Ylistys Jumalten Juomalle(K!8 varoitus)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Viini on Suomalaisen Juha Berglundin omistamalta tilalta ja se on ihan hyvä viini, eli pikku bordeaux! Ehkä ensi vuona sen voisi jo juoda;silloin se on jo valmis!
Viinilehden perustaja taitaa olla hän. Tjsp.
Asetan putelin johonkin "ei ihan huoneenlämpöiseen" kohtaan kyljelleen odottelemaan aikoja otollisempia. Antaa makujen vähän pyöristyä. Niitä hetijuotavia saa kyllä alkosta kuudella eurolla jos punkkujano yllättää tässä välillä.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Viinilehden perustaja taitaa olla hän. Tjsp.
Asetan putelin johonkin "ei ihan huoneenlämpöiseen" kohtaan kyljelleen odottelemaan aikoja otollisempia. Antaa makujen vähän pyöristyä. Niitä hetijuotavia saa kyllä alkosta kuudella eurolla jos punkkujano yllättää tässä välillä.
Kyllä, sama hemmo! Ennen Chateau Carsinia ja Domaine D Escladea sai Alkostakin, mutta ei vissiin enää. Viini on hintansa väärt. Laita viini jonnekkin pimeään ja hiljaiseen paikkaan lattian pintaan paranemaan!

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jep, kaljaa koneeseen siihen asti ja vaihteluksi välillä viskiä :alppu:

Ei vaan ihan hyvä, että on vaihtoehtoja ja mahdollisuus nautiskeluun. Minä jätän nuo juomat suosiolla niitä arvostaville.
Aye!

Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Nautiskellaan myö uisge beathasta samalla kun nuo toiset nautiskelee viineistä. Ei se ole keltään pois kumminkaan päin :thumbup:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Aye!

Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Nautiskellaan myö uisge beathasta samalla kun nuo toiset nautiskelee viineistä. Ei se ole keltään pois kumminkaan päin :thumbup:
Irlantilainen natiivi voisi jopa sanoa, notta Uisge Baugh, mutta täällä meillä ei liene syytä tehdä eroa noiden termien välillä. Varsinkaan, kun ei sillä ole meikäläisittäin mitään merkitystä.

Whisky tai Whiskey, no joo? Ehkä on, ehkä ei?

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Irlantilainen natiivi voisi jopa sanoa, notta Uisge Baugh, mutta täällä meillä ei liene syytä tehdä eroa noiden termien välillä. Varsinkaan, kun ei sillä ole meikäläisittäin mitään merkitystä.

Whisky tai Whiskey, no joo? Ehkä on, ehkä ei?

Uisge beatha
on skotlannin gaelia, uisge baugh taas iiriä.
Whisky on skotlantilaista tai walesilaista viskiä, whiskey taas muualla tuotettua (esim amerikkalaista tai irlantilaista)..

Nämä erot on syytä tiedostaa ;)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Aye!

Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Viittaat tuolla ilmeisesti siihen, että toiset diggaa oluesta tai whiskystä ja toiset viineistä.
Mä ainakin kurlaan siinä tapauksessa sekä äitiä että äidin tyttäriä. Mielelläni kiitos.

Eivät ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Punkkuja tulee vain lipastua harvemmin kuin pantuja tuotteita.

Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tribute 2008 grenache Mclaren vale juonnissa. On hyvä. Veikkaisin notta helmeilevän tamminen ja avautuu myöhässä. Kuulemma myös maistuu syksyltä.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Hemmetin hyvä ja yllättävän valmis jo tämä Chateau Bergat 2005. Saint Emilionin laatua ja tyyliä ja naisellisuutta sekä pehmeyttä:ahem:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Jouluaterian kanssa nautittua lahjaksi saatua chileläistä Santa Digna Caberner Sauvignon (2007). Varsin kelpo viini kinkunkin kanssa nautittavaksi ja hieman mustaherukkainen vivahde sopii hyvin yhteen.

Huomenna sitten vuorossa israelilaista Yarden Ortal Merlot (2004) joulupäivän juhla-aterialle.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Jouluaterian kanssa nautittua lahjaksi saatua chileläistä Santa Digna Caberner Sauvignon (2007). Varsin kelpo viini kinkunkin kanssa nautittavaksi ja hieman mustaherukkainen vivahde sopii hyvin yhteen.

