WRC-kausi 2021

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6942
Onhan sekin totta, että jos Hyundai ei istu Mikkelsenin käteen asfaltilla niin turha niitä rahoja on sinnekään kantaa. Mitenkähän Tommin paja?
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
574
Itse en usko Hyundain ottavan vieläkään täysiaikaista kolmoskuljettajaa. Breen toki otti nyt lopullisen kiinnityksen Ruotsi/Suomi/Wales/Australia/Uusi-Seelanti tyylisiin kilpailuihin. Ymmärrettävästi varsinkin sumusaarten suunnalla on lähtenyt hieman keulimaan Breenin uran vahvimman suorituksen jälkeen melko paljon, mutta muistetaan nyt se että häneltä puuttuu Hyundain WRC-auton ratissa näytöt kokonaan hitaista soraralleista ja asvaltilta. Uskaltaako Adamo luvata Breenille tuollaiset kilpailut ns. sokkona? Jotenkin Adamosta huokuu vähän sellainen jääräpäinen konservatiivisuus, että veikkaan aikaisempien kokemusten vaikuttavan tuohon valintaan vahvasti. Asvalttiajohan tosin korjaantuu marraskuussa, mikäli Ypres päästään ajamaan. Vaikkakin asvalttiosaajan löytäminen ei ole enää ihan niin tärkeää, koska Neuvillen lisäksi siellä on nyt toinen täysiaikainen kuljettaja, jonka pitäisi jotenkuten pärjätä tuollakin alustalla.

Loebin kohdalla pitää katsoa miten Turkki menee. Nopeita sorakisoja mies ei enää haluaa ajaa (tuskin niissä enää pärjäisikään) ja asvalttisuorittaminen on ollut sangen kehnoa viimeisissä kisoissa. Omasta mielestäni Loebin tulisi tarjota Turkissa jotain poikkeuksellista, jotta hänen jatkoaan voisi edes kaavailla. Poikkeuksellisella tarkoitan joko voittoa tai vähintään kaksoisvoiton varmistamista tiimille. Muussa tapauksessa uskon Sordon olevan valinta ensi kauden hitaisiin sorakisoihin.

Dani puhui ainakin vielä toukokuussa, että niin kauan kun jonkinlaista suorituskykyä riittää niin hän ei ole lopettamassa. Kaikki hyvin tietää Sordon olevan yksi harvoista kuljettajista, joka on oikeastaan tyytyväisempi osa-aikaiseen ohjelmaan täysipäiväisyyden sijasta, joten Breenin kanssa tuossa olisi nähdäkseni melko tasapainonen pari kolmanteen autoon. Meksikon keskeytys ei mennyt Danin piikkiin ja sitä edeltäneet näytöt olivat kuitenkin vahvoja.

M-Sportin kohdalla pahaa pelkään, että ainakaan molemmat suomalaiset eivät tule täyttä kautta ajamaan. On kyse sitten ulkomaalaisesta tai suomalaisesta niin Fordin vuokraamisia miettisin korkeintaan näissä Euroopan hitaammissa röykytysralleissa.

Mikkelsenistä en sano juuta tai jaata, mutta toivottavasti saa koslan vuokrattua tavalla tai toisella. Toyotan tehdastiimiin ei toki ole mitään asiaa ja Hyundain tehdaspuoli on tosiaan jo nähty. Ogierin jatkoon uskon myöskin.
 
  • Like
Reaktiot: DC
Ylös