Samalta käyttäjältä Latvalan vaakamambo, matka olisi varmasti loppunut jo peränkin vaurioihin, mutta oikean laidan puu varmisti että siihen jäädään.
Suoraan oppikirjasta Kuinka osua mahdollisimman lyhyellä matkalla mahdollisimman moneen kiinteään esteeseen.Samalta käyttäjältä Latvalan vaakamambo, matka olisi varmasti loppunut jo peränkin vaurioihin, mutta oikean laidan puu varmisti että siihen jäädään.
http://www.dailymotion.com/video/xwweii_monte-carlo-2013-latvala-crash_auto?start=3#.UPwETmd2FD0
Näyttäähän tuota kiirettä olevan Sordonkin kanssa. Kyllä Hirvosen pitää vauhtia saada lisää, jos mielii mestaruudesta ajaa. Aina ei voi siihen luottaa, että toiset keskeyttää edestä.Samalta käyttäjältä Latvalan vaakamambo, matka olisi varmasti loppunut jo peränkin vaurioihin, mutta oikean laidan puu varmisti että siihen jäädään.
http://www.dailymotion.com/video/xwweii_monte-carlo-2013-latvala-crash_auto?start=3#.UPwETmd2FD0
..
Hirvosen ei ole pakko voittaa yhtäkään rallia, jos Polo nikottelee kauden aikana tai jos Ogier ei ole päässyt ajoittaisista virheistään eroon. Muussa tapauksessa, kiirettä pitää.
Mikko on toittanut koko alkaneen vuoden , nyt on muiden vuoro, nyt on muiden vuoro...Näyttäähän tuota kiirettä olevan Sordonkin kanssa. Kyllä Hirvosen pitää vauhtia saada lisää, jos mielii mestaruudesta ajaa. Aina ei voi siihen luottaa, että toiset keskeyttää edestä.
Ogier on ehdottomasti suurin suosikki. Sordosta löytyy vastusta lähinnä asvaltilla, Hirvosesta soralla ja Ruotsissa.Mikko on toittanut koko alkaneen vuoden , nyt on muiden vuoro, nyt on muiden vuoro...
Aivan MM:ssä olisi kyse "vuorosta"?! Se voittaa kuka kerää eniten pisteitä joten jalka lattiaan! Pahoin pelkään että Mikko keskittyy keräämään liiankin varmoja pisteitä (maksimoiden maaliin pääsyn) ja lopputulos ei ole toivottu. Veikkaan että mestari löytyy Ogier-Sordo akselilta.
Mistäkö "väänsin"? Siitä mitä mies itse sanoi ennen Montea uusimman Vauhdin Maailman haastattelussa. Eli Hirvonen tuntuu ajavan sitä sarjaa, mitä minä seuraan (enempää en viitsi provosoitua yrityksestäsi huolimatta).Aha...Voisitko hieman tarkentaa mistä sen voittopakon Hirvoselle Ruotsiin väänsit? Toki aina olisi hyvä voittaa, mutta en nyt kyllä saa mitenkään sarjan tilannetta väänneltyä niin, että voitto olisi pakko Ruotsista ottaa. Vai seuraatko eri MM-sarjaa kuin minä? Mun seuraamasta sarjasta on ajettu vasta yksi osakilpailu jossa Hirvonen oli 4. edellään vain kaksi mestaruudesta ajavaa kuskia ja Ruotsi on vasta sarjan toinen osakilpailu.
Kiitos täältäkin. Tuosta Hännisen videosta näkee, miten hissukseen siellä on ajettu. Ralliko nopeuskilpailu?:eek!:Samanlainen tilanne kuin Östbergillä. Kävi vain huonompi tuuri.
Fordin "takavetoisuus" koitui osin M-Sportin kohtaloksi.
Ja kiitoksia Latvala-Novikov-Hänninen ulosajot esiin kaivaneille!
Nyt sai hieman paremman käsityksen tapahtumista.
Äkistään näytti vähän siltä, että Juho osui pahimmoikseen juuri kaiteen päähän.
Itse olen katsonut rallia usean vuoden "Mikko Hirvonen"-lasit päässä. Tämän kisan aikana pätkäaikoja katsoessa minäkin kirosin muutamaan otteeseen. Mutta...
Mikon valtti on ollut usein se tasaisuus. Olosuhteet oli todella haastavat, joten ehkä parempi poimia "varmat". Nyt ensimmäisen kisan jälkeen koossa muutama piste, vain 6 pistettä "yleisen sarjan" johtajasta ja mm 12 pistettä enemmän kuin Latvalalla. Monte ei liene ollut Mikon spesiaaliralli ennenkään, viime vuonna neljäs, minuutin Petterin takana ja vähän enemmän Sordon ja Loebiin taisi olla reilu 4min. Eli lopputulos tässä kisassa ei katastrofi.
Fakta on, että seuraavassa rallissa pitää taistella kärjessä. Ruotsissa Mikko on ennenkin pärjännyt. Eli ei jaeta mestaruutta yhden kisan perusteella. Pari kisaa kuitenkin kautta jäljellä.
Jopas näyttäs ottavan suomalaisten heikko menestys koville joillakin.
Koita nyt vaan sisäistää ja hyväksyä se tosiasia, että suomalaisilla ei ollut tänä vuonna Montessa mitään jakoa ranskalaisia vastaan. Ei siihen mitään järjestäjän tai FIAn temppuiluja tarvittu. Tuollaiset salaliitto itkemiset on melkolailla lapsellisia ja naurettavia.
.
Järjestäjät peruivat aikasakon ja FIA palautti sen seuraavalla viikolla.Tammikuussa kausi käynnistyi Monte Carlon rallilla. Citroen-talli oli mukana Monte Carlossa, vaikka ei ajanutkaan koko sarjaa. Sebastien Loeb vakuutti vauhdillaan: nuorukainen piti takanaan Monte Carlon konkarit, Mäkisen, McRaen ja Sainzin. Sainz kärsi ohjaustehostimen rikkoutumisesta avauspäivänä, mutta toisena päivänä "Kuningas Carlos" iski vaativilla vuoristoteillä ja nousi kolmanneksi ohi McRaen ja Grönholmin, mutta nämä eivät olleet kaukana Sainzin takana. Sainz ei kuitenkaan pystynyt vastaamaan toisena olleen Subarun Tommi Mäkisen ja kisaa johtaneen Loebin vauhtiin. Vaikutti siltä, että tämä kaksikko ratkaisisi voiton keskenään. Sitten alkoi farssi. Citroen vaihtoi Loebille renkaat kielletyllä alueella ja siitä rankaistiin minuutin aikasakolla. Citroen esitti vetoomuksen, aikasakko peruttiin ja Loeb lähti johdossa päätöspäivään. Oli kuitenkin selvää, että rike oli tapahtunut ja sakko tultaisiin antamaan ennemmin tai myöhemmin. Mäkinen ei kuitenkaan lähtenyt haastamaan Loebia ja Loeb ajoi voittoon Mäkinen tullessa toiseksi. Sainz ratkaisi kolmannen tilan itselleen ajamalla toiseksi nopeimman ajan legendaarisella Sisteronen erikoiskokeella. McRae oli neljäs ja Grönholm viides. Loeb juhli voittoa, mutta seuraavalla viikolla aikasakko pantiin voimaan ja Mäkinen nousi ykköseksi. Tämä voitto oli jäävä Mäkisen loistavan uran viimeiseksi.
Mikähän idea siinä on että nykyiset WRC sääntöjen mukaiset talvirenkaatkin on leveämpiä kuin sorapyörät ennenwanhaan? Suomessa sentään (ainakin ennen) oli talvirallirenkaat huomattavan kapeat... Tosin eräiden tuttavien RS Porschessa oli jääradallakin takarenkaat varmaan 30 senttii leveät, mutta siihen aikaan saikin vielä käytää ns. viistopäitä, eikä tarvinnut millään onnettomilla rallinastoilla koittaa suditella. Mutta rallipoluilla kulutuspinnan leveys oli hädin tuskin neljää sormenleveyttä.Vaikuttaa vähän samalta kuin Hirvosen testikolari. Loskaliirto. Eipä noissa mikään leveä rengas pidä. Oli sitten hyvät tai huonot nastat, tai ei nastoja ollenkaan.
Muistelisin että nuo kapeat 16-tuuman talvirallirenkaat poistuivat kustannussyistä. Nykyään kun tuo talvirengas ja sorarengas käyvät samalle vanteelle. Korjatkaa jos valehtelen.Mikähän idea siinä on että nykyiset WRC sääntöjen mukaiset talvirenkaatkin on leveämpiä kuin sorapyörät ennenwanhaan? Suomessa sentään (ainakin ennen) oli talvirallirenkaat huomattavan kapeat... Tosin eräiden tuttavien RS Porschessa oli jääradallakin takarenkaat varmaan 30 senttii leveät, mutta siihen aikaan saikin vielä käytää ns. viistopäitä, eikä tarvinnut millään onnettomilla rallinastoilla koittaa suditella. Mutta rallipoluilla kulutuspinnan leveys oli hädin tuskin neljää sormenleveyttä.