Lancer
Realisti
Kostoks.Mix jotain faking äidin kieltä yli päänsä kirjoitetaan edes???
Kostoks.Mix jotain faking äidin kieltä yli päänsä kirjoitetaan edes???
Sitä on tehty Suomessa jo ainakin yli 300 vuotta. Veikkaan, että jo muinaiset roomalaiset oli sitä mieltä, että ei nykyajan nuorisosta ole mihinkään, ennen oli kaikki paremmin. Kyllähän tuon hokeminen iteänikin ärsyttää välillä, mutta pitää ottaa se vähän huumorilla.Niin, jotenkin musta vaan tuntuu siltä, että on jotenkin muotia toistella tuota "nykyajan nuoret" - mantraa.
No taisin lukea sitten vaan väärin rivien välistä, mutta nuo puheet galleriateineistä vähän viittasi siihen suuntaan.Olenko yleistänyt? Mielestäni melko selvästi aloitusviestissä totesin, että äidinkielen osaamisen (nimenomaan oikeinkirjoituksen) taso on laskussa. Se on kiistämätön, mitattu fakta - ei mikään yleistys. Hesarista saa etsiä aihetta käsitelleen artikkelin jos tahtoo, itse en tahdo/jaksa. Totta kai osaaviakin on.
Kiitoksia.Peukkuja arvosanan puolesta ja onnea ponnea mahdollisiin tuleviin kirjoituskoitoksiin.
Kyllä opettajilla pitäisi nykyäänkin olla enemmän valtaa kurittaa oppilaitaan. :ahem:minun nuoruudessa Äidin kielen opettajatar vei pimeään huoneeseen ja piiskas jos sattu niinq puhumaan muuten ku kirja kieltä tunnil oi niitä aikoja
Niin, jotenkin musta vaan tuntuu siltä, että on jotenkin muotia toistella tuota "nykyajan nuoret" - mantraa.
Nykyajan nuoret, he ovat aina olleet tuollaisia!Sitä on tehty Suomessa jo ainakin yli 300 vuotta. Veikkaan, että jo muinaiset roomalaiset oli sitä mieltä, että ei nykyajan nuorisosta ole mihinkään, ennen oli kaikki paremmin. Kyllähän tuon hokeminen iteänikin ärsyttää välillä, mutta pitää ottaa se vähän huumorilla.
Ok, ymmärrän. Kun ajattelin nuoria jotka eivät osaa kirjoittaa, tulivat päällimmäisinä mieleeni galtsuteinit jotka eivät ihan oikeasti tiedä kirjoitetaanko etuovi yhteen. En tarkoittanut tällä koko IRC-Galleriaa käyttävää väestöä. Siihen kuulun itsekin.No taisin lukea sitten vaan väärin rivien välistä, mutta nuo puheet galleriateineistä vähän viittasi siihen suuntaan.
Minun nuoruudessa kultaisessa Tuhat YhdexänSataaYhdexänkymmentä luvulla HIIHDETTIIN 250 kilometriä JA HAETTIIN METALLITANKOJA ja hiihdettiin takaisin. Sitten tehtiin koe ja pilkottiin puita ja tehtiin vallankumousminun nuoruudessa Äidin kielen opettajatar vei pimeään huoneeseen ja piiskas jos sattu niinq puhumaan muuten ku kirja kieltä tunnil oi niitä aikoja
Onks sulla sigussa virhe? Eiks se pitäis olla, että keski kastissa? :thumbup:Jooh, itse tein eilen juuri kyseisen teksti taidon yo kokeen. En ole pitänyt tästä uudesta systeemistä, kun pitäisi kuudessa tunnissa saada aikaiseksi 3 tekstiä. Suht raskasta tehdä kolme kirjoitus prosessia suunnitteluineen kaikkineen putkeen. Kohtuullisesti tuo koe kuitenkin meni mielestäni. Ettei vaan Vice olisi vastannut minun tapaan tehtäviin 1, 3 ja 5?![]()
Siinä on Formulastaran 'muotoiluvaraus'.:frank:Onks sulla sigussa virhe? Eiks se pitäis olla, että keski kastissa? :thumbup:
1, 2, ja 5. Vitonen oli naurettavan helppo, ykkönenkin meni, mutta kakkoseen ei saanut mitään järjellistä vastausta.Jooh, itse tein eilen juuri kyseisen teksti taidon yo kokeen. En ole pitänyt tästä uudesta systeemistä, kun pitäisi kuudessa tunnissa saada aikaiseksi 3 tekstiä. Suht raskasta tehdä kolme kirjoitus prosessia suunnitteluineen kaikkineen putkeen. Kohtuullisesti tuo koe kuitenkin meni mielestäni. Ettei vaan Vice olisi vastannut minun tapaan tehtäviin 1, 3 ja 5?![]()
Mä tein muistaakseni juurikin nuo samat tehtävät.1, 2, ja 5. Vitonen oli naurettavan helppo, ykkönenkin meni, mutta kakkoseen ei saanut mitään järjellistä vastausta.
Yleensä noista tekstitaidon tehtävistä tullut pisteitä tyyliin 1-2, hyvin se menee![]()