Huomenna sitten vuorossa israelilaista Yarden Ortal Merlot (2004) joulupäivän juhla-aterialle.
Tuo Torresin chileläinen cabernet on aina takuuvarman hyvä; chileläisten huono puoli vaan on se korkea alkoholiprosentti, jopa 14,5%, jolloin se maistuu läpi viinistä:nope:

Mistä olet tuon israelilaisen Merlotin saanut? Itse olen kerran juonut israelilaista syrahia joskus 1994 ja sae oli ihan hyvää! Mielenkiintoinen viinimaa tuo raamatun kotimaa:ahem:

Rauhallista joulua sinne vaan!

Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Tuo Torresin chileläinen cabernet on aina takuuvarman hyvä; chileläisten huono puoli vaan on se korkea alkoholiprosentti, jopa 14,5%, jolloin se maistuu läpi viinistä:nope:

Mistä olet tuon israelilaisen Merlotin saanut? Itse olen karran juonuy israelilaista syrahia joskus 1994 ja sae oli ihan hyvää! Mielenkiintoinen viinimaa t5uo raamatun kotimaa:ahem:

Rauhallista joulua sinne vaan!
Kiitos, samoin sinne!

Tuon israelilaisen tilasin paikallisesta Alkosta kun se ei kuulu tavalliseen valikoimaan, tais tulla Helsingin erikoismyymälästä. Tilasin siksi, kun muutamat tutut ovat tuota kehuneet. Israelilla on hyviä kosher -viinejä ja suurin osa tulee Golanilta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Puhkaistaas tämä vuosi. Lähdekritiikkiä pitäisi opetella, mutta viiniweb ylisti Hardys BIN 343 Cabernet Shirazia. Vaikka oli halpa ja jo täten epäilyttävä, niin kyllä. Todella hyvää minusta (tai sitten minulla vain halpa maku). Sopii niin seurusteluviiniksi, kuin jonkun kevyen liha-/pastaruoan kanssa.. Pidän kyllä, hintalaatusuhde kohdillaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Puhkaistaas tämä vuosi. Lähdekritiikkiä pitäisi opetella, mutta viiniweb ylisti Hardys BIN 343 Cabernet Shirazia. Vaikka oli halpa ja jo täten epäilyttävä, niin kyllä. Todella hyvää minusta (tai sitten minulla vain halpa maku). Sopii niin seurusteluviiniksi, kuin jonkun kevyen liha-/pastaruoan kanssa.. Pidän kyllä, hintalaatusuhde kohdillaan.
Ihan hyvää toi on.:ahem:

Itsellä meni 25 egee kahteen pulloon Argentinalaista Cabernet Savignoota. Toinen oli Norton Barrel Select ja toinen Santa Julia Magna.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ihan hyvää toi on.:ahem:

Itsellä meni 25 egee kahteen pulloon Argentinalaista Cabernet Savignoota. Toinen oli Norton Barrel Select ja toinen Santa Julia Magna.
Eli forumilla ainakin yksi, joka pitää tuon hintalaatusuhdetta kohdallaan olevana:thumbup: Turhan paljon aikaa edellisistä punaviineistä, ettei kyllä mitään havaintoa, että onko noita kahta tullut edes maistettua:thumbfh:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Norton on ainakin hyvää :ahem:

Mulla on lasissa Pata Negraa vuodelta 2001. Ihana espanjalainen kyllä, manchegon kanssa loistava yhdistelmä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä olen vähän hurahtanut tällä hetkellä argentinalaisiin punkkuihin. Täyteläisiä, rotevia, mmmm....:ahem:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Punkut on kieltämättä ihan hyviä.
Kunhan ei maistu sellaselle... sellaselle... no kyä te tiedätte. Sellaselle huonolle! Niinqu pistävälle ja/tai karkealle ja/tai rikille ja/tai muulle epämiellyttävälle.
Pitää olla pyöreää ja pehmeää. Just ni! ... pyöreää ja pehmeää olla pitää. Tismalleen!.

Viimeksi muokattu:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Menee hieman kausittain noi mieltymykset mulla. Viime kesä meni pitkälti sauvignon blancien kanssa, nyt talven tullen on alkanu ranskalaiset punaviinit kiinnostaa. Niissä on kyllä enemmän hinta-laatuhaasteita kuin uuden maailman viineissä, mutta minusta suunta on ollut viime vuosina parempaan päin.

Sijainti
Oslo
Lentokentältä tarttuivat mukaan nämä:
-Torres Gran Corona Mas la Plana 1989
-Torres Mas la Plana 1996

Vielä en tiedä voiko niitä ylistää.