Wurz Williamsin kisakuskiksi...

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kyllähän tuo pikkuhiljaa alkaa Kovalaisen tiimalasissa hiekka juoksemaan vähiin... eihän se toki vielä ole vanha mies mutta nykyformuloihin alkaa olemaan kohta jo iäkäs rookieksi jos ei piakkoin saa paikkaa. Ja aika epätodennäköiseltä ensi vuodeksi paikka tuntuisi olevan.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Niin no, jos Rellulla on älliä, niin valitsevat Webberin. Tuo tarkoittaa sitä, että Kovalainen jatkaa testikuskina tai ajaa muussa sarjassa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Rusina sanoi:
Niin no, jos Rellulla on älliä, niin valitsevat Webberin. Tuo tarkoittaa sitä, että Kovalainen jatkaa testikuskina tai ajaa muussa sarjassa.
Megane Cupissa on runsaasti paikkoja, samaten Formula Renault World Seriesissä :jaska:
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Ihan mahtava juttu Wurzin kannalta. Kovalaisen tilanne näyttää kokoajan vain huonommalta. Saattaa kuulostaa aika raa'alta, mutta melkeinpä veikkaisin, että Heikki EI IKINÄ pääse F1:iin.

Toisin kuin monet muut, itse en millään usko, että Heikki ajaisi ensi vuonna Renaultilla. Mielestäni on vähän yllättävää kuinka kauan sitä on jo pidetty varmana, että Heikki ajaisi Renaultilla ensi vuonna, vaikka sopimuksista ei edelleenkään kuulu mitään.

Flavio Briatore. :jaska:
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Markus Sytelä sanoi:
Luuleeko vanha Frank tosiaan, että tuloksia saadaan tekemällä hyvä auto, jota ajaa 2 apinaa? Aika saakelin hyvä auto saa olla, jos Nicon pitäis voittaa mestaruus sillä ja Alexin näyttää hyvältä.
No Frankilla on kokemusta apinoitten ajattamisesta hyvällä autolla. Vielläpä on menty voittamaan kyseisellä reseptillä montakin mestaruutta 90-luvulla, sama resepti toimi meilkein viellä muutama vuosi sitten.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Rusina sanoi:
Niin no, jos Rellulla on älliä, niin valitsevat Webberin. Tuo tarkoittaa sitä, että Kovalainen jatkaa testikuskina tai ajaa muussa sarjassa.

No eivät varmasti valitse missään olosuhteissa, eiköhän tuo Webber ole näyttönsä antanut F1-tasolla. Kovalainen kuitenkin on viellä kirjoittamaton kirja sillä sarakkeella.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Ihmetyttää kyllä tuo Webberin aliarvostus. Itse ainakin rankkaisin Webberin aivan eri tason kuljettajaksi kuin vaikka Fisicon. Yllättäen Webber ei ole mitään voittoja ottanut johtuen Williamsin tasosta. Monet tietysti täällä foorumillakin luulevat Williamsin olevan vähintää yhtä nopea auto kuin esim. umpisurkea McLaren, jolla taistellaan kärkisijoista ainoastaan sen takia että Kimi on muita kuskeja 0,5s kierroksella nopeampi.

Tulevaisuuden maailmanmestarilla Nico Rosbergilla ei ole ollut mitään jakoa Webberiä vastaan tällä kaudella. Tietysti tätä on helppo selittää sillä että Rosberg on niin kokematon, mutta fakta on se että ei Nicon vauhti ainakaan ole parantunut tämän kauden aikana yhtään verrattuna Webberiin.
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
En kyllä vielä lähtisi heittämään Kovalaista kaivoon. Kyllähän noita paikkoja riittää ja Heikin vauhti on ollut testeissä todella kovaa luokkaa. Aukinaisia paikkoja löytyy vielä ainakin McLarenilta, Renaultilta, BMWltä, Red Bullilta ja mahdollisesti esim. Toyotalta.

Itse uskoisin, että näemme Heikin ensi vuonna joka Renaultin, BMW:n tai Red Bullin ratissa. Webberkin voi yllättäen löytyä ensi vuonna BMW:n ohjaamosta eikä Renaultilta ja sinnehän sitä Heikkiäkin viime vuonna kosiskeltiin mutta Syöpämies ei laskenut.

Pitäisi faktana sitä, ettei Frank olisi Webberistä luopunut, ellei Webber olisi ilmoittanut ettei ole käytössä enää ensi vuonna. Käytännössä tuo voi tarkoittaa sitä, että ruletti on jo pyörähtänyt ja palaset ovat loksahtaneet paikoilleen melkein kaikissa talleissa. Se milloin niistä suurelle yleisölle kerrotaan on vain arvailtavissa.

Uskoisin, että musiikin loppuessa tuoleitta jää kuitenkin herrat Pedro De La Rosa, Jaques Villeneuve ja Robert Kubica. Lopuilla miehillä penkit tulevatkin sitten jo täytettyksi. Syy miksi Kubica ajaa seuraavassa ja mahdollisesti tulevissa kisoissa on kuitenkin se, ettei muita kuskeja ole vapaana ja Villeneuve on joko oikeasti sairaslomalla tai muuten vaan pistetty pihalle.
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Rusina sanoi:
Niin no, jos Rellulla on älliä, niin valitsevat Webberin. Tuo tarkoittaa sitä, että Kovalainen jatkaa testikuskina tai ajaa muussa sarjassa.
Fisi-Webber! Siinä olisikin oikein älynväläys! :nope: Mitä Webber on saanut aikaiseksi? Toivon mukaan Heikki jättää Rellun jos ei ala jotain paikkaa löytymään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jupla sanoi:
Briatorehan on Webberin manageri, mutta onko ukkeli myös Kovalaisen henk.koht.? Renaultin mieshän Kovis on ollut. Mitäs jos Briatore lopettaa nyt Renaultilla? Itselleni kuvio on aika epäselvä. :confused:
Selvyyttä epäselvyyteen: Briatore ei ole Kovalaisen manageri, vaan Kovalaisella on sopimus Renaultin kanssa suoraan. Niin kauan kuin Briatore on Renaultin F1-tallin tallipäällikkö, hän kyllä päättää Kovalaisenkin tulevaisuudesta, sillä hän on Heikin suora pomo. Renaultin puolelta vastuussa Kovalaisen urasta on Bruno Michel.
 
Viimeksi muokattu:

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
patriot sanoi:
Mitä Webber on saanut aikaiseksi?
Viime kisassa olisi mm. ajanut paalulta startanneen kimi räikkösen edellä maaliin, jos kone ei olisi menettänyt tehoja :rolleyes:

