kouvotsvoni
Banjottu
Menestyspainot ja käännetty lähtöjärjestys aika-ajoista. Miinuspiste nopeimmasta kierroksesta jne.
lolz, ei paha idisMenestyspainot ja käännetty lähtöjärjestys aika-ajoista. Miinuspiste nopeimmasta kierroksesta jne.
Jos et huomannut, niin toi mun heitto oli vastaus vitsiin samalla tasolla.Eli siis jos meillä olis kisa KiC:llä niin haluaisit erikseen vielä lisää painoa sarjan pistekärjelle?
painontasaushan tässä oli kyseessä, ei menestyspainot
(huom. DTM:ssä autolla&kuskilla on minimipaino määrätty jo muutenkin, menestyspainot tulee sitten rangaistuksena voitoista yms, ei lahjakkuudesta vaan tuloksista)
ja jos nyt et vielä huomannut niin vitsihän tuo oli, eihän turvallisesti voida rakentaa lisäpainoja tämmöseen luokkaan ellei osteta omaa kalustoa
edit. hmm ei olis paha idea, oma kalusto, kuljetusrekka jnejne... (järkkärit sais testata reilusti kun autot pitäs aina ajaa sisään )
Juu huomasin, siksi hymiö perässäJos et huomannut, niin toi mun heitto oli vastaus vitsiin samalla tasolla.
No varmaankin siksi että yleensäkin lisäpainojen teko karttiin ei ole simppeliä, meidän porukan paino-eroilla JOS vois tehdä jommankumman niin riittäis autossa tila painojen suhteen tod.näk. vain toiselleMutta siis voi ton ihan vakavastikin ottaa, jos välttämättä haluat.. Jos jossain tasoitetaan painoeroja lisäpainoilla niin miksei samalla tasoiteta myös ajotaitoja? :alppu:
hmmm.. jonkinlainen lobotomia kaikille kuljettajille niin oltais kaikki samalla viivalla.Ajotaitojahan ei voi rajottaa
Ja muutenkin se pitäisi olla tosihyvin suunniteltu juttu, että toimisi.. En tosin tiedä kiinnostaisiko itseäni tämä sarja sen jälkeen, koska tuollainen heikentäisi minun kilpailukykyäni turhautumiseen asti, ja touhusta häviäisi hauskuus, menisi liian vakavaksi.Mut tosiaan, muuten ihan kiva ideahan tuo olis, mutta vaatis tosiaan oman kaluston jotta voitais tehdä kunnon virityksiä niihin...
Jos KICissä joskus ajetaan, niin ilman muuta olen sen kannalla että tasataan autot.Joskus jos ajetaan KIC:ssä, niin painojen tasaamista voisi kokeilla, ja samalla painavammat kuljettajat olisivat samalla viivalla kevyempien kanssa. Muistelen, että esim. jotkut KIC:n järjestämät kisat ajetaan, niin, että kuskien painot tasataan 90:een kiloon. Eli siis alle 90 kg painoisille kuskeille laitetaan lisäpainoja. Samaa voisi olla kivaa kokeilla myös KKWCS:n kisassa, jos KIC:ssä joskus ajetaan. Uskon, että kokeilusta tulisi mielenkiintoinen, ja samalla voimasuhteissa saatetaan nähdä muutoksia.
Niinno...itse aloin kyllä puhumaan valokuvista ja ajotyylistä eilen, mutmut mennään sit näillä. Ja mitä tulee kymmenyksen aikaeroon, niin otin auton säälistä, kun edellisessä erässä sillä yksi nimeltä mainitsematon jäi neljä kymppiä/krs:doubtful: Olipa siellä paikallinen ratavahtikin ajamassa, pienempi kuin Nasty, mut aika se oli kun ratkaisi. Hävisin kympin hälle...kai sekin johtuu siitä kun ihan heinäkeppi on minuunkin verrattuna. Ei se ajaa osaa. Vahingossa CUP-mestari...ja siksi, kun on niin kevytTästä alkaa tulla ikuisuusaihe :eek!:
Joku sanoi ennen Hyvinkäätä että siellä painosta on vain hyvin vähän etua, mutta ilmeisesti tulosten takia onkin päätetty, että näin ei asia olekaan..No kuuluuhan se ko. kisan topicciin kun nimenomaan Hyvinkään start(e)ista puhuttiin.
Eli siis ei saa tasata painoja koska kitinä ei silloinkaan loppuisi?Eikä ne narinat kummiskaan siihen loppuis vaikka painot tasattais, kevyemmät kuskithan sais paremman painojakauman kun painot pakostakin kait karteissa aika alas sijotetaan :tongue:
En sanonut että hyvin vähän etua, vaan vähemmän kuin esim Forssassa.Joku sanoi ennen Hyvinkäätä että siellä painosta on vain hyvin vähän etua, mutta ilmeisesti tulosten takia onkin päätetty, että näin ei asia olekaan..
Jep, tätä hain takaa itsekin. näkis hieman ees osviittaa paljonko on kärkeen jos/kun autot on tasapainossa ja olis teknisesti ees suht liki toisiaan.Oishan tuo painoeroton kisa ihan hauska kokea. Näkis omin silmin miten se ero muun painosiin muuttuis.
Jaska oli mun peesissä, koska mä olen parempi aika-ajoissa kuin kisassa. Tasaisia kierroksia mun on hankalampi saada etenkin jos on takana letkaa tulossa.. Se vaikutti paljon myös ajolinjoihin.. Varmaan asia, joka kokemuksen myötä paranee.. Veikkaan, että yhtälailla minäkin olisin kuitenkin jaskan (tai sun, tai alpun) perässä pysynyt. Peesissä on niin paljon helpompi ajaa.En sanonut että hyvin vähän etua, vaan vähemmän kuin esim Forssassa.
Ja Jep, ja olen edelleen sitä mieltä.
Jaska oli ihan sun peesissä kisassa (vaikka a-a:ssa jäikin reilusti) mutta en usko sen johtuneen (pelkästään) painosta.
(erot autoissa oli kuitenkin osasyy, ja toinen se että ajolinjoissa tuolla radalla oli eroa ((IMO)) paljon)
Jos katsoo meidän neljän rypästä B-finaalissa, niin kärjessä kevyin, tokana toiseks painavin, kolmantena painavin ja vikana toiseks kevyin tuosta neljästä kertoo siitäkin että ei siellä pelkästään painolla juhlittu.
(varsinkin kun koko porukka tuli maaliin asti ihan nipussa eikä kukaan päässyt toisesta ohi)
Edelleen korostan (IMO) että vaikka painolla onkin väliä, ei sillä ole niin paljon merkitystä Hyvinkäällä kuin Forssassa.
Ajathan oli ihan vertailukelposia aika-ajon kanssa, esim sulla ja mulla putos aikalailla saman verran kisavauhti vrt. aika-ajoon.Jaska oli mun peesissä, koska mä olen parempi aika-ajoissa kuin kisassa.
Totta. Jos tiedän nopeamman kuskin ajavan takanani, niin mulle tulee pakostikin pieniä paineita. Ajan usein myös aika peittelevillä ajolinjoilla, jos toinen on iskuetäisyydellä (moni varmaan muistaa Hyvinkään b-finaalin :tongue.Peesissä on niin paljon helpompi ajaa.
Myös KIC:ssä on käytössä vastaavanlainen ruutu.Follok sanoi:Olis muuten asiallinen nähdä kierroksensa kisan aikana, Formulakeitaassa oli kai joskus tuommonen näyttö mikä selkeeesti näytti 3:n kuskin ed. kierroksen ajat kerralla