WRC Rallye Monte Carlo

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Loeb: "Pätkä piti ajaa hiljaa, tämä on tylsää meille ja katsojille", Loeb kertoi WRC:n ralliradiolle.

Totta, keskinopeus 64 km/h Turinilla, siis Loebilla.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Mulla tuli mieleen tuossa Latvalan autoa katsellessa, että miksei kaveri siirtynyt VW:lle jo silloin kun talli etsi kuskia ajamaan testejä? Ainakin silloin kun sitä kuskia alettiin etsiä ei Ogier ollut muistaakseni edes vakavasti harkinnassa, koska hänelle oli pedattu tulevaisuus Citroenilla ja näin toinen suomalaisista olisi saanut tehdä itselleen sopivan auton. Latvalalle olisi varmasti ollut myös hyödyksi ajaa Skodalla, koska silloin ei olisi tarvinnut ajaa liikaa yrittäen ja olisi välillä päässyt maaliin.
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Latvala koheltaa ja Hirvonen köröttää....Ehkä kaksi suomalaista vastaisi Loebia? Latvalan nopeus(?) ja Hirvosen varmuus(?)

Ja taas kerran hatun nosto löppöselle!
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ettei vaan ois ollut Hännisellä pikkuisen yritystä. Kattelin vaan, että se ainut splitti mitä häneltä näkyy kyseiseltä EK:lta enteili pohja-aikaa. Taisi vaan olla väärä pätkä yrittää. Helpohko viides sija vaihtui tyhjään.
Minusta Hänninen ei ole mikään järin varma kuski ollut koskaan. Ehkä varma jos vertaa Novikoviin, tai Latvalaan.

Korjataas sen verran, että oli siellä näköjään Bouffierilla nopeampi splitti.
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Citroën Racing ‏@CitroenRacing

The two last stages are cancelled and the rally is over! Congratulations to Seb #Loeb and Daniel Elena who win their 7th Monte-Carlo #WRC

Ihan fiksua, mutta kyllä nyt vielä enemmän harmittaa Latvalan ja Hännisen mokat.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Eihän sitä mikään estä mutta kilpailijaparin kahestaan tekemällä voi kestää jonkun verran kauan. 5min tasotusta on aika paljon. Toki sellanen beeryhmän tyylinen että kesken pätkän _tiimi_ vaihtaa renkaat alle ei oo enää sallittu.
Katsojille riittäisi kun rengassääntöä rukattaisiin sen verran ettäkuvion muotoilu on sallittu ja jos olosuhteet on mitä nyt oli niin nastarenkaiden määrää ei rajattaisi.

Milloinkahan ne keksii että samoilla renkailla pitää ajaa koko kausi?
 

ammattikatsoja78

Well-known member
Liittynyt
24.2.2010
Viestit
112
Sijainti
pirkanmaa
Ruuvaako tuo pulttipyssy viittä mutteria (vai pulttia) kerralla?
Semmoiselta pyssyltä näyttää.. Autotehtailla tommosia käytetään linjalla.. Nykyään tosin hieman pienempiä..
Muistelin tuossa, että jossain b -ryhmän filmissä juha piironen kertoili, että tuo renkaiden vaihto tehtiin jo pelkästään siksi, että pääsivät pätkän läpi!!
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Milloinkahan ne keksii että samoilla renkailla pitää ajaa koko kausi?
Hirvosella oli ihan hyvä kommentti tähän rengastouhuun uudessa VM:ssa.

Mikko Hirvonen sanoi:
Alla on kuitenkin miljoonavehkeet ja huoltoparkissa alle katsotaan parhaita käytettyjä renkaita. Se on ihan kuin B-junnuna. Renkaat ovat jo ihan paskoja, mutta niillä lähdetään vetämään 70 kilsaa. Se on väärä suunta.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Takavuosina esim. Tommi Mäkisen aikaan rengasruletti oli yksi mielenkiintoisimpia puolia koko rallissa. Rengasvalinnoilla tuli aikaeroja ja renkaista pystyi spekuloimaan loputtomiin, eli se toi aitoa sisältöä koko ralliin. Nykyään koko homma on lähes tapettu pois.

Ainakin renkaiden leikkaaminen pitäisi minusta sallia. Tätä on ilmeisesti harkittukin sillä muistan jonkun päättäjän kommentoineen, että ainakin Wilson vastustaa renkaiden leikkaamista, koska tätä operaatiota varten huoltoon pitäisisi varata yksi yrimääräinen henkilö.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Ensimmäine asia mikä Montesta tulee mieleen on juuri tämä klassinen kuva ja vuosi 1993 jossa Delecour painaa ko. pätkää Ford Escort RS Coswortilla.
Luulin minäkin, että valtaosa pätkistä ajetaan juuri tuollaisilla jyrkillä vuoristoteillä. Höh, eihän niitä ole juuri yhtään.
Ohessa tämänvuoden 3D näkymä, mielestäni aika hieno. Kun suunnittelin matkaa tuonne, tuosta olisi aika hyvin nähnyt etukäteen minne mennä :thumbup:

http://www.rally-maps.com/country/Monaco/rally/420/Rally-Monte-Carlo/3D-Tour
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Lässähti viimeisten pätkien peruutukseen. Mutta ainoa mahdollinen päätös.

Kova kaveri tuo Loeb. Ogier voi olla paha voitettava mestaruustaistelussa. Suomalaisten ajo pettymys. Lappi: aloittelijalle aloittelijan moka. Hirvonen: hitain wrc-tallikuski, nyt pitää voittaa Ruotsi. Latvala: testien vähäisyys näkyi. Hänninen: mieluummin yhdet pohjat ja keskeytys kuin hitaasti maaliin. Kyllä tulee ikävä Tommi Mäkisen aikoja...
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Takavuosina esim. Tommi Mäkisen aikaan rengasruletti oli yksi mielenkiintoisimpia puolia koko rallissa. Rengasvalinnoilla tuli aikaeroja ja renkaista pystyi spekuloimaan loputtomiin, eli se toi aitoa sisältöä koko ralliin. Nykyään koko homma on lähes tapettu pois.

Ainakin renkaiden leikkaaminen pitäisi minusta sallia. Tätä on ilmeisesti harkittukin sillä muistan jonkun päättäjän kommentoineen, että ainakin Wilson vastustaa renkaiden leikkaamista, koska tätä operaatiota varten huoltoon pitäisisi varata yksi yrimääräinen henkilö.
Älkää luulko, että mitään mielenkiintoista ekstraa enää sallittaisiin ralliin lisämausteeksi, kun koko ajan kaikkea vähennetään, kiristetään, kuristetaan ja karistetaan. Nykypäivän kuvioon ralli ei vaan tunnu sopivan luontevasti.
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Kolme asiaa toistuu ralleista toiseen: Loeb voittaa, Mikko on hidas ja Latvala
ajaa ulos. Tiukkaa tekee tuolla tavalla tallikavereiden voittaminen Mikolla ja Latvalalla. Novikovin ja Hännisen keskeytykset harmittavat.
 
Ylös