www.eroakirkosta.fi

WebSlave

Trackman
Eiks ne ollu helluntailaiset milla oli tietty maara taivaspaikkoja, vai muistanko nyt ihan vaarin?
Helluntailaisista en tiedä, mutta Jehovan todistajien mukaan 144,000 pääsee taivaaseen ja loput pelastetut jäävät maanpäälliseen paratiisiin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sama se minulle mitä uskovat. Suvaitsevainen kun olen. Sen tiedän, että tuo uskomus perustuu Uuteen Testamenttiin.

Eli d) Ei mitään väliä.
Juu ei sillä minullekaan mitään väliä sinänsä ole.

Mutta kyllähän sitä voi kertoa mielipiteensä mikä on järkevää ja mikä ei.

Minusta tuossa uskomisessa, njotta just tasan 144.000 pääsee taivaaseen ei ei ole mitään järkeä. Ja tuohon uskovat ihmiset ovat - jos nyt uskallan sitä "ääneen kirjoittaa" - joko tymiä tai yksinkertaisia tai molempia. Hankala päätellä yhtään mitään muuta. Ellei sitten yritä olla ottamatta poliitikkomaisesti kantaa. (jostain kumman syystä, ja niitä syitähän voi arvailla...;) )

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Peesaan rumaa kääpiötä kyllä siinä että ainahan jokainen voi olla korrekti ja esittää välinpitämätöntä, mutta kyllä silti pohjimmillaan jokainen ajattelee onko toi nyt ihan järjellistä tahi ei. Suvaitsevaisuuden ero vain on siinä sanooko sen ääneen vai ei.

Mie sanon ääneen että vitunkaan järkeä ole tuossa.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
En halua loukata muslimeja, mutta ihminenhan tuonkin on kirjottanu.
Sori, en ollut tarpeeksi selkea. Kaksi forumin kommentoijaa siis totesi noin. Ei mitaan Koraanista....
(niinkuin kirjoitin, etta kornia kirjoitusta taalla...)

Archie

Well-known member
No onko tuo mielestäsi
a) viisasta
b) tyhmää
c) et osaa määritellä kumpaa

:D
Jos tässä haluaisi esittää, niin voisi todeta, että c - mullehan on ihan sama mihin kukin uskoo, enkä ala tuomita ketään jne. Mutta toisaalta, onhan se aivan totaalisen tyhmää uskoa tuollaiseen lukuun.

Usein suvaitsevaisuus ei riitä ihan kaiken pupun nielemiseksi. Esimerkiksi jos kysymys olisi.

Onko natsien hirmutekojen kieltäminen
a) viisasta
b) tyhmää
d) et osaa määritellä kumpaa

Todennäköisesti iso osa niistä, jotka olivat 144000 osalta suvaitsevaisia (d), eivät tässä enää olisi. Miksi - kysehän on molemmissa asioissa pöljästä uskomuksesta?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Archie:
Oli tuossa kyselyssä sellainenkin pointti, että webbarihan kirjoitti:
Sen tiedän, että tuo uskomus perustuu Uuteen Testamenttiin.
Tehdään siis aivan pähkähulluja johtopäätöksiä/tulkintoja raamattuun perustuen.

Muita mistä omat niskavillat nousee pystyyn ovat sitten tulkinnat esim. verensiirroista tai vastaavat älyttömyydet (olen jossain postissa aiemmin maininut pari muutakin juttua). Tokihan nämä tälläiset ovat lähinnä uskovaisten ääriryhmien toimesta.

WebSlave

Trackman
Juu ei sillä minullekaan mitään väliä sinänsä ole.

Mutta kyllähän sitä voi kertoa mielipiteensä mikä on järkevää ja mikä ei.
Uskominen ei jo määritelmänsä takia ole "järkevää", joten ei ole mielekästä miettiä ovatko uskonasiat jollain tapaa järkeviä. Jehovan todistajat kyllä itse pitävät uskoaan järkiperusteisena, mutta siitä olen heidän kanssaan eri mieltä.
Minusta tuossa uskomisessa, njotta just tasan 144.000 pääsee taivaaseen ei ei ole mitään järkeä.
Jokainen on tietysti oikeutettu mielipiteeseensä. Jehovan todistajien mielipide/usko perustuu siihen, että tuo nimenomainen luku mainitaan useamman kerran Johanneksen ilmestyksessä. Kirjahan on tunnetusti melkoisen monitulkintainen, joten kai sen sitten noinkin voi tulkita.

