äänestän tätä vaihtoehtoa.Nostetaan nopeusrajoitukset niin ylös, ettei kukaan pysty ajamaan ylinopeutta, vaikka kuinka yrittäis!
Kerro lisää, onko sinulla parempia ehdotuksia?Molemmat vaihtoehdot ovat suorastaan surkeita :nope:
Kysehän ei tässä pollissa ollut siitä, pitäisikö ajonopeuksia laskea vai ei. Kyse on siitä, että jos nopeuksia haluttaisiin laskea noin kymmenisen km/h, niin olisiko se mielestäsi parempi toteuttaa muuttamalla nykyinen +10% kirjoittamaton sääntö nollatoleranssiksi vai laskemalla virallista maksiminopeutta 10 km/h. Molemmissa tapauksissa sallitut ajonopeudet olisivat kutakuinkin samalla tasolla.Miksi niitä rajoituksia pitäisi vielä nykyisestä edes laskea?
Paras tapa silloin on pistää joku siru siihen autoon niin, ettei se yksinkertaisesti kulje nopeampaa kuin rajoitus sallii. Ruumiita tulee tosin silloinkin kun joku ajaa rajoittimen alapuolella, ja joku yrittää sitten väkisin ohi.Kysehän ei tässä pollissa ollut siitä, pitäisikö ajonopeuksia laskea vai ei. Kyse on siitä, että jos nopeuksia haluttaisiin laskea noin kymmenisen km/h, niin olisiko se mielestäsi parempi toteuttaa muuttamalla nykyinen +10% kirjoittamaton sääntö nollatoleranssiksi vai laskemalla virallista maksiminopeutta 10 km/h. Molemmissa tapauksissa sallitut ajonopeudet olisivat kutakuinkin samalla tasolla.
Kerro ensin se peruste miksi ajonopeuksia pitäisi laskea...Kerro lisää, onko sinulla parempia ehdotuksia?
ei helvata hävettää! Pakko olla samaa mieltä Mosdf lasjäkitowehriåtoyweg3Miksi niitä rajoituksia pitäisi vielä nykyisestä edes laskea?
Ne jotka ajaa kovaa, ajaa kovaa, oli rajoitukset mitkä vaan. Ja kännissä tai vaarallisesti ajavat ajaa edelleen niin, oli rajoitukset mitkä vaan.
Ei Suomesta liikennekuolemat lopu, vaikka rajoitus olisi kaikilla teillä se 50 km/h.
Moe Szyslak.ei helvata hävettää! Pakko olla samaa mieltä Mosdf lasjäkitowehriåtoyweg3
... eihän tota voi edes kirjoittaa :nope:
Osut siinä mielessä ihan oikeaan, koska järjettömät rajoitukset saavat ihmiset epäkunnioittamaan kaikkia rajoituksia. Jopa siellä, missä ne ovat perusteltuja.Kannatan nopeusrajoitusten järkeistämistä.. Jos on 150km suoraa leveää tietä, niin siellä ei välttämättä tarttis olla rajoituksia ollenkaan.
Sitten oikeasti pahoissa paikoissa olis tiukat (siis samaa tasoa kuin nyt) rajoitukset, niin ehkä ihmiset reagoisivatkin niihin vakavammin. Näin ajonopeuksia saataisiin laskettua niillä tieosuuksilla, joilla se on oikeasti tarpeellista.
Miten selvitetään ne järjellisen ja järjettömän rajoituksen 'rajat'. Tehdäänkö niistäkin joku hiton 'polli'. :mad_old:Osut siinä mielessä ihan oikeaan, koska järjettömät rajoitukset saavat ihmiset epäkunnioittamaan kaikkia rajoituksia. Jopa siellä, missä ne ovat perusteltuja.
Suomessa on lopulta aika vähän 150km pitkiä leveitä suoria. Ja kaikille mutkaosuuksille nopeuskylttien ripottelu tulisi yhteiskunnallisesti kalliiksi.Kannatan nopeusrajoitusten järkeistämistä.. Jos on 150km suoraa leveää tietä, niin siellä ei välttämättä tarttis olla rajoituksia ollenkaan.
Sitten oikeasti pahoissa paikoissa olis tiukat (siis samaa tasoa kuin nyt) rajoitukset, niin ehkä ihmiset reagoisivatkin niihin vakavammin. Näin ajonopeuksia saataisiin laskettua niillä tieosuuksilla, joilla se on oikeasti tarpeellista.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Mielestäni olisi kaikkein parasta, että se kyltissä näkyvä nopeus todella olisi se maksiminopeus, jolla tiellä passaa ajella. Ei niin, että kahdeksankympin alueella voisi huoletta losottaa menemään lähemmäs yhdeksääkymppiä.Nollatoleranssi on puhdasta vittuilua.