www.eroakirkosta.fi

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jos ihmiset olisivat ainoa laji, joka voisi muistaa menneisyyden... ja ihmiset kuolisivat sukupuuttoon - olisiko silloin menneisyyttä? Eihän kukaan olisi muistamassa tai kokemassa sitä.
Tämä kysymyshän oli toki filosofinen. Kuin että syntyykö kaatuvasta puusta ääntä jos kukaan ei ole sitä kuulemassa. Ilman muistia ei voi menneen perusteella muokata tätä aikaa. Se ei mielestäni kuitenkaan muuta sitä mitä on tapahtunut, eri asia tietääkö kukaan mitä on tapahtunut.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Ja jos koittaa elää kymmenen käskyn mukaan, ei voi ihan metsään mennä elämänfilosofiassaan.
En nyt halua laajentaa tätä jarnaa yhtään, mutta ihan kuriositeettina, jo ensimmäisen käskyn loppuosa menee uusimman käännöksen mukaan näin:
Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
Niinpä niin. Edellisessä käännöksessä muuten puhuttiin vielä kostamisesta.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Huhhuh, kuinka naurettavaa tekstia joiltakin taalla. Niinkuin ateisteilla ei olisi toiveita ja uskoa tulevaisuudestam ja jotta ateistit joutuvat helvettiin.... :nope::nope::nope:

En jaksa alkaa omaa maailmankatsomusta enempaa selvittaa, mutta vaimo valmistuu pian papiksi ja on uskovainen. Hanen kanssaan on mielenkiintoisia keskusteluja ja ymmartaa hyvin minun katsomukseni. Loppujen lopuksi hyvin samanlaiset arvot meilla on, mina vain en perusta mitaan raamatulle ja sen julistamalle sanomalle.

Ei kannata tuomita toista sen takia etta kasittelee asioita eri tavalla. Loppujen lopuksi ihmisen "hyvyys" on paljon tarkeampaa kuin se miksi han on hyva. :thumbup:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Valitettavasti tassa toikissa (huom toikin nimi) haju on selkeasti jaanyt ns. asiaankuulumattomien kommenttien ja kuittailun kohteeksi.
Mika ihme siina on, etta kirkosta eroamistoikki saa kirkkoon kuuluvat aanekkaiksi?
Menee hiukka samaan liigaan kuin fudisforumin porukat tulis tanne kommentoimaan kuinka fudis on parempaa kuin formula 1..... :thumbfh:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Mitäs keskustelua se sitten olis, jos kaikki olis asiasta samaa mieltä?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Valitettavasti tassa toikissa (huom toikin nimi) haju on selkeasti jaanyt ns. asiaankuulumattomien kommenttien ja kuittailun kohteeksi.
Mika ihme siina on, etta kirkosta eroamistoikki saa kirkkoon kuuluvat aanekkaiksi?
Käsittääkseni nimimerkki haju on melkoisen värikkäin sanakääntein arvostellut mm. uskovien ihmisten älykkyyttä ja ojentautumistaan vakaumuksensa mukaan.

Ei se ole mikään ihme, eikä arvosteltava asia, että jotkut puolustautuvat, jos kokevat tulleensa loukatuksi elämänkatsomuksensa takia.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Huhhuh, kuinka naurettavaa tekstia joiltakin taalla. Niinkuin ateisteilla ei olisi toiveita ja uskoa tulevaisuudestam ja jotta ateistit joutuvat helvettiin.... :nope::nope::nope:
Mun mielestä olennaisinta tässä toikissa on huomata se, että tuubaa on tullut kummaltakin laidalta.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Myonnan, luin vain 2 viimeisinta sivua. Kyllahan haju on ollut aika aarimeiningilla liikenteessa, joten ymmarrettavaa etta jotkut hermostuvat. Mutta toikin aihe on kirkkoonkuulumattomuus.

En minakaan kay kilpavene osiolla kommentoimassa, kun ei se mua kiinnosta hittoakaan.... :eek:

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.... :thumbup:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Myonnan, luin vain 2 viimeisinta sivua. Kyllahan haju on ollut aika aarimeiningilla liikenteessa, joten ymmarrettavaa etta jotkut hermostuvat. Mutta toikin aihe on kirkkoonkuulumattomuus.

En minakaan kay kilpavene osiolla kommentoimassa, kun ei se mua kiinnosta hittoakaan.... :eek:

Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.... :thumbup:
Niimpä. Silti mun mielestä olis ihan hienoa, että Hajun tytär tulis uskoon :thumbup:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Niimpä. Silti mun mielestä olis ihan hienoa, että Hajun tytär tulis uskoon :thumbup:
Vois ollakin. Myos mun lapset vois tulla uskoon, jos nain haluavat. Itse en yllyta suuntaan enka toiseen. Kayvat muuten uskonnontunnilla ja se on mulle ok...

WebSlave

Trackman
Eikä pelkästään heitä. Hajun käyttämä retoriikka on loukkaavaa ja vastenmielistä myös meistä kirkkoon kuulumattomista. Pilaa mokoma meidän maineen. :D

Vähän älykkäämpi mollaaminen olisi huomattavasti tehokkaampaa. Nyt osuu paatoksellisessa yliampuvuudessaan lähinnä omaan nilkkaan. Myötähävettää.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Mun mielestä olennaisinta tässä toikissa on huomata se, että tuubaa on tullut kummaltakin laidalta.
Jah.. noh.. nih.. noniin

Itsehän en jaksanut kaivella, mutta.. enkä nyt haluaisi sitä rankasulinjaa mitenkään osotella..

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Peesaan enämpi tätä kuin Thyellaa.
No sita makin meinasin, aattelin vaan etta jos alan puhua uskonvapaudesta niin joku kuittaa siihen jotain sananvapaudesta... :rolleyes:

Eiks ne ollu helluntailaiset milla oli tietty maara taivaspaikkoja, vai muistanko nyt ihan vaarin? Ma jatan nuo taivas- ja helvettipuheet omaan arvoonsa, onhan mutkin baptistit tuominnu helvettiin monta kertaa, teki mieli kysya etta voitko nayttaa mulle luotettavan lahteen mihin perustat tuon vaitteesi, Raamattua lukuunottamatta... jos esiaviollisesta seksista joutuu helvettiin niin uskon sen vasta sitten ku joku tulee taivaasta tai helvetista sen mulle henkilokohtaisesti kertomaan, jos semmosia paikkoja edes on olemassa.

Pohdin joskus vuosia sitten etta mites esimerkiks jotkut afrikkalaiset heimot, jotka ei oo kristittyjen jumalasta kuullukaan, mutta elaa hyvaa ja rauhallista elamaa, meneeko nekin sitten automaattisesti helvettiin?

Archie

Well-known member
Pohdin joskus vuosia sitten etta mites esimerkiks jotkut afrikkalaiset heimot, jotka ei oo kristittyjen jumalasta kuullukaan, mutta elaa hyvaa ja rauhallista elamaa, meneeko nekin sitten automaattisesti helvettiin?
Sinne. Kuten myös Dalai Lama muut pahikset.