KKWCS season 2009, round 3 / Myllypuro GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
**************************************************
Ilmoittautuneet, 21/24, A/B/C-finaalit

Ajoryhmiin valinnat tehty seuraavasti:

C-ajoryhmä
Wilzku (maksu ok)
kouvotsvoni (maksu ok)
Otto Hokkanen (maksu ok)
Bleu (maksu ok)
Kaktus
TheStig (maksu ok)
Totke (maksu ok)

B-ajoryhmä
Jacques (maksu ok)
FO110K (maksu ok)
Albert Oil (maksu ok)
Nipsuhuuli (maksu ok)
Asko S (maksu ok)
Frank (maksu ok)
jaska (maksu ok)

A-ajoryhmä
Racer X (maksu ok)
Andy (maksu ok)
NiPzyyZ (maksu ok)
PeePee (maksu ok)
Powered by BMW (maksu ok)
Nasty Boy (maksu ok)
Cmoney (maksu ok)

**************************************************

Kisa numero 3 kaudella 2009 olisi tässä:

Paikka ja kalusto:
Formula Center Myllypuro, sisärata http://www.formulacenter.com/

Tietoja autosta:
http://www.formulacenter.com/rataesittely.html sanoi:
AUTOT

Automme ovat Ranskalaisen SODI KART :in uusia RX7 malleja. Näihin luottaa mm. moninkertainen F1 maailmanmestari Michael Schumacher omalla karting radallaan Saksassa. Ajaminen on helppoa, sillä autoissa on vain kaksi poljinta, kaasu ja jarru. Lopusta pitää huolen alennusvaihteella varustettu automaattikytkin. Tiukka huolto-ohjelma takaa autojen hyvän kunnon ja tasaväkiset kisat.

Autoissa on kiinnitetty erityistä huomiota ajettavuuteen ja turvallisuuteen. Autoista on riisuttu pois mm. sähköstartit ja akut yms. ylimääräinen paino. Autoissamme ei ole myöskään lisäpainojärjestelmää huonontamassa ajo-ominaisuuksia.

Autoa ympäröi iskuja absorboiva puskurirakenne jonka etuosa kestää jopa 3 tonnin iskun päästämättä sitä runkoon asti. Kun joissain autoissa kuljettajan ajoasentoa säädetään penkin asennolla, RX7 autossa säädetään polkimien etäisyyttä. Tämän ansiosta kuljettaja istuu autossa huomattavasti tukevammin ja matalammalla ja ajomukavuus sekä ajo-ominaisuudet ovat paremmat.

AUTON TEKNISET TIEDOT

Merkki SODI KART
• Moottori HONDA 270cc
• Alennusvaihde, automaattikytkin
• Jarruvalo
• Säädettävät polkimet
• Katalysaattorit
• Huippunopeus rajoitettu 60 km/h
Ajankohta:
23.5 klo 11-13, kuskien saavuttava paikalle viim. klo 10:45 mennessä

HUOM! Kilpailun jälkeen F1-Forumin virallinen kevätmöötte keskustan sportissa, jossa voidaan myös harrastaa jälkipelejä.

Kuskipaikat:
Ajetaan A-, B- ja C-finaalit. B- ja C-finaalien voittaja nousee seuraavaan finaaliin (mikäli siihen on tilaa, eli maksimiosallistujamäärä ei täyty).
Kuskipaikkoja on 24kpl kaiken kaikkiaan.
Jos kuskeja ilmoittautuu alle 20, joudutaan perumaan C-finaali, jolloin maksimiosallistujamäärä on 16.

Grand Prix- kisapaketti sisältää lämmittely- ja aika-ajot sekä
finaalit. Kolmelle parhaalle mitalit, voittajalle kuohari, kaikille
kuskeille kahvit ja tulokset. Grand Prix-kisapaketit järjestetään yksityistilaisuutena.

Kilpailun kulku:
Paikalla pitää siis olla 23.5. viimeistään klo 10:45, mutta mielellään jo 10:30.
Ihan aluksi arvomme autojen numerot KKWCS:n säännöissä mainitulla menetelmällä kuhunkin sessioon erikseen ja toimitamme arvotut numerot ratahenkilökunnalle.

Kuljettajat jaetaan kolmeen ajoryhmään tämänhetkisen sarjataulukon sekä kokemuksen perusteella siten, että kokemattomimmat ajavat ensin ja kokeneimmat viimeisenä.

Tapahtuma etenee seuraavassa järjestyksessä:
1. C-ryhmän harjoitukset (10min)
2. B-ryhmän harjoitukset (10min)
3. A-ryhmän harjoitukset (10min)
4. C-ryhmän aika-ajo (10min)
5. B-ryhmän aika-ajo (10min)
6. A-ryhmän aika-ajo (10min)
7. C-finaali (10min)
8. B-finaali (10min)
9. A-finaali (10min)

6 parasta pääsee suoraan A-finaaliin ja 7 seuraavaa suoraan b-finaaliin ja loput 8 C-finaaliin.
C-finaalin voittaja pääsee B-finaaliin ja B-finaalin 2 parasta A-finaaliin.

HUOM! Rataprofiili on aika syheröinen (sopii siis Monacon f1-kisan kanssa hyvin samaan viikonloppuun ;)).
Toivoisimmekin siis varovaisuutta etenkin kilpailussa ensimmäiseen neulansilmämutkaan, jotta vältytään pahemmilta haavereilta. Vanha viisaus "kisaa ei voi voittaa ensimmäisessä mutkassa, mutta voi hävitä" pätee täälläkin. :)

Hinta: 47.6€ per osallistuja.

Ilmoittautuminen ja maksu:
sitova ilmoittautuminen 14.5.2009 klo 21:00 mennessä. Maksutiedot lähtevät 15.5.2009 klo 7:00
ja maksu on oltava perillä viimeistään (huomioi pankkipäivät OP:n tilille) 21.5.2009.
Käteismaksuja paikanpäällä ei ole mahdollista järjestää ja jos raha ei ole tilillä 21.5. mennessä, ajopaikka on mennyttä,
mutta raha tullaan perimään jälkikäteen/ei palauteta, jos peruutusta ei ole tehty 14.5. klo 21:00 mennessä.
Jokainen ilmoittautunut saa puhelinnumeroni, tilinumeron ja muut yhteystiedot 14.5.2009 lähtevän pm:n mukana.

Varakuskit: varakuskipaikkoja tähän kisaan ei ole tarjolla. Kisa on suljettu ja vain F1 forumistien kesken.

Peruutukset:
Jo maksettua kisamaksua ei palauteta, jos peruutusta ei ole tehty 14.5.2009 klo 21:00 mennessä.

Varusteet:
Kisapaikalta saat haalarin, kypärän ja auton. Muiden varusteiden ja yleensäkin suojavarusteiden käyttö on sinun itsesi vastuulla.

Loukkaantumiset:
Jos loukkaat itsesi kisassa, asia on sinun, radan omistajien ja vakuutusyhtiösi välinen asia eli hoida vakuutusturvasi kuntoon ennen kisaa.
KKWCS järjestäjät sanoutuvat irti kaikista kisan aikana sattuneista tapahtumista ja ne ovat vain sitovasti ilmoittautuneen kuskin,
vakuutusyhtiösi ja radan omistajan välisiä asioita.

Ilmoittautumalla kisaan, hyväksyt edellämainitut säännöt.

**********************************************************
Epäviralliset testit: (alustava aikataulu)
Seuraavina ajankohtina mennään porukalla testaamaan myllypuron radalle. Testin hinta on 10€ (10min), ja radalle mennään ilman varauksia.
Kellon ajat varmistuvat myöhemmin, mutta illalla (18-20) kuitenkin:
- ke: 6.5. klo 19:30 (Jacques, Andy, PeePee, Williams-, Nasty Boy)
- ti: 12.5.
(Huom! Mikäli jonain päivänä radalla on varauksia koko illaksi, niin testiä ei voida toteuttaa ko. päivänä vaan se siirretään joko seuraavaan päivään tai perutaan.)

Testit on hyvä tapa epäröiville tulla kokeilemaan ajamista, jonka jälkeen ehtii vielä tekemään ilmoittautumispäätöksen.
 
Viimeksi muokattu:

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Ilmoittaudun mukaan, kerta pk-seudulla ajellaan!
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Se ois jo mun kolmas peräkkäinen viikonloppu, kun vaikutan Heslingissä. Mutta niin hauskaa oli viimeksi Myllypurossa että pakko tulla smegeen.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tänään kävin vetämässä 10 minuutin setin ja paransin viime kerrasta jopa 0,7 sekuntia. Tuloksena siis 29,308. Tää Myllypuron rata tuntuu kyllä todella haastavalta, että on pakko käydä vielä heittämässä ainakin pari settiä ennen kisaa. Tänäänkin mulla ajat heittelehtivät valtavasti, että en ole vielä todellakaan sinut radan kanssa.

Erityisesti radan toinen neulansilmä (ennen kuin kaarretaan pari ysikymppistä ja 'yleisön' näkyville) tuntuu erityisen hankalalta. Mulla on ollut vaikeuksia saada auto kääntymään tarpeeksi hyvin tähän mutkaan. Jos ei käänny kunnolla niin en saa kovinkaan hyviä vauhteja mutkasta. Vähän harjoitusta vaan vielä niin kyllä se siitä :alppu:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tänään kävin vetämässä 10 minuutin setin ja paransin viime kerrasta jopa 0,7 sekuntia. Tuloksena siis 29,308. Tää Myllypuron rata tuntuu kyllä todella haastavalta, että on pakko käydä vielä heittämässä ainakin pari settiä ennen kisaa. Tänäänkin mulla ajat heittelehtivät valtavasti, että en ole vielä todellakaan sinut radan kanssa.

Erityisesti radan toinen neulansilmä (ennen kuin kaarretaan pari ysikymppistä ja 'yleisön' näkyville) tuntuu erityisen hankalalta. Mulla on ollut vaikeuksia saada auto kääntymään tarpeeksi hyvin tähän mutkaan. Jos ei käänny kunnolla niin en saa kovinkaan hyviä vauhteja mutkasta. Vähän harjoitusta vaan vielä niin kyllä se siitä :alppu:
hienoa! Kuulostaa aika hyvältä ajalta.. pääsetkö ens keskiviikkona ajamaan yhteistestiä?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nipsu tuo 29,3 tuntuu kovalta siihen nähden että meilläkin meni tuo aika puhki vasta A-finaalin
lopulla kun rataan oli jäänyt jo kunnon linja... Eli herää pari kysymystä:
- olitko radalla sellaiseen aikaan että siellä oli rata jo puhdas (illasta, ison porukan jälkeen tmv?)
- huomasitko eroa vetojen välillä, eli muuttuiko radan pito mihinkään?
- olisko sielläkin mahd. päivitetty talven mittaan autoja?
(kysykää jos kerta ens viikolla käytte siellä, ja kysykääs muuten rataenkka samalla :))

Jäähän toi WoPe:n ajasta vielä reilusti, mutta eikös se vanha rataenkka ollut jotain 29,3 tasoa silloin ennen meidän vetoa?
En siis nyt syytä mistään, tuli vain mieleen että voisko siellä olla tehty päivityksiä autoihin (esim bio-bensa kuten VM:ssä?) tmv :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Nipsu tuo 29,3 tuntuu kovalta siihen nähden että meilläkin meni tuo aika puhki vasta A-finaalin
lopulla kun rataan oli jäänyt jo kunnon linja... Eli herää pari kysymystä:
- olitko radalla sellaiseen aikaan että siellä oli rata jo puhdas (illasta, ison porukan jälkeen tmv?)
- huomasitko eroa vetojen välillä, eli muuttuiko radan pito mihinkään?
- olisko sielläkin mahd. päivitetty talven mittaan autoja?
(kysykää jos kerta ens viikolla käytte siellä, ja kysykääs muuten rataenkka samalla :))
Myllypurossa on eri profiili kuin mitä niiden sivulla on ilmoitettu, joten se saattaa toki vaikuttaa. Tosin mun mielestä tuo profiili tuntuu hitaammalta kuin miltä netissä ilmoitettu profiili näyttää :confused:. Rata tuntui aluksi taas tosi liukkaalta, mutta pito tuntui vähän parantuvan loppua kohti. Ajoin vaan 10 minuuttia. Olin ajamassa klo 17 jälkeen, 1,5 tuntia sitä ennen oli ollut jollain porukalla yksityistilaisuus. Autot tuntuivat edelleen samalta, joten en usko niissä olevan päivitystä.



Korjasin tähän punaisella nykyiset mutkat. Tuosta näkyy hyvin myös entinen profiili. Ajoitteko viimeksi kuvassa näkyvällä alkuperäisellä profiililla?
 

Örfil

Guest
Näyttäs tuo korjattu profiili olevan se sama, jolla mekin viimeksi kisa ajettiin.
Huomasin itse silloin saman että kuva ja itse rata eivät täsmänneet.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Nipsu tuo 29,3 tuntuu kovalta siihen nähden että meilläkin meni tuo aika puhki vasta A-finaalin
lopulla kun rataan oli jäänyt jo kunnon linja... Eli herää pari kysymystä:
- olitko radalla sellaiseen aikaan että siellä oli rata jo puhdas (illasta, ison porukan jälkeen tmv?)
- huomasitko eroa vetojen välillä, eli muuttuiko radan pito mihinkään?
- olisko sielläkin mahd. päivitetty talven mittaan autoja?
(kysykää jos kerta ens viikolla käytte siellä, ja kysykääs muuten rataenkka samalla :))

Jäähän toi WoPe:n ajasta vielä reilusti, mutta eikös se vanha rataenkka ollut jotain 29,3 tasoa silloin ennen meidän vetoa?
En siis nyt syytä mistään, tuli vain mieleen että voisko siellä olla tehty päivityksiä autoihin (esim bio-bensa kuten VM:ssä?) tmv :)
Ei noita epävirallisia testiaikoja kannata paljoa miettiä. Kisassa katsotaan sitten kuka on kuka
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei noita epävirallisia testiaikoja kannata paljoa miettiä. Kisassa katsotaan sitten kuka on kuka
No hyvähän sitä rapoa on kysellä josko radalle on tehty jotain muutoksia tmv ;)
(päiviteltiinhän mekin noita rengasmuutoksia yms. Suzukartin suhteen)

Ja juu, meillähän oli viime syksynä jo tuo muokattu rataprofiili myös, eli siitä tuskin johtui ajat...

Veikkaan että pääsyynä aikoihin on ollut se edeltävä 1,5h yksityistilaisuus, meillähän rata putsaantui joka vedolla ja samoin ajat putos jokaisella joka setillä kun rataan tuli kunnolla pitoa...
Edellinen rataenkka oli ollut jotain 29,3 tasoa, mutta lopultahan 3 vai 4 kaveria meistäkin ajoi sen alle A-finaalissa, WoPe jopa reilustikin...

Kiva spekuloida kuitenkin, itse tykkäsin Myllypuron radasta niin hieman jo innolla odottaa sitä kisaa kuitenkin :ahem:
(varsinkin nyt kun rahatilanne tuskin sallii "testimatkaa" Myllypuroon)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Joo rapoa tietenkin hyvä radasta laittaa. Tarkoitinkin lähinnä epävirallisia kierrosaikoja, joita rapoihin laitellaan. Niihin kannattanee suhtautua usein varauksella :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Joo rapoa tietenkin hyvä radasta laittaa. Tarkoitinkin lähinnä epävirallisia kierrosaikoja, joita rapoihin laitellaan. Niihin kannattanee suhtautua usein varauksella :rolleyes:
eli sä kävit ajamassa ajan 32.715? MYÖNNÄ POIS! ;)
 

Örfil

Guest
Jätkillä on helssingissä joku Scuderia Pyllymuron Salaharjoittelijat

;)
 
Ylös