Juu, samaa mieltä ollaan. Totta kai riippuu sillä tavalla paikasta. Tuo oma huomioni oli Belgiasta, kun paljon peltoa. Liian lyhyesti viittasi, mutta esimerkkinä kun Laukaan peltoalue, jota arvosteltu. Tuossa just kauempana oleva yleisö antaa useammalle näkymän pitkälle matkalle, ja mutkiin. Ja edellisen kerran, kun siellä olin, oli Toyotalla oma buffet-alue ja ketä tehtaan vippejä lie ollut. Varmaan oli hyvä järjestää heille näkymä, saattoi olla pitempiaikainen hyöty.Tottakai. Ja ihanteellisella avoimella alueellahan Paalin teoria on muutenkin oikea. Se mitä tarkoitin, on se että jos esim. Jyskälässä vietäisiin suoraan noin kauas niin osassa paikkaa tulisi niin tiheää metsää vastaan.
Tämän täytyy olla vitsi tai provo. Koko kisan ajan yksi hitaimmista r1 kuskeista. Kaikki pätkät sijoilla ynnämuut. Nyky mm-sarja on niin heikkotasoinen, että köröttelemällä pääsen viiden joukkoon helposti. Vaivoin pystyi lyömään pätkäajoissa Katsutan, Fx:n ja Gussin silloin kun ajoivat samaan aikaan pätkällä. Eikö hänen olis järkevämpää vuokrata alemman luokan auto kun ajaminen on pelkkää harjoittelua.Hyvä suoritus Oliverilta. Surkea kausi pohjilla, huimat paineet ja varma ajo neloseksi.
Pisteet lasketaan maalissa.Nyky mm-sarja on niin heikkotasoinen, että köröttelemällä pääsen viiden joukkoon helposti.
Se on ihan totta, esim kultaisina vuosina 85-86 on useampi kisa jossa aikaerot on minuutteja ja mukana oli vain muutama hassu osanottaja huippukalustolla esim irvikuva 86 Olympus vain Juha ja Markku. Ei näitä ko. kisoja monikaan kaipaa. Ja Vuodet 87-88 haluaa kaikki unohtaaRallin kulta-aikoina on päästy aika paljon kevyemmilläkin suorituksilla hyville sijoituksille.
Solbergilla oli varmasti tavoitteena saada varmoja pisteitä ja tuoda auto maaliin. Mielestäni siinä onnistuttiin nyt hyvin - etenki
No joo mut uran paras tulos ja ajamalla eteenpäin ois pitänyt lyödä Lappi joka melkein 2min edellä. Tää maaliin selviäminen on varmaan juuri se mitä tiimi on pyytänyt ja nyt se palkittiin sijalla 4.Jos Oliver haluaa rallista ammatin, niin ei tollanen varmat pisteet ja maaliinköröttely vie häntä eteenpäin yhtään. Eikö tuota köröttelyä voisi harrastaa vaikka isänsä BDA lla hisseluokissa tai R5 -lite autoilla...
Vastahan tuo Jyskälässä näytti mihin ranteet riittää kun lähdetään vetämään täysillä. Mites paljon se vei Oliverin uraa eteenpäin?Jos Oliver haluaa rallista ammatin, niin ei tollanen varmat pisteet ja maaliinköröttely vie häntä eteenpäin yhtään. Eikö tuota köröttelyä voisi harrastaa vaikka isänsä BDA lla hisseluokissa tai R5 -lite autoilla...
Ypresissä 10 metriä tien reunasta pellolle on jokseenkin yhtä iskostunut turvallisuusohje kuin meillä on tunti ennen ekaa autoa metsään. Kyse on siis turvallisuudesta, koska tasaisilla pelloilla ei ole kuin maissia ja maailmansodan aikaisia kranaatin sirpaleita ja ne eivät 180 km/h irtoavaa autoa juuri hidasta. 10 metriä antaa yleisölle kriittiset pari sekuntia reagoida. Oman kokemukseni mukaan belgialaiset katsojat haluaisivat päästä pikemmin ihan tiehen kiinni, seuratkaa heidän sijoittumista vaikka omassa Spa-rallissaan tai jos sattuu kohdalle muissa MM-ralleissa.Terve vaihteeksi kaikille. Pääsin taas kirjautumaan, valitettavasti..? Juu, nyt alkuun, mietin viikonlopun aikana Belgian rallia katsoessani, että suurimmilta osin melko kaukana olivat pellolla katsojat - eivät isovarpaat pientareella ja leuka tien reunassa. Tuossa just peltoalueilla on sekin etu, mikä myös meidän MM-rallissa huomioitu paikoitellen, että useampi ihminen näkee pitemmän matkan. Monesti kun täälläpäin on tien vieressä, niin toinen rivi voi laskea edessäolijan hiukset takaraivosta ja auton äänen kuulee. Kivet tosin se etummainen ottaa suurimmilta osin omaan poskeensa.. Että sikäli nuo kauempana olevat katselualueet tuovat enemmän pääsylipulle vastinetta. Liekö tuollapäin valitettu asiasta vai onko perinne, johon totuttu?