Archie

Well-known member
Näkispä sen ilmeen, joka jää ensimmäiselle varasijalle - 144.001

Se voi jälkikäteen miettiä, että nyt jäi tosi pienestä kiinni. Ehkä hymy naapurin mummolle postilaatikolla olisi riittänyt, ehkä vähempikin.. kuten kiva ajatus tai aie. Toisaalta pieni lohtu on, että taakse n-miljardia muuta. Varmaan muistavat kuittailla ikuisuuden ajan asiasta. Niinkuin siellä helvetissä ei jo muutenkin harmia olisi kerrakseen.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Uskominen ei jo määritelmänsä takia ole "järkevää", joten ei ole mielekästä miettiä ovatko uskonasiat jollain tapaa järkeviä. Jehovan todistajat kyllä itse pitävät uskoaan järkiperusteisena, mutta siitä olen heidän kanssaan eri mieltä.

Jokainen on tietysti oikeutettu mielipiteeseensä. Jehovan todistajien mielipide/usko perustuu siihen, että tuo nimenomainen luku mainitaan useamman kerran Johanneksen ilmestyksessä. Kirjahan on tunnetusti melkoisen monitulkintainen, joten kai sen sitten noinkin voi tulkita.
Jeps. No nyt tuli kunnon vastaus.
Pietari:
Itse vastaan gee) Ei kiinnosta yhtään nuo Jehovien uskomiset.
Pietariltakin odottaisin vähän enämpi. Varmaan olet lukenut raamattua ja löytänyt siitä Webbarin mainitseman kohdan. Ootko niiden 144.000 taivaaseen pääsevän joukossa vai onko kyseisessä tulkinnassa kenties jotain moitittavaa?

WebSlave

Trackman
Pietariltakin odottaisin vähän enämpi. Varmaan olet lukenut raamattua ja löytänyt siitä Webbarin mainitseman kohdan. Ootko niiden 144.000 taivaaseen pääsevän joukossa vai onko kyseisessä tulkinnassa kenties jotain moitittavaa?
Eipäs nyt kuitenkaan arvioida kristityn juttuja Jehovan todistajien tulkintojen kautta. Ei kenenkään tarvitse olla toisten uskonnoista kiinnostunut oli itse uskova tai ei.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
No ei se maanpäällinen paratiisi niin huono kakkosvaihtoehto kuitenkaan olisi.
....olen kuvitellut, että uskovaiset olisivat keskenään tasavertaisia. (oletin, että valinta tapahtuisi taivaan ja helvetin välillä ennen tätä päivää...mutta hyviä vaihtoehtoja onkin siis kaksi. Joista toiseen pääsee just tasan tarkkaan 144.000 ilmeisesti parempaa ja tehokkaampaa uskovaista.)

Joskin eihän ne miehet ja naisetkaan ole muutenkaan tasa-arvoisia. Ainakaan kaikkien mielestä pappeina ei voi toimia kuin miehet. Ja tähänkin löytyy perustelut raamatusta. Riippuu vain tulkitsijasta.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Eipäs nyt kuitenkaan arvioida kristityn juttuja Jehovan todistajien tulkintojen kautta. Ei kenenkään tarvitse olla toisten uskonnoista kiinnostunut oli itse uskova tai ei.
Kysymystä en olisi esittänyt, ellei se perustuisi, kuten kirjoitit raamattuun.

Luulisi, että kysymys on siksi täysin perusteltu uskovaiselta. Joiden elämä siis perustuu ko. kirjaan.

Vai missä tämä logiikka ontuu? (no jos meni liian henkilökohtaiseksi, niin ei tietenkään ole pakko vastata...)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Mites Koraani tai Talmud? Koska niistä aletaan väittelemään?
Heti sen jälkeen, kun tämä raamattu asia selviää. Ja kaikki keskustelijat pääsevät yhteisymmärrykseen siitä, että liitytäänkö kirkkoon vai erotaanko me kaikki siitä.

Eli ei ikinä...ja ken uskoo, niin uskokoon. Ken ei, niin sitten ei...