WRC-kausi 2020

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4354
Olen miettinyt, että onko Viroon siirtämisen syynä myös Toyotan painostus. Jos ongelmia Tommin kanssa tulee, eivät ole 100% naimisissa Puuppolaan. Onkohan Toyotalla oikeus lunastaa Puuppolan pulju?
Viroon siirtymisen 100% syy on vain liiketoiminnan kannattavuus ja Viron verotusmalli.

Onhan talli tahkonut mahtavaa tulosta Puuppolassakin ollessa (liikevoitto 2015-2018 23% 12,1% 12,7% 7,6%) mutta tulosta verotetaan täällä kovasti vrt. Viron malli jossa veroja ei makseta ellei tuloksesta nosteta osaa ulos osinkoina.
 

toozi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
383
Luulis että Toyota on huolehtinut siitä, että toiminta on siirrettävissä tarpeen vaatiessa Kölniin nopellakin aikataululla. Toivottavasti kuitenkin pysyy suomessa. Tommi on tehny ison työn saadessaan toiminnan suomeen ja saanu kuitenkin luotua tiimin joka on rakentanut voittaja-auton. Toyotan kannalta varmaan myös varsin kustannustehokkaasti. Kateellisia ilmaantuu suomessa aina kun jotain tälläistä tapahtuu.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ylen selostaja Micke Suopuro mainitsi viikonlopun lähetyksissä ainakin kaksi kertaa, että Citroenin yllä on kysymysmerkki ensi kauden osalta. Onko tälle huhulle jotain katetta? En löytänyt googlella mitään tuoretta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15869
Sijainti
Tampereen lenkki
Ylen selostaja Micke Suopuro mainitsi viikonlopun lähetyksissä ainakin kaksi kertaa, että Citroenin yllä on kysymysmerkki ensi kauden osalta. Onko tälle huhulle jotain katetta? En löytänyt googlella mitään tuoretta.
Pelkkiä huhuja on. Yksi johtolanka toki on, että ralleissakin paljon näyttäytynyt toimitusjohtaja Linda Jackson vaihtanee rooliaan PSA-konsernin sisällä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jouhkin mukaan on 50-50 saumat että Ogier loikkaisi "Shitroenilta" Toyotalle uransa viimeiseksi kaudeksi. Samoin - jos loikkaus toteutuu - on liki 100% varmaa että PSA-konserni vetää töpselin irti ja lopettaa WRC touhut (ja aika pitkälle kaiken muukin moottoriurheilun siinä ohessa). Citroenin taholta on moneen kertaan sanottu ihan ääneen, että heidän tavoitteensa on voittaa Ogierin ajamana kuljettajien maailmanmestaruus ja he eivät todellakaan ole sarjassa mukana ajamassa sijoista ynnä muut.

Sen paremmin Citroenin kuin Peugeotinkaan R5-projektit eivät ole sanottavasti onnistuneet vaan ovat sillä sektorilla jääneet pahasti Skodan ja Fordinkin varjoon. Ehkä PSA-yhtymälle riittää jatkossa että joku ajaa heidän kalustollaan jossain Ranskan kansallisessa sarjassa ja WRC3-luokassa omalla rahoituksellaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5625
Jouhkin mukaan on 50-50 saumat että Ogier loikkaisi "Shitroenilta" Toyotalle uransa viimeiseksi kaudeksi. Samoin - jos loikkaus toteutuu - on liki 100% varmaa että PSA-konserni vetää töpselin irti ja lopettaa WRC touhut (ja aika pitkälle kaiken muukin moottoriurheilun siinä ohessa). Citroenin taholta on moneen kertaan sanottu ihan ääneen, että heidän tavoitteensa on voittaa Ogierin ajamana kuljettajien maailmanmestaruus ja he eivät todellakaan ole sarjassa mukana ajamassa sijoista ynnä muut.
Meneekö Esa-Pekka sitten häntä koipien välissä takaisin Tommin vaimon syliin ja Latvala lentää kuitenkin pihalle?
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135


Neuville toivotti hyvät pyhäinpäivät Twitterissä Jyväskylästä ja poisti sitten twiittauksen myöhemmin :D foliohattu kiristyy
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tiedotteesta:

Ott will join Thierry for a full season, while Dani and Sébastien will share the third car throughout the year. We also remain in discussion with Andreas and Craig regarding a possible WRC collaboration in 2020.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Nyt kun homma varmistui ja on puhuttu että sopimus allekirjoitettiin jo kauan sitten, niin tuli mieleen ne Turkin keskeytyksen jälkeiset kommentit. Tänak sanoi lähes hymyssä suin, että vaikea taistella maailmanmestaruudesta, kun näitä ongelmia tulee koko ajan. Selvä muutos aikaisempiin kertoihin kun autosta hajosi jotain.
 

toozi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
383
Tossa Jouhkin jutussa oli, että Tänäk ja Märtin olis vaatinu Toyotan R5 projektia pyöritettäväkseen. Aika erikoiselta hommalta tuntuu.

Hyundai on näköjään lähteny polttamaan rahaa oikein kunnolla. Vähän tuntuu siltä, että kun ei oikein muuten pärjätä niin ostetaan kilpailijalta kuski pois isolla rahalla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15869
Sijainti
Tampereen lenkki
Neuvillen Jyväskylä-twiitti selittyy sillä, että Linda Hirvonen vastaa hänen somepäivityksistä. Aika sopivaan väliin tuli vaan pieni moka.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Kun näitä tarinoita Mäkisen ohi neuvottelemisesta, R5-projektin "ryöstöstä" yms. lukee, niin ei voi välttyä miettimästä, että oliko tosiaan niin, että Tänak valitsi Hyundain vai niin, että Tänakilla ei ollut enää muita vaihtoehtoja? Jos Tommi on saanut tietää että hänen selkänsä takana on tällä tavoin vehkeilty (ykköskuski- ym. vaatimukset on yksi juttu, mutta samoista projekteista kilpaileminen on jotain ihan muuta), niin en nyt ihan mahdottomana pidä sitäkään skenaariota, että Mäkinen on lähettänyt Märtinin Puuppolasta takaisin Tallinnaan saatesanoilla "pitäkää tunkkinne".
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15869
Sijainti
Tampereen lenkki
Luulisin itse, että Mäkinen on koittanut pelata kovaa pokeria, pitänyt tarjouksen alhaalla, koska eihän se Otti nyt muuallekaan voi mennä. Sitten on käynyt köpelösti. Lisäksi, Turkissahan Tänak sanoi keskeytyksen jälkeen, että "ei mestaruutta voi voittaa jos näin käy aina".

Sardiniaa ennen spekuloitiin facebookissa, jatkaako Tänak Toyotalla. Heitin silloin, että jos Toyota hajoaa niin vaihtaa tallia. Ja kyllä sen power stagen maalihaastattelussa näki, vaikkei sanaakaan sanottu, että nyt tämä saa riittää.
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Kun näitä tarinoita Mäkisen ohi neuvottelemisesta, R5-projektin "ryöstöstä" yms. lukee, niin ei voi välttyä miettimästä, että oliko tosiaan niin, että Tänak valitsi Hyundain vai niin, että Tänakilla ei ollut enää muita vaihtoehtoja? Jos Tommi on saanut tietää että hänen selkänsä takana on tällä tavoin vehkeilty (ykköskuski- ym. vaatimukset on yksi juttu, mutta samoista projekteista kilpaileminen on jotain ihan muuta), niin en nyt ihan mahdottomana pidä sitäkään skenaariota, että Mäkinen on lähettänyt Märtinin Puuppolasta takaisin Tallinnaan saatesanoilla "pitäkää tunkkinne".
Tommi on voinut siinä mietiskellä, että Onko Viro kirosana-tana?
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Ylen selostaja Micke Suopuro mainitsi viikonlopun lähetyksissä ainakin kaksi kertaa, että Citroenin yllä on kysymysmerkki ensi kauden osalta. Onko tälle huhulle jotain katetta? En löytänyt googlella mitään tuoretta.
Veikkaanpa, että tämä Citroenin lopettamishuhu on täysin sidoksissa siihen, mitä Ogier päättää nyt tehdä. Eli toisin sanoen, jos Ogier loikkaa Toyotalle tai lopettaa uransa, on Citroen valmistautunut vetäytymään saman tien sarjasta. Ei heillä ole enää muuta motivaatiota jatkaa, kuin Ogier.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135
Tänak olisi voinut halutessaan astella mihin talliin tahansa ensi kaudella. Tänä vuonna olisi tullut murskaava maailmanmestaruus jos auto olisi ollut luotettava, nyt tuli ihan vaan perusmestaruus. Nyt mies jättää Mäkisen Jankon Betonin taakseen ja lähtee pelaamaan upporikasta tai rutiköyhää Neuvillen kanssa parhaaseen talliin. Vaatii ballseja lähteä yhden päävastustajan tallikaveriksi. Formuloissa vastava tilanne olisi jos Vettel siirtyisi Hamiltonin tallikaveriksi. Jos Hyundai pystyy pitämään tasonsa, niin 2020 tullaan näkemään murskaava tallimestaruus.

Mediassa manageri Jouhki on kovin sanoin ottanut kantaa näihin Tänakin sopimusneuvotteluihin. Mä veikkaan että Märtinin kanssa on aikoinaan käynyt jotain ikävää henkilökohtaisella tasolla, ei Jouhki muuten näin pahasti koittaisi mustamaalata jätkiä. Toki omat lehmät Rovanperä, Suninen ja Latvala ojassa + ties ketä muita tulevaisuuden tähtiä joille saattaa aueta paikkoja Toyotan R5-projektiin, nyt kun MM-Motorsport näyttää ajautuneen välirikkoon Toyotan kanssa. Likaista peliä kulisseissa ja eipä Jouhki pelkkänä sivustakatsojana tässäkään ole ollut, sanonpa vaan.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Luulisin itse, että Mäkinen on koittanut pelata kovaa pokeria, pitänyt tarjouksen alhaalla, koska eihän se Otti nyt muuallekaan voi mennä. Sitten on käynyt köpelösti. Lisäksi, Turkissahan Tänak sanoi keskeytyksen jälkeen, että "ei mestaruutta voi voittaa jos näin käy aina".

Sardiniaa ennen spekuloitiin facebookissa, jatkaako Tänak Toyotalla. Heitin silloin, että jos Toyota hajoaa niin vaihtaa tallia. Ja kyllä sen power stagen maalihaastattelussa näki, vaikkei sanaakaan sanottu, että nyt tämä saa riittää.
Hyvin mahdollista. Ja toki se Mäkisen kehonkieli noissa Kataloniassa asian tiimoilta tehdyissä haastatteluissa oli jotain ihan muuta kuin sellaisen, joka on juuri pelannut korttinsa pöydässä oikein.

Muistelisin tällaisen tallinvaihtoarvion erään Tampereen seudulla ajetun rallin penkalla männä kesänä kuulleeni...
 
Ylös