AnttiL
Reittinörtti
Kuten Monten lähtöluettelosta saattoi arvata, Mikkelsen ja Bulacia ajavat Toksportin WRC2-tiimissä ensi kaudella.
Kunhan nyt vaan pääsisi ajamaan mahdollisimman paljon MM-ralleja R5/Rally2-autolla, että tulisi kokemusta niistä ja vauhdin mittautusta. Toivottavasti ei joudu odottelemaan puolta kautta Adamon vaihtopenkillä...Tavallaan voi olla hyväkin, ettei Huttuselle tarjottu WRC2-sopimusta Hyundailla. Silloin kauteen WRC2-luokassa olisi pitänyt sitoutua täysillä, eikä Huttusella ole oikeastaan tarvetta enää todistaa osaamistaan tässä luokassa. Hän oli viime kaudella ihan kuningas R5-autoissa, kuten AnttiL:n hienosti tekemä taulukko yhdistetyistä WRC2/WRC3-pisteistä osoitti. Ehkä nyt on parempi mahdollisuus räätälöidä parempi ohjelma, jolla noustaan vielä WRC-luokkaan. Ensi kaudella voi olla hyvinkin 1-3 WRC-kisaa, ainakin se yksi. Lisäksi tähän kylkeen satunnaisia kisoja yksityisellä R5-kalustolla. Ja kyllähän Adamo muisti mainita, että Huttuselle ollaan myös jotakin suunnittelemassa.
että WRC3 olisi vain nuorien lupaavien sarja näyttää taitojaan. Ja onhan se ihan oikein. Ei Jarillakaan ole enää mitään enempää näytettävää tuon sarjan puitteissa tämän kauden jälkeen.Mikähän tässä on ajatuksena?
Ei saakeli, että repesin tälleTässä viestissä muoto ja sisältö kohtaa mitä sykähdyttävimmällä tavalla.
Kaiken lisäksi Montessa on M-Sportin normaali testipätkä eli shakedown peruttuMSport ei ole ilmoittanut kuskejaan eikä edes testannut ensi kauden renkaita vielä. Nyt kaikki rajat Englannista on kiinni eikä ne pääse mantereelle. Autot on saarella. Monteen tulee vähän hiton kiire niillä...
M-Sportilla on kyllä pakka aivan levällään tällä hetkellä. Testejä ei pysty tekemään juuri lainkaan, kuskeistakaan ei oo mitään käryä (muutakuin et Greensmith taitaa olla sementoitu teamiin aika vahvasti) ja kausi kolkuttaa aivan kohta oven takana.MSport ei ole ilmoittanut kuskejaan eikä edes testannut ensi kauden renkaita vielä. Nyt kaikki rajat Englannista on kiinni eikä ne pääse mantereelle. Autot on saarella. Monteen tulee vähän hiton kiire niillä...
Toisin sanoen ei "voi" jäädä jauhamaan WRC3-luokkaa vaan on noustava astetta ylemmäs, jolloin taso nousee siinä luokassa johon noustaan. Tätä samaa ideaa käytetään joissain moottoripyöräsarjoissa. Se on tietysti raakaa peliä, mutta kovia kuskeja se poikii.että WRC3 olisi vain nuorien lupaavien sarja näyttää taitojaan. Ja onhan se ihan oikein. Ei Jarillakaan ole enää mitään enempää näytettävää tuon sarjan puitteissa tämän kauden jälkeen.
M-Sportilla on kyllä pakka aivan levällään tällä hetkellä. Testejä ei pysty tekemään juuri lainkaan, kuskeistakaan ei oo mitään käryä (muutakuin et Greensmith taitaa olla sementoitu teamiin aika vahvasti) ja kausi kolkuttaa aivan kohta oven takana.
Toisaalta, mitä väliä? Kaudella 2021 ei ole mitään merkitystä M-Sportille tuloksellisesti. Kauden 2022 auton kehitystyö on täydessä vauhdissa ja varmasti prioriteettilistalla tulevan kauden edellä. Tärkeintä on silti, että firma pysyy pystyssä. Harmi tietysti, että suomalaiskuskit joutuvat tässä sijaiskärsijöiksi.M-Sportilla on kyllä pakka aivan levällään tällä hetkellä.
Tai sitten toisinpäin, että kolmatta autoa kyllä ajatetaan, jos maksuhaluinen ja -kykyinen kuljettaja ilmoittaa olemassaolostaan.Formaux ja Greensmith tuovat rahaa taloon päin ja varmaan jostain kaivetaan joku kolmaskin ajamisestaan maksava kuljettaja jos päättävät kolmatta autoa ajattaa.