Uudet tiimit 2010

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
FIA ei jää odottelemaan, että Peter Sauber saa rahat kokoon, vaan avaa viimeisen tallipaikan haun uudelleen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77595

Saas nähdä miten ei-Cosworth hakijat pärjäävät tällä kertaa :alppu:
Mielenkiintoista. FIA halunnee selkeästi jonkun ei-FOTA mielisen tiimin siis mukaan.
FOTA taas on luvannut tukea BMW:n ostajaa joka voi olla aika merkittäväkin tuki (se 50milj. sakkoraha kai ainakin?)
joka helpottaisi tiimin toimintaa kummasti...
Ihme kiire päästä eroon Sveitsiläistiimistä jolla olis jo monta asiaa valmiina
(historia, valmis tehdas, valmiit ideat ensi vuodelle, rahotuskin osittain jos tuo sakkosumma tulee kuvioihin, organisaatio yms)

Noh, toivottavasti Sauber onnistuu pelastamisessa...
 

CountZero

Well-known member
Liittynyt
23.2.2004
Viestit
162
Sijainti
Tampere
Mielenkiintoista. FIA halunnee selkeästi jonkun ei-FOTA mielisen tiimin siis mukaan.
FOTA taas on luvannut tukea BMW:n ostajaa joka voi olla aika merkittäväkin tuki (se 50milj. sakkoraha kai ainakin?)
joka helpottaisi tiimin toimintaa kummasti...
Ihme kiire päästä eroon Sveitsiläistiimistä jolla olis jo monta asiaa valmiina
(historia, valmis tehdas, valmiit ideat ensi vuodelle, rahotuskin osittain jos tuo sakkosumma tulee kuvioihin, organisaatio yms)

Noh, toivottavasti Sauber onnistuu pelastamisessa...
Kauanko FIAn olisi pitäny odotella Sauberin mahdollista "pelastumista", eteenkin kun ei ole mitään takeita siitä haluaako BMW edes oikeasti myydä tallia? Välttyvät vielä ehkä samankaltaiselta häpeältä mitä Brawn on saanut hondalle aikaiseksi tällä kaudella.

Veikkaisin BMW-Sauberin korvaajaksi Epsilon Euskadia.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kauanko FIAn olisi pitäny odotella Sauberin mahdollista "pelastumista", eteenkin kun ei ole mitään takeita siitä haluaako BMW edes oikeasti myydä tallia? Välttyvät vielä ehkä samankaltaiselta häpeältä mitä Brawn on saanut hondalle aikaiseksi tällä kaudella.

Veikkaisin BMW-Sauberin korvaajaksi Epsilon Euskadia.
no ainakin jonkun aikaa, jos miettii kauanko meni ennen kuin selvisi Hondan myyminen Brawnille, niin tässä ollaan vasta alkutekijöissään...

jossain uutisessahan BMW oli kommentoinut että kiinnostuneiden kanssa jatketaan neuvotteluja, eli ilm. halua on, ja ostajaehdokkaitakin riittää...
tuo sinänsä ei itseä yllätä,kuten Hondankin tapauksessa, on tiimin voimavarat tehtaan yms. puolelta kuitenkin sen verran hyvät (+ tuo mahdollinen FOTA:n rahalisä) että ihme on jos BMW ei siitä kunnon ostoehdotusta saa...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
no ainakin jonkun aikaa, jos miettii kauanko meni ennen kuin selvisi Hondan myyminen Brawnille, niin tässä ollaan vasta alkutekijöissään...
Se ei olisi reilua mahdollista korvaajatallia kohtaan. Ei se niin toimi, että helmikuussa kerrotaan, että ajatte muuten tällä kaudella F1-luokassa.

Brawn oli erilainen tapaus, sillä muita halukkaita ei tuolloin ollut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se ei olisi reilua mahdollista korvaajatallia kohtaan. Ei se niin toimi, että helmikuussa kerrotaan, että ajatte muuten tällä kaudella F1-luokassa.

Brawn oli erilainen tapaus, sillä muita halukkaita ei tuolloin ollut.
(IMHO)
Siis kyllä mä näkisin silti erilaisessa asemassa tiimin joka parhaillaan toimii lajin parissa ja jolle vain yritetään hakea jatkajaa.
Voihan se EE esim. ostaa BMW:n jäännökset ja vaihtaa nimensä tilalle tmv.,
mutta omasta mielestä on aika karua hylätä vuosia sarjassa ollut tiimi vain viikko omistajan ilmotuksen jälkeen...
(kuitenkin parhaat edellytykset tuolla tiimillä on saada ensi kausi kuntoon kuin nyt tyhjästä alottavilla)

mut joo, tuo nyt on vain mun näkemys, pro-Mosley kanta tietenkin on toinen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
(IMHO)
Siis kyllä mä näkisin silti erilaisessa asemassa tiimin joka parhaillaan toimii lajin parissa ja jolle vain yritetään hakea jatkajaa.
Voihan se EE esim. ostaa BMW:n jäännökset ja vaihtaa nimensä tilalle tmv.,
mutta omasta mielestä on aika karua hylätä vuosia sarjassa ollut tiimi vain viikko omistajan ilmotuksen jälkeen...
(kuitenkin parhaat edellytykset tuolla tiimillä on saada ensi kausi kuntoon kuin nyt tyhjästä alottavilla)

mut joo, tuo nyt on vain mun näkemys, pro-Mosley kanta tietenkin on toinen.
Jos Hinwillin ostaja on uskottava projekti, niin tottahan sillä on vahva etulyöntiasema BMW:n korvaajaa valittaessa. Eihän sitä olla pois heivaamassa, vaan asettamassa samalle viivalle muiden kanssa. Jos se ei pärjää uusille tarjokkaille, niin miksipä sille sitten kannattaisi etusijaa antaakaan?

Epsilon Euskadin on huhuttu olevan yksi mahdollinen ostajaehdokas. Fasiliteetteja se ei välttämättä tarvitsisi, mutta tuskin Hinwillin huippumoderneista tuulitunnelista ja supertietokoneesta haittaakaan on. Mutta sille tärkeämpi tekijä on kuitenkin osallistumisoikeus.

Toisalta ei se toiminnan jatkaminenkaan aina välttämättä ole kovin pitkäjänteistä hommaa, kuten Midlandin ja Spykerin pikavisiiteistä nähtiin.

Joka tapauksessa merkittävin asia tässä on aika. Valittavan korvaajan on tiedettävä osallisumisoikeus mahdollisimman pian, koska ei noita tarjokkaita voi vedättää investoimaan ilman varmuutta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos Hinwillin ostaja on uskottava projekti, niin tottahan sillä on vahva etulyöntiasema BMW:n korvaajaa valittaessa. Eihän sitä olla pois heivaamassa, vaan asettamassa samalle viivalle muiden kanssa. Jos se ei pärjää uusille tarjokkaille, niin miksipä sille sitten kannattaisi etusijaa antaakaan?
Nojoo, kyllä mä silti laittasin sen etulyöntiasemaan, mutta hei, näkemyserot iskee peliin.

Epsilon Euskadin on huhuttu olevan yksi mahdollinen ostajaehdokas. Fasiliteetteja se ei välttämättä tarvitsisi, mutta tuskin Hinwillin huippumoderneista tuulitunnelista ja supertietokoneesta haittaakaan on. Mutta sille tärkeämpi tekijä on kuitenkin osallistumisoikeus.
Niin, ja mainittakoon mahdollinen avustus FOTA:n suunnalta.
Näkisin tämän järkevimpänä tapana jopa EE:lle.

Toisalta ei se toiminnan jatkaminenkaan aina välttämättä ole kovin pitkäjänteistä hommaa, kuten Midlandin ja Spykerin pikavisiiteistä nähtiin.
No jaa, onhan sama tiimi edelleen mukana sarjassa, tai tarkennetaan, samassa rakennuksessa toimiva porukka on edelleen mukana sarjassa.
Jatkuvuuttahan sekin on.

Joka tapauksessa merkittävin asia tässä on aika. Valittavan korvaajan on tiedettävä osallisumisoikeus mahdollisimman pian, koska ei noita tarjokkaita voi vedättää investoimaan ilman varmuutta.
Totta, mutta toisaalta vain viikko? Ei isoja yrityskauppoja tehdä ihan yön yli kuitenkaan...
Noh, se on sun mielipide, en väitä vastaan, mutta olen eri mieltä silti.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Veikkaisin myös, että Petronas, Intel ja T-Systems voisivat hyvinkin potentiaalisia sponsseja myös ensi kaudelle. Peterillähän oli niitä suhteita....
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Vapautuneesta paikasta kisailevien tallien varalistalla oli myös Superfund, mutta sitä ei enää kiinnosta
Tuo tallihan pitäisi ottaa mukaan vaikka väkisin niin saataisiin Kimille oiva työpaikka mikäli tulee kenkää Ferrarilta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Uusia tiimejä?

F1-piireissä kiertävien huhujen mukaan FIA julkistaa pian KAKSI (!) uutta tiimiä. GrandPrix.com uutisoi tästä, muttei millään tavalla kerro mistä sille toiselle tallille löytyy tilaa, kun avoinna on vain yksi, BMW:n jättämä paikka.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Voiko FIA millään tavalla muuttaa 13 tallin maksimimäärää?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Voiko FIA millään tavalla muuttaa 13 tallin maksimimäärää?
Vain tallien yksimielisellä suostumuksella. Samalla pitäisi tietysti muuttaa gridikin 28-paikkaiseksi, koska parin auton kisasta karsiutumisesta ei ole millekään taholle mitään hyötyä.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
F1-piireissä kiertävien huhujen mukaan FIA julkistaa pian KAKSI (!) uutta tiimiä. GrandPrix.com uutisoi tästä, muttei millään tavalla kerro mistä sille toiselle tallille löytyy tilaa, kun avoinna on vain yksi, BMW:n jättämä paikka.
Siis että ensi kaudella olisi 13-BMW+2=14 tallia? Kun eikös BMW ole ilmoittautunut ensi kaudelle mutta aikaa myydä tallin tms. jotain tälläistä muistelen lukeneeni? Eli toinen kahdesta uudesta ostaisi BMW:n ja toinen tulisi ihan uutena?

E: Näköjään edellisessä viestissä jo "vastaat" kun kerrot gridin muuttamisesta 28-paikkaiseksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siis että ensi kaudella olisi 13-BMW+2=14 tallia? Kun eikös BMW ole ilmoittautunut ensi kaudelle mutta aikaa myydä tallin tms. jotain tälläistä muistelen lukeneeni? Eli toinen kahdesta uudesta ostaisi BMW:n ja toinen tulisi ihan uutena?

E: Näköjään edellisessä viestissä jo "vastaat" kun kerrot gridin muuttamisesta 28-paikkaiseksi.
Todettakoon vielä, etten itse usko tuohon huhuun, vaan siihen, että ensi kaudella on 13 tallia.

Todennäköisimpänä uutena pidän Epsilon Euskadia, sillä BMW:n tilanteen ratkeaminen pian (FIA:n uudelleen aukaiseman hakuprosenssin aikana) ei juuri nyt näytä todennäköiseltä. Tosin en tiedä kyseisen prosessin tarkkaa päättymisaikaa.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
The one piece of good news that we have heard is that BMW may not be planning to simply shut up shop in Hinwil but has a plan to convert the factory into a research and development operation for its new environmentally-friendly models.
BMW:n ostoaikeiden kannalta en pitäisi ylläolevaa hyvänä uutisena. Sehän päinvastoin varmistaa sen, että BMW aikoo edelleen käyttää Hinwilliä toiminnassaan eikä näin ollen välttämättä edes halua myydä sitä kenellekään ja antaa tätä kautta millekään f1-tiimille mahdollisuutta jatkaa BMW:n aiemmin käyttämissä tiloissa.

Näin ollen kysymys on siitä, keillä tarjokkailla on tarjota fasiliteetit omasta takaa. Kahden tallin nimeäminen saattaa olla FIA:n keino varmistaa se, että ensi kaudelle saadaan 13 tallia, sillä näi yksi talli voi vielä jättäytyä pois ilman että gridi jää vajaaksi. FIA varmasti seuraa erityisesti uusien tallien varainhankintaa ja on saanut ehkä jo viitteitä ongelmista.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Vähän huolestuttaa tuo Manorin tilanne, kun budjettikatto poistui, eikä tiimistä ole kuulunut oikein mitään... USF1 on varmasti ensi kauden lähtöruudukossa, ja Uskoisin, että Camposkin sieltä löytyy, jos se tekee jo kuskineuvotteluja.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Manorin hannaaminen olisi vain hyvä asia. Katson tiimin saaneen paikkansa juurikin tämän Cosworth-farssin ansiosta ja ainakin Prodrive oli kaikkien papereissa potentiaalisempi ehdokas. Budjettikaton poistuttua vaatimus ajaa alitehoisella Cossulla on naurettava. Toivottavasi EU laittaa valinnan vielä uusiksi, niin saadaan ne oikeasti parhaat tulokkaat mukaan.
 
Ylös