Oho, viesti jäänyt kesken. Piti lukea, että etenkin, kun alkukausi oli mennyt odotusten alle.Solbergilla oli varmasti tavoitteena saada varmoja pisteitä ja tuoda auto maaliin. Mielestäni siinä onnistuttiin nyt hyvin - etenki
Kyllä vain. Sinänsä jännä yksityiskohta, että voittajan eli Tänakin keskinopeus oli 116,0 km/h, kun taas kakkosen eli Evansin pätkien keskinopeus oli vielä kovempi 116,1 km/h. Mutta Evansia rasitti 10 sekunnin aikasakko.Voittajan keskinopeus oli 116 km/h eli käsittääkseni nopein MM-sarjassa ajettu asfalttiralli. Edellinen ennätys oli Alsacesta 2014 lukemalla 115.07 km/h ja viime vuoden Ypres 114.22 km/h.
Tässä muuten loistava knoppitieto kymmenen vuoden päästä.Kyllä vain. Sinänsä jännä yksityiskohta, että voittajan eli Tänakin keskinopeus oli 116,0 km/h, kun taas kakkosen eli Evansin pätkien keskinopeus oli vielä kovempi 116,1 km/h. Mutta Evansia rasitti 10 sekunnin aikasakko.
Joo tottakai ainut realistinen vaihtoehto hänelle oli ajaa ehjä kisa ja lähteä rakentamaan itseluottamusta pala palalta. Olis ollut täysin ääliömäistä alkaa yrittämään vetää pohja aikoja, ehkä hän on sen nyt jopa itse ymmärtänyt ja myös isänsä on sen ehkä ymmärtänyt. Ainut vasn että hän on väärässä paikassa, tuo itseluottamukaen rakentaminen täytyisi tehdä r5n kautta.Oliverilta tavallaan paras mahdollinen tulos mitä olisi tähän tilanteeseen voinut tehdä, katsutamainen suoritus maaliin, usein hitaimpana pääluokan autona mutta virheitä vältellen. Ja oli seassa pari ihan hyvää aikaakin. Tärkeintä oli varmasti, että pää kesti sunnuntainakin vielä ajaa hyvällä sijoituksella ehjästi maaliin. Voittamistahan tämä kaveri ei ole päässyt hirveästi harjoittelemaan alemmissa luokissa.
Sijoitushan maalissa oli kertakaikkiaan loistava, mutta suoritus jopa välttävä. ainut oikea paikka Kasvamaan R5 luokkaanTämä kertoo Oliverin suoritustason pätkillä. Yleiskilpailun loppusijoitus on korkeampi kuin yksikään pätkäaika. Maalissa 0,74s/km voittajaa perässä ja mitään varsinaista ongelmaa ei ollut, jollei Langemarkin sadetta sellaiseksi lasketa.
Näytä liitetiedosto 2666
Olen tästä samaa mieltä.Joo tottakai ainut realistinen vaihtoehto hänelle oli ajaa ehjä kisa ja lähteä rakentamaan itseluottamusta pala palalta. Olis ollut täysin ääliömäistä alkaa yrittämään vetää pohja aikoja, ehkä hän on sen nyt jopa itse ymmärtänyt ja myös isänsä on sen ehkä ymmärtänyt. Ainut vasn että hän on väärässä paikassa, tuo itseluottamukaen rakentaminen täytyisi tehdä r5n kautta.
Varmanpäälle köröttelemällä isän rahat loppuu jokatapauksessa ennenpitkään.Vastahan tuo Jyskälässä näytti mihin ranteet riittää kun lähdetään vetämään täysillä. Mites paljon se vei Oliverin uraa eteenpäin?
Jaa isän rahat? Melkosessa harhaluulossa sä elät. mä taas kuulin ihan luotettavasta lähteestä että Oliver saa ihan palkkaa ajamisesta eikä ole vienyt tänä vuonna sinne rahaa ollenkaan.Varmanpäälle köröttelemällä isän rahat loppuu jokatapauksessa ennenpitkään.
väitän etätä 110% varmuudella valetta. 110% varmuudella Oliver on maksukuski. Palaan asiaan myöhemmin faktojen kanssa. Vaadin muitakin palstan aktiiveja ottamaan osaa tähän väittämään. Minulla ei ole varmaa tietoa asiasta, kaikki vain omia mielipiteitä.Jaa isän rahat? Melkosessa harhaluulossa sä elät. mä taas kuulin ihan luotettavasta lähteestä että Oliver saa ihan palkkaa ajamisesta eikä ole vienyt tänä vuonna sinne rahaa ollenkaan.