Ylistys Jumalten Juomalle(K!8 varoitus)

Vesku

Maatalousneuvos
Quote:
Originally Posted by Vesku
Huikopalan kyytipojaksi

http://www.altia.fi/altia/altianet.n...ElemFormat=jpg

Lehtori 312T

Aussi viiniä kait

No niinhän tuo kait on...:p
Joku arvostelu:
Luonnehdinta: Sinertavän tummanpunainen, tuoksussa mausteita, makeutta ja hedelmällisyyttä. Keskitäyteläinen, rikas ja ryhdikäs viini.Sopii hyvin grillatun lihan, juustojen ja voimakkaasti maustettujen ruokien kanssa.

No, illan huikopala oli- pitkästä aikaa- sonnin pihviä, fetasalaattia
Jälkiruokana jotain "väimeren goudaa" (juustossa valkosipulia + yrtejä), polaria + viinirypäleitä. Tuntuvaivat sopivan yhteen!:ahem:

Makkonen

Guest
Cape Gold punkkua, about €8.
Etelä-Afriksta jotain cabarneta.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Vesku sanoi:
Quote:
Originally Posted by Vesku
Huikopalan kyytipojaksi

http://www.altia.fi/altia/altianet.n...ElemFormat=jpg

Lehtori 312T

Aussi viiniä kait

No niinhän tuo kait on...:p
Joku arvostelu:
Luonnehdinta: Sinertavän tummanpunainen, tuoksussa mausteita, makeutta ja hedelmällisyyttä. Keskitäyteläinen, rikas ja ryhdikäs viini.Sopii hyvin grillatun lihan, juustojen ja voimakkaasti maustettujen ruokien kanssa.

No, illan huikopala oli- pitkästä aikaa- sonnin pihviä, fetasalaattia
Jälkiruokana jotain "väimeren goudaa" (juustossa valkosipulia + yrtejä), polaria + viinirypäleitä. Tuntuvaivat sopivan yhteen!:ahem:

Hyvä arviointi muuten viinistä:thumbup:

Niitä on muuten aina kiva kirjoitella viinejä maistellessä! Ajattele, kun juot:ahem:

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Vodkasta voisi kyllä varoittaa. Joskus nuorempana en uskonut kun asiantuntijat kertoi Vodkan ja Koskenkorvan viinan eroista, mutta kyllä kai se on faktaa. Kossusta ei tule sitä krapulaa mitä Vodkasta :dunno: Suuri yllätys oli kun venäläiset henkilöt pääsi juomaan kossua ja kehuivat makua :eek: Itse en noiden lasinpesunesteiden maussa huomaa mitään eroa.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Tänään sain maistella yhtä Suomessa myytävistä viineitä parhainta, Leyhtori voi arvailla, mitä se oli, ja muutkin.

Maku o0li täyteläinen, lievästi hapokas ja aavistuksen tanniininen, ikäänkuin olisis seissyt tynnyreissä ainakin ? vuotta. Eri8ttäin hyvä fileen kanssa nautittuna (poronfileen ja päälle lampaanfileellä höystettyjen grahampaahtoöeipien kera) tai ne leivät tais olla ennen itse pääateriaa.

Joka tapauksessa yksi parhaista viineistä, mitä olen koskaan Suomessa saanut maistaa ja ateria oli ehkäpä paras, mitä ole pikkujouluissa kosikaan saanut. Se poronfilee kruunasi kaiken.:thumbup:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Micael sanoi:
Tänään sain maistella yhtä Suomessa myytävistä viineitä parhainta, Leyhtori voi arvailla, mitä se oli, ja muutkin.

Maku o0li täyteläinen, lievästi hapokas ja aavistuksen tanniininen, ikäänkuin olisis seissyt tynnyreissä ainakin ? vuotta. Eri8ttäin hyvä fileen kanssa nautittuna (poronfileen ja päälle lampaanfileellä höystettyjen grahampaahtoöeipien kera) tai ne leivät tais olla ennen itse pääateriaa.

Joka tapauksessa yksi parhaista viineistä, mitä olen koskaan Suomessa saanut maistaa ja ateria oli ehkäpä paras, mitä ole pikkujouluissa kosikaan saanut. Se poronfilee kruunasi kaiken.:thumbup:

Koska maku on tanniininen, niin kovin ikääntynyt laatuviini ei ole kyseessä. Tanniinihan pehmenee pois vanhoista viineistä. Tanniinihan on viinin "säilöntäaine" ja ainakin itselleni sen maku on viinissä epätoivottu ominaisuus, siksi myös vanhempia viinejä pidetään parempina kuin tuoreita; tanniinin kova ja pistävä maku on vähentynyt.
Veikkaan tolla perusteella jotain 2000-lukulaista australialaista.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Chateua Talbot lukee tuossa meidän illalliskortissa mutta vuosikertaa ei ole mainittu. Hyvää oli.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Onkohan Micael taas paskonut housuunsa ja yrjönnyt sänkyynsä?:(

Se on kun noi pienikokoiset alkaa pämppäämään, niin siinä äkkiä käy kyllä noutaja.:rolleyes:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Sam sanoi:
Katsopas vaan. Moe on pämpännyt itsensä Runarin ohi :eek:
Tämmöstä se on ollut todella pitkään jo, ollaan ihan tasoissa postausmäärissä ja välillä toinen on edellä, välillä toinen. :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tämmöstä se on ollut todella pitkään jo, ollaan ihan tasoissa postausmäärissä ja välillä toinen on edellä, välillä toinen. :thumbup:
Mä vähän himmasin kun rupes se 30k lähestymään.:eek:

En halunnut olla meistä se ensimmäinen ylittäjä.:ahem:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mä vähän himmasin kun rupes se 30k lähestymään.:eek:

En halunnut olla meistä se ensimmäinen ylittäjä.:ahem:
Huonoja ihmisiä ootte silti molemmat. Yli neljä kertaa huonompia kuin minä, mutta melkein puolet parempia kuin Oube. Se lohdutukseksi.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Minä menin Mylliksen kaa tasatahtiin 11 kiloon asti. Sitten mulla tuli töissä enemmän luppoaikaa :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Minä menin Mylliksen kaa tasatahtiin 11 kiloon asti. Sitten mulla tuli töissä enemmän luppoaikaa :eek:
Se myös näkyy siinä että toinen ajaa Audilla ja toinen rapeella ranskalaisella.:eek:

Toteaa skooda-kuljettaja.:D

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Micael sanoi:
Mouton Rotschild tai Chateau Latour. Varma tieto.