R5:lla jos ja kun Toyotan tavoitteena on koulia miehestä WRC-kuski.
Katsutasta ei koskaa tule aitoa WRC-kuskia, ei vaan kaverin nopeus riitä. Jos ajaa niin ei lopulta kovin montaa kisaa...
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Katsutasta ei koskaa tule aitoa WRC-kuskia, ei vaan kaverin nopeus riitä. Jos ajaa niin ei lopulta kovin montaa kisaa...
Mun mielestä Katsuta ajaa lähtökohtiin nähden pirun hyvin. Ajat Espanjassa oli yllättävän lähellä kärkeä ottaen huomioon hänen kokemuksen WRC autoista. Ruotsin WRC2 luokan voitto on taas merkki siitä että kyllä sitä vauhtia on koska ei tuollainen voitto itsestään tule, ajat sitten millä vessalla tai renkailla tahansa. Tuskin maailmanmestaria Takasta tulee mutta ennemmin hänestä kun jostain Greensmithistä... Paljon huonompiakin kuskeja tuolla pyörii.
 
Ylös