AnttiL
Reittinörtti
Huomasitteko muuten, että Greensmithin autossa ei ole enää Kruunuöljyn tarroja?
Testirunkikuvassa ainakin ihmettelin et miksi Greensmithin autossa on Castrolin tarrat.Huomasitteko muuten, että Greensmithin autossa ei ole enää Kruunuöljyn tarroja?
Kappas, no eipäs olekaan. Epäilemättä Castrol on suhtautunut ideaan penseästi ja Greensmithin perheelle lienee sitten tärkeintä, että poika pääsee ajamaan. Ei ne tarrat ole varmaan sitten niin justiinsa.Huomasitteko muuten, että Greensmithin autossa ei ole enää Kruunuöljyn tarroja?
Montako kilpailemaan pystyvää autoa oli kaudella 1997? Periaatteessa McRae, Mäkinen ja Sainz ajoivat joka kisan voitosta, sitten toisinaan kakkoskuskit pystyivät ajamaan voitoista (lähinnä Kankkunen, Liatti ja Eriksson, toisin kuin Schwarz, Nittel ja Burns). Jyskälästä lähtien tuli mukaan Toyota Auriolin ja Grönholmin voimin vähän kokeilemaan. Mutta se oli hieno kausi.Ihan kiva että taas on rallia, mutta kyllä lajin nykytilanne on sanalla sanoen surkea. Tuntuu kuin ei katsoisi edes mm-sarjan kisaa kun noin vähän ihan oikeasti kilpailemaan pystyviä wrc sarjan autoja. Nuo Loubet, Katsuta, Greensmith ajelee ihan omaa sarjaansa. Ja Toyota/Hyundai kanssa aivan keskenään, ei Fordilla ole mitään mahdollisuutta tällä hetkellä.
Toisaalta kun molemmissa talleissa on kaksi mestarikandidaattia, niin siellä ei pelkästään tyydytä varmistelemaan pisteitä.Musta ongelma kahden tallin välisessä skabassa tulee siitä, että top-6 sijat ovat Hyundai ja Toyota kuskeille itsestäänselvyys mikäli ajat ehjänä maaliin. Toivottavasti Suninen pystyisi ajamissaan kisoissa lyömään oman kauhansa tuohon soppaan.
No, silloin oli suhteellisen tasaisia ja kilpailukykyisiä autoja tosiaan Ford, Mitsubishi ja Subaru. Kauden lopussa vielä tuli Toyota. Onhan se suhteessa jo paljon parempi tilanne. Aivan kuten näillä säännöillä wrc oli upeaa 17 ja 18 kaudella. Citroenin lähtö ja Fordin hyytyminen tälläiseksi tekee nykytilanteesta surkean.Montako kilpailemaan pystyvää autoa oli kaudella 1997? Periaatteessa McRae, Mäkinen ja Sainz ajoivat joka kisan voitosta, sitten toisinaan kakkoskuskit pystyivät ajamaan voitoista (lähinnä Kankkunen, Liatti ja Eriksson, toisin kuin Schwarz, Nittel ja Burns). Jyskälästä lähtien tuli mukaan Toyota Auriolin ja Grönholmin voimin vähän kokeilemaan. Mutta se oli hieno kausi.
Nyt on myös mahdollista, että viisi kuskia ajaa mestaruudesta tasapäisesti.
Mutta joka tallissa oli vain 1-2 voitosta ajavaa kuskia. Nyt kahdella tallilla on kolme.No, silloin oli suhteellisen tasaisia ja kilpailukykyisiä autoja tosiaan Ford, Mitsubishi ja Subaru. Kauden lopussa vielä tuli Toyota. Onhan se suhteessa jo paljon parempi tilanne. Aivan kuten näillä säännöillä wrc oli upeaa 17 ja 18 kaudella. Citroenin lähtö ja Fordin hyytyminen tälläiseksi tekee nykytilanteesta surkean.
Kyllähän tämä ihan rehellisesti on aika surkea tilanne taas. Mutta sitä se on ollut monesti useamminkin ja sitten tulee taas pari lihavampaa vuotta kuten -17 ja -18. Odotellaan josko uudet autot toisivat taas muutoksen parempaan.Toki olen sitä mieltä, että lisää talleja saisi tulla mukaan, mutta ei tämä tilanne ole niin huono kuin voisi luulla.
Tuolla vähän juttua aiheesta ja aiempia vastaavia tapauksia:Tänakille langetettiin ehdollinen kisakielto sen jälkeen, kun hän törttöili rallin aikana täysin laittomalla autolla julkisessa tieliikenteessä. Kuvauksen perusteella rikos on sitä luokkaa, etä olisi ansainnut suoran kisakiellon. Jos poliisi olisi pysäyttänyt, niin olisiko lähtenyt kortti hyllylle ja kausi päättynyt siihen?
https://yle.fi/urheilu/3-11754453
Mielestäni on myös ollut. Haettaisiinkohan tuolla jonkilaista säästöä kun kaikki kisat ovat niin sanotusti "mantereella"?Ei tainnut olla vielä; JWRC kalenterissa tänä vuonna Kroatia, Portugali, Viro, Belgia ja Espanja. Eikös Suomi ole yleensä tuossa kalenterissa ollut melko poikkeuksetta mukana?
Lähde (en saa tähän esikatselua säädettyä):
http://instagr.am/p/CKln9erMnlo/