Lotus tekee F1-paluuta malesialaisrahoituksella

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5082
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Lotus saa Valensiaan vain yhden uuden rungon ja se menee Trullin käyttöön. Alunperin sen piti mennä Kovalaiselle, mutta koska Trullilla on ollut suuria ongelmia tallipäällikkö päätti, että hän saa uudistuksen käyttöönsä Valenciaan. Tallipäällikön mukaan Trulli suostui vaihtoon vasta sen jälkeen, kun Kovalainen oli antanut sille hyväksyntänsä.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/84569
Lotus' latest chassis was always scheduled for arrival at the Valencia race, and Kovalainen had been pencilled down as the man to get it.

However, with Trulli having complained of balance problems with his usual car, technical chief Mike Gascoyne reckoned it would be in the team's interests that the Italian gets it instead this time.

When Trulli was told what has happening, however, he said he did not want the new chassis because it was not fair on Kovalainen.

"Jarno has been pretty unhappy with the balance of his car and has been struggling," Gascoyne told AUTOSPORT. "We have a new chassis scheduled to come for Valencia, and that was due to go to Heikki.

"But, because of Jarno's troubles, I made the call to change it to him. But Jarno, when he was told, said, 'No, I don't want Heikki to feel that I am being favoured, please feel free to give it to Heikki.'

"So I went up to Heikki and told him. Then he said, 'No, Jarno is struggling, give it to him!'

"It's a situation that sums up the great feeling within the team - that they are both trying to help each other. In the end we are going to give it to Jarno, but the two drivers are open to swapping it around afterwards."
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Rungot ovat yleensä vähän yksilöitä ja Heikillä asiat ovat sujuneet erityisesti luotettavuuden suhteen Trullia paremmin. Toisin sanoen rungosta kiinni pitäminen voi olla hyväkin ajatus. Mitään suorituskykyhäviötä tuskin tulee, säännöt määrittävät rungot kauden aikana identtisiksi ja väsymistäkään nykytekniikalla ei juuri enää tapahdu - esimerkiksi 2006 Alonso ajoi koko kauden yhdellä ja samalla rungolla.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Nicemanillä on luottoa ettei auto ole kilpailukykyinen uudella(kaan) rungolla.
Jos Lotus taistelisi pisteistä ja Heikki tekisi tuollaista, voisi kaveria pitää hieman vajaana. Mutta kaipa tuo on ok jos jämäsijoista ajelee.

edit. Eli rungossa ei saakaan olla mitään päivitystä? No sitten ymmärrän ratkaisun paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Rungot ovat yleensä vähän yksilöitä ja Heikillä asiat ovat sujuneet erityisesti luotettavuuden suhteen Trullia paremmin. Toisin sanoen rungosta kiinni pitäminen voi olla hyväkin ajatus. Mitään suorituskykyhäviötä tuskin tulee, säännöt määrittävät rungot kauden aikana identtisiksi ja väsymistäkään nykytekniikalla ei juuri enää tapahdu - esimerkiksi 2006 Alonso ajoi koko kauden yhdellä ja samalla rungolla.
Mitä se auton runko nyt itse asiassa edes tarkoittaa? Joku metallipala?
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Kanadan aika-ajot on nyt ajettu ja niinpä voin päivittää vertailuni Lotuksen iskukyvyn muutoksista muutamaan valikoituun tallin (Red Bull, Williams, Toro Rosso, Virgin, Hispania) nähden. Nämä ajat kertovat millaisia eroja tallien välille on syntynyt aika-ajoissa keskimäärin kilometriä kohden.
Hienoja listoja ja itsekin excelin pyörittelijänä tykkään kaikesta mahdollisesta datasta. Mutta sellainen huomio, että listaus on hieman epäreilu pikkutalleille. Koska otat nopeammilta talleilta Q3 tuloksen, niin nämä hyötyvät siitä, että saavat ajaa paremmin pitävällä radalla. Onko taka-ajatuksenasi se, että nopeammat tallit eivät aja vielä täysiä Q1:ssä, vai miksi et ota kaikilta Q1-tulosta jolloin olosuhteiden puolesta oltaisiin tasavertaisessa asemassa? Kisan nopeimman kierroksen vertailun voisi myös ottaa mukaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Onko taka-ajatuksenasi se, että nopeammat tallit eivät aja vielä täysiä Q1:ssä, vai miksi et ota kaikilta Q1-tulosta jolloin olosuhteiden puolesta oltaisiin tasavertaisessa asemassa? Kisan nopeimman kierroksen vertailun voisi myös ottaa mukaan.
Jep. Kierrosajat paranevat kärkipään osalta huikeasti toiseen ja kolmanteen osioon mennessä lähinnä siksi, että ensimmäisessä osiossa ajavat täyttä vauhtia vain uudet tallit ja hitaimmat vakiintuneista talleista.

