Ylistys Jumalten Juomalle(K!8 varoitus)

Sijainti
Oslo
Rupesin tuossa ruoanlaittoon ja valitsin viiniksi Bodegas Muga Riojan vuodelta 2002. Fantastinen espanjalainen punaviini, yksi parhaista mitä pitkään aikaan olen maistanut. Sopii mainiosti sekä ruoan kanssa tai vain nautiskeltavaksi.

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
312T4 sanoi:
Osta poika viinikaappi :wink:
kellari on parempi :wink::wink:

kavin juuri ostamassa 42 pulloa paikallista punaviinia, eri sortteja tosin:thumbup:

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
312T4 sanoi:
Kahvien maailma se vasta haasteellinen onkin:ahem:

Punaviineistä saa aluksi kammottavia kohmeloita, mutta pikkuhiljaa kun elimistö tottuu niihin, niin eipä pullosta punaviiniä tule juuri mitään muuta aamuksi, kuin lisää energiaa, eli pakko päästä lenkille yleensä äkkiä?

Se on muuten kummallista:confused:
juuri nain, harjoitus tekee kohmellottomaksi :D

aamun uimalenkki sujuu paremmin jos illalla on ruuan kanssa nauttinut hyvan pullon punaviinia!

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Reef sanoi:
kellari on parempi :wink::wink:

kavin juuri ostamassa 42 pulloa paikallista punaviinia, eri sortteja tosin:thumbup:
Mistä vuokrasit kellarin? Oikeassa olet ! Kellari on parempi kuin kaappi - lämpötila on tasaisempi ja kosteus luonnollisempi ja tilaakin on paremmin:D
PHP:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
ettelbruck sanoi:
Undurraga Gewürztraminer, Viña Undurraga (Beverage Partners Finland Oy) 8,49 €

Beringer Sparkling Zinfandel Blush, Beringer (Norex Spirits Oy Ab) 11,30€

Nuo tuli ostettua Jumbon Alkosta, ovat normaalisti vain tilausvalikoimassa mutta nyt löytyivät hyllystä. Testaamaan pääsee tosin vasta ens lauantaina.
Chileläistä Gewurztramineria? mielenkiintoista! Anna makukuvaus...:ahem:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Ostin penturahoilla Chateau La Mission Haut Brion 2001 yhden pullon kaappiin! Pitäisi olla "Grand Vin":wink:

Château Semeillan Mazeau 2001 maistelussa nyt! Tuoksu on vanilijaisen seetrinen, eli klassinen Bordeaux! Maku on jo hieman kuivunut, mutta vielä ihan juotava! Parasta viinissä on klassinen ja kypsä bouquet! Suosittelen:ahem:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Kyllä se ruoka vaan vaikuttaa niin paljon viiniin. Tänään tuli taas todettua. Tuo chianti (Fanello... tai jotain, mainitsin sen tuolla Juon parhaillaan -toikissa) ei paljaaltaan ole kummoistakaan. Tuoksu on hyvä, mutta muuten :dunno: Mutta kun join sitä lasillisen lasagnen kanssa, niin VAU! Aivan täydellinen makuyhdistelmä <3

No mutta chiantit ei muutenkaan ole mun lemppareita. Viime aikoina olen muuten hiukkasen kiinnostunut kuohuviineistä. Kuiva, raikas kuohari on mitä mainiointa nautiskeltavaa :)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Juskanen sanoi:
Kyllä se ruoka vaan vaikuttaa niin paljon viiniin. Tänään tuli taas todettua. Tuo chianti (Fanello... tai jotain, mainitsin sen tuolla Juon parhaillaan -toikissa) ei paljaaltaan ole kummoistakaan. Tuoksu on hyvä, mutta muuten :dunno: Mutta kun join sitä lasillisen lasagnen kanssa, niin VAU! Aivan täydellinen makuyhdistelmä <3

No mutta chiantit ei muutenkaan ole mun lemppareita. Viime aikoina olen muuten hiukkasen kiinnostunut kuohuviineistä. Kuiva, raikas kuohari on mitä mainiointa nautiskeltavaa :)
Kuohuviini/samppanja on loistavaa juomaa, jos ei van juo sitä liikaa - kaamea kohmelo aamulla, jos juot sitä liikaa eli pari pulloa:(

Tuosta ruoka ja viini jutusta sen verran, että ruoka ja viini tai pelkkä viini on ihan eri asia! Jotkut viinit paranevat ruuan kanssa, mutta itse juon aina suuret viinit yksin ilman ruokaa, koska silloin saa niiden luonteen pahaiten esille! Tämmöinen sääntökin on viinimaailmassa, ettei superviinejä kannata juoda ruuan kanssa, korkeintaan hyvien juustojen:thumbup:

Perusviinit tosin usein maistuvat miellyttävimmiltä ruuan kanssa, huonot viinitkin paranevat kummasti jopa tuikean pizzan seurana:thumbup:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
312T4 sanoi:
Kuohuviini/samppanja on loistavaa juomaa, jos ei van juo sitä liikaa - kaamea kohmelo aamulla, jos juot sitä liikaa eli pari pulloa:(
No ihan varmaan on, ylläri. :thumbfh:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Ei voi puhua vain ruoasta ja viinistä, vaan kyllä ne erilaiset viinit sopii erilaisten ruokien kanssa. Pizzan kanssa rosé on muuten vallan loistavaa :thumbup: Kyllä joku kunnon cabernet sauvignon vaatii voimakkaan ruoankin, yrttejä ja pippuria, mutta vaikkapa uunissa paistetun porsaanlihan kanssa menee parhaiten pinot noir/pinotage tai oikein tamminen chardonnaykin. Lisukkeista riippuen ja viinistä! Yhdistelmien lukumäärä on valtava, ja aina tuottaa yhtä suurta tyydytystä löytää täydellisesti toisiaan tukevat ruoka+viini :thumbup:

Mulla sellaisinaan juotavat viinit ovat yleensä tylsiä chardonnayja ja cabernet savignoneja ja shirazeja. Mutta ruoan kanssa joutuu jo vähän miettimään tarkemmin :thumbup: