Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
FIA:a morkkaavat heput: Oletteko pettyneitä Renaultin rangaistukseen, Piquetin rangaistukseen vai Alonson rangaistukseen? (tai siis näiden rangaistusten puutteeseen)
Vaikuttas kuitenki, että Alonson rankaisematta jättäminen harmittaa foorumilaisia eniten. Fernando on ärsyttävä paskiainen, mutta kyllä Alonsoa ennen pitäisi rangaistukset napsahtaa jokaiselle mekaanikollekin ensin.
Piquetin rankaisematta jättäminen on täysin selvää, jatkossakin halutaan kuljettajien kertovan mahdollisista vilpeistä.
Renaultiakaan ei mielestäni tule rangaista, kuten ei rangaistu.
En tiedä voiko tätä rinnastaa osakeyhtiölakiin, mutta yritän: Toimitusjohtajan (tässä tapauksessa Briatore) tulee edistää osakkeen omistajien (Renault) etua.
Asiahan ei ole toki näin, mutta jos osakeyhtiölaki sanoo nuin, niin ei tuo kauas heitä tuo tilanne tallipäällikön ja omistajan osalta. Tallipäällikkö ei ole toimitusjohtaja, mutta jos hänen sopimuksensa "on kuin" toimitusjohtajan soppari niin silloin vastuu kuuluu hänelle, edistää omisajien etua. Sitä se ei tehnyt ja vastuu on hänen, ei omistajan.
Toki tämä viimeisin vertaus ontuu, sillä rikkeen tehnyt yritys kaiketi joutuu hyvittämään tekosensa (mikäli se on siis edes auttanut yrityksen tilaa) vaikka sen tekijä olisikin toimitusjohtaja. Tämä vertaus ontuu myös siltä osin, ettei koskaan talli joudu kilpailukieltoon kun päätöksen tekee "vastuullinen toimitusjohtaja". Joten joudun kaiketi hieman antamaan periksi, Rellulle olisi kuulunut sakot.
Anyway, hyvät rangaistukset. Tuntuu että Maikkarillakin pitää oikein valittamisen ilosta ja "asiantuntemuksen osoittamisesta" morkata FIA:a, lähes joka asiassa.
Vaikuttas kuitenki, että Alonson rankaisematta jättäminen harmittaa foorumilaisia eniten. Fernando on ärsyttävä paskiainen, mutta kyllä Alonsoa ennen pitäisi rangaistukset napsahtaa jokaiselle mekaanikollekin ensin.
Piquetin rankaisematta jättäminen on täysin selvää, jatkossakin halutaan kuljettajien kertovan mahdollisista vilpeistä.
Renaultiakaan ei mielestäni tule rangaista, kuten ei rangaistu.
En tiedä voiko tätä rinnastaa osakeyhtiölakiin, mutta yritän: Toimitusjohtajan (tässä tapauksessa Briatore) tulee edistää osakkeen omistajien (Renault) etua.
Asiahan ei ole toki näin, mutta jos osakeyhtiölaki sanoo nuin, niin ei tuo kauas heitä tuo tilanne tallipäällikön ja omistajan osalta. Tallipäällikkö ei ole toimitusjohtaja, mutta jos hänen sopimuksensa "on kuin" toimitusjohtajan soppari niin silloin vastuu kuuluu hänelle, edistää omisajien etua. Sitä se ei tehnyt ja vastuu on hänen, ei omistajan.
Toki tämä viimeisin vertaus ontuu, sillä rikkeen tehnyt yritys kaiketi joutuu hyvittämään tekosensa (mikäli se on siis edes auttanut yrityksen tilaa) vaikka sen tekijä olisikin toimitusjohtaja. Tämä vertaus ontuu myös siltä osin, ettei koskaan talli joudu kilpailukieltoon kun päätöksen tekee "vastuullinen toimitusjohtaja". Joten joudun kaiketi hieman antamaan periksi, Rellulle olisi kuulunut sakot.
Anyway, hyvät rangaistukset. Tuntuu että Maikkarillakin pitää oikein valittamisen ilosta ja "asiantuntemuksen osoittamisesta" morkata FIA:a, lähes joka asiassa.