WTCC 2012

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jotain tuolla Chevyjen ylivoimalle pitäisi tehdä. Enemmän painoja niille kuin muille tai jotain tehorajoitusta yms.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Katsoin toisen lähdön ja ilahduin ihan kelpo suomalaisselostajista. Kisa oli jänskätyttävä. Huff pisti Tarquinin piikkiin eka kurvin kolarin. Väitti, että tämä työnti tai tökkäsi häneen lisävauhtia. Näinköhän?:dunno:
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Kakkoslähtö oli kyllä ihan viihdyttävää katseltavaa näin totaalisen amatöörin perspektiivistä. Ykköstilasta oli ihan hyvää vääntöä, mutta Chevroletit olivat hieman turhankin nopeita, kun kestää kolaroidakin keskenään. Säälittää se pulu-parka :frown:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Jotain tuolla Chevyjen ylivoimalle pitäisi tehdä. Enemmän painoja niille kuin muille tai jotain tehorajoitusta yms.
Chevroletilla on jo defaulttina BoP-painoja muita enemmän ja Chevyn dominoidessa muiden valmistajien kaarat tulevat keventymään entisestään menestyspainojen myötä. Mutta näin siinä käy kun virallisia tehdasentryjä on vain yksi.

AutoGP-nukutuslääkekisojen jälkeen kakkosstartti oli kyllä yllättävänkin jännittävä ja tapahtumarikas, toivoin että Coronel olisi saanut köröteltyä Micheliszin ohi heti startissa. Mutta onhan tuo Yvan aika äijä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mutta näin siinä käy kun virallisia tehdasentryjä on vain yksi.
Tiedän jankkaavani samaa asiaa uudestaan ja uudestaan, mutta mielestäni siinä käy näin, kun säännöistä ei pidetä kiinni, vaan sallitaan kaikkiin autoihin kasa poikkeuksia ja arvotaan minimipainot hatusta.
AutoGP-nukutuslääkekisojen.
Taidettiin nähdä eri kisat :|
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
En puhunut autojen sinännäisistä tasoeroista ja FIA:n päivänselvistä rulettisäännöistä vaan siitä että muilla ei ole kuin näennäisiä mahdollisuuksia niin kauan kuin Chevrolet on ainoa valmistaja sarjassa. Johan tuon näkee, että rutkasti rahaa testailuun ja kehitykseen kuluttava RML pystyy helposti päihittämään kuristettuna ja nurkkaan ajettunakin yli 50 kiloa kevyemmät Seatit ja kumppanit.

AutoGP:n kakkosstartti oli nyt ihan OK mutta ei näillä 16 auton neverheard-hipoilla ja "World Series" titteleillä päästäne sen pitemmälle kuin huimasti menestynyt Superleaguekaan...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Live timing
Stream
Vuoden tauon jälkeen Marokkon Marrakechin radalle WTCC autot palasivat tänään harjoituksien merkeissä. D3 Motorsport Developmentin ja Ron Dicksonin kynänjälkiä pitkin ajelivat tänään autot pitkin Marrakechin katuja, joukon nopein harjoituksissa oli Chevy kuljettaja Robert Huff, toiseksi nopeinta vauhtia piti Ford kuljettaja Tom Chilton joka oli todella iloinen harjotuksien jälkeen ja kolmas Alain Menu.

Autojen painot Marrakechissa:
Chevrolet Cruze 1.6T - 1,200kg (1,160 +40kg success ballast)
SEAT León WTCC - 1,180kg (1,150 + 30kg success ballast)
BMW 320 TC - 1,180kg (1,160 + 20kg success ballast)
SR León 1.6T - 1,170kg (1,150 + 20kg penalty ballast)
Ford Focus S2000 TC - 1,160kg (1,150 + 30kg penalty ballast -20kg success ballast)
Eurosport näyttää tuttuun tapaan kisat suorina, selostajina Eero Simojoki/Risto Virtanen. Ensimmäinen kisa alkaa, kello 15:00 ja toinen 18:00.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Lähtöruudukko huomiseen kisaa, Coronel ja Tarquini ovat varmasti kovapala Chevy kuskeille elleivät karkaa tuttuun tapaan.
1. Alain Menu Chevrolet 1m43.901s
2. Rob Huff Chevrolet 1m43.929s + 0.028s
3. Tom Coronel ROAL BMW 1m43.968s + 0.067s
4. Yvan Muller Chevrolet 1m44.201s + 0.300s
5. Gabriele Tarquini Lukoil SEAT 1m44.251s + 0.350s
6. Pepe Oriola Tuenti SEAT 1m44.498s + 0.597s
7. Alex MacDowall bamboo Chevrolet 1m44.544s + 0.643s
8. Tom Chilton Arena Ford 1m44.681s + 0.780s
9. Franz Engstler Engstler BMW 1m44.822s + 0.921s
10. Tiago Monteiro Tuenti SEAT 1m44.870s + 0.969s
11. James Nash Arena Ford 1m44.982s + 1.081s
12. Stefano D'Aste Wiechers BMW 1m51.464s + 7.563s
13. Norbert Michelisz Zengo BMW 1m45.495s Q1
14. Pasquale di Sabatino bamboo Chevrolet 1m45.692s Q1
15. Mehdi Bennani Proteam BMW 1m45.707s Q1
16. Darryl O'Young Special Tuning SEAT 1m45.834s Q1
17. Charles Ng Engstler BMW 1m45.965s Q1
18. Alberto Cerqui ROAL BMW 1m46.041s Q1
19. Tom Boardman Special Tuning SEAT 1m46.562s Q1
20. Isaac Tutumlu Proteam BMW 1m47.294s Q1
21. Andrea Barlesi SUNRED SEAT 1m47.872s Q1
22. Aleksei Dudukalo Lukoil SEAT Q1
Marrakechin viikonlopun finaalilähdön lähtöjärjestys ja tässä kärkikolmikko voi tehdä kunnon jättipommin, uskoisin että Chilton heistä vauhdillisesti paras koska on vauhtia pitänyt yllä koko viikonlopun.
1. Tiago Monteiro Tuenti SEAT
2. Franz Engstler Engstler BMW
3. Tom Chilton Arena Ford
4. Alex MacDowall bamboo Chevrolet
5. Pepe Oriola Tuenti SEAT
6. Gabriele Tarquini Lukoil SEAT
7. Yvan Muller Chevrolet
8. Tom Coronel ROAL BMW
9. Rob Huff Chevrolet
10. Alain Menu Chevrolet
11. James Nash Arena Ford
12. Stefano D'Aste Wiechers BMW
13. Norbert Michelisz Zengo BMW
14. Pasquale di Sabatino bamboo Chevrolet
15. Mehdi Bennani Proteam BMW
16. Darryl O'Young Special Tuning SEAT
17. Charles Ng Engstler BMW
18. Alberto Cerqui ROAL BMW
19. Tom Boardman Special Tuning SEAT
20. Isaac Tutumlu Proteam BMW
21. Andrea Barlesi SUNRED SEAT
22. Aleksei Dudukalo Lukoil SEAT
Seat kuski Fernando Monje ja BMW:llä ajava Gabor Weber eivät osallistuneet Marrakechin viikonloppuun.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
tässä kärkikolmikko voi tehdä kunnon jättipommin, uskoisin että Chilton heistä vauhdillisesti paras koska on vauhtia pitänyt yllä koko viikonlopun.
Pommista tiedä, mutta veikkaan, että aiheuttavat jättikolarin ekalla kierroksella.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Pommista tiedä, mutta veikkaan, että aiheuttavat jättikolarin ekalla kierroksella.
Itse en usko että 10 vuotta BTCC:ssa ajanut Chilton ja F1 kokemus omaava Monteiro sortuisivat tällaisiin virheisiin, ja vaikka Ford on tulokas tiimi silti 27-vuotiasta Chiltonia en vähättelisi.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Tietenkin on huono homma, että mukana on 3 autoa, jotka ovat kuin väärässä sarjassa, mutta olihan tuo Chevykolmikon vyörytys kaunista katseltavaa. ~7 tyylipuhdasta ohitusta/Chevy-kuski viiden kierroksen aikana ahtaalla katuradalla. Joskaan ei siinä kovin agressiivisesti kukaan vastaankaan pistänyt.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Chevyjen kesken ei kyllä nähty tänään minkäänlaista keskinäistä taistelua. Coronel sen sijaan ajoi näyttävästi molemmissa lähdöissä. Coronelin kun saisi Chevylle Menun tilalle...
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Coronel sen sijaan ajoi näyttävästi molemmissa lähdöissä. Coronelin kun saisi Chevylle Menun tilalle...
Itse arvelisin että Coronelin sijasta helpommin Chevylle Menun tilalle pääsisi muun muassa urallaan kaksi ETCC kuin myös BTCC mestaruutta voittanut Fabrizio Giovanardi, joka puhui aiemmin hieman että voisi tehdä paluun WTCC sarjaan.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

Unkarilainen Norbert Michelisz nappasi tänään uransa ensimmäisen WTCC paalupaikkansa Slovakiaringillä , hänen perästä toisesta ruudusta huomiseen kisaan starttaa venäläinen Aleksei Dudukalo, kolmannesta Gabriele Tarquini, neljännes James Nash, viidennestä Tiago Monteiro. Paras Chevy oli aika-ajojen seitsemäs ja hän oli Yvan Muller.

Edellisessä WTCC kisassa Isaac Tutumlu auto sai kovan tällin ja eivät saaneet autoa kuntoon ajoissa, niin eivät ole nyt paikalla Slovakkiassa.

Huomiset kisat Eurosportilla kello 15:00-16:00 ja 16:00-17:00, selostajina tutut Eero Simojoki/Risto Virtanen
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Mahtavaa upeaa Lukoil Racing Team (SEAT) otti äsken päättyneessä Slovakiaringin ensimmäisessä kisassa kaksoisvoiton, Tarquini oli ykkönen ja toinen oli tiimikaveri Dudukalo. Kolmanneksi sijoittui Menu ja neljänneksi Cerqui. Yvan Muller kahdestoista ja Huff keskeytti.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mikäs Slovakian radasta tekee erikoisen, että Chevyt olivat noin hitaita koko vkolopun? Ovat olleet sen verran dominoivia aikaisemmissa kisoissa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ei voi mitään, nämä WTCC kisat on nykyisin kovin tylsiä katsoa. 97% ajasta jonossa ajelua. Tiedä sitten onko radat vääränlaisia, tämäkin uusi oli liiankin tilava tälläisille hitaille autoille.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Ei voi mitään, nämä WTCC kisat on nykyisin kovin tylsiä katsoa. 97% ajasta jonossa ajelua. Tiedä sitten onko radat vääränlaisia, tämäkin uusi oli liiankin tilava tälläisille hitaille autoille.
Jaa, tänään ainakin minun televisiossani näkyi kovaa vääntöä, kontaktia ja ohituksia!
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Muiden ihmisten puheista saanut käsityksen että vaikkapa BTCC tarjoaa katsojalle paljon enemmän kuin WTCC nyt. Vaikea itse katsastaa kun ei BTCC Suomessa näy.
 
Ylös