Luulenpa että Webber kyllästyi Williamstouhuun. Ja ensi kaudella tuskin kulkee lujempaa.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Hmph...tämä topiccihan menee vain Kovalaisen uran spekuloimiseen ja Webberin mollaamiseen :frown: Herätys Alexsander Wurz sai kisakuskin paikan! Samanlainen comeback on tapahtunut viimeksi 90-luvun alussa kun Giacomelli ja Lammers näyttämässä nuoremmilleen. Näinä aikoina kun kuskiksi kelpaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain alle 25 vuotias aloittelija, tämä on loisto uutinen riippumatta vaikka kuski olisi ollut vaikka Tarso Marques! ;) En kyllä ymmärrä Alexsanderiin kohdistuvaa kritiikkiäkään. Pikkuisen kun muistia virkistää niin Alexhan oli nopeampi kuin Alesi 1997! Ja yksi mieleenpainuvimmista ohituksista oli Wurzin ohitus Schumista Monacossa 98! Tai Frank Williamssin sanoin:
"He is one of the few men I have seen in a wheel banging confrontation with Michael Schumacher and come out on top!"
Näyttää myös siltä että Wurz palkattiin Williamssille vahvasti sen takia että hän pystyi antamaan hyvin palautetta autosta jä Frank Williams:
“Alex brings us important technical continuity and understanding of the car and as well as being an excellent communicator with our engineers"
-Vaikka Frank ei palkkaa maininnutkaan niin on varsin selvää että Wurz on käytännössä nolla palkalla ajamassa. Ja jos palkkaa tai bonuksia on niin on varmasti sopimuskin kirjoitettu muotoon että Wurz saa lähtöpassit tallista eikä mitään korvauksia tarvitse maksaa. Helppohan se on sillä vaikka on synti ja häpeä että näin lahjakasta kuskia on pidetty kuusi vuotta sivussa niin onhan tämä Wurzille viimeinen näytönpaikka.
Wurz oli alkua lukuunottamatta kakkoskuskina Benettonilla ja se siitä. McLarenilla näytti kyllä nopeutensa Häkkiseen, Coulthardiin, Räikköseen ja De la Rosaan nähden. Näin jälkikäteen ajatellen ehkäpä Wurzin olisi kannattanut mennä kolmoskuskiksi johonkin muuhun talliin niin kuskin paikka olisi tullut ennemmin. Ja olikohan vielä niin että ainoastaan Red Bullin tuki vei Wurzilta paikan Jaguaarille 2004?
Ja olisihan marikkinoilla ollut paljon "nimekkäämpiäkin" kuskeja tarjolla. Mikäli BMW:n paikkaa kärkkyvät Kubican lisäksi Villeneuve, Bourdais ja Wheldon. BMW;ltä ylijäävät olisivat varmasti olleet kiinnostuneita Williamssin paikastakin. Nämä kolme mestaria olisivat varmasti tuoneet enemmän julkisuutta tallille jolta puuttuu pääsponsori ja joka kipeästi kaipaa muitakin sponsoreita. Ja Villeneuve olisi luultavasti tullut jopa halvalla (omien sanojensa mukaan)

Mutta heitämpä oman korteni kekoon myös tähän Webber-Kovalainen spekulaatioon vaikka nämä spekulaatiot ehkä kannattaisi siirtää oman otsikon alle tai edes Kausi 2007, uutiset & huhut & spekulaatiot alle. :idea: (myös kirjoitukseni tästä eteenpäin)
Samaa mieltä olen että Webberin ensi vuoden työpaikka löytyy akselilta Renault-BMW...ja McLaren. McLaren siksi että yleensä saamme julkisuudessa kuulla Dennisin kommentteja esim. Fisichellasta, Barrichellosta, Villeneuvesta, Trullista..että jos hän olisi halunnut kyseiset kuskit McLarenille hän olisi jo palkannut heidät. Webberiä Ron ei ole julkisuudessa mollannut. Enemmänkin on jäänyt kuva että Ron arvostaa Markia. Ainoa este saattaa olla että Webber on Briatoren miehiä. :dunno:
Ja ehkä niille jotka odottivat Kovalaisen ajavan Renaulttia tällä kaudella saattaa olla pettymys ettei niin käykkään mutta eikös tässä ole pitkään ollut liikkeellä huhu että Red Bull olisi havittelemassa Renaultin moottoreita. Jos eivät niitä ykköstalliinsa (vielä) saa niin moottorit menevät Toro Rossolle ja Kovalainen Renaulttia käyttävään talliin. Kumpi se sitten onkaan. Vaikka Berger onkin sanonut että Liuzzi ja Speed jatkavat niin eiköhän se ole kiinni enemmän moottoreista.
Ja Kovalainenhan on sanonut että kisaajan paikkaa yrittävät järkätä...Kyllähän Alonsokin ajoi ensin kauden Minardilla. Alonsolla ja Kovalaisella menevät vain asiat toisinpäin. Molemmathan olivat aluksi neloskuskeina ja sitten Heikki kolmoskuskina ja Alonso kisaajana. Sitten Alonso kolmoskuskina ja toivottavasti Heikki kisaajana...vaikka Midlandilla. Ja eihän Alonsokaan tarvinnut Renaultin moottoreita kuskin paikkaan.
Ja jos joku on huolestunut Heikin iästä niin voi verrata viime aikojen "vanhempiin" debytantteihin kuten Montagny, Monteiro, Albers, Karthikeyan ja Firman (ansaitsisi myös uuden mahdollisuuden). Sekä tsekata Wurzin iän nyt kun aloittaa ns. "puhtaalta pöydältä.