Parhaan kierrosajan kilpailussa nappaa helposti sellainen kuski, joka vaihtaa maalin lähestyessä (kevyellä tankilla ajettaessa) alleen uudet renkaat. Vastaavasti kuluneilla renkailla maaliin sinnittely saattaa hidastaa kärkipään kierrosaikoja merkittävästi, vaikka bensalasti keveneekin. Aika-ajoissa tallien suorituskyvyn vertailu on siis helpointa, vaikka rata tietysti muuttuukin yleensä jonkin verran nopeammaksi aika-ajojen edistyessä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14281
Jotenkin itse pidän tuota Lotusta samanlaisena vaikka onkin erilainen melkein kokonaan nimeä lukuunottamatta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Jotenkin itse pidän tuota Lotusta samanlaisena vaikka onkin erilainen melkein kokonaan nimeä lukuunottamatta.
Samoin ajattelen itsekin. Periaatteessa myös Renaultin F1-talli on vastaava, vaikkakin tässä on just eripäin. Omistaja on sama, vaikkei tallilla muuten ole mitään tekemistä edellisen aikakauden kanssa. Kuten myös Mercedes.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Samoin ajattelen itsekin. Periaatteessa myös Renaultin F1-talli on vastaava, vaikkakin tässä on just eripäin. Omistaja on sama, vaikkei tallilla muuten ole mitään tekemistä edellisen aikakauden kanssa. Kuten myös Mercedes.
Sama. Tietenkin ei voi suoraan rinnastaa vanhaan Lotukseen, mutta jos nyk. omistajat on saaneet nimen haltuunsa ja Chapmanin pojan siunauksen projektilleen, niin ilman muuta sitä voidaan pitää jonkinasteisena seuraajana.
Ehkä se isoin mitä kaipaan on toi Lotuksen virallinen logo auton keulalla...
Noh pikkujuttu toisaalta :)
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Onhan se nyt selvää, ettei tämä mikään "Team Lotus" ole. Kyseessähän on 1Malaysia F1 Team eli enemmän tiimissä on Malesian A1GP-perintöä kuin mitään Lotukselta.
Ehkä se isoin mitä kaipaan on toi Lotuksen virallinen logo auton keulalla...
Se auto, jossa on Lotuksen aito, oikea ja virallinen logo muuten oli ensimmäistä kertaa Lotuksen uuden tulemisen jälkeen kiinni palkintokorokesijalla. Ja sitten Sato ajoi ulos...
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
F1 Badger on julkaissut vinon pinon valokuvia eilen pidetyltä Lotus-festivaalilta, jossa Lotus F1 Racingin kuskit ajoivat nykyisellä kilpurillaan ja vanhoilla Lotus-autoilla Snettertonin radalla Norfolkissa. Myös Johnny Herbert, Mike Gascoyne ja Elliot Moss kokeilivat samaisessa tapahtumassa vuosikerta-Lotuksilla ajamista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
F1 Badger on julkaissut vinon pinon valokuvia eilen pidetyltä Lotus-festivaalilta, jossa Lotus F1 Racingin kuskit ajoivat nykyisellä kilpurillaan ja vanhoilla Lotus-autoilla Snettertonin radalla Norfolkissa. Myös Johnny Herbert, Mike Gascoyne ja Elliot Moss kokeilivat samaisessa tapahtumassa vuosikerta-Lotuksilla ajamista.
Olisi ollut hienoa nähdä Mika Häkkinen myös ratissa. Hänhän taitaa olla Lotuksen F1:n tallissa ajanut viimeisin maailmanmestari.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös