www.eroakirkosta.fi

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
55 sivua ja 2199 viestiä paskaa ennen tätä, niin voitaisko vaikka sopia ihan vaan printterimusteen ja forumin ja webbimaailman pikseleiden säästämiseksi, että lopetaan tämä paskanjauhaminen kun asia ei etene tippaakaan ja poterot on niin syvällä, että kohta olette Kiinassa. Maan keskipiste on jo ohitettu.

Ugh! Olen puhunut!
Ei näitä kuule välttämättä kannata printata? :wink:

Jos keskustelut joitakin kulkijoita kiinnostaa mikseipä aiheesta voisi (sen luonteesta huolimatta) keskustella. Kiinnostaahan joitakin esim. triatlon tai jopa tietyn yksittäisen henkilön suoritukset jollakin tietyllä triatlonilla...kyseisen aiheen (vaikka hieho suoritus sulta olikin) ei voisi kuvitella kiinnostavan kaikkia.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ei näitä kuule välttämättä kannata printata? :wink:

Jos keskustelut joitakin kulkijoita kiinnostaa mikseipä aiheesta voisi (sen luonteesta huolimatta) keskustella. Kiinnostaahan joitakin esim. triatlon tai jopa tietyn yksittäisen henkilön suoritukset jollakin tietyllä triatlonilla...kyseisen aiheen (vaikka hieho suoritus sulta olikin) ei voisi kuvitella kiinnostavan kaikkia.
Ihan miten vaan, mutta printtaan kuitenkin kaikki keskustelut täällä.

Niin siksi, kun tämä keskustelu ei edisty vaan takaistuu.

Odota, että saan sen 2199 viestiä tehty triathlonista, joissa kaikissa on sama asia mutta enämpi vastaajan hlökohtaisuuksiin menevää vittuilua.:eek:

haju

Banned
Ihan vain muistutuksena, että jos tulevana vuonna ei halua verojaan taikauskon tukemiseen ammentaa, niin vielä on aikas erota.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Minua jaksaa ihmetyttää, että monille seurakuntaan kuulumattomille muiden henkilöiden seurakunnan jäsenyys on huomattavasti tärkeämpi kuin niille, jotka siihen kuuluvat.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Minua jaksaa ihmetyttää, että monille seurakuntaan kuulumattomille muiden henkilöiden seurakunnan jäsenyys on huomattavasti tärkeämpi kuin niille, jotka siihen kuuluvat.
Erittäin hyvin sanottu.

Scyber

Well-known member
Sijainti
Hyvinkää
Erittäin hyvin sanottu.
http://www.youtube.com/watch?v=PT5OuSIxA40&feature=player_detailpage#t=8s

ps. Uskoa voi vaikkei kuuluiskaan kirkkoon. Miksi maksaa jollekin instituutiolle järjettömiä määriä rahaa vuosittain? Saman summan vois itse laittaa kristillisin periaattein eteenpäin. Sais vielä jopa sitä fiilistä siitäkin touhusta.

Kirkon rahoitus ei ole mikään avoin kirja, enkä esim. ymmärrä miksi veripalvelu Suomessa liittyy kirkkoon.

http://www.youtube.com/watch?v=qEUw2iyEx-U

Omasta mielestäni se että uskonnon nimissä tehdään yhtään mitään tekoja (esim. ristiretkiä) jne. on aivan järjestöntä. Toisekseen, jos jossakin organisaatiossa on jokin ohjekirja, täytyy se olla oikeasti luettu edes kerran läpi. Pitäähän sitä tietää mitä allekirjoittaa. Koviten uskontoa mullekin tuputtavat ihmiset eivät ole edes lukeneet mokomaa. Rippikoulun perusteella paasaavat ja sen mitä vanhempansa on heihin hakannu pienenä.

Itse lueskelin raamatun läpi puolivaloilla joskus. Skippasin tietty lopun ihmekirjeet. Täytyy sanoa että onpa siinä synkkä / vanha / pimeä kirja. En allekirjoittais yhtään mitään siitä kirjasta. Senki sisältö on päätetty joskus kolmesataaluvulla.

Se miten itselleni oon perustellu miksi ihmiset uskovat, on se, että elämässä sattuu asioita joita yksilöt eivät pysty itselleen järjellä perustelemaan. Niin hyvät kuin pahatkin asiat on helppo vaan sysätä taivas / helvetti osastolle ja jatkaa elämää eteenpäin.

Antaa uskovaisten uskoa. Onpa ees jotai arjen komiikkaa. Toivoisin että he ketä uskovat tarkastelisivat maailmasta muitakin uskontoja ja etsisivät vähemmän itseään syntiseksi ja syylliseksi julistavan uskonnon.

Viimeksi muokattu:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Ateistit ovat uskonnottomien Jehovan todistajia.

Knoukka

Well-known member
Se syvempi kysymys lienee, että mikä näitä uskonnottomia, joita uskonto ei omien puheidensa mukaan kosketa lainkaan, siinä uskonnossa silti niin kovasti koskettaa, että siitä pitää koko ajan mekkalaa pitää. Tämän lahkon suomalaiseksi pääpapiksi näen Kari Enqvistin, joka on kirjoittanut puoli tusinaa kirjaa siitä, miten uskonto ei häntä kosketa eikä kiinnosta lainkaan. Erikoinen ilmiö tämä.

Toinen erikoisuus tässä väessä on se, että sillä samalla kiivaudella, joilla he uskovien yhteisöjen päämiehiä, pappeja ja hengellisiä johtajia, syyttävät ja arvostelevat kaksinaismoralismista ja mammonan tavoittelusta uskonnon ja seurakuntiensa avulla, he omien "starojensa" näkemyksiä ja kirjoituksia vaalivat ja puolustavat pyyteettömän totuutena. Ja sitä ilosanomaansa sellaisella kiivaudella levittävät, että ahkerampikin jehovalainen kadehtii.

Eikö kenenkään tämän heimon jäsenen epäilevään mieleen ole pälkähtänyt ajatus, että mitäpä jos nämä julkkistiedemiehet kirjoituksissaan laskelmoiden kärjistävät, synnyttävät hurmahenkisyyttä ja lietsovat eripuraa ihan vain oman kuuluisuuden, kirjamenekin ja taloudellisen edun tarkoituksessa?

Törni

Well-known member
Toivottavasti et kuitenkaan väitä, että tuo sama ei toimi myös toiseen suuntaan ;)

Teoderik

Banned
Ateistin näkemys

Se syvempi kysymys lienee, että mikä näitä uskonnottomia, joita uskonto ei omien puheidensa mukaan kosketa lainkaan, siinä uskonnossa silti niin kovasti koskettaa, että siitä pitää koko ajan mekkalaa pitää. Tämän lahkon suomalaiseksi pääpapiksi näen Kari Enqvistin, joka on kirjoittanut puoli tusinaa kirjaa siitä, miten uskonto ei häntä kosketa eikä kiinnosta lainkaan. Erikoinen ilmiö tämä.
Ei se uskonto liikutakaan, vaan uskovaiset. Ei minua ateistina kiinnosta kakan vertaa mitä satuhahmoja kukakin haluaa palvoa, mutta se että satuhahmoihin uskovat yrittävät puuttua muiden elämiin taikauskonsa perusteella, SE kiinnostaa. Jos uskovat pitäisivät uskonsa 100% henkilökohtaisena, niin mitään ongelmaa ei olisi.

Minä en ole kiinnostunut henkilöiden uskomisesta, mutta asiat kuten yhteisövero-osuudet kristillisille kirkkolaitoksille, verotusoikeus, hautausmaamonopoli, lasten pakkoliittäminen kirkkoon ja vaikka jumalanpilkkalaki ovat sellaisia asioita joita vastustan jo ihan tasa-arvon, oikeudenmukaisuuden ja ihmisoikeuksien vuoksi. Ja tietysti koen uskonnollisten näkemysten tuputtamisen sekä leipälähetyksen vastenmielisenä toimintana.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Ja tietysti koen uskonnollisten näkemysten tuputtamisen sekä leipälähetyksen vastenmielisenä toimintana.
Tästä voisi olla polli, että kuinka usein kukakin tuntee joutuvansa uskonnon tuputtamisen uhriksi. Itse meinaan olen törmännyt tähän oikeastaan hyvinkin harvoin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tästä voisi olla polli, että kuinka usein kukakin tuntee joutuvansa uskonnon tuputtamisen uhriksi. Itse meinaan olen törmännyt tähän oikeastaan hyvinkin harvoin.
Totta, varsin harvinaista tuo on. Jehovan todistajia tosin laukkaa parin kuukauden välein ovella koputtelemassa, mutta kun kerron, ettei kiinnosta nyt jutella, niin jättävät piruntorjuntalehtensä ja poistuvat lainkaan vänkäämättä.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Tunnustautukaamme kaikki agnostikoiksi niin loppuu tamakin jarna.

No sen verran voin hoystaa, etta Richard Dawkinsin tuotantoon kannattaa tutustua.

Mangelo

Well-known member
Hyvin harvoin myöskään joutuu ateismipuputusta kuuntelemaan. Netistä näitä keskusteluja ja blogeja kyllä löytää, jos kiinnostaa niin paljon että haluaa ottaa osaa. Mutta aika vähän vaahtopäisesti uskontoa tuputetaan varsinkaan kun ei uskontopaikoissa liiku. Johtuu kai siitä että alkavat olemaan vähemmistöä, eikä homma toimi sillä että koska enemmistö ja se vaan on niin.

burb

.
Tunnustautukaamme kaikki agnostikoiksi niin loppuu tamakin jarna.

No sen verran voin hoystaa, etta Richard Dawkinsin tuotantoon kannattaa tutustua.

Ja Arto Paasilinnan varhaisempaan tuotantoon. Kuten myös AC/DC:n.

Captain Howdy

Well-known member
Joo Paasilinna oli parempi silloin alussa. Silloin kun siinä kirjoitti vielä Bon Scott.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Yks asia, joka joskus ja toisinaan pistää silmään tai korvaan, on uskovien esittämä kritiikki joitain tieteen saavutuksia kohtaan perusteella, että: "Tiedemiehet eivät ole tästä asiasta yksimielisiä!" Niin kyllä on uskonnoillakin tuossa mielessä lehmä ojassa. Ja iso sellainen. Kun eivät ole eri uskontojen kesken päässeet yhteisymmärrykseen niinkään perustavaa laatua olevasta asiasta kuin Jumala. Monenlaisia ja nimisiä on niitä/heitä.

Teoderik

Banned
Yks asia, joka joskus ja toisinaan pistää silmään tai korvaan, on uskovien esittämä kritiikki joitain tieteen saavutuksia kohtaan perusteella, että: "Tiedemiehet eivät ole tästä asiasta yksimielisiä!" Niin kyllä on uskonnoillakin tuossa mielessä lehmä ojassa. Ja iso sellainen. Kun eivät ole eri uskontojen kesken päässeet yhteisymmärrykseen niinkään perustavaa laatua olevasta asiasta kuin Jumala. Monenlaisia ja nimisiä on niitä/heitä.
Koko tieteen ja tieteellisen ajattelun olemus on, että asiat ovat keskusteltavissa, falsifioitavissa ja uusien todisteiden valossa muutettavissa. Vain uskonnot pitävät itsepintaisesti väitteistään kiinni, vaikka faktat osoittaisivat päivänselvästi muuta.