Ja ehkä ei kannatakkaan hehkuttaa Karthikeyanin kolmoskuskin paikkaa Williamssilla ihan vielä. Mieshän ei ole päässyt tietääkseni testaamaan sitten alkukauden jälkeen kunnolla. Mitkähän ovat Narainin ja tallin välit?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
WebSlave sanoi:
Selvyyttä epäselvyyteen: Briatore ei ole Kovalaisen manageri, vaan Kovalaisella on sopimus Renaultin kanssa suoraan. Niin kauan kuin Briatore on Renaultin F1-tallin tallipäällikkö, hän kyllä päättää Kovalaisenkin tulevaisuudesta, sillä hän on Heikin suora pomo. Renaultin puolelta vastuussa Kovalaisen urasta on Bruno Michel.
Kiitos!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kyllä nyt ollaan Itävallassa suu messingillä :D

Kyllä kai Wurz mies paikallaan on, ei ehkä ihan yllä terävimmän kärjen vauhtiin, mutta vähintäänkin keskitasoa, ehkä vähän enemmänkin. Autonkehittäjänä ja testaajana ilmeisesti suhtkoht kyvykäs kundi. Jonkunmoisena ongelmanahan Wurzilla on ehkä pituus (186 cm) kun ei oikein tahdo sääret mahtua noille puutarhakääpiökokoisille kuskeille suunniteltuihin autoihin, minkä lisäksi painoakin (lähemmäs 80 kg, ei läskistä vaan pituudesta johtuvaa) on enemmän kuin monella muulla

Vaikka toisaalta just Webberin korvaajaksihan Wurz on mitä mainioin, koska eihän tuolla Webberilläkään oo pituutta kuin sentti vähemmän.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Wiljamilla on nyt kaksi näytönhaluista kuskia ja Tojon hyvä(?) moottori ensi kaudelle. Nyt vain äkkiä jostain se pääsponsori, niin alkaa näyttää hyvältä. Ilman sitä ei homma etene, kun muuten säästökuuri estää kunnon testaamisen ja muut.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
amino sanoi:
Pitäisi faktana sitä, ettei Frank olisi Webberistä luopunut, ellei Webber olisi ilmoittanut ettei ole käytössä enää ensi vuonna. Käytännössä tuo voi tarkoittaa sitä, että ruletti on jo pyörähtänyt ja palaset ovat loksahtaneet paikoilleen melkein kaikissa talleissa. Se milloin niistä suurelle yleisölle kerrotaan on vain arvailtavissa.
Tämä tuli itsellekin ekana mieleen. Koska Jos Wurz siirtyy Webberin tilalle niin fakta on että Webber siirtyy johonkin kovempaan talliin. Tämä taas meinaa sitä, että jossakin kovemmassa (Renault, McLaren, Ferrari) on paikka vapautunut. Periaatteessa ainoa paikka joka voi vapautua on Schumacherin paikka. Tätä puolestaan tukisi päivän Iltasanomatkin. Se nyt on kuitenkin aika vaikea kuvitella että kukaan noista huipuista palkkaisi ihan rookieta ratin taakse.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Matxi sanoi:
Tämä tuli itsellekin ekana mieleen. Koska Jos Wurz siirtyy Webberin tilalle niin fakta on että Webber siirtyy johonkin kovempaan talliin. Tämä taas meinaa sitä, että jossakin kovemmassa (Renault, McLaren, Ferrari) on paikka vapautunut. Periaatteessa ainoa paikka joka voi vapautua on Schumacherin paikka. Tätä puolestaan tukisi päivän Iltasanomatkin. Se nyt on kuitenkin aika vaikea kuvitella että kukaan noista huipuista palkkaisi ihan rookieta ratin taakse.
Periaatteessahan yksi paikka on auki, kun JPM siirtyi rapakon taakse.

Btw. Noin koon puolesta Wurz ja Webber olisivat sattuneet samaan talliin aika mukavasti. Nyt autoa suunnitellessa pitää tehdä pieniä kompromisseja kuskien mittojen mukaan (Nico ja Wurz).

Toivotaan Heikille jonkunlaista tallipaikkaa ensikaudelle, enkä laittaisi ollenkaan pahakseni jos debyytti tapahtuisi noissa peräpään talleissa.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Hmm... tällä hetkellä tietoon tullut sopimustilanne on tämä:

Ferrari: ??? & ???
Renault: Fisichella & ???
McLaren: Alonso & ???

Kärkitalleissa on siis neljä (4) paikkaa vielä auki. Se on itse asiassa aika paljon, kun alkaa miettiä, että eihän niille niin kovin paljon olekaan tunkua. Ensi kaudella nähdään nimittäin melko varmasti tällaiset kokoonpanot:

Toyota: Trulli & R. Schumacher
Honda: Button & Barrichello
Williams: Rosberg & Wurz

Ja näitä pienemmissä talleissa ajavilla ei ole toivoa päästä kolmeen huipputalliin. Keitä sitten jää jäljelle taistelemaan niistä neljästä vapaasta pestistä? No ei kovin monta nimeä:

1. Räikkönen
2. Schumacher
3. Massa
4. Webber
5. Kovalainen
6. De la Rosa
7. Hamilton

Ja siinäpä ne eniten huhutut nimet taitavat ollakin. Räikkösen paikka jossakin kolmessa kärkitallissa on pomminvarma. Samoin Schumacherin, jos hän haluaa jatkaa. Massan paikka Ferrarilla tuntuu sekin melko varmalta. Felipen voisi pudottaa punaisesta joukkueesta vain se, että Schumacher päättää jatkaa JA Räikköselle kelpaa kilvanajo samassa tallissa mestarin kanssa. Nämä kolme miestä ovat joka tapauksessa ne, jotka todennäköisimmin Ferrarin kaksi paikkaa täyttävät.

Renaultilla on yksi paikka tyhjänä. Talli haluaa Räikkösen ja saakin hänet, jos häntä ei kiinnosta ajaminen Schumacherin rinnalla. Varalla tuntuisivat olevan Webber ja Kovalainen, kuka muu? Niin, onko muita?

McLarenilla on myös yksi kisapesti tarjolla. Siihen laskisin ehdokkaiksi tallin oman juniorin Hamiltonin, nykyisen kuskin De la Rosan sekä Webberin.

Seitsemän miestä, neljä paikkaa. Ketkä putoavat pois? Jos Webberin paikka huipputallissa on totta (sitä tukee se, ettei hän halunnut jatkaa Williamsilla), putoaa pelistä joko Kovalainen (jos Webber menee Renaultille) tai Hamilton / De la Rosa (jos Markin tie vie McLarenille). Toisaalta myös koko kolmikko Kovalainen-Hamilton-Rosa voi pudota pelistä, jos Räikkönen ei siirrykään Ferrarille vaan jakaa Renaultin ja McLarenin paikat Webberin kanssa. Mutta onko Webberin paikka sittenkään varma?
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
mmjj sanoi:
Mutta onko Webberin paikka sittenkään varma?
Ei välttämättä. Kyllähän Williamsin kanssa tilanne on kuitenkin se, että vanha ja perinteikäs mestaritalli on juotunut pienemmän yksityistallin asemaan jolla ei ole samanlaisia voimavaroja takanaan kuin joillakin muilla keskikastin talleille kuten esim. Bemarilla tai vaikka Red Bullilla.

Heitän tämän siksi, että en itse pidä Webberin paikkaa kärkitalleissa takuuvarmana sillä keskikastista löytyy parempiakin talleja kuin Williams.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Sittenhän Kovalaisen asema paranisi entisestään. :ahem: Kilpailijat sen kuin vähenevät: Montoya lähti jo aikoja sitten pois, Schumacherin huhutaan lopettavan. Jos Webberkin jää ilman huipputallisopimusta, en oikein näe, kuka Heikin voisi Renaultilta syrjäyttää (jos ei Räikkönen eikä Webber). De la Rosako? Vai Button sittenkin?
 
Ylös