Nopeusrajoituspolli

Kumpi olisi mielestäsi parempi keino ajonopeuksien alentamiseen?


  • Äänestäjiä yhteensä
    14

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Kumpi olisi mielestäsi parempi keino ajonopeuksien alentamiseen?

A) Nopeusrajoitukset ennallaan ja käyttöön nollatoleranssi

B) Nopeusrajoitusten laskeminen 10 km/h ja ylinopeuden toleranssina vakiintunut n. 10%
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Nostetaan nopeusrajoitukset niin ylös, ettei kukaan pysty ajamaan ylinopeutta, vaikka kuinka yrittäis!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Miksi niitä rajoituksia pitäisi vielä nykyisestä edes laskea?

Ne jotka ajaa kovaa, ajaa kovaa, oli rajoitukset mitkä vaan. Ja kännissä tai vaarallisesti ajavat ajaa edelleen niin, oli rajoitukset mitkä vaan.

Ei Suomesta liikennekuolemat lopu, vaikka rajoitus olisi kaikilla teillä se 50 km/h.

Vähintään huvittavaa tästä vouhkaaminen mediassa siihen nähden, että Italiassa kuolee liikenteessä ekana lomapäivänä enemmän ihmisiä kuin meillä vuodessa.:eek:
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Miksi niitä rajoituksia pitäisi vielä nykyisestä edes laskea?
Kysehän ei tässä pollissa ollut siitä, pitäisikö ajonopeuksia laskea vai ei. Kyse on siitä, että jos nopeuksia haluttaisiin laskea noin kymmenisen km/h, niin olisiko se mielestäsi parempi toteuttaa muuttamalla nykyinen +10% kirjoittamaton sääntö nollatoleranssiksi vai laskemalla virallista maksiminopeutta 10 km/h. Molemmissa tapauksissa sallitut ajonopeudet olisivat kutakuinkin samalla tasolla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kysehän ei tässä pollissa ollut siitä, pitäisikö ajonopeuksia laskea vai ei. Kyse on siitä, että jos nopeuksia haluttaisiin laskea noin kymmenisen km/h, niin olisiko se mielestäsi parempi toteuttaa muuttamalla nykyinen +10% kirjoittamaton sääntö nollatoleranssiksi vai laskemalla virallista maksiminopeutta 10 km/h. Molemmissa tapauksissa sallitut ajonopeudet olisivat kutakuinkin samalla tasolla.
Paras tapa silloin on pistää joku siru siihen autoon niin, ettei se yksinkertaisesti kulje nopeampaa kuin rajoitus sallii. Ruumiita tulee tosin silloinkin kun joku ajaa rajoittimen alapuolella, ja joku yrittää sitten väkisin ohi.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Miksi niitä rajoituksia pitäisi vielä nykyisestä edes laskea?

Ne jotka ajaa kovaa, ajaa kovaa, oli rajoitukset mitkä vaan. Ja kännissä tai vaarallisesti ajavat ajaa edelleen niin, oli rajoitukset mitkä vaan.

Ei Suomesta liikennekuolemat lopu, vaikka rajoitus olisi kaikilla teillä se 50 km/h.
ei helvata hävettää! Pakko olla samaa mieltä Mosdf lasjäkitowehriåtoyweg3

... eihän tota voi edes kirjoittaa :nope:
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Täältä näköjään hahmoilta katoaa välittömästi sisälukutaito, kun siirrytään puhumaan ajonopeuksista. Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee liikenteessä ja silleen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kannatan nopeusrajoitusten järkeistämistä.. Jos on 150km suoraa leveää tietä, niin siellä ei välttämättä tarttis olla rajoituksia ollenkaan.
Sitten oikeasti pahoissa paikoissa olis tiukat (siis samaa tasoa kuin nyt) rajoitukset, niin ehkä ihmiset reagoisivatkin niihin vakavammin. Näin ajonopeuksia saataisiin laskettua niillä tieosuuksilla, joilla se on oikeasti tarpeellista.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kannatan nopeusrajoitusten järkeistämistä.. Jos on 150km suoraa leveää tietä, niin siellä ei välttämättä tarttis olla rajoituksia ollenkaan.
Sitten oikeasti pahoissa paikoissa olis tiukat (siis samaa tasoa kuin nyt) rajoitukset, niin ehkä ihmiset reagoisivatkin niihin vakavammin. Näin ajonopeuksia saataisiin laskettua niillä tieosuuksilla, joilla se on oikeasti tarpeellista.
Osut siinä mielessä ihan oikeaan, koska järjettömät rajoitukset saavat ihmiset epäkunnioittamaan kaikkia rajoituksia. Jopa siellä, missä ne ovat perusteltuja.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Osut siinä mielessä ihan oikeaan, koska järjettömät rajoitukset saavat ihmiset epäkunnioittamaan kaikkia rajoituksia. Jopa siellä, missä ne ovat perusteltuja.
Miten selvitetään ne järjellisen ja järjettömän rajoituksen 'rajat'. Tehdäänkö niistäkin joku hiton 'polli'. :mad_old:
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Jos ajonopeuksia haluttaisiin laskea, olisi siihen parempi keino näistä kahdesta nopeusrajoitusten alentaminen. Oliko muita kysymyksiä?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kannatan nopeusrajoitusten järkeistämistä.. Jos on 150km suoraa leveää tietä, niin siellä ei välttämättä tarttis olla rajoituksia ollenkaan.
Sitten oikeasti pahoissa paikoissa olis tiukat (siis samaa tasoa kuin nyt) rajoitukset, niin ehkä ihmiset reagoisivatkin niihin vakavammin. Näin ajonopeuksia saataisiin laskettua niillä tieosuuksilla, joilla se on oikeasti tarpeellista.
Suomessa on lopulta aika vähän 150km pitkiä leveitä suoria. Ja kaikille mutkaosuuksille nopeuskylttien ripottelu tulisi yhteiskunnallisesti kalliiksi.

JOS nopeuksia jossain olisi tarvis tiputtaa, niin tietysti numerot vaan pienemmiksi. Nollatoleranssi on puhdasta vittuilua.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
jollain teillä on jo näitä muuttuvalla rajoituksella varustettuja tauluja, jotka voi ottaa huomioon esim. säätilan. Näitä vain lisää! Rahaa kyllä riittää, sitä on autoilijoilta kerätty vuositolkulla miljardeja liikaa....
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Nollatoleranssi on puhdasta vittuilua.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Mielestäni olisi kaikkein parasta, että se kyltissä näkyvä nopeus todella olisi se maksiminopeus, jolla tiellä passaa ajella. Ei niin, että kahdeksankympin alueella voisi huoletta losottaa menemään lähemmäs yhdeksääkymppiä.
 
Ylös