Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Poistettu jäsen 5082

Guest
Jotenkin tuntuu siltä että tällä hetkellä moni F1:siin tulevista nuorista epäonnistuu näytöissä, huolimatta edellisistä meriiteistä. Onko tän kauden autot sitten oikeasti niin paljon vaikeampia ajaa, kun verrataan edellisvuosien isompaan downforcemäärään. Vai onko kilpailu vaan niin kovaa, että pistetään kaikki peliin ja ilman kokemusta tulee paljon virheitä. :doubtful:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
minun mielestä Adrian Sutil sopisi renaultille mainiosti hän on yksi lupaavimmista kavereista eikä hänen kannattaisi enää ensi kautta uhrata force indialla vaikka talli onkin nyt loppukaudesta näyttänyt hyviä merkkejä.
Milläs tavalla Sutil on lupaava kun hävisi Fisille?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Milläs tavalla Sutil on lupaava kun hävisi Fisille?
Hän vaikuttaa lupaavalta kaverilta, vaikka fisille hävisikin moneen otteseen.
ei sitä vielä tiedä miten hyväksi hän voi tulla, vaikka voihan hänen ura jäädä pikkutalleissa ajelemiseen tai sitten mclaren tai joku hänet tulevaisuudessa kaappaa?.

hän on edelleen yksi lupauksista, häneen uskon enemmän ainakin kun sebastien buemiin.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
minun mielestä Adrian Sutil sopisi renaultille mainiosti hän on yksi lupaavimmista kavereista eikä hänen kannattaisi enää ensi kautta uhrata force indialla vaikka talli onkin nyt loppukaudesta näyttänyt hyviä merkkejä.
Vahvasti eri mieltä. Sutil ei ole väläytellyt kuin satunnaisesti ja monesti miehen muuten hyvät kisat on kaatuneet typerään hölmöilyyn. Epäonnestakin kärsinyt, mutta Sutil tuntuu olevan sirkuksen kolariherkin kaveri. Aina kolisee, kun Sutil on kamppailussa mukana. Pistäisin miehen viiden huonoimman kuskin joukkoon, joita tällä hetkellä ajelee ykkösissä. Alguersuari, Grosjean ja Nakajima huonompia, joista Grosjeanilla kuitenkin on potentiaalia parempaankin. Sutil ei edes ole enää kovinkaan nuori. Mielipiteeseeni vaikuttaa myös jonkin verran varmasti se, että Sutilista en pidä alkuunkaan. Mutta on ne tuloksetkin melko mitäänsanomattomia olleet.

Heikille Renault olisi hyvä juttu, ei ihan pieneen ja kokemattomaan tiimiin kuitenkaan joutuisi. Lisäksi Kubican päihittämällä Heikin maine kohoaisi taas paljon paremmaksi. Hävittävää ei oikeastaan olisi, sillä Kubicaa pidetään varmasti ennakkoon parempana kuin Heikkiä, kiitos McLaren-vuosien taaperruksen, joka nyt toivon mukaan loppuu. Itse tallipäällikkönä valitsisin kuitenkin joko Glockin tai Heidfeldin. Peukut pystyssä tietenkin Heikin puolesta. :thumbup:
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Jotenkin tuntuu siltä että tällä hetkellä moni F1:siin tulevista nuorista epäonnistuu näytöissä, huolimatta edellisistä meriiteistä. Onko tän kauden autot sitten oikeasti niin paljon vaikeampia ajaa, kun verrataan edellisvuosien isompaan downforcemäärään. Vai onko kilpailu vaan niin kovaa, että pistetään kaikki peliin ja ilman kokemusta tulee paljon virheitä. :doubtful:
No renault on varmasti aivan kauhea ajatteva kun alonso on päässyt hääräämään sen kimpussa. :D
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Alguersuari, Grosjean ja Nakajima huonompia, joista Grosjeanilla kuitenkin on potentiaalia parempaankin. Sutil ei edes ole enää kovinkaan nuori. Mielipiteeseeni vaikuttaa myös jonkin verran varmasti se, että Sutilista en pidä alkuunkaan. Mutta on ne tuloksetkin melko mitäänsanomattomia olleet.
No, ei ehkä näinkään. Asenne ollut ylimielinen ja vauhti aika-ajoissa ja kisoissa jopa Piqueta hitaampaa. Tuntuu olevan samaa vikaa kuin Montagnyssä, joka ei lopulta Renaultilla ajanut kisaakaan johtuen melko kiivastaa temperamentista. Ura kuivahti nopeasti kokoon parin tasapaksun Aguri-tallissa körötellyn kisan jälkeen. Jatkosopimus ranskalaistallissa on kiven alla kuskimarkkinoiden ylitarjonnan takia. Vanhoista konkareista mm. Trulli, Kovalainen, Glock, Heidfeld jne ja nuorista Petrov, Senna, Bianchi, di Grassi, Rodriguez yms sekä mahdollisia paluumuuttajia ml. Wurz, de la Rosa, Villeneuve ja Gene.

Luulisi Renaultillakin olevan valinnanvaraa rajusta maineenlaskusta huolimatta ottaa listoille joku pätevöityneempi kuljettaja. Romainin asenne ja ajosuoritukset ovat ihan päinvastaisia vaikkapa Kimi Räikkösen tai Fernando Alonson vastaaviin herrojen tulokaskaudella 2001. Ranskalaisvaihtoehdoista Bianchikin on paljon lupaavampi. Ellei Romain nyt jostain kisko lisävauhtia pistesijoihin niin saa unohtaa Renault-paikan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Heikille Renault olisi hyvä juttu, ei ihan pieneen ja kokemattomaan tiimiin kuitenkaan joutuisi. Lisäksi Kubican päihittämällä Heikin maine kohoaisi taas paljon paremmaksi. Hävittävää ei oikeastaan olisi, sillä Kubicaa pidetään varmasti ennakkoon parempana kuin Heikkiä, kiitos McLaren-vuosien taaperruksen, joka nyt toivon mukaan loppuu. Itse tallipäällikkönä valitsisin kuitenkin joko Glockin tai Heidfeldin. Peukut pystyssä tietenkin Heikin puolesta. :thumbup:
Minä valitsisin joko Glockin tai Heikin. Heidfeld on nähty, Glock ja Kovy taas voivat vielä kehittyäkin. Lisäksi BMW:lla auto ei koskaan ole sopinut sekä Kubican että Heidfeldin kouraan, vaan toinen on aina valittanut. Heikin puolesta puhuu minusta myös se, että hän tuntee jo tallin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Minä valitsisin joko Glockin tai Heikin. Heidfeld on nähty, Glock ja Kovy taas voivat vielä kehittyäkin. Lisäksi BMW:lla auto ei koskaan ole sopinut sekä Kubican että Heidfeldin kouraan, vaan toinen on aina valittanut. Heikin puolesta puhuu minusta myös se, että hän tuntee jo tallin.
Täysin samaa mieltä. Lisäksi noiden kuskien palkkausta puoltaa varmasti hinta, kukaan tuosta kolmikosta ei ole kallis, ja lisäksi kokemusta alkaa jo löytymään aika kivasti
(ehkä ainoo pointti joka puhuu Heidyn puolesta)
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Minä valitsisin joko Glockin tai Heikin. Heidfeld on nähty, Glock ja Kovy taas voivat vielä kehittyäkin. Lisäksi BMW:lla auto ei koskaan ole sopinut sekä Kubican että Heidfeldin kouraan, vaan toinen on aina valittanut. Heikin puolesta puhuu minusta myös se, että hän tuntee jo tallin.
Mitenkäs se Heidfeld on nähty kun on ollut Kubicaan nähden todella kovassa vauhdissa tänä vuonna, ihan tilastojen perusteella? Heidfeld on sitä paitsi paljon tasaisempi kuljettaja kuin Glock ja Kovalainen, taas tilastojen perusteella. Glock on ollut todella ailahteleva tällä kaudella ja Heikki....no...kaikki tietävät...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Joo Heidfeld olisi sellainen aika turvallinen valinta, tuo auton lipulle hyvällä prosentilla, ja monesti pisteillä jos auto ok. Glock tai Kovis vielä niin uusia ykkösissä. Heikki näytti paremmalta Rellulla kuin Macilla...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minä valitsisin joko Glockin tai Heikin. Heidfeld on nähty, Glock ja Kovy taas voivat vielä kehittyäkin. Lisäksi BMW:lla auto ei koskaan ole sopinut sekä Kubican että Heidfeldin kouraan, vaan toinen on aina valittanut. Heikin puolesta puhuu minusta myös se, että hän tuntee jo tallin.
Jos tavoite on saavuttaa tasaisesti tulosta, niin minä kyllä ottaisin Nickin. Vauhti ei vaikuta olevan sen huonompaa kuin Heikillä tai Timolla, mutta tasaisuus sen sijaan on aivan toista luokkaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitenkäs se Heidfeld on nähty kun on ollut Kubicaan nähden todella kovassa vauhdissa tänä vuonna, ihan tilastojen perusteella? Heidfeld on sitä paitsi paljon tasaisempi kuljettaja kuin Glock ja Kovalainen, taas tilastojen perusteella. Glock on ollut todella ailahteleva tällä kaudella ja Heikki....no...kaikki tietävät...
Mitä "nähty" mielestäsi tarkoittaa? Nickistä tietää jo tasan tarkkaan mitä saa, tasaisuutta huonohkollakin kalustolla, mutta todelliset huiput puuttuvat - tätähän se on ollut jo ties kuinka pitkään. Glock ja Kovalainen ovat kenties suurempi riski (Joskin Heikin tuntevat kyllä varsin hyvin), mutta näkisin mahdollisuudetkin suurempina. Minusta tallille olisi parempi vaihtoehto ottaa pieni riski, takaisin huipullehan se pyrkii, eikä nelossijoihin. Samoin tallin tulisi minusta kiinnittää huomiota siihen, kuka hakee kalustoltaan samantyyppisiä ominaisuuksia kuin Robert, ja Heidfeld se ei ainakaan ole.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Mitä "nähty" mielestäsi tarkoittaa? Nickistä tietää jo tasan tarkkaan mitä saa, tasaisuutta huonohkollakin kalustolla, mutta todelliset huiput puuttuvat - tätähän se on ollut jo ties kuinka pitkään. Glock ja Kovalainen ovat kenties suurempi riski (Joskin Heikin tuntevat kyllä varsin hyvin), mutta näkisin mahdollisuudetkin suurempina. Minusta tallille olisi parempi vaihtoehto ottaa pieni riski, takaisin huipullehan se pyrkii, eikä nelossijoihin. Samoin tallin tulisi minusta kiinnittää huomiota siihen, kuka hakee kalustoltaan samantyyppisiä ominaisuuksia kuin Robert, ja Heidfeld se ei ainakaan ole.
Minusta ei ole mitään järkiperäistä syytä luulla että Kovalainen tai Glock tarjoaisivat millään tavalla paremman potentiaalin kuin Heidfeld. Mitkään tulokset eivät puhu asian puolesta. No silti, mielipiteiden vaihdostahan tässä on kyse, joten...:thumbup:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitkään tulokset eivät puhu asian puolesta.
Niin tästä minä olen eri mieltä. Turha varmaan eritellä, mitä nämä kuskit ovat tai eivät ole saaneet aikaan.

