Jyskälän osalta Tarkiainen on ainakin sanonut, että yleisön lipputulot ovat taloudellisesti niin olennainen osa tapahtumaa, ettei kisan ajaminen tyhjille katsomoille tulisi toteutumaan. Myös kisan siirtäminen tuntuu epätodennäköiseltä, koska vapaaehtoisvoimaa ei tahdo saada loma-aikojen ulkopuolella.
Vähän synkältähän tuo näyttää, mutta korona-aikana on kaikkialla keksitty pakon edessä luovia ratkaisuja. Mitä ne luovat ratkaisut voisivat olla, että kisa saataisiin jollakin tavalla tyydyttävästi vietyä läpi, (mikäli hallitus kisan järjestämisen ylipäätään sallii). Periaatteessahan tuo on suurtapahtuma, jossa yleisön kokonaismäärä viikonlopun aikana on satoja tuhansia, mutta jos esim. 500 hengen kokoontumiset ovat voimassa, olisiko mahdollista rajata erillisiä 500 hengen alueita eri puolille rallin reittiä? Teoriassa kyllä, koska reitti kulkee niin isolla alueella, mutta se vaatisi melkoisen määrän järkkäreitä vahtimaan ja laskemaan jokaista yleisöaluetta. Lisäksi ongelmaksi tulisi se ,että yleisö tulisi paikalle metsiä pitkin ym., mutta määrät tuskin nousisivat yli 500:n missään epävirallisessa katselupaikassa. Paviljongin alueelle pääsyn voisi kieltää kokonaan yleisöltä. Jos tuo 500 henkilön rajaus erillisille yleisöalueille jotenkin onnistuisi, ongelmana olisi vielä sekin, että suositus on edelleen pitää riittävät turvavälit toisiin ihmisiin. Yleensähän noissa yleisökarsinoissa kuitenkin pakkaudutaan tiiviisti yhteen. Jossakin isolla peltoalueella jopa nuo 1-2m:n turvavälitkin olisi vielä mahdollisia. Virallisen kisaoppaan mukanahan voisi tietysti tulla jokaiselle oma etälamautin, joka antaa automaattisesti tällin kaikille yli 1m päähän tuleville.
Yksi hullu ajatus olisi sekin, että nostetaan rajusti lippujen hintaa. Tämän seurauksena puolet yleisöstä jäisi tulematta kalliiden hintojen takia, mutta tosifanit ostaisivat lipun edelleen ja järjestäjät saisivat edelleen ihan mukavat lipputulot. Esim. ainoastaan 80 euron arvoinen rallipassi on ainut lipputuote, joka kelpaa. Näin satunnaiset rallituristit jäisivät tulematta. Tai nostetaan suosiolla rallipassin hinta johonkin 120 euroon. Kuulostaa hullulta, mutta voisi teoriassa toimiakin. Reittiäkin voisi ehkä muokata ja lyhentää, jos sen myötä järkkäreitä riittäisi paremmin yleisöä valvomaan. Vaikealta tuntuu, mutta ideoitahan voi aina heitellä. Pitää kuitenkin muistaa, että tämä F1-forum on se ensimmäinen paikka, josta kilpailujen järjestäjät, tallipäälliköt, kuljettajat ja kaikki päättävät tahot lukevat ideoita ja mielipiteitä, ennenkuin tekevät mitään päätöksiä. Jopa FIA on alkanut pitää tätä foorumia päätöstensä pohjana.