veltto
Well-known member
- Liittynyt
- 1.12.2010
- Viestit
- 827
Östbergilläkin ollu ohjelmaa taas. Hattua täytyy taas nostaa Loebille, vauhtia ja varmuutta olisi vaikka muillekin jakaa.
Se on kyllä ihan käsittämätön ukko :nope: :ahem:
Östbergilläkin ollu ohjelmaa taas. Hattua täytyy taas nostaa Loebille, vauhtia ja varmuutta olisi vaikka muillekin jakaa.
Loeb: "Pätkä piti ajaa hiljaa, tämä on tylsää meille ja katsojille", Loeb kertoi WRC:n ralliradiolle.
Totta, keskinopeus 64 km/h Turinilla, siis Loebilla.
Tässä Lancia näyttää mallia http://www.youtube.com/watch?v=tDo3gmifmvI. Huomatkaa hervoton pulttipyssyEihän sitä mikään estä mutta kilpailijaparin kahestaan tekemällä voi kestää jonkun verran kauan. 5min tasotusta on aika paljon. Toki sellanen beeryhmän tyylinen että kesken pätkän _tiimi_ vaihtaa renkaat alle ei oo enää sallittu.
Katsojille riittäisi kun rengassääntöä rukattaisiin sen verran ettäkuvion muotoilu on sallittu ja jos olosuhteet on mitä nyt oli niin nastarenkaiden määrää ei rajattaisi.Eihän sitä mikään estä mutta kilpailijaparin kahestaan tekemällä voi kestää jonkun verran kauan. 5min tasotusta on aika paljon. Toki sellanen beeryhmän tyylinen että kesken pätkän _tiimi_ vaihtaa renkaat alle ei oo enää sallittu.
Ruuvaako tuo pulttipyssy viittä mutteria (vai pulttia) kerralla?Tässä Lancia näyttää mallia http://www.youtube.com/watch?v=tDo3gmifmvI. Huomatkaa hervoton pulttipyssy
Semmoiselta pyssyltä näyttää.. Autotehtailla tommosia käytetään linjalla.. Nykyään tosin hieman pienempiä..Ruuvaako tuo pulttipyssy viittä mutteria (vai pulttia) kerralla?
Hirvosella oli ihan hyvä kommentti tähän rengastouhuun uudessa VM:ssa.Milloinkahan ne keksii että samoilla renkailla pitää ajaa koko kausi?
Mikko Hirvonen sanoi:Alla on kuitenkin miljoonavehkeet ja huoltoparkissa alle katsotaan parhaita käytettyjä renkaita. Se on ihan kuin B-junnuna. Renkaat ovat jo ihan paskoja, mutta niillä lähdetään vetämään 70 kilsaa. Se on väärä suunta.
Luulin minäkin, että valtaosa pätkistä ajetaan juuri tuollaisilla jyrkillä vuoristoteillä. Höh, eihän niitä ole juuri yhtään.Ensimmäine asia mikä Montesta tulee mieleen on juuri tämä klassinen kuva ja vuosi 1993 jossa Delecour painaa ko. pätkää Ford Escort RS Coswortilla.
Älkää luulko, että mitään mielenkiintoista ekstraa enää sallittaisiin ralliin lisämausteeksi, kun koko ajan kaikkea vähennetään, kiristetään, kuristetaan ja karistetaan. Nykypäivän kuvioon ralli ei vaan tunnu sopivan luontevasti.Takavuosina esim. Tommi Mäkisen aikaan rengasruletti oli yksi mielenkiintoisimpia puolia koko rallissa. Rengasvalinnoilla tuli aikaeroja ja renkaista pystyi spekuloimaan loputtomiin, eli se toi aitoa sisältöä koko ralliin. Nykyään koko homma on lähes tapettu pois.
Ainakin renkaiden leikkaaminen pitäisi minusta sallia. Tätä on ilmeisesti harkittukin sillä muistan jonkun päättäjän kommentoineen, että ainakin Wilson vastustaa renkaiden leikkaamista, koska tätä operaatiota varten huoltoon pitäisisi varata yksi yrimääräinen henkilö.
Turinilla olleen tuttavan mukaan sää ihan perseestä ja liian monet katsojat edesvastuuttomassa kunnossa.