No ja mietippä miksiNoku kukaan ei peesaanut mua. Mutta likkoja ollaan heti peesaamassa.
No ja mietippä miksiNoku kukaan ei peesaanut mua. Mutta likkoja ollaan heti peesaamassa.
Hohjaa ja silleen..Mitä häviän verrattuna ateistiin, jolla ei ole mitään edes nyt?
Mitä häviän verrattuna ateistiin, jolla ei ole mitään edes nyt?.
Tuossa yllä on sitä asennetta joka johtaa sellaisiin kirjoituksiin, joita varten tämäkin ketju on perustettu.Hohjaa ja silleen..
Meillä kaikilla on tasapuolisesti tämä hetki, jossa elää ja kokea. Kaikki muu on oletuksia tulevasta tai muistoja menneestä, eli asioita joita ei ko. hetkellä ole edes olemassa.Mitä häviän verrattuna ateistiin, jolla ei ole mitään edes nyt?
Hehheh, tässä postauksessa oli materiaalia useaankin kysymykseen ja kommenttiin mutta tiedustelenpa nyt ensiksi että mistä tiedät satsaavasi oikeaan uskonlahkoon. Kuvailemasi filosofian perusteella voi hyvin perustella satsauksen mihin tahansa uskomukseen. Koraani esimerkiksi väittää että kaikki jotka uskovat Jeesuksen pyhyyteen päätyvät helvettiin.Onpas taas juttua.
Mielenkiintoista että tässä taas vihjataan älyyn ja koulutustasoon.
Uskontoa, kuten leipäveistä, voi käyttää väärin. Ihminen on erehtyväinen.
Olen insinööri (se koulutustaso) ja haluan uskoa johonkin tuonpuoleiseen. Jos olen väärässä en saa sitä koskaan tietää, mutta elän mieluummin uskossa kuin ilman sitä.
Mitä häviän verrattuna ateistiin, jolla ei ole mitään edes nyt?
Edit: olen harrastanut tähtitiedettä -70 luvulta saakka (URSA:n jäsen -82->). Kosmologia alkoi kiinnostamaan -90 luvun alussa. Luettuani apaut satoja alan teoksia, olen yhä vakuuttuneempi että kaiken takana on joku isompi asia. Mutta tämä on vain hlökohtainen vakaumus.
Mä taas olen taipuvainen uskomaan, että myös oma menneisyytemme on koko ajan läsnä. Ja miksei myös tulevaisuuskin jollain tavalla.Meillä kaikilla on tasapuolisesti tämä hetki, jossa elää ja kokea. Kaikki muu on oletuksia tulevasta tai muistoja menneestä, eli asioita joita ei ko. hetkellä ole edes olemassa.
:thumbup:Kuitenkin elämiä on vain yksi.. käyttäkäämme se parhaaksi katsomallamme tavalla ja tehkäämme siitä itsemme näköinen ja paras mahdollinen.
Tässä taas heppu joka puhuu paljon muttei sano mitään.Tässä taas heppu joka selittää maailmankaikkeuden synnyn ja syvimmän olemuksen parilla knoppilauseella.
Onneksi olkoon.
Haemme varmaan porukalla hänelle Nobelin palkintoa?
Eihän tuossa muuta todeta, kuin se että kysymyksiä on paljon helpompi löytää kuin vastauksia ja vastaukseksi luultu knoppitieto kääntyykin herkästi kysymykseksi.Tässä taas heppu joka selittää maailmankaikkeuden synnyn ja syvimmän olemuksen parilla knoppilauseella.
Saisikos tästä vähän lisätietoa, mielummin vaikka suoran quoten Koraanista? Väite tuntuu oudolta, Jeesus kun kuitenkin on yksi islamin profeetoista.Koraani esimerkiksi väittää että kaikki jotka uskovat Jeesuksen pyhyyteen päätyvät helvettiin.
:eek!: Kiitos tunnustuksesta, kerrotko vielä minullekin mistä löydän nuo knoppilauseet.Tässä taas heppu joka selittää maailmankaikkeuden synnyn ja syvimmän olemuksen parilla knoppilauseella.
Onneksi olkoon.
Haemme varmaan porukalla hänelle Nobelin palkintoa?
joukahainen tarkoittanee jumalallista pyhyyttä. Koraanissahan toki Jesse on profeetta, mutta kuolevainen. Jumalan pojaksi kutsuminen on sen mukaan kerettiläistä..Saisikos tästä vähän lisätietoa, mielummin vaikka suoran quoten Koraanista? Väite tuntuu oudolta, Jeesus kun kuitenkin on yksi islamin profeetoista.
Samanlaista asiaa muistelisin juuri televisossa esitetyn.Saisikos tästä vähän lisätietoa, mielummin vaikka suoran quoten Koraanista? Väite tuntuu oudolta, Jeesus kun kuitenkin on yksi islamin profeetoista.
Tarkoitin tietenkin Jeesuksen jumaluutta.Saisikos tästä vähän lisätietoa, mielummin vaikka suoran quoten Koraanista? Väite tuntuu oudolta, Jeesus kun kuitenkin on yksi islamin profeetoista.
Ei kovin tavallinen kuolevainen. Syntyi neitseellisesti ja nostettiin taivaaseen (kristinuskosta poiketen elävänä ja lihallisessa hahmossaan).joukahainen tarkoittanee jumalallista pyhyyttä. Koraanissahan toki Jesse on profeetta, mutta kuolevainen. Jumalan pojaksi kutsuminen on sen mukaan kerettiläistä..
Olisi silti mielenkiintoista nähdä se helvettiinjoutumiskohta. Kai sinä sen olet jostain lukenut, kun moista väitit?Tarkoitin tietenkin Jeesuksen jumaluutta.
En mä väitä etteikö raamatussa ole asiallisiakin neuvoja elämään. Mutta niiin on monessa muussakin uskonnossa ja filosofiassa. Itse asiassa ovat pitkälti samoja (älä tapa, älä varasta, jne..).Niin, mutta sulta puuttuu toivo tulevasta.
Ja jos koittaa elää kymmenen käskyn mukaan, ei voi ihan metsään mennä elämänfilosofiassaan.
Onko Archie ateisti vai satanisti?
Muistamme menneitä asioita ja teemme asioita menneiden asioiden kokemusten mukaan. Mutta mennyt on mennyttä, se on ainoastaan olemassa jossain aivojemme muistipaikassa.Menneisyys on sikäli aina läsnä, että muistomme muokkaavat meitä. ...
Valitse puolesi!Nyt on kyllä niin paljon höpinää ilmoilla. Lankoja on niin paljon, etten mä ehdi napata yhdestäkään kiinni. Siispä siirryn muihin toikkeihin jarnaamaan vaikka seksistä pidättäytymisestä.