Edit: erittelen silti! Sekä Glockissa että Kovalaisessa on yksi asia, joiden kuvittelen olevan merkki kyvyistä jostain suurempaan.

Glock on kisoissa aivan mielettömän hyvä. Toyota-aikoina on nähty, kuinka hän kykenee nousemaan huonoista lähtöruuduista läpi porukan (useammin kuin kukaan muu samana aikana, olettaisin jopa). Aika-ajot eivät ole sujuneet yhtä hyvin, mikä on ehkä se suurin mutta. Mitä tulee epätasaisuuteen, niin minulle ei ole oikein selvinnyt, että näyttääkö Glock epätasaiselta Toyotan huonon työn vuoksi, vai onko kyse Timon omista puutteista.

Heikin kohdalla taas on nähty väläyksiä sekä tasaisuudesta (Renault-kausi Kanadasta eteenpäin) että nopeudesta (aika-ajoissa, etenkin McLaren-ajan alku, mutta väläyksittäin myös myöhemmin), jotka yhdistettynä olisivat kova yhdistelmä. Minusta on selvää, että Kovalainen on täysin jengalla McLarenin kaluston kanssa - ei kukaan Heikin antamia näyttöjä aikaansaanut ota tallikaveriltaan kisassa käkättimeen sekuntia kierroksessa kaiken toimiessa, vaikka kyseessä kuinka olisi Lewis Hamilton. Minusta Kovy ansaitsisi mahdollisuuden toisessa ympäristössä - tähänastiset ongelmat sekä Renault-kauden alussa sekä nyt kertovat toki, että Heikin suorituskyky on tavallista enemmän riippuvainen auton käytöksen sopivuudesta.
 
Viimeksi muokattu:

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Heikin kohdalla taas on nähty väläyksiä sekä tasaisuudesta (Renault-kausi Kanadasta eteenpäin) että nopeudesta (aika-ajoissa, etenkin McLaren-ajan alku, mutta väläyksittäin myös myöhemmin), jotka yhdistettynä olisivat kova yhdistelmä. Minusta on selvää, että Kovalainen on täysin jengalla McLarenin kaluston kanssa - ei kukaan Heikin antamia näyttöjä aikaansaanut ota tallikaveriltaan kisassa käkättimeen sekuntia kierroksessa kaiken toimiessa, vaikka kyseessä kuinka olisi Lewis Hamilton. Minusta Kovy ansaitsisi mahdollisuuden toisessa ympäristössä - tähänastiset ongelmat sekä Renault-kauden alussa sekä nyt kertovat toki, että Heikin suorituskyky on tavallista enemmän riippuvainen auton käytöksen sopivuudesta.
On se Heikki ottanut Lewisilta kisoissa käkättimeen kaksi tai kolmekin sekuntia per kierros -- erityisesti kilpailujen alkukierroksilla, kun Hämis on kiitänyt muita karkuun kärkipäässä kevyellä autolla, samaan aikaan kun Kovis on jonottanut raskaalla autollaan ruuhkassa joukon keskivaiheilla. Tietysti, jos McLaren olisi kyseisissä kisoissa ajattanut Heikkiä samalla strategialla kuin Lewisia, niin eiköhän se ero McLaren-tallikaverusten välillä olisi pysynyt selvästi pienempänä kuin sekunti per kierros.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Niin tästä minä olen eri mieltä. Turha varmaan eritellä, mitä nämä kuskit ovat tai eivät ole saaneet aikaan.

Edit: erittelen silti! Sekä Glockissa että Kovalaisessa on yksi asia, joiden kuvittelen olevan merkki kyvyistä jostain suurempaan.

Glock on kisoissa aivan mielettömän hyvä. Toyota-aikoina on nähty, kuinka hän kykenee nousemaan huonoista lähtöruuduista läpi porukan (useammin kuin kukaan muu samana aikana, olettaisin jopa). Aika-ajot eivät ole sujuneet yhtä hyvin, mikä on ehkä se suurin mutta. Mitä tulee epätasaisuuteen, niin minulle ei ole oikein selvinnyt, että näyttääkö Glock epätasaiselta Toyotan huonon työn vuoksi, vai onko kyse Timon omista puutteista.

Heikin kohdalla taas on nähty väläyksiä sekä tasaisuudesta (Renault-kausi Kanadasta eteenpäin) että nopeudesta (aika-ajoissa, etenkin McLaren-ajan alku, mutta väläyksittäin myös myöhemmin), jotka yhdistettynä olisivat kova yhdistelmä. Minusta on selvää, että Kovalainen on täysin jengalla McLarenin kaluston kanssa - ei kukaan Heikin antamia näyttöjä aikaansaanut ota tallikaveriltaan kisassa käkättimeen sekuntia kierroksessa kaiken toimiessa, vaikka kyseessä kuinka olisi Lewis Hamilton. Minusta Kovy ansaitsisi mahdollisuuden toisessa ympäristössä - tähänastiset ongelmat sekä Renault-kauden alussa sekä nyt kertovat toki, että Heikin suorituskyky on tavallista enemmän riippuvainen auton käytöksen sopivuudesta.
Niin Glockin ongelmana on se että joissain kisoissa jossa hänen aika-ajonsa ei ole sujunut, on Trulli taas startannut ihan kärjestä ja se viittaa ongelmiin myös ratin takana. Sitähän se Toyotan Howettkin valittaa.

"I think he did a fantastic job in Singapore and we are talking to him, but honestly speaking we feel that could have been that result in other races if we could qualify in that position. I am sorry, it is a very tough life, and our job is to deliver results."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79112

Olen samaa mieltä Heikistä, toivottavasti hän pääsee näyttämään kykynsä jossain toisessa tallissa vaikka periaatteessa hän on näyttöpaikkansa saanut ja jättänyt sen käyttämättä.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Grosjean on ollut mulle ainakin pettymys. Vielä viime vuoden GP2-kauden alussa pidin kaverin tyylistä ajaa, muttä tämän vuoden GP2-kauden loppupuoli ja F1-kokeilu ei ole vakuuttanut. Varsinkin jo nuo JJ:n ja muun maikkarin porukan puheet kaverin asenteesta pitävät paikkaansa. Saa nähä onko kaverilla tulevaisuuta Fykkösissä. Luulisi ainakin että jostain ajopaikka löytyy. Ei oo kuitenkaan iällä pilattu kaveri vielä.
Samoilla linjoilla, mutta täytyy muistaa että Grosjean aloitti uransa kesken kauden, ilman suurempia testejä. Siksi pitäisi itse hänet tallissa. Väläytyksiä nopeudesta on kuitenkin nähty.

Tuosta asenteesta en osaa sanoa mitään. Olen kuullut siitä ainoastaan MTV3:n f1-"asiantuntijoilta" :eek:
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Niin, ja tässä puhutaan selvästi Kimistä.

Q: Are you worried that with the perceived uncertainty, and the fact that Jarno Trulli and Timo Glock may not be here next year, that you could end up not necessarily with the drivers you are after as a first choice?

JH: The drivers market is a bit like that, I think. I don't think this changes it. We know who we would like in the car and we are working hard on it. But their decision is a holistic decision as well. Will we have a winning car next year? :nope:

There are drivers who haven't come here in the past who probably regret their decision. There is always risk and opportunity, and drivers don't always take the right decisions, do they. That is just looking historically over the past five years.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin, ja tässä puhutaan selvästi Kimistä.
Holistic decision :D

Juu Kimistähän siinä puhutaan ja seuraavissakin vastauksissa viitataan. Yrittää kovasti sanoa että heidän autonsa on tällä kaudella ollut se kolmanneksi paras ja podiumeja pystyis huippukuski ajamaan enemmän kuin näillä kuskeilla tullut. Että huippukuskia tarvitsevat ja trendi on nouseva.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Onko se nyt joku ihme, etteivät kuskit ole kovinkaan innoissaan Toyotan vapaista paikoista. Tiimiä vaivaa selvästi krooninen ammattitaidon puute. Rahaa ja aikaa on ollut vaikka millä mitalla ja silti ensimmäinen voitto antaa yhä odottaa itseään.

Parhaiten Toyotan tilannetta kuvaa Hungaroringin varikolta annettu lausunto, missä todettiin, että eivät ymmärrä, miksi ovat niin nopeita. Eli ei ymmärretä autoa, jonka ovat itse suunnitelleet. Mistä muusta se kertoo, kuin osaamisen puutteesta?

Miksi kenenkään pitäisi uskoa, että Toyota nousee ensi kaudella voittavaksi autoksi, kun se ei ole sitä ollut vielä kertaakaan historiansa aikana. Toyota sopii hyvin Heikille, joka voisi mennä veturiksi veturin paikalle.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös