Chevroletilla on jo defaulttina BoP-painoja muita enemmän ja Chevyn dominoidessa muiden valmistajien kaarat tulevat keventymään entisestään menestyspainojen myötä. Mutta näin siinä käy kun virallisia tehdasentryjä on vain yksi.Jotain tuolla Chevyjen ylivoimalle pitäisi tehdä. Enemmän painoja niille kuin muille tai jotain tehorajoitusta yms.
Tiedän jankkaavani samaa asiaa uudestaan ja uudestaan, mutta mielestäni siinä käy näin, kun säännöistä ei pidetä kiinni, vaan sallitaan kaikkiin autoihin kasa poikkeuksia ja arvotaan minimipainot hatusta.Mutta näin siinä käy kun virallisia tehdasentryjä on vain yksi.
Taidettiin nähdä eri kisat :|AutoGP-nukutuslääkekisojen.
Eurosport näyttää tuttuun tapaan kisat suorina, selostajina Eero Simojoki/Risto Virtanen. Ensimmäinen kisa alkaa, kello 15:00 ja toinen 18:00.Chevrolet Cruze 1.6T - 1,200kg (1,160 +40kg success ballast)
SEAT León WTCC - 1,180kg (1,150 + 30kg success ballast)
BMW 320 TC - 1,180kg (1,160 + 20kg success ballast)
SR León 1.6T - 1,170kg (1,150 + 20kg penalty ballast)
Ford Focus S2000 TC - 1,160kg (1,150 + 30kg penalty ballast -20kg success ballast)
Marrakechin viikonlopun finaalilähdön lähtöjärjestys ja tässä kärkikolmikko voi tehdä kunnon jättipommin, uskoisin että Chilton heistä vauhdillisesti paras koska on vauhtia pitänyt yllä koko viikonlopun.1. Alain Menu Chevrolet 1m43.901s
2. Rob Huff Chevrolet 1m43.929s + 0.028s
3. Tom Coronel ROAL BMW 1m43.968s + 0.067s
4. Yvan Muller Chevrolet 1m44.201s + 0.300s
5. Gabriele Tarquini Lukoil SEAT 1m44.251s + 0.350s
6. Pepe Oriola Tuenti SEAT 1m44.498s + 0.597s
7. Alex MacDowall bamboo Chevrolet 1m44.544s + 0.643s
8. Tom Chilton Arena Ford 1m44.681s + 0.780s
9. Franz Engstler Engstler BMW 1m44.822s + 0.921s
10. Tiago Monteiro Tuenti SEAT 1m44.870s + 0.969s
11. James Nash Arena Ford 1m44.982s + 1.081s
12. Stefano D'Aste Wiechers BMW 1m51.464s + 7.563s
13. Norbert Michelisz Zengo BMW 1m45.495s Q1
14. Pasquale di Sabatino bamboo Chevrolet 1m45.692s Q1
15. Mehdi Bennani Proteam BMW 1m45.707s Q1
16. Darryl O'Young Special Tuning SEAT 1m45.834s Q1
17. Charles Ng Engstler BMW 1m45.965s Q1
18. Alberto Cerqui ROAL BMW 1m46.041s Q1
19. Tom Boardman Special Tuning SEAT 1m46.562s Q1
20. Isaac Tutumlu Proteam BMW 1m47.294s Q1
21. Andrea Barlesi SUNRED SEAT 1m47.872s Q1
22. Aleksei Dudukalo Lukoil SEAT Q1
Seat kuski Fernando Monje ja BMW:llä ajava Gabor Weber eivät osallistuneet Marrakechin viikonloppuun.1. Tiago Monteiro Tuenti SEAT
2. Franz Engstler Engstler BMW
3. Tom Chilton Arena Ford
4. Alex MacDowall bamboo Chevrolet
5. Pepe Oriola Tuenti SEAT
6. Gabriele Tarquini Lukoil SEAT
7. Yvan Muller Chevrolet
8. Tom Coronel ROAL BMW
9. Rob Huff Chevrolet
10. Alain Menu Chevrolet
11. James Nash Arena Ford
12. Stefano D'Aste Wiechers BMW
13. Norbert Michelisz Zengo BMW
14. Pasquale di Sabatino bamboo Chevrolet
15. Mehdi Bennani Proteam BMW
16. Darryl O'Young Special Tuning SEAT
17. Charles Ng Engstler BMW
18. Alberto Cerqui ROAL BMW
19. Tom Boardman Special Tuning SEAT
20. Isaac Tutumlu Proteam BMW
21. Andrea Barlesi SUNRED SEAT
22. Aleksei Dudukalo Lukoil SEAT
Pommista tiedä, mutta veikkaan, että aiheuttavat jättikolarin ekalla kierroksella.tässä kärkikolmikko voi tehdä kunnon jättipommin, uskoisin että Chilton heistä vauhdillisesti paras koska on vauhtia pitänyt yllä koko viikonlopun.
Itse en usko että 10 vuotta BTCC:ssa ajanut Chilton ja F1 kokemus omaava Monteiro sortuisivat tällaisiin virheisiin, ja vaikka Ford on tulokas tiimi silti 27-vuotiasta Chiltonia en vähättelisi.Pommista tiedä, mutta veikkaan, että aiheuttavat jättikolarin ekalla kierroksella.
Itse arvelisin että Coronelin sijasta helpommin Chevylle Menun tilalle pääsisi muun muassa urallaan kaksi ETCC kuin myös BTCC mestaruutta voittanut Fabrizio Giovanardi, joka puhui aiemmin hieman että voisi tehdä paluun WTCC sarjaan.Coronel sen sijaan ajoi näyttävästi molemmissa lähdöissä. Coronelin kun saisi Chevylle Menun tilalle...
Jaa, tänään ainakin minun televisiossani näkyi kovaa vääntöä, kontaktia ja ohituksia!Ei voi mitään, nämä WTCC kisat on nykyisin kovin tylsiä katsoa. 97% ajasta jonossa ajelua. Tiedä sitten onko radat vääränlaisia, tämäkin uusi oli liiankin tilava tälläisille hitaille autoille.