Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 5 / Hyvinkää GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Menestyspainot ja käännetty lähtöjärjestys aika-ajoista. Miinuspiste nopeimmasta kierroksesta jne.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eli siis jos meillä olis kisa KiC:llä niin haluaisit erikseen vielä lisää painoa sarjan pistekärjelle?
painontasaushan tässä oli kyseessä, ei menestyspainot
(huom. DTM:ssä autolla&kuskilla on minimipaino määrätty jo muutenkin, menestyspainot tulee sitten rangaistuksena voitoista yms, ei lahjakkuudesta vaan tuloksista)

ja jos nyt et vielä huomannut niin vitsihän tuo oli, eihän turvallisesti voida rakentaa lisäpainoja tämmöseen luokkaan ellei osteta omaa kalustoa :rolleyes:

edit. hmm ei olis paha idea, oma kalusto, kuljetusrekka jnejne... (järkkärit sais testata reilusti kun autot pitäs aina ajaa sisään :D)
Jos et huomannut, niin toi mun heitto oli vastaus vitsiin samalla tasolla. :D

Mutta siis voi ton ihan vakavastikin ottaa, jos välttämättä haluat.. :D Jos jossain tasoitetaan painoeroja lisäpainoilla niin miksei samalla tasoiteta myös ajotaitoja? :alppu:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jos et huomannut, niin toi mun heitto oli vastaus vitsiin samalla tasolla. :D
Juu huomasin, siksi hymiö perässä ;)
Mutta siis voi ton ihan vakavastikin ottaa, jos välttämättä haluat.. :D Jos jossain tasoitetaan painoeroja lisäpainoilla niin miksei samalla tasoiteta myös ajotaitoja? :alppu:
No varmaankin siksi että yleensäkin lisäpainojen teko karttiin ei ole simppeliä, meidän porukan paino-eroilla JOS vois tehdä jommankumman niin riittäis autossa tila painojen suhteen tod.näk. vain toiselle
(tasaus 100kg painoon luultavimmin, en tiedä saako noihin paljo yli 40kg lyijyjä mahdutettua)
Ajotaitojahan ei voi rajottaa, menestystä kylläkin. Tosin siinäkin se ongelma että jos menestyspaino olis max 20kg, niin siltikin se vastaisi vasta maksimissaan yläpään kuskeilla painojen tasaamista.
(tän takia ((IMO)) on ensin minimipaino kaikilla, sen jälkeen menestyspainot erikseen luokissa)

Mut tosiaan, muuten ihan kiva ideahan tuo olis, mutta vaatis tosiaan oman kaluston jotta voitais tehdä kunnon virityksiä niihin...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ajotaitojahan ei voi rajottaa
hmmm.. jonkinlainen lobotomia kaikille kuljettajille niin oltais kaikki samalla viivalla. :D

Mut tosiaan, muuten ihan kiva ideahan tuo olis, mutta vaatis tosiaan oman kaluston jotta voitais tehdä kunnon virityksiä niihin...
Ja muutenkin se pitäisi olla tosihyvin suunniteltu juttu, että toimisi.. En tosin tiedä kiinnostaisiko itseäni tämä sarja sen jälkeen, koska tuollainen heikentäisi minun kilpailukykyäni turhautumiseen asti, ja touhusta häviäisi hauskuus, menisi liian vakavaksi.
Paras on siis mielestäni ettei ole mitään lisäpainoja (en tuota menestyspainoakaan siis sen paremmin kannata)..
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Joskus jos ajetaan KIC:ssä, niin painojen tasaamista voisi kokeilla, ja samalla painavammat kuljettajat olisivat samalla viivalla kevyempien kanssa. Muistelen, että esim. jotkut KIC:n järjestämät kisat ajetaan, niin, että kuskien painot tasataan 90:een kiloon. Eli siis alle 90 kg painoisille kuskeille laitetaan lisäpainoja. Samaa voisi olla kivaa kokeilla myös KKWCS:n kisassa, jos KIC:ssä joskus ajetaan. Uskon, että kokeilusta tulisi mielenkiintoinen, ja samalla voimasuhteissa saatetaan nähdä muutoksia.
 

Örfil

Guest
Joskus jos ajetaan KIC:ssä, niin painojen tasaamista voisi kokeilla, ja samalla painavammat kuljettajat olisivat samalla viivalla kevyempien kanssa. Muistelen, että esim. jotkut KIC:n järjestämät kisat ajetaan, niin, että kuskien painot tasataan 90:een kiloon. Eli siis alle 90 kg painoisille kuskeille laitetaan lisäpainoja. Samaa voisi olla kivaa kokeilla myös KKWCS:n kisassa, jos KIC:ssä joskus ajetaan. Uskon, että kokeilusta tulisi mielenkiintoinen, ja samalla voimasuhteissa saatetaan nähdä muutoksia.
Jos KICissä joskus ajetaan, niin ilman muuta olen sen kannalla että tasataan autot.

Mutta ne tarttis tasata painavimman kuskin mukaan, jotta kaikki spekulaatio vältettäisiin :D

Tästä alkaa tulla ikuisuusaihe :eek!:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tästä alkaa tulla ikuisuusaihe :eek!:
Niinno...itse aloin kyllä puhumaan valokuvista ja ajotyylistä eilen, mutmut mennään sit näillä. Ja mitä tulee kymmenyksen aikaeroon, niin otin auton säälistä, kun edellisessä erässä sillä yksi nimeltä mainitsematon jäi neljä kymppiä/krs:doubtful: Olipa siellä paikallinen ratavahtikin ajamassa, pienempi kuin Nasty, mut aika se oli kun ratkaisi. Hävisin kympin hälle...kai sekin johtuu siitä kun ihan heinäkeppi on minuunkin verrattuna. Ei se ajaa osaa. Vahingossa CUP-mestari...ja siksi, kun on niin kevyt

Kai se sit niin on loppupeleissä että kun olen kevyt, siksi kai selkä on usein ollut irti penkistä. Et ihan asian ytimessä oltiin....pidetään siitä kiinni....vittu mä vedän itseni nyt kahden päivän keinotekoiseen koomaan...Vai onko edes Kouvotsonilla parempaa ideaa tähän hetkeen?
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Mun puolesta painokeskustelut vois edelleen pitää siellä omassa topikissaan :rolleyes: Peittyy pian muu keskustelu näiden alle, kun joka topikissa tulee puheeksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No kuuluuhan se ko. kisan topicciin kun nimenomaan Hyvinkään start(e)ista puhuttiin.
Ja spekulaationa siis se että miten juuri näihin ko. laitteisiin saisi lisäpainot kiinni yms.

Mitä jatkoon tulee, niin tuskin tähän sarjaan tälläsenään tulee lisäpainoja, sitä ei voida toteuttaa turvallisesti muualla kuin KiC:llä.
Jos joskus KiC:llä ajetaan, niin ilman muuta painavimman mukaan tasataan painot, jos ei muuta niin ompahan vaihtelua kaikkiin muihin kisoihin, ja kannustaa myös isompia kuskeja forumilta mukaan :)
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Eikä ne narinat kummiskaan siihen loppuis vaikka painot tasattais, kevyemmät kuskithan sais paremman painojakauman kun painot pakostakin kait karteissa aika alas sijotetaan :tongue:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No kuuluuhan se ko. kisan topicciin kun nimenomaan Hyvinkään start(e)ista puhuttiin.
Joku sanoi ennen Hyvinkäätä että siellä painosta on vain hyvin vähän etua, mutta ilmeisesti tulosten takia onkin päätetty, että näin ei asia olekaan.. :D

Joo, munkin mielestä tämän keskustelun voisi tosiaan siirtää siihen omaan topiciinsa.. :tongue:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eikä ne narinat kummiskaan siihen loppuis vaikka painot tasattais, kevyemmät kuskithan sais paremman painojakauman kun painot pakostakin kait karteissa aika alas sijotetaan :tongue:
Eli siis ei saa tasata painoja koska kitinä ei silloinkaan loppuisi?
On se kumma, tuommosta mahdollisuutta ei edes kisoissa ole tänä vuonna ja silti kevyet kaverit pelkää kuin ruttoa lisäpainojen laittoa.

Fakta: Painot vaikuttaa kartin vauhtiin, tämä on todettu ihan kellon kanssa KiC:llä moneen otteeseen.
Eli ts. eihän sitä kukaan väittänytkään että narina loppuisi, vaan sitä että tuo antaa edes jonkinmoisen mahdollisuuden 100kg kaverille olla edes periaatteessa samalla viivalla muiden kanssa.

Näillä painoeroilla mitä meillä sarjassa on, niin aina tulee oleen jonkinmoinen painoarvo kisoissa kuskien elopainolla.
(huomatkaa että sarjan kevyin kuski on kuitenkin melkein puolet kevyempi kuin sarjan painavin kuski)
Ja sitä kautta niin kauan kuin sarjaa ajetaan niin se myöskin tulee oleen keskustelunaihe, tuo KiC:n ratkaisu antaa tälle sarjalle parhaan mahdollisuuden tasata painoeroja, muualla sitä ei voida tehdä.
(mutta huom. KiC ei ole edes kisakalenterissa)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joku sanoi ennen Hyvinkäätä että siellä painosta on vain hyvin vähän etua, mutta ilmeisesti tulosten takia onkin päätetty, että näin ei asia olekaan.. :D
En sanonut että hyvin vähän etua, vaan vähemmän kuin esim Forssassa.
Ja Jep, ja olen edelleen sitä mieltä.
Jaska oli ihan sun peesissä kisassa (vaikka a-a:ssa jäikin reilusti) mutta en usko sen johtuneen (pelkästään) painosta.
(erot autoissa oli kuitenkin osasyy, ja toinen se että ajolinjoissa tuolla radalla oli eroa ((IMO)) paljon)
Jos katsoo meidän neljän rypästä B-finaalissa, niin kärjessä kevyin, tokana toiseks painavin, kolmantena painavin ja vikana toiseks kevyin tuosta neljästä kertoo siitäkin että ei siellä pelkästään painolla juhlittu.
(varsinkin kun koko porukka tuli maaliin asti ihan nipussa eikä kukaan päässyt toisesta ohi)

Edelleen korostan (IMO) että vaikka painolla onkin väliä, ei sillä ole niin paljon merkitystä Hyvinkäällä kuin Forssassa.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Oishan tuo painoeroton kisa ihan hauska kokea. Näkis omin silmin miten se ero muun painosiin muuttuis.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oishan tuo painoeroton kisa ihan hauska kokea. Näkis omin silmin miten se ero muun painosiin muuttuis.
Jep, tätä hain takaa itsekin. näkis hieman ees osviittaa paljonko on kärkeen jos/kun autot on tasapainossa ja olis teknisesti ees suht liki toisiaan.
Eli ei itsellä ole ainakaan intoa siinä että joku kisa menis paremmin kuin muut, vaan että tietäis missä ne erot oikeasti liikkuu
(esim. Forssassa itsellä paras 41.6, tällä kaudella ei oo päässyt alle 42.8 kertaakaan, mutu sanoo että autojen takia mutta varma ei voi olla :/)

edit. asiasta 2 -> kukkaruukkuun, täytyy varmaan käydä ajamassa yks harkka muuten tuolla KiC:llä kanssa
sitten finaalikisan yhteydessä, on muuten mulle täysin uusi paikka
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
En sanonut että hyvin vähän etua, vaan vähemmän kuin esim Forssassa.
Ja Jep, ja olen edelleen sitä mieltä.
Jaska oli ihan sun peesissä kisassa (vaikka a-a:ssa jäikin reilusti) mutta en usko sen johtuneen (pelkästään) painosta.
(erot autoissa oli kuitenkin osasyy, ja toinen se että ajolinjoissa tuolla radalla oli eroa ((IMO)) paljon)
Jos katsoo meidän neljän rypästä B-finaalissa, niin kärjessä kevyin, tokana toiseks painavin, kolmantena painavin ja vikana toiseks kevyin tuosta neljästä kertoo siitäkin että ei siellä pelkästään painolla juhlittu.
(varsinkin kun koko porukka tuli maaliin asti ihan nipussa eikä kukaan päässyt toisesta ohi)

Edelleen korostan (IMO) että vaikka painolla onkin väliä, ei sillä ole niin paljon merkitystä Hyvinkäällä kuin Forssassa.
Jaska oli mun peesissä, koska mä olen parempi aika-ajoissa kuin kisassa. Tasaisia kierroksia mun on hankalampi saada etenkin jos on takana letkaa tulossa.. Se vaikutti paljon myös ajolinjoihin.. Varmaan asia, joka kokemuksen myötä paranee.. Veikkaan, että yhtälailla minäkin olisin kuitenkin jaskan (tai sun, tai alpun) perässä pysynyt. Peesissä on niin paljon helpompi ajaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jaska oli mun peesissä, koska mä olen parempi aika-ajoissa kuin kisassa.
Ajathan oli ihan vertailukelposia aika-ajon kanssa, esim sulla ja mulla putos aikalailla saman verran kisavauhti vrt. aika-ajoon.
Jaskalla pysyi about samana, ja alppu ajoi hieman nopeammin jopa.
Silti ohituksiin ei päästy ja sunkin kierrokset oli aika tasavarmoja, jäit vain parissa kohtaa selvästi, muuten kierrokset oli samankaltasia
(ainakin tuntui siltä kun meni kierros toisensa jälkeen samoilla linjoilla ja about samalla kaasun käytöllä)

Tosin ihan 100-varma en ole kun ei kelloa nähnyt missä sulla tuli se nopein aika...
Olis muuten asiallinen nähdä kierroksensa kisan aikana, Formulakeitaassa oli kai joskus tuommonen näyttö mikä selkeeesti näytti 3:n kuskin ed. kierroksen ajat kerralla
(lähtöviivan jälkeisellä suoralla muistaakseni se näyttö katossa kiinni, harmi ettei muissa ole otettu tota käyttöön)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Peesissä on niin paljon helpompi ajaa.
Totta. Jos tiedän nopeamman kuskin ajavan takanani, niin mulle tulee pakostikin pieniä paineita. Ajan usein myös aika peittelevillä ajolinjoilla, jos toinen on iskuetäisyydellä (moni varmaan muistaa Hyvinkään b-finaalin :tongue:).

Follok sanoi:
Olis muuten asiallinen nähdä kierroksensa kisan aikana, Formulakeitaassa oli kai joskus tuommonen näyttö mikä selkeeesti näytti 3:n kuskin ed. kierroksen ajat kerralla
Myös KIC:ssä on käytössä vastaavanlainen ruutu. ;)
 